گزارش کارآموزی در خدمات فنی شاهرضا

تعداد صفحات: 36 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 500003816
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی مکانیک
قیمت قدیم:۶,۴۰۰ تومان
قیمت: ۴,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی در خدمات فنی شاهرضا

    ترمزهای قرن بیست و یکم

    سیستم ترمز الکتریکی دلفی از تکنولوژی  ABS در بسته آلومینیومی با کیفیت عالی استفاده می کند. لنتهای ترمز مستقیماً بر روی سطوح آلومینیوم وارد عمل می گردند. گشتاور چرخشی ترمز با استفاده از جریان مستقیم به منظور به کار انداختن موتور در مجموعه ترمز چرخ تولید می گردد.

    این سیستم از تکنولوژی بکار اندازنده موتور که اکنون در ABS VI بکار گرفته می شود بهره مند می گردد. هر چند ، مکانیسم به کار اندازنده در ترمز استوانه ای بکار انداخته می شود و جایگزین سیلندر ترمز چرخ هیدرولیکی معمولی میگردد.  سیلندر اصلی یک ترمز هیدرولیکی جلویی دو کاناله را فراهم می آورد و در این استثناء کنترل کننده ترمزهای عقبی بر مبنای سیگنالهای حاصل از مبدل فشار در سیلندر اصلی پر انرژی می کند و این عمل را بوسیله سیم رابط به ترمز عقبی انجام می دهد.

    گیرنده بطور مداوم سرعت چرخ را در هر چرخ تنظیم می کند و مدول کنترل الکترونیکی (EMC) عملکرد مناسب ترمز را در هر چرخ عقبی محاسبه و سپس بکار می اندازد . عملکرد ترمزگیری در هر زمان و در هر چرخ عقبی بوسیله ECM به منظور فراهم آوردن تغذیه مناسب جلو به عقب و پهلو بهینه می گردد. این  کار بالانس ترمز را تقریباً بطور ایده ال در دامنه وسیعی از شرایط عملکردی با توجه به تغییرات بار فراهم می آورد.

    سرویس عقبی ترمز معمول نمی باشد و خطوط ترمز هیدرولیکی عقبی معمول ،منابع تغذیه و مکانیسم های ترمز توقف را بر طرف می نماید . اگر وسیله نقلیه در حال حرکت باشد،ABS عقبی بطور اتوماتیک به کار می افتد . زمانیکه وسیله نقلیه متوقف می باشد، ترمز توقف کامل به کار می افتد.

    عملکرد ABS به عملکرد سیستم نزدیک می باشد.در اغلب وسایط نقلیه ای که محرک عقب هستند کنترل حرکت در بر گیرنده بخشهای اضافی نمی باشد چونکه ترمزها در زمان ممکن وارد عمل می گردند.

    مشخصه های سیستم دلفی

    -داشتن حجم سیستم کمتر تا پنچ کیلوگرم

    -ساختار حرارتی مناسب

    -تغذیه مناسب دینامیکی

    -بالانس ایده ال بدون به بارگذاری وسیله نقلیه

    -افزایش طول عمر لنتهای جلویی

    سیستمهای خودکار دلفی

    شرح کاربردی این نوع سیستم

    واحد کنترل الکترونیکی ABS ورودیهای روغن ترمز چرخ را تحت عملکرد قرار می دهد و سوپاپهای سلونوئیدی واحد کنترل هیدرولیکی (HCU) را کنترل و روغن را پمپ می نماید. در مورد حرکت ECU به کنترل HCU می پردازد و موجب کاهش گشتاور دورانی از طریق کنترل کننده جریان متوالی نیرو می گردد.

    مزایای ABS :

    کاهش سر و صدای صوتی

    افزایش کارآیی و پایایی وسیله نقلیه در سطح جاده

    طراحی فشرده و کوچک که با HCU مجتمع می گردد.

    دارا بودن تراشه های کم و هزینه اندک ABS با 3ICS

    عملکردهای اضافی نظیر کنترل حرکت که در  ABS EUC متمرکز می گردند.

    مشخصه های تولید سیستم ABS

    پیاده سازی سه IC در مورد ABS

    HCU , ECU متمرکز شده در یک بسته واحد همراه با سیستم درونی که مجهز به رله یا تقویت کننده می باشد.

    عملکردهای سیستم ABS

    چک کردن میزان فشار تایر

    کنترل میزان کارکرد موتور (ETS)

    کنترل میزان کارکرد موتور و ترمز (TCS)

    عملکردهای متفاوت فرمان (VES)

    تغذیه مناسب دینامیکی عقبی (DRP)

    تقویت پایایی وسیله نقلیه Traxxar     -(vse)

    موجب به حداکثر رساندن راندمان سیستم ترمز می گردد.

    .که حرکت آزاد را موجب می گردد.

    .قابلیت تغییر گشتاور دورانی خروجی در یک حلقه بسته که قابل مقایسه با ترمز دیسکی می باشد کنترل می گردد.

    . قابلیت کنترل حرکت

    0 دارای عملکرد ترمز توقف دینامیکی ABS

    0 دکمه فشاری کلید ترمز برای توقف در قالب حرکت به سمت چپ و راست کمک کننده است.

    0 دارای ترمز توقف کاملاً استاتیکی

    0 قابلیت و توانایی در بالا رفتن از سربالاییها

    0 توانایی در حرکتهای غیر پیوسته

    0 قابلیت افزایش عملکرد غیر خودکار وسیله نقلیه

    مزایا:

    -دارای ترمز پایی عقبی همراه با عملکرد تقویت شده

    -ABS (چرخهای عقبی)

    -کنترل حرکت در وسایط نقلیه ای که با چرخ عقبی حرکت می کنند

    -بالانس دینامیکی

    -تغذیه مناسب دینامیکی

    -پدال ترمز نسبت بهسیستمهای قبلی بهبود یافته و اصلاع شده

    -طول عمر بیشتر لنتها

    *سیستم های ترمز الکتریکی در سیستم دلفی

    این سستم ها موجب تسهیل در توقف میگردند.

    عملکرد ترمز توقف  با فشار کلید و یا قدرت دادن انتخابگر تغییر مکان در زمان توقف شروع به کار می کند.

    ECM موجب بکار اندازی مکانیسم های کاربرد ترمز می گردد و به موجب آن از یک محرک الکترونیکی کوچک به منظور سیگنال دادن فیلیپ فلاپ مکانیکی یا تبدیل ترمز به روش مورد نظر استفاده   می کند. نیرویی برای حفظ ترمز ضرورت ندارد و چونکه ترمز توقف بوسیله کنترل تنظیم می گردد، ترمز همیشه با نیروی ویژه ای  بکار گرفته می شود.

    همچنین کنترل کننده بطور اتوماتیک به حالت ABS در زمانیکه ترمز توقف در خواست می گردد و وسیله نقلیه در حال حرکت  می باشد تغییر مییابد.

    مشخصه های حرکت در سربالایی ، دزدگیر و حرکت غیر پیوسته نیز در این مراحل وجود دارند.

    سیستم های ترمز ضد قفل DBC7

    قدرت تکنولوژی سیستم های ABS ،سایز ، وزن و مزیتهای عملکردی هر بخش سلونوئیدی ، همگی در یک سیستم ترمز جای می گیرد.

    با معرفی این سیستم در سال1994 ، سیستم ترمز ضد قفل ABS VI در بین تمام صنایع ترمز خودکار بواسطه توانائیش در فراهم آوردن عملکرد تقویت شده یا تقویت سیستم های ترمز هیدرولیکی معمولی منحصر به فرد بوده است. این سیستم از مکانیسم های حرکت موتور به منظور فراهم آوردن کنترل فشار چرخ به منظور بهینه سازی عملکرد ABS بهره مند گردیده است که شامل : کاهش فواصل توقف ،قابلیت حرکت توقف یافته، بهبود پایابی وسیله نقلیه و حذف یا برطرف کردن قفل چرخ . الکترونیکهای دلفی دلکو و دلفی شاسی نسل بعدی سیستم کنترل حرکت وترمز ضد قفل را  توسعه بخشیده اند.

    با ترکیب سوپاپهای سلونوئیدی دقیق،دوران پمپ هیدرولیکی بسته والکترونیکی های کاملاً مجتمع با آخرین تکنولوژی جدیدDBC7،مزایا ومشخصه های عملکردکلیدی را باز گو نماید.

    چرا سیستم های ترمز ضد قفل بصورت هوشمندی باشند.

    آن چیزی که در DBC7جدید دلفی نهفته است شامل نرم افزار هوشمند می باشد .توانائی در عملکرد بیرونی دیگر سیستمهایABCاز ساختار الگوریتمی برخوردار است  که با کیفیت اجرایی هماهنگ می گردد.در شاسی دلفی تکامل وتوسعه  پیشرفتهای تکنولوژیتیABCرا می توان مستقیماً با استفاده از مهندسی الگوریتمی ،شبیه سازی  وتحلیل فعالیت ومدل سازی کامپیوتری نمود .بواسطه منابع غیر همزمان،ما باید سیستمهای الگوریتمی پیچیده رادر تولید انبوه ودر کوتاهترین زمان ممکن بکار بریم.

    سیستمهای کنترل حرکت و ترمز ضد قفلDBC7

    سایز کوچک و حجم کاهش یافته موجب بهبود اقتصاد سوخت و به حداقل رساندن تجهیزات فاصله ای یا فضایی تحت پوشش می باشد.

    .ABS:102 * 104*135mm:27kg

    .ABS/TCS:119*104*135mm:3.1KG

    این سیستم شامل دستگاه نقلیه ای اصلاح شده با قابلیت تولید         می باشد بطوریکه مجتمع سازی سیستم را تسهیل می نماید و دارای:

    لوله یا پایپ ترمز هیدرولیکی معمولی همراه با قلابهای نصب شده برای ABS ,ABS/TCS

    نصب مکانیکی سریع

    دوران ثانوی پمپ با روش قبل از پر شدن که به فرایند فعالیت موتورکمک می کند.

    نیروی رابط الکتریکی اندک است.

    -کیفیت بالا و اعتبار بالای تکنولوژی سیستم ABS#VI  که در طول سالیان با توسعه و پیشرفت سیستم و تجربه تولید همراه بوده است . این پیشرفتها شامل :

    سیم کشی داخلی

    اجزای اصلی که کاملاً بر مبنای اصول آزمایشی هستند

    تکنولوژی پروسه تولید در محفظه بی عیب

    بر اساس آزمیشهای گسترده و تائید شده در مورد وسیله نقلیه

    تولید ترکیبات استاندارد می باشند.

    قیمت گذاری رقابتی در مورد موجودیهای قابل ملاحظه .

    این قیمت گذاری ها بر اساس طراحی قطعه مورد نظر برای تولید منابع زیر می باشد:

    -1مناطق تولید این قطعات

    -2فرآیندهای قابل انعطاف

    DBC7 قابل ارتقاء و تطبیق با کنترل حرکتی تغذیه مناسبک دینامیک عقبی و دیگر مشخصه های پیشرفته نظیر سیستم تقویت ثبات وسیله نقلیه Traxxal و افزایش فشار می باشد. علاوه بر این ، تکنولوژی کنترل DBC7 را می توان به منظور متمرکز کردن شاسیهای وسیله نقلیه یا عملکرد حرکتی نظیر بررسی میزان تورم تایر ، کنترل فرمان و کنترل کننده پروانه بکار گرفت.

    شرح کار ترمز دلفی (DBC9)

    ارائه جدیدترین تکنولوژی کنترل ترمز هوشمند به صورت کنترل ترمز دلفی می باشد. بر اساس تکنولوژی سیستم های ترمز به وسیله سیم گالیلوی TM دلفی که بر گرفته از تکنولوژی مدرن DBC7 می باشد، DBC7 در بر گیرنده عملکرد بالایی از سیستم مبنای سلونوئیدی همراه با کاربرد الکترو هیدرولیکی است.

    با بازار برنامه ریزی شده تا سال 2004 DBC9  کوچکتر           می گردد و از وزن سبکتر بی صداتر ، و با هزینه مناسبتر از بهترین سیستم های معمول امروزی برخوردار می باشد. سیستم DBC9 شامل تنطیم کننده هیدرولیکی شبیه ساز حسگر پدال و سیلندر اصلی است. شبیه ساز حسگر پدال از تکنولوژی استومر مانند به منظور تنظیم دقیق پدال بطور پژوهشی بهره مند      می گردد در حالیکه گیرنده های رونده و فشار اطلاعات ورودی محرک را ارائه می دهند. همچنین سیستم فضای تحت پوشش را برای کمک کننده خلاء حفظ می کند و قابلیت حمایت هیدرولیکی را فراهم می آورد.

    کاربردهای (DBC9)

    سیستم (DBC9)  در مورد کاربردهای بیشمار QEM از کوچکترین وسایط نقلیه مسافری تا کامیونهای سبک طراحی گردیده اند DBC9 دامنه کاملی از مشخصه های یکپارچه شاسی را نظیر ABS سیستم های کنترل حرکت TCS و سیستم تقویت وسیله نقلیه  TRAXXAR TM را در بر می گیرد. DBC9 نیز از تکنولوژی تقویت هوشمند همانند سیستم های جلوگیری کننده از تصادف در بزرگراهها به طور خودکار  حمایت می کند. در این دامنه وسیع به منظور تقویت ایمنی وسیله نقلیه رابطه راننده با سیستم ثابت باقی می ماند و حسگر پدال را می توان در دامنه وسیعی از ویژگیهای مشتری تنظیم کرد.

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی در خدمات فنی شاهرضا

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت