پایان نامه هیدرولیک و حرکت لودر

تعداد صفحات: 72 فرمت فایل: word کد فایل: 10002249
سال: مشخص نشده مقطع: کارشناسی ارشد دسته بندی: پایان نامه مهندسی مکانیک
قیمت قدیم:۱۳,۸۰۰ تومان
قیمت: ۱۱,۷۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه هیدرولیک و حرکت لودر

    پایان نامه رشته مکانیک سیالات

    هیدرولیک و حرکت لودر (Loader Hydraulics

    مقدمه :

    لودر یک وسیله برای بارگیری مواد معدنی و غیره می باشد.

    در مواردی از قبیل کارخانه جات سیمان ، معادن سنگ و شن و معادن و پالایشگاهها و مواد گوگرد کارایی دارد.

    دراین ماشین سیستم هیدرولیک اهمیت بسیاری دارد که اکثر حرکت های آن در جهات مختلف توسط سیستم های هیدرولیکی کنترل میشود. که در زیر به آنها اشاره شده است .

     مدار فرمان ( کمرشکن لودر)

     سیستم کنترل کردن بیل (باکت)

     سیستم هیدرولیک دکل (لیفت)

    مدار هیدورلیک ترمزها که ترکیبی از هیدروپنوماتیک می باشد .

    سیستم تعویض دنده های داخل گیربکس که خود ساختار پیچیده ای دارد .در داخل گیربکس فشار هیدرولیک از اهمیت زیادی برخوردار است وبا کاهش فشار عمل کرد گیربکس به طور قابل ملاحظه ای کاهش میابد .که طریقه عمل کرد این سیستم در بخش چهارم به طور کامل تشریح میشود.

    سیستم روغن کاری داخل موتور که خود یک شبکه هیدرولیک با اهمیت در کار دستگاه میباشد.

    مدار گریس کاری مرکزی که یک مدار جانبی به حساب میآیید.که این یک آپشن برای دستگاه به حساب می آیید ولی در اکثر مواقع این مدار وجود ندارد وگریس کاری به صورت دستی انجام میگیرد.

    سیستم ترمز که یک سیستم باد وروغن میباشد که در مدارات هیدرولیک به گونه ای عمل میشود که میباشد.

     

    لودر در طول زمان تغییرات زیادی داشته است وهر تکنولژی آن در حال پیشرفت بوده است که این تغییرات باعث آن شده است که کارایی های آن زیاد شود وراحتی کار را برای اوپراتور دستگاه به وجود آورده است.

     که سعی کردم تا حد امکان به بررسی سیستم های کنترلی جدید به کار گرفته شده در لودربپردازم.

    در این تحقیق مراحل فوق مورد بررسی قرار گرفته میشود و چند لودر در مدلهای مختلف از قبیل دستگاهایی با این مدلها مورد مطالعه قرار گرفته شده است. (dg956,dg936,zl50g,hepco460,Cat966,o)

    در ابتدا برای شروع به تشریح موارد زیر میپردازیم .

    تا بتوانیم به نسبت دستگاه لودر یک دید کلی پیدا کنیم سپس به تشریح سیستم های هیدرولیکی به طور کامل خواهیم پرداخت.

    مرحله تولید قدرت (موتور)

    انتقال قدرت (گیربکس –ترک کنتورتور- دیفرانسیل (Diffranseil torque convertor-transmission) اکسل axle و سرچرخ wheel shide و گاردان

    سیستم هیدرولیک کار که این ساختار مخصوص این نوع ماشین می باشد. (Working device hydraulic)

    سیستم هیدرولیک فرمان که بازهم این نوع سیستم هیدرولیک و درجه آزادی مربوط به این نوع خاص ماشین می باشد. Steering Hydraulic))

    سیستم ترمز لودر که سیستم هوا و روغن می باشد.Braking system

    درجه آزادی های یک لودر که این درجه آزادی در سه راستای (x,y,z) می باشد که این درجه های آزادی توسط سیستم های هیدرولیک کنترل می شوند

    1-1موتور لودر Diesel engine loader))

    (تصاویر در فایل اصلی موجود است)

    موتور لودر یک موتور دیزل چهار زمانه ، 6سیلندر خطی که در این فصل به اختصار به توضیح آن و تشریح عمل کرد این موتور طور  خلاصه میپردازم. 

    برای شروع به بررسی مدارهای هیدرولیک روغن کاری و خنک کاری آن می پردازیم .

    موتور چهار زمان (مکش ، تراکم احتراق، تخلیه) که این مراحل در شکل شماتیک نشان داده شده است .

    از مراحلی که می توان به این موتور کمک کند تا به راندمان حداکثری خود برسد این است این موتور در تمامی زمان در دمای نرمال موتور کار بکند و برای رسیدن به این هدف در تمامی فوصل باید از ترموستات استفاده کرد.

    که تجزیه انرژی حرارتی سوخت به شرح زیر می باشد.

    25% به 10 سر ماشین آب

    50% به 20 راندمان اگزوز

    5% به 2 اصطکاک

    40% به 25 نیروی مکانیکی 

    در این نوع موتور با دلیل فشار کاری و نیاز به راندمان بالا آن از تور بو شارژ استفاده می شود.

    در شکل طریق یاتاقان بندی میلنگ و سوراخهای روغن کاری ماکسیم فشار در شرایط کار در زیر قید شده است

    مشخصات فنی موتور دیزل g6127 به شرح زیر می باشد.

    در زیر نمای برش خورده این موتور  ساختار میل لنگ و یاتاقان بندی آن دنده فلایریل در داخل موتور چند کار انجام می دهد   

    کار چرخ طیار 2- دنده استارت ورودی آن سوار می شود. 3- محل بسته شدن تورک کنوتور( torque convertor) روی این دنده می باشد، که نیروی تسمه ها از این دمپ کننده دریافت می شود.

    در داخل موتور روغن بندها دور شفت از اهمیت بالایی برخوردار می باشدو در یاتاقان بندی موتور باید طراحی شود که میلنگ کمترین نوسان را در راستای طول وعرض داشته باشد. 

    شاتون که یک وسیله انتقال است که جزئی از مداری است که نیروی رفت و برگشتی را به نیروی گشتاوری تبدیل می کند.

    در این نوع موتور پیستون یک بخش از محفظه احتراق به شمار می آید. که به دلیل شرایط سخت کار حتما باید سوپر الیاژ باشد وزن متعادل پیستون به کارایی آن خیلی کمک میکند.

    رینگ ها در داخل شیارهای پیستون وظایف زیادی دارند که یکی از آنها نگهداری  کمپرس یا فشار محفظه احتراق  می باشد و نوع پخ روی رینگ باعث می شود تا فشار کمپرس کمک به آبندی آن می کند.

  • فهرست و منابع پایان نامه هیدرولیک و حرکت لودر

    فهرست:

     

    فهرست........................................................... 2

    مقدمه.............................................................4

    تولید قدرت موتور...............................................7   

    سیستم روغن کاری ........................................... 10

    سیستم سوخت پاش سوخت رسانی............................15 

    شناخت کلی از قمستهای لودر................................. 19   

    تحلیل درجات آزادی.............................................25

    شاسی جلوی لودر ..............................................28 

    شاسی عقب لودر ...............................................29

    ساختار کمر شکن لودر........................................31

    تحلیل موارد کار لودر در شرایط مختلف.....................33

    ترک کنورتور Torque Converter ....................35

    گیربکس. Transmission................................37

    سیستم هیدرولیک داخل گیربکس.............................44

    شیر کنترل گیربکس ...........................................46

    مدار تعویض دنده الکترونیکی................................50

    مدار انتقال قدرت ..............................................54

    سیستم هیدرولیک کنترل فرمان...............................57

    سیستم هیدرولیک کار(هیدرو مکانیک) .....................63

     سیستم هیدرولیک کار (تمام هیدرولیک)....................66

    گاردنها وقفل گاردن.............................................70

    دیفرانسیل........................................................71

    گیربکس داخل چرخ لودر......................................72

     

     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت