ترمز هیدرولیک

تعداد 100 مورد تحقیق و مقاله و پایان نامه و پروژه دانشجویی در مورد ترمز هیدرولیک در وب سایت یافت گردید. این نتایج یافت شده می تواند شامل پایان نامه، پروژه دانشجویی، تحقیقات و مقالات دانش آموزی، طرح کسب و کار و همچنین گزارش کارآموزی دانشجویی درباره ترمز هیدرولیک باشد که می توانید از این تحقیقات و مقالات ترمز هیدرولیک در پروژه های دانش آموزی و دانشجویی خود در کلیه مقاطع تحصیلی و کاردانی و کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا استفاده نمائید.

تعداد صفحه: ۲۴۳ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

-1مقدمه و تاریخچه : امروزه در صنعت اتومبیل سازی حفظ ایمنی سرنشینان خودرو فوق العاده مورد توجه قرار گرفته است . با توجه به اینکه سیستم ترمز مهمترین بخش ایمنی خودرو محسوب می گردد ، در چند ساله اخیر پیشرفتهای زیادی در این زمینه انجام گرفته است . جدیدترین این پیشرفتها پیدایش سیستم ترمز ضد قفل ABS می باشد . در این پروژه هدف آن است که این نسل از ترمزها مورد بررسی قرار گیرد تا ان ...

تعداد صفحه: ۲۳ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

ترمز به ابزاری که برای بازداشتن یک وسیله از حرکت بکار می‌رود تُرمُز گفته می‌شود. واژه ترمز از زبان روسی وارد فارسی شده‌است. گونه‌های ترمز ترمز (ABS(Anti Block Brake System به معنی سیستم ضد قفل ترمز ترمز در خودرو ها به چند صورت وجود دارد ۱- ترمزهای سیمی ۲- ترمز‌های هیدرولیکی ۳-ترمز‌های پنوماتیکی / ترمزهای سیمی در خودروها کاربرد زیادی ندارند و در ترمز دستی خودرو کاربرد دارند نوع ...

تعداد صفحه: ۷ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

بدون شک پیشرفت و بهینه سازی سیستم ترمز اتومبیل ها با سرعتی نه چندان سریع صورت گرفته است و خوشبختانه امروزه ترمزهای سه وچهار کاناله ضد بلوکه ABS در بیشتر اتومبیل ها بصورت استاندارد وجود دارد . طرز کار ترمزهای ABS نیز به بیان ساده بدین صورت است که یک دستگاه الکترونیکی در هنگام ترمز گیری با کنترل فشار ( قطع و وصل کردن فشار ) هیدرولیک در جذری از ثانیه ارتباط لنت را با دیسک و یا کاسه ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

مایعات تقریباً تراکم ناپذیر هستند. این ویژگی سبب شده است که از مایعات به عنوان وسیله مناسبی برای تبدیل و انتقال کار استفاده شود. بنابراین می‌توان از آنها برای طراحی ماشینهایی که در عین سادگی، با نیروی محرک خیلی کم بتواند نیروی مقاوم فوق العاده زیادی را جابجا نماید، استفاده نمود. به این ویژگی و همچنین دانش مطالعه این ویژگی هیدرولیک گفته می‌شود. امروزه در بسیاری از فرآیندهای صنعتی ...

تعداد صفحه: ۱۹ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

امروزه تقریبا تمامی خودروهایی که روانه بازار مصرف می شوند از ترمز ABS به عنوان یک استاندارد یا انتخاب برخوردارند. یک سیستم ABS نمونه شامل قسمت هایی چون سنسور سرعت، چرخ، بخش کنترل هیدرولیک و بخش کنترل الکترونیکی می شود. هنگامی که پدال ترمز را فشار می دهید بخش کنترل الکترونیکی سیگنال های ارسال شده از سنسور سرعت چرخ را کنترل و مقایسه می کند چنانچه بخش کنترل الکترونیکی حس کند که در ...

تعداد صفحه: ۳۱ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

در رابطه سیستم الکترونیکی ترمز ABS ) ABS = سیستم ترمز ضد قفل شدن) اول در رابطه با اصل کار توضیح می دهم ( با توجه به این که مطالب دوستمان بسیار کامل و جامع بود) در هنگام ترمز گرفتن دو نوع اصطکاک وجود دارد • اصطکاک جنبشی • اصطکاک لغزشی زمانی که نیروی اصطکاک جنبشی در اثر سر خوردن به اصطکاک لغزشی تبدیل می شود نیروی نگه دارنده هم کاهش می یابد (اصطکاک جنبشی > اصطکاک لغزشی ) در نتیجه ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

مکانیزم متوقف شدن پاندول لبه ای از صفحه که بطور عمودی در میدان جلو و عقب می رود را به طول L فرض کنید. با ورود به میدان مغناطیسی به اندازه V = EL = VBL در آن ولتاژ القا می شود. طبق قانون اهم ، چگالی جریان القایی J و میدان الکتریکی القایی بصورت QE = QV*B = J به هم مربوط هستند. جهت جریان به طرف پایین (هم جهت با V * B) یاست. Q رسانایی ویژه صفحه است. از آنجایی که این جریان القایی در ...

تعداد صفحه: ۳۹ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

همگی می دانیم که فشردن پدال ترمز ماشین،سرعت را می کاهد.اما چگونه؟چگونه ماشین نیروی پای شما را به چرخ ها منتقل میکند؟چگونه نیروی شما را چند برابر می کند تا برای متوقف کردن جسمی به بزرگی یک ماشین کافی باشد؟ طرحی کلی از سیستم ترمز در این مقاله که اولین مقاله از ۶ سری مقالات در مورد ترمز است،ما زنجیره ای از اتفاقاتی را که از فشردن پدال تا چرخ ها طی می شود دنبال خواهیم کرد.این ...

تعداد صفحه: ۹ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

نیاز سازندگان خودرو به ترمز هایی با کیفیت بهتر و در عین حال کمترین امتیاز منفی از لحاظ هزینه یا قیمت، سازندگان را مجبور به طرح ایده‌هایی جدید کرده است. گرچه پیشرفت در زمینه مواد سایشی و طرح‌های Caliper، به بهبود کیفیت ترمز کمک کرده است، اما پیشرفت اصلی سیستم ترمز در سال‌های اخیر از کنترل الکترونیکی، در درجه اول ABS (سیستم ترمز ضدقفل)، سپس ESP (برنامه تعادل الکترونیکی) و اکنون ...

تعداد صفحه: ۳۴ دسته بندی: تحقیق مقاله فیزیک

هیدرولیک چیست ؟ هیدرولیک به علمی گفته می شود که در آن از نیروی مایعات تحت فشار استفاده می کنند تا کاری را انجام دهند . به عبارت کلی هیدرولیک یعنی « انجام کارتوسط مایع تحت فشاریاحرکت » کلمه هیدرواززبان یونانی گرفته شده است وهیدرودرزبان یونانی به معنی حرکات مایعات می باشد . انسانها اززمانهای بسیارقدیم باهیدرولیک آشنا بوده اند ولی چون دامنه علم وصنعت گسترده نبوده وافرازهیدرولیک نمی ...

تعداد صفحه: ۷ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

مکانیزم گیربکس های اتوماتیک در سال 1938 کرایسلر کلاچ هیدرولیکی را تولید نمود که با وجود آن در حالی که جعبه دنده می توانست در وضعیت درگیری باشد موتور با دور آرام به کار خود ادامه می داد . و با این طرح گام موفقیت آمیزی در ابداع جعبه دنده های نیمه اتوماتیک برداشته شد و بدین لحاظ کرایسلر مشهور گردید . جعبه دنده های نیمه اتوماتیکی که طراحی گردید به نام های مختلف در تجارت شناخته شد ...

تعداد صفحه: ۸۹ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

مقدمه: همگی می دانیم که فشردن پدال ترمز ماشین، سرعت را می کاهد.اما چگونه؟چگونه ماشین نیروی پای شما را به چرخ ها منتقل میکند؟چگونه نیروی شما را چند برابر می کند تا برای متوقف کردن جسمی به بزرگی یک ماشین کافی باشد؟ طرحی کلی از سیستم ترمز وقتی شما پدال ترمز را می فشارید،ماشین نیروی پای شما را از طریق یک سیال به ترمز ها منتقل میکند.زیرا ترمزهای واقعی نیرویی خیلی بیشتر از نیرویی که ...

تعداد صفحه: ۲۴۳ دسته بندی: پایان نامه مهندسی مکانیک

1مقدمه و تاریخچه : امروزه در صنعت اتومبیل سازی حفظ ایمنی سرنشینان خودرو فوق العاده مورد توجه قرار گرفته است . با توجه به اینکه سیستم ترمز مهمترین بخش ایمنی خودرو محسوب می گردد ، در چند ساله اخیر پیشرفتهای زیادی در این زمینه انجام گرفته است . جدیدترین این پیشرفتها پیدایش سیستم ترمز ضد قفل ABS می باشد . در این پروژه هدف آن است که این نسل از ترمزها مورد بررسی قرار گیرد تا ان ...

تعداد صفحه: ۸۷ دسته بندی: پایان نامه مهندسی مکانیک

بخش اول طراحی سیستم ترمز چکیده : این پروژه شامل دو بخش می باشد که در بخش اول توضیحات کلی در مورد ترمز و همچنین انواع ترمزها شامل ترمزهای دیسکی و کاسه ای و چگونگی کارکرد آنها مورد بررسی قرار می گیرد ، در ادامه به توضیح مباحثی همچون فواصل ایمنی ترمز ، انتقال وزن ، ضعیف شدن ترمز ، کاهش سرعت و توقف اتومبیل وهیدرولیک ترمز می پردازیم . بعد از آن یکی از مهمترین پارامترهای ترمز یعنی لنت ...

تعداد صفحه: ۱۷۳ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه کارشناسی ارشد عمران سازه های هیدرولیکی چکیده سیل ‌یکی‌از‌مهمترین ‌بلایای‌طبیعی‌است ‌که ‌زندگی‌انسان ‌را‌تحت ‌تاثیر‌قرار‌داده و‌خسارتهای‌اقتصادی‌قابل ‌توجهی‌ را‌در‌تمام ‌دنیا‌ایجاد‌می‌کند.‌براساس ‌مطالعه ‌ای‌که ‌انجام ‌شده ،‌٥٨%‌از‌کل ‌تلفات ‌ناشی‌از‌بلایای‌طبیعی‌و‌٣٣%‌از‌ خسارتهای‌اقتصادی‌مربوط ‌به ‌سیل ‌بوده ‌است .‌بخش ‌اصلی‌این ‌تلفات ‌و‌خسارتها‌در‌کشورهای‌در‌حال ...

تعداد صفحه: ۷۲ دسته بندی: پایان نامه مهندسی مکانیک

پایان نامه رشته مکانیک سیالات هیدرولیک و حرکت لودر (Loader Hydraulics مقدمه : لودر یک وسیله برای بارگیری مواد معدنی و غیره می باشد. در مواردی از قبیل کارخانه جات سیمان ، معادن سنگ و شن و معادن و پالایشگاهها و مواد گوگرد کارایی دارد. دراین ماشین سیستم هیدرولیک اهمیت بسیاری دارد که اکثر حرکت های آن در جهات مختلف توسط سیستم های هیدرولیکی کنترل میشود. که در زیر به آنها اشاره شده است ...

تعداد صفحه: ۹۵ دسته بندی: پایان نامه مهندسی مکانیک

تشریح مدار هیدرولیک HE 100 برای درک بهتر مدار این محصول ابتدا عملکرد تک تک اجزا آن را بیان می کنیم سپس به بررسی کل مدار می پردازیم : * تانک هیدرولیک Hydraulic Tank در مخزن روغن هیدورلیک برای تمام سیستم موجود می باشد . صفحات موج گیری در داخل مخزن وجود دارد که از به هم خوردن روغن در هنگام کار با ماشین جلوگیری می کنند . همچنین سمت مکش را از سمت برگشت جدا می کند . * فیلتر مکشی ...

تعداد صفحه: ۳۶۴ دسته بندی: پایان نامه مهندسی مکانیک

مقدمه و تاریخچه : امروزه در صنعت اتومبیل سازی حفظ ایمنی سرنشینان خودرو فوق العاده مورد توجه قرار گرفته است . با توجه به اینکه سیستم ترمز مهمترین بخش ایمنی خودرو محسوب می گردد ، در چند ساله اخیر پیشرفتهای زیادی در این زمینه انجام گرفته است . جدیدترین این پیشرفتها پیدایش سیستم ترمز ضد قفل ABS می باشد . در این پروژه هدف آن است که این نسل از ترمزها مورد بررسی قرار گیرد تا ان شاءالله ...

تعداد صفحه: ۳۹ دسته بندی: طرح توجیهی کارآفرینی صنایع فلزی و خودروسازی

فصل اول کلیات - 1 مقدمه : نیاز سازندگان خودرو به ترمزهایی با کیفیت بهتر و در عین حال کمترین امتیاز منفی از لحاظ هزینه یا قیمت، سازندگان را مجبور به طرح ایده‌هایی جدید کرده است. گرچه پیشرفت در زمینه مواد سایشی و طرح‌های Caliper، به بهبود کیفیت ترمز کمک کرده است، اما پیشرفت اصلی سیستم ترمز در سال‌های اخیر از کنترل الکترونیکی، در درجه اول ABS (سیستم ترمز ضدقفل)، سپس ESP (برنامه ...

تعداد صفحه: ۸۴ دسته بندی: طرح توجیهی کارآفرینی صنایع فلزی و خودروسازی

خلاصه طرح : در این طرح به بررسی کارخانه تولید کننده سیلندر ترمز اتومبیل پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و ... پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، ...

تعداد صفحه: ۳۰ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

A 4WD : Four wheel drive سیستم انتقال قدرت به 4 چرخ 16V : موتور 16 سوپاپ (مثلا در موتور 4 سیلندر برای هر سیلندر 4 سوپاپ در سر سیلندر باشد که موتورهای DOHC , SOHC نیز از این دسته هستند) 1 DIN : 1,12 sae 1 KW : 1,34 ece 1 KW : 1,35 PSdin ستون A : ستون در جلوی قسمت وسط بدنه اتومبیل که سقف روی این ستون است و داخل آن عناصر ایمنی غیر فعال تعبیه شده. ABAT-VENT : شیشه جلوی کم ارتفاع و ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی کشاورزی زراعت

جعبه دنده دارای پمپ روغن جهت فشار هیدرولیکی برای تولید قدرت است. حالت خلاصی – هیچ عضوی قفل نشده است. پقل سرعت – دنده رینگی ثابت نگه داشته شده است. شافت دنده خورشیدی – را توسط یک سری صفحه کلاج ثابت می توان نگه داشت. (در بعضی طرح ها توسط ترمز نواری این کار انجام می شود) وقتی شافت حاصل دنده مرکزی می چرخد، دنده های هرز گرد را به گردش در می آورد و این دنده ها نیز دنده رینگی را به ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

در سال ۱۹۳۸ کرایسلر کلاچ هیدرولیکی را تولید نمود که با وجود آن در حالی که جعبه دنده می‌توانست در وضعیت درگیری باشد موتور با دور آرام به کار خود ادامه می داد و با این طرح گام موفقیت آمیزی در ابداع جعبه دنده های نیمه اتوماتیک برداشته شد و بدین لحاظ کرایسلر مشهور گردید . در سال ۱۹۳۸ کرایسلر کلاچ هیدرولیکی را تولید نمود که با وجود آن در حالی که جعبه دنده می‌توانست در وضعیت درگیری ...

تعداد صفحه: ۲۲ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

مشخصات فنی سمند: کارایی مدل موتور : XU7JP/L3 حد اکثر سرعت : 185 KM/HR نسبت تراکم : 9.3:1 تعداد سیلندر : خطی 4 حجم موتور : 1761cc سیستم سوخت رسانی : انژکتوری پاششی (MPFI) حداکثر توان موتور : 100 HP در6000 دور بر دقیقه حداکثر گشتاور: 153 Nm در 3000 دور در دقیقه قطر سیلندر : 83mm کورس پیستون : 81.4mm گیربکس : اتوماتیک 5 سرعته + دنده عقب نسبت دنده 1 : 0.2894 نسبت دند ه 2 : 0.5384 ...

تعداد صفحه: ۳۸ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

سیستم مکانیکی آسانسور وسیله ای دائمی برای بالا بردن بین دو سطح توقف یا بیشتر است، این وسیله شامل کابین برای حمل مسافرین و یا بار است که حداقل قسمتی از آن در داخل ریل های راهنمای صلب که به صورت عمودی یا مورّب با زاویه کمتر از پانزده درجه نسبت به محور قائم نصب شده . تقسیم بندی آسانسور آسانسور با چندین مشخصه گروه بندی می شوند: مهم ترین مشخصه طریقه ی رانش آسانسور است که باعث طراحی و ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

اگر درباره ی انتقال قدرت دستی مطاله ای داشتید، شما می دانید که یک موتور از راه کلاچ به جعبه دنده مرتبط شده است. خودرو بدون این ارتباط قادر نخواهد بود به طور کامل بایستد، مگراینکه موتور را خاموش کنیم. اما خودروها ی با انتقال قدرت خودکار، هیچ کلاچی ندارند که انتقال قدرت را از موتور قطع کند. در عوض ، انها از یک قطعه ی شگفت انگیز که مبدل گشتاور نامیده می شود، استفاده می کنند. مبدل ...

تعداد صفحه: ۱۹ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی معدن

جرثقیل ها آشنایی – در بعضی موارد به ویژه در تونلهای مورب، کشش واگونها در روی خط آهن با استفاده از جرثقیل و کابل انجام می گیرد. برای حمل و نقل واگونها به وسیله جرثقیل می توان از یک یا دو رشته کابل و از یک کابل بی انتها استفاده کرد. از جرثقیل یک کابله برای بابربری در سطوح شیب دار استفاده می شود. زیرا با این وسیله، فقط می توان واگونها را به طرف جرثقیل کشید و حرکت واگو.نهای خالی، در ...

تعداد صفحه: ۴۲ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی عمران

مقدمه با کمی تامل به تاریخ صنعت و تغییر و تحولات به وجود آمده در علم بشری در طی این سالها و پس از انقلاب صنعتی می بینیم که بشر همواره از علم به عنوان یک فاکتور بسیار مهم در جهت پاسخگویی به بسیاری از مجهولات دنیای اطراف خود بکار می برد . و همچنین از علم خود در جهت ایجاد راحتی و انجام سریع‌تر امور و در نهایت سرعت بخشیدن به زندگی انسان بهره برده و می برد و در این میان یکی از آن ...

تعداد صفحه: ۷۷ دسته بندی: پایان نامه مهندسی صنایع

تاریخچه خودرودر جهان خودرو مجهز به موتور بخار دنیس پاپن DENIS PAPON اولین کسی بوده که قوه محرکه بخار را شناخت. خودرویی که ارتفاع استوانه آن در حدود سه متر و طول لنگر آن گاهی به 7 متر می‌رسید. روی کشتی بدلیل وجود آب سرد فراوان و سهل الوصول بودن آن قابل تصور بود.تجهیز ارابه یا کالسکه بوسیله آن غیر ممکن به نظر می‌رسید. یکی از افسران ارتش فرانسه به نام ژوزف کونیو (1804-1725) در سال ...

تعداد صفحه: ۱۳۹ دسته بندی: پایان نامه مهندسی تاسیسات

رشته مدیریت صنعتی مقدمه هدف ما در این پروژه طراحی یک آسانسور کششی (موتور گیربکسی) برای حمل انسان در یک ساختمان مسکونی 10 طبقه می باشد. بطوریکه این آسانسور بتواند 8 نفر را در 10 طبقه جابجا نماید. فاصله بین طبقات m 5/3 می باشد. در این پروژه تمامی محسبات بر اساس استانداردهای آسانسور از جمله EN81، مبحث پانزدهم مقررات ملی ساختمان و ...، می باشد. در این پروژه سعی شده است تا تمامی ...

تعداد صفحه: ۱۲۷ دسته بندی: پایان نامه محیط زیست و انرژی

رشته تأسیسات حرارتی و برودتی مقدمه)معرفی) امروزه با توسعه روزافزون صنعت نیروگاه وتولید برق وبا توجه به این نکته که اکثریت دانشجویان مهندسی و...ویا حتی فارغ التحصیلان دراین رشته ها موفق به بازدیدکاملی از نیروگاه وسیستم کاری و نحوه عملکرد سیستمهای موجود در نیروگاه نشده اند،وبا توجه به سابقه کاری که من در نیروگاه جنوب اصفهان درزمینه نصب تجهیزات مکانیکی وغیره داشته ام ،لازم دانسته ...

تعداد صفحه: ۱۰۳ دسته بندی: پایان نامه مهندسی معدن

پایان نامه کارشناسی رشته مهندسی معدن مقدمه روشهای جداره گذاری و سیمانکاری چاه های نفت در سال های اخیر بسیار پیشرفت کرده و پیچیده شده اند در جستجو و کاوش نفت ، چاههای عمیق تری حفاری شده و همراه با آن روشهای جداره گذاری و سیمانکاری بهبود یافته اند تا بتوان با شرایط سخت تری که در اعماق زیادتر پیش می آیند ، دست و پنجه نرم کرد . عمل سیمان کردن در حدود سال 1903 میلادی در کالیفرنیا ...

تعداد صفحه: ۱۱۸ دسته بندی: پایان نامه محیط زیست و انرژی

مقدمه)معرفی) امروزه با توسعه روزافزون صنعت نیروگاه و تولید برق وبا توجه به این نکته که اکثریت دانشجویان مهندسی و...ویا حتی فارغ التحصیلان دراین رشته ها موفق به بازدیدکاملی از نیروگاه وسیستم کاری و نحوه عملکرد سیستم های موجود در نیروگاه نشده اند،وبا توجه به سابقه کاری که من در نیروگاه جنوب اصفهان درزمینه نصب تجهیزات مکانیکی وغیره داشته ام ،لازم دانسته ام که برای اشنا کردن ...

تعداد صفحه: ۵۹ دسته بندی: طرح توجیهی کارآفرینی سایر موضوعات

پیشگفتار: کارآفرینی: واژه کارآفرینی از کلمه فرانسوی Entreprender به معنای "متعهد‌شدن" نشأت گرفته است. بنابراین تعریف واژنامه دانشگاهی و بستر: کارآفرینی کسی است که متعهد می‌شود مخاطره‌های یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی، اداره و تقبل کند. اقتصاد‌دانان نخستین کسانی بودند که در نظریه‌های اقتصادی خود به تشریح کارآفرین و کارآفرینی پرداختند. ژوزف شومپیتر کارآفرین را نیروی محرکه اصلی در ...

تعداد صفحه: ۳۷ دسته بندی: طرح توجیهی کارآفرینی صنایع فلزی و خودروسازی

فصل اول کلیات 1- 1 مقدمه : اولین کارخانه ریخته گری تختال نازک در سال 1989 در NUCOR ایالات متحده امریکا بر اساس تکنولوژی رشد یافته SMS آلمان تأسیس گردید که این تکنولوژی را با نام CPS یا تکنولوژی تولید تسمه فشاری می شناسند. این تکنولوژی به طور کامل در بیش از 30 کارخانه به کار گرفته شد که با تکیه بر آن سالیانه در حدود 50 میلیون تن تختال نازک تولید می شود. همچنین شرکت های وست آلپین ...

تعداد صفحه: ۳۹ دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی عمران

سیستم مکانیکی آسانسور وسیله ای دائمی برای بالا بردن بین دو سطح توقف یا بیشتر است، این وسیله شامل کابین برای حمل مسافرین و یا بار است که حداقل قسمتی از آن در داخل ریل های راهنمای صلب که به صورت عمودی یا مورّب با زاویه کمتر از پانزده درجه نسبت به محور قائم نصب شده . تقسیم بندی آسانسور آسانسور با چندین مشخصه گروه بندی می شوند: مهم ترین مشخصه طریقه ی رانش آسانسور است که باعث طراحی و ...

تعداد صفحه: ۳۲ دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی مکانیک

تاریخچه شرکت : این کارگاه در قلب یک کارگاه خصوصی nv سال 1375 تاسیس شد (در قالب کارگاه لاستیک سازی هاشمی ) این عنوان به واحد های تولیدی ارائه شد . سابقه تولید این شرکت تقریباً به حدود 15 سال پیش برمی گردد که آقای مهندس هاشمی در یک کارگاهی در اصفهان شریک بودند و قطعاتی را که سفارش می گرفتند مراحل کنترل و بسته بندی آن را در مشهد بنام می دادند که برادر مهندس هاشمی از خدمت برگشتند ...

تعداد صفحه: ۳۸ دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی مکانیک

گزارش کارآموزی انواع آسانسورها به 2 نوع کششی و هیدرولیکی تقسیم می گردند که نوع کششی دارای کادر وزنه و تجهیزات جانبی می‌باشد هنگامی که کابین و وزنه‌ی تعادل در مقابل هم قرار می‌گیرند باید با نصف ظرفیت بالانس شود. درها به دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تقسیم می‌گردند. اتوماتیک : سانترال یا تلسکوپی هم نامیده می‌شوند و درهایی هستند که از وسط باز می‌شوند. همچنین درهایی که به سمت چپ ...

تعداد صفحه: ۵۱ دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی مکانیک

مقدمه: صنعت خودروسازی یکی از کارخانجات تولید خودرو بنام ایران خودرو (ایران ناسیونال) می باشد. ایران خودرو یک شرکت با سهامی عام و زیر نظر وزارت صنایع سنگین می باشد که یکی از قدیمی‌ترین و شاید هم اولین تولید کننده خودرو در ایران می باشد. این شرکت در ابتدا اقدام به تولید خودروی ملی یعنی پیکان نموده است که البته در ابتدا امتیاز این شرکت متعلق به یکی از شرکتهای انگلیسی که بعد از ...

تعداد صفحه: ۵۵ دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی نقشه کشی

کارآموزی دوره کارشناسی مهندسی نقشه کشی صنعتی مقدمه : شروع کار آموزی اینجانب درشرکت فولاد کاران خرم صنعت درقسمت آرشیو فنی وکاربا نرم افزار کتیا بود. در این قسمت، مدل های سه بعدی از محصول وقالب و نیز نقشه دو بعدی جهت سفارش و ساخت قطعات تهیه می شود. ما دراین قسمت نقشه ها وفایل های ناقص قطعاتی که ازشرکت های مختلف خریداری می شد را توسط نرم افزار مربوطه بازسازی می کردیم. این نقشه ها ...

تعداد صفحه: ۲۸ دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی مکانیک

. مشخصات عمومی کارخانه خلاصه ای درباره زمینه کاری شرکت: شرکت ماشین سازی پیله وران از سال 1349 تا کنون در زمینه ساخت انواع پرس های صنعتی فعالیت داشته است. به عنوان نمونه میتوان به پرس های هیدرولیک با ظرفیت 30 تا 1200 تن برای صنایع خودروسازی و پرسهای هیدروفرمینگ تا ظرفیت 5000 تن برای تولید اتصالات صنایع نفت و گاز و پرسهای اکستروژن اشاره کرد. از سال 1379 با انتقال دانش فنی از شرکت ...

تعداد صفحه: ۷۵ دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی مکانیک

پایان نامه دوره کارآموزی کاردانی رشته: مکانیک گرایش: خودرو گزارش کار تعویض لنت چرخ های جلو : ابتدا چرخهای جلو را باز کرده، سپس با بیرون آوردن خار نگهدارنده، پین را از جای خود بیرون آورده و پس بلند کردن درب نگهدارنده لنت‌ها و جدا کردن سیم‌های هشدار دهنده اتمام لنت‌ها، لنت‌ها را از جای خود بیرون آورده و برای جا زدن لنت‌های جدید ابتدا با ابزار مخصوص سیلندر چرخ جلو بر شماره فنی out ...

تعداد صفحه: ۵۹ دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی مکانیک

رشته: مکانیک صنایع اتومبیل فصل اول: باز و بست موتور و گیربکس از روی خودرو بیرون آوردن موتور و گیربکس روشی که در این جزوه توضیح داده می شود، در خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک و دستی یکسان می باشد. ابتدا مایع سیستم خنک کننده، روغن موتور و گیربکس تخلیه می گردد. اجزاء سیستم هوای ورودی به موتور شامل لوله خرطومی هوای ورودی به موتور، بستها، مجموعه هواکش جدا می شود. بست های باتری، باتری ...

تعداد صفحه: ۷۵ دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی عمران

مقدمه: محل کارآموزی کارگاه قالب سازی و پرس کاری قائم در خیابان مشیرالدوله، واقع در بلوار امام خمینی (انوشیروان) می باشد کارخانه فنی و مهندسی قائم حدود 2000 مترمتراژ دارد که با ورود به این محل ساختمانی است که دارای دو طبقه می باشد. طبقه اول آن مکانی است برای استراحت کارکنان و تعویض لباس خود برای انجام کار طبقه دوم ساختمان دارای سه اتاق است که یکی از آنها آشپزخانه و اتاق دیگر برای ...

تعداد صفحه: ۴۵ دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی مکانیک

مقدمه اینجانب بابک فرهادی خانکندی بشماره دانشجوئی m 81285496 کارآموزی خود را در مجتمع کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر علامه مجلسی (ره ) شروع نمودم . در این دوره کارآموزی،با وجود استادانی مجرب و تحصیل کرده و وجود اتومبیلهایی از نوع پژو(GLX)و بازدید از قسمتهای مختلف آن خصوصا موتور، به نکات جدید و جالبی رسیدم.از آنجائیکه در دوران تحصیلی از مکانیسم چنین اتومبیلهایی اطلاع کافی ...

تعداد صفحه: ۳۶ دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی مکانیک

ترمزهای قرن بیست و یکم سیستم ترمز الکتریکی دلفی از تکنولوژی ABS در بسته آلومینیومی با کیفیت عالی استفاده می کند. لنتهای ترمز مستقیماً بر روی سطوح آلومینیوم وارد عمل می گردند. گشتاور چرخشی ترمز با استفاده از جریان مستقیم به منظور به کار انداختن موتور در مجموعه ترمز چرخ تولید می گردد. این سیستم از تکنولوژی بکار اندازنده موتور که اکنون در ABS VI بکار گرفته می شود بهره مند می گردد. ...

تعداد صفحه: ۳۱ دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی مکانیک

مختصری بر کارهای انجام شده در دوران کارآموزی فیلرگیری اتومبیل های پیکان و پژو RD (هر دو یک موتور دارند) که به شرح زیر می باشد : ابتدا درب سوپاپ را باز کنیم و بعد با چرخاندن میل لنگ (بوسیله چرخاندن پروانه) سیلندر (1) را در حالت قیچی قرار داده و سیلندر (4) را فیلرگیری می کنیم . (فیلر 30 برای سوپاپ دود و فیلر 25 برای سوپاپ هوا) بعد سیلندر 3 را قیچی کرده سیلندر 2 را فیلرگیری می کنیم ...

تعداد صفحه: ۶۵ دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی مکانیک

مقدمه : مجتمع کارخانجات تراکتورسازی ایران در زمینی به مساحت تقریبی 334 هکتار در کنار شهر زیبای تبریز بنا گشته و یکی از بزرگترین واحدهای کشاورزی محسوب می شود . طرح ایجاد کارخانجات تراکتورسازی ایران در چهارچوب مفاد موافقتنامه همکاریهای فنی ,اقتصادی بین دولت ایران و رومانی برای تولید تراکتور 65 اسب بمرحله اجرا درامد . در اوایل سال 1353 ادامه اجرای طرح تراکتور , رومانی بعلت جایگزین ...

تعداد صفحه: ۶۸ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

ژپرسها پرس ها، دستگاههایی هستند که با اعمال فشارهای بالا به قطعات، آنها را فشرده می کنند و شکل می دهند، و بسته به طرز کار، به دو نوع هیدرولیکی، و مکانیکی تقسیم می شوند. در پرسهای هیدرولیکی از یک گاز و یا مایع به عنوان واسطه انتقال قدرت استفاده می شود. 1 ) پرسهای مکانیکی : پرسهای مکانیکی سیستم محرک متفاوتی دارند. در پرس پیچی شکل (3) با چرخاندن محور پیچ در درون یک مهره ثابت یک ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

مقدمه ای بر سیستمهای هیدرولیک و نیوماتیک ( هیدرولیک در ماشین آلات ) حال این سوال پیش میاید که مزایای یک سیستم هیدرولیک یا نیوماتیک نسبت به سایر سیستمهای مکانیکی یا الکتریکی چیست؟در جواب می توان به موارد زیر اشاره کرد: 1.طراحی ساده 2.قابلیت افزایش نیرو 3. سادگی و دقت کنترل 4. انعطاف پذیری 5. راندمان بالا 6.اطمینان در سیستم های هیدرولیک و نیوماتیک نسبت به سایر سیستمهای مکانیکی ...

تعداد صفحه: ۳۳ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی تاسیسات

1- پرسهای هیدرولیکی پرسهای هیدرولیک نیروی خود را از حرکت یک پیستون در داخل یک سیلندر به دست می آورند. این حرکت زمانی ایجاد میشود که یک سیال تحت فشار وارد محفظه سیلندر شود. وضعیت سیال توسط پمپ و شیرهائی جهت افزایش، کاهش و یا حفظ فشار به صورت مورد نیاز درآمده و میتواند نیروی لازم برای به حرکت درآوردن پیستون را فراهم کند. بنابراین نیروی موجود در پرس هیدرولیک با حداکثر فشار موجود در ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: تحقیق مقاله تحقیق و مقاله رایگان

نگه داشتن خودرو در مواقع اضطراری کار بسیار سختی است. سیستم ضد بلوکه همانند یک سیستم عصبی در این گونه موارد وارد عمل میشه. در حقیقت در سطوح لغزنده رانندگان حرفه ای هم نمی توانند بدون ترمز ABS مثل رانندگان آماتور با ترمزهای ABS خودروی خود را متوقف کنند. عملکرد ترمز ABS بسیار ساده است. وقتی شما روی یخ رانندگی میکنید اگر به آرامی ترمز کنید بخوبی متوقف میشوید. اگر ترمز شدید بگیرید ...

تعداد صفحه: ۲۵ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

پدال ترمز: نوع: معلق نسبت اهرم پدال: 4.26 حداکثر کورس: 140 میلی متر پمپ اصلی ترمز: نوع: تاندوم(با سنسور سطح روغن) قطر داخلی سیلندر: 19.05 میلی متر دیسک ترمز جلو نوع: دیسک تو پر(انتگرال) قطر سیلندر: 48.1 میلی متر ابعاد لنت: سطح 3080 میلیمتر مربع و ضخامت 9.5 میلی متر ابعاد سیبک: قطر مؤثر 180 میلی متر و ضخامت 13 میلی متر کاسه چرخ عقب نوع: کفشکی قطر داخلی سیلندر چرخ: 15.78 میلی متر ...

تعداد صفحه: ۴۱ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

توسعه علم هیدرولیک زمانی شروع شد که پاسکال دانشمند فرانسوی قوانین مربوط به فشار را کشف کرد(1650 میلادی) و هیدرولیک را به عنوان یک علم نوین پایه گذاری نمود. از آن تاریخ به بعد دوران شکوفایی هیدرولیک پدید آمد و این علم به نحو چشمگیری وارد بازار گردید. امروزه هیدرولیک در ساختمان ماشین آلات صنعتی، کشاورزی، راهسازی، هواپیمایی، کشتی سازی، اتوموبیل سازی، ماشینهای ابزار، تاسیسات صنایع ...

تعداد صفحه: ۲۳ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

رشته تحصیلی : مکانیک خودرو مقطع تحصیلی : کاردانی فصل اول سیستم تعلیق چند اتصالی Multi-Link Suspension از هنگامی که خودروسازان به فناوری موتورهای احتراق داخلی دست پیدا کردند، طراحان خودرو به طراحی سیستمهای تعلیقی که بر اساس نوع کاربری خودرو بتواند انتظارات مشتریان را پاسخ گو باشد توجه ویژه نمودند ، امروزه راحتی سرنشینان مهم ترین هدف سازندگان خودرو است.یکی از مهمترین عوامل راحتی ...

تعداد صفحه: ۳۷۶ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران - گرایش سازه های هیدرولیکی چکیده : شبیه سازی عددی هیدرولیکی - هندسی آبشستگی در پایه پل های بتنی (مطالعه موردی) آبشستگی موضعی دراطراف پایه پل ها همواره به عنوان یک مشکل بویژه در زمان وقوع سیلاب ها در رودخانه ها مطرح بوده است . این پدیده باعث ایجاد یک حفره در مجاورت پایه پل شده و در صورت عدم طراحی مناسب با توسعه ی عمق ...

تعداد صفحه: ۱۳۸ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده : یکی از مهمترین عوامل در شبکه های آبیاری که تأثیر تعیین کننده ای بر عملکرد هیدرولیکی کانال و سازه های وابسته دارد، وجود جریان های غیرماندگار است . وجود جریان های غیرماندگار باعث تغییرات دبی و عمق در زمان و مکان در سرتاسر شبکه و سازه های آبی موجود خواهد شد که تبعات گسترده هیدرولیکی در شبکه ...

تعداد صفحه: ۱۶۲ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده : پیش بینی آبشستگی ناشی از سازه های هیدرولیکی یکی از مسائل مهم در علم هیدرولیک می باشد. تا کنون مطالعات متعددی در این زمینه انجام شده اما با توجه به پیچیدگی این مسئله بدلیل اثر توام آب و رسوب عرصه برای مطالعات در این زمینه بسیار زیاد است . در این تحقیق به بررسی پارامتر های مختلف چون ارتفاع ...

تعداد صفحه: ۱۶۰ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده استهلا ک انرژی پایین دست سرریز سدهای بزرگ مسئله ای جدی است .جریان آبی که از تاج سرریز به سمت پایین جریان می یابد مشخصه های هیدرولیکی زیادی دارد که از آن جمله می توان به حرکت جریان روی سرریز، انتقال از حالت فوق بحرانی به زیر بحرانی ، پرش هیدرولیکی و انتقال از جریان زیر بحرانی به تراز نرمال ...

تعداد صفحه: ۱۷۱ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

چکیده : آبشستگی موضعی دراطراف پایه پل ها همواره به عنوان یک مشکل بویژه در زمان وقوع سیلاب ها در رودخانه ها مطرح بوده است . این پدیده باعث ایجاد یک حفره در مجاورت پایه پل شده و در صورت عدم طراحی مناسب با توسعه ی عمق این حفره و رسیدن آن به تراز پی پایه پل سازه پل در آستانه انهدام قرار می گیرد. انهدام سازه پل در هنگام وقوع جریان های سیلابی علاوه بر هزینه های مستقیم ، هزینه های غیر ...

تعداد صفحه: ۱۱۴ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده : در این رساله ابتدا انواع مدل های بارش رواناب مورد بررسی و سپس مدل بارش - رواناب HMS - HEC به منظور برآورد دبی طراحی سازه های هیدرولیکی در حوضه آبریز کن واقع در شمال غربی تهران مورد استفاده قرار گرفت . حوضه آبریز مزبور تا ایستگاه آب سنجی سولقان به مساحت ٢٠٦.٣٨ کیلومتر مربع ، از سال ١٣٧٥ به ...

تعداد صفحه: ۱۵۸ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد “M.Sc” مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده: در حین سیلاب های بزرگ رسوبات درشت دانه رودخانه ها که در مواقع عادی امکان حمل آنهاوجود ندارد حرکت بسمت پایین دست را آغاز می کنند . یکی از عوامل مهم این حرکت بالا بودن آبدهیرودخانه ها و سرعت جریان آنها است ، بنابراین با اندازه گیری قطر رسوبات بجای مانده در رودخانه هامیتوان حداکثر دبی رخ داده ...

تعداد صفحه: ۱۵۳ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد “M.Sc” مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده: در حین سیلاب های بزرگ رسوبات درشت دانه رودخانه ها که در مواقع عادی امکان حمل آنهاوجود ندارد حرکت بسمت پایین دست را آغاز می کنند . یکی از عوامل مهم این حرکت بالا بودن آبدهیرودخانه ها و سرعت جریان آنها است ، بنابراین با اندازه گیری قطر رسوبات بجای مانده در رودخانه هامیتوان حداکثر دبی رخ داده ...

تعداد صفحه: ۲۵۵ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد”M.Sc“ سازه های هیدرولیکی – مهندسی عمران چکیده: برآورد رسوب و تعیین رابطه ای که بتواند دقیق ترین برآورد را داشته باشد همواره یکی از مهم ترین مسایل در زمینه مهندسی آب و سازه های هیدرولیکی، برای مدیریت بهتر منابع آب و آبهای ذخیره شده در مخازن سدها بوده است .برای تعیین رابطه مناسب در هر منطقه باید شرایط منطقه مورد مطالعه را با شرایطی که هر ...

تعداد صفحه: ۱۳۱ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد “M.Sc” مهندسی عمران -سازه های هیدرولیکی چکیده: در سال هی اخیر با افزایش روند رو به رشد احداث سدهای بلند و بالارفتن استاندارد ایمنی سدها علاقه عمومی مهندسین هیدرولیک نسبت به طراحی یک سیستم استهلاک انرژی اقتصادی و مطمئن در پایانه مجاری اصلی تخلیه سیلاب سدهای بلند،افزایش یافته است .استفاده از جت های پرتابی آزاد در سازه های پرتاب کننده جامی ...

تعداد صفحه: ۲۲۲ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.Sc" مهندسی عمران - سازه های هیدرولیک چکیده سازه های ریزشی آزاد به عنوان یکی از اقتصادی ترین روشهای استهلاک انرژی جریان ، در خروجی سازه های هیدرولیکی از اهمیت خاصی در مهندسی هیدرولیک برخوردار است اما همواره حفاظت بستر پایین دست و جلوگیری از فرسایش و وقوع آبشستگی بدلیل در معرض خطر قرارگرفتن پایداری سازه از مهمترین چالشهای بوده که محققین ...

تعداد صفحه: ۱۳۶ دسته بندی: پایان نامه مهندسی مکانیک

چکیده در این پروژه نخست اجزا و عملکرد شیر ترمز اتوماتیک لکوموتیو مورد اشاره قرار می گیرد . سپس به معرفی روش جز به جز در شبیه سازی سیستم های نیوماتیکی می پردازد. در این روش ابتدا المانهای اصلی به کمک نرم افزار Matlab ساخته شده ، سپس با اتصال آنها به یکدیگر ، کل مجموعه، شبیه سازی می گردد. علاوه بر این کاربرد ، این روش در شبیه سازی دینامیکی شیر ترمز اتوماتیک ( شش دنده) ، به عنوان ...

تعداد صفحه: ۱۳۸ دسته بندی: پایان نامه مهندسی مکانیک

چکیده در این پروژه نخست اجزا و عملکرد شیر ترمز اتوماتیک لکوموتیو مورد اشاره قرار می گیرد . سپس به معرفی روش جز به جز در شبیه سازی سیستم های نیوماتیکی می پردازد. در این روش ابتدا المانهای اصلی به کمک نرم افزار Matlab ساخته شده ، سپس با اتصال آنها به یکدیگر ، کل مجموعه، شبیه سازی می گردد. علاوه بر این کاربرد ، این روش در شبیه سازی دینامیکی شیر ترمز اتوماتیک ( شش دنده) ، به عنوان ...

تعداد صفحه: ۶۷ دسته بندی: پایان نامه مهندسی مکانیک

مقدمه از هنگامی که خودروسازان به فناوری موتور های احتراق داخلی دست پیدا کردند، طراحان خودرو به طراحی سیستم های تعلیقی که بر اساس نوع کاربری خودرو بتواند انتظارات مشتریان را پاسخ گو باشد توجه ویژه نمودند ، امروزه راحتی سرنشینان مهم ترین هدف سازندگان خودرو است.یکی از مهمترین عوامل راحتی سرنشینان جلوگیری از انتقال ارتعاشات حاصل از محیط خارج به سرنشینان است. این ارتعاشات میتواند ...

تعداد صفحه: ۱۱۰ دسته بندی: طرح توجیهی کارآفرینی صنایع فلزی و خودروسازی

خلاصه طرح : در این طرح به بررسی تولید لنت ترمز خودرو پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و ... پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری ...

تعداد صفحه: ۱۰۸ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی شیمی

چکیده: در این پروژه ابتدا رئولوژی مواد پلیمری مورد بررسی قرار گرفته است. در ادامه آمیزه‌های پلیمری و روشهای تهیه این ترکیبات بیان و همچنین به بحث پیرامون شرایط سازگاری و امتزاج- پذیری و کریستالیزاسیون این نوع مواد پرداخته شده است . رئولوژی آمیزه‌های پلیمری و معادلات تجربی و قوانین حاکم بر این ترکیبات از دیدگاه رئولوژیکی از جمله مطالب می‌باشد. بحث خاصیت ویسکوالاستیک خطی در ...

تعداد صفحه: ۶۳ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی کشاورزی زراعت

اشاره ای بر اصول نظری گسترش سیلاب ویرانگری سیل ها زاییده سرعت زیاد آنها می باشد، چه مهمترین نیروی مخربه آب در حالت آرامش فشار ناشی از وزن آن است. چنانچه آب روان گردد، جرم پویای آن توانایی انجام کار را دارد، نیروی ضربه ای[1] (و فشار منتجه از آن)، و کار مایه جنبشی[2] دو ویژگی مهم آب روان و توابعی از سرعت آن می باشند. پیامدهای سیلها نه تنها خرابی ساختمانهایی چون خانه ها، پلها، جاده ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: تحقیق مقاله تربیت بدنی

تاریخچه اسکیت : اسکیت امروزه یکی ازورزشهای مهیجی است که تاریخچه ی آن بر می گرددبه دهه 1700 میلادی که توسط یک نفربه نام ژوزف مرلین ابداع شد که این ورزش را ابتدا به روی یخ آغاز کرده بود و در نظرداشت راهی هم برای اسکیت درتابستان پیدا کند . ایده ی او برای اتصال چرخ های چوبی به زیرکفش هایش خوب بودولی بارها به زمین می خوردو از طرفی ایستادن ودورزدن نیز کمی مشکل بود.بعد از ا ن نوع دیگری ...

تعداد صفحه: ۵۸ دسته بندی: تحقیق مقاله جغرافیا و برنامه ریزی شهری

دید کلی هیدرولوژی علمی است که در مورد پیدایش خصوصیات و نحوه توزیع آب در طبیعت بحث می‌کند ولی عملا واژه هیدرولوژی به شاخه‌ای از جغرافیای فیزیکی اطلاق می‌شود که گردش آب در طبیعت را مورد بررسی قرار می‌دهد. انجمن علوم و فنون ایالات متحده تعریف زیر را برای هیدرولوژی برگزیده است: هیدرولوژی علم مطالعه آب کره زمین است و در مورد پیدایش ، چرخش و توزیع آب در طبیعت خصوصیات فیزیکی و شیمیایی ...

تعداد صفحه: ۱۹ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی عمران

سدها انواع سد : سدهای خاکی: سدهای خاکی مصالحشان را از همان منطقه احداث و یا نواحی نزدیک تأمین می کنند ، و اصولاً دارای هسته رسی می باشند . رس بر اثر تماس با آب مانع نفوذ و انتقال آب و رطوبت می گردد و مانند نوعی عایق رطوبتی عمل می کند . اگر عمده مصالح تشکیل دهنده سد خاکی یکسان باشند ، سد را همگن می گویند و در غیر اینصورت ناهمگن. اگر کل سد خاکی از رس باشد سد خاکی همگن است ، اما ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

خودروهای هیبریدی خودروهای هیبریدی معمولا تلفیقی از موتور احتراق داخلی خودروهای متداول با باتری و موتور الکتریکی یک خودرو الکتریکی هستند . این تلفیق انتشارات ( گازهای خوروجی ) اندک همراه با توان ، برد عملیاتی و سوخت مصرفی مناسب خودروهای معمول ( گازوئسل وبنزین) را عرضه می کند و این خودروها هرگز نیاز به اتصال به برق ندارند.این انعطاف پذیری ذاتی خودروهای هیبریدی آنها را برای ناوگان ...

تعداد صفحه: ۱۹ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

پُمپ یا تُلُمبه وسیله‌ای مکانیکی برای انتقال مایعات است که با افزایش فشار جریان آن، امکان جابجایی مایعات را به ارتفاعی بالاتر (با افزایش هد) یا حتی پایین دست (معمولاً حوضچه یا مخزن) فراهم می‌آورد. به طور کلی پمپ به دستگاهی گفته می شود که انرﮊی مکانیکی را از یک منبع خارجی اخذ و به سیال مایعی که از آن عبور می کند، انتقال می دهد. در نتیجه انرﮊی سیال پس از خروج از این دستگاه (پمپ) ...

تعداد صفحه: ۵۰ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی کشاورزی زراعت

برخلاف شیوه های درو که تعدادشان محدود بود، روشهای کوبیدن غلات از ابزارهای جدید برای خرمنکوبی ابداع و ساخته شده است در بعضی نقاط جهان برای جداسازی دانه از ساقه و کاه، روشهای قدیمی و ابتدایی بکار گرفته می شود. روشهای چون زدن دسته ای از غلات بر روی چوبی که به صورت افقی قرار گرفته است در نتیجه این ضربه سنبله غله خرد شده و دانه از آن جدا می گردد و بر روی زمین می ریزد که کاری بسیار ...

تعداد صفحه: ۲۴ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

روانکاری ( Lubrication ) ، علم تسهیل حرکت نسبی طوح در تماس با یکدیگر تعریف شده و امروزه یکی از رشته های مهم در علوم ،‌دانش فنی و عملیات اجرایی مهندسی است . در هر جا که سطوح درکنار و در تماس با یکدیگر دارای حرکت نسبی هستند ، روانکاری نقش مهمی در انجام حرکت به نحو صحیح ، مداوم و اقتصادی ایفا می کند و هر طرح مکانیکی و ساختمان ماشین های صنعتی ، متأثر از این علم است . عدم روانکاری ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

CVTچگونه کار می کند؟ بعضی ها معتقدند نمی توان به یک سگ پیر حرکات جدید یاد داد،اما انتقال قدرت پیوسته ( CVT) که لئوناردو داوینچی ٥٠٠ سال پیش اندیشه اش را در سر داشت و در حال حاضر جای انتقال قدرت اتوماتیک را در بعضی خودروها گرفته،یک سگ پیر است که قطعا چیز جدیدی یادگرفته است ! در واقع از اولین CVT که در١٨٨٦ ثبت شده تاکنون تکنولوژی آن بهبود پیدا کرده است،امروزه چندین کارخانه ...

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت