پایان نامه مهندسی عمران

تعداد صفحه: ۱۴۱ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.Sc" مهندسی عمران - راه و ترابری چکیده دوربرگردان ها که به تازگی به عنوان یکی از المانهای مهم شبکه معابر شهری در کشور ایران معرفی واجرا شده اند ، کاربرد وسیعی در حذف چراغ راهنمایی از تقاطعات پیدا کرده اند. لذا با توجه بهخصوصیات اصلی خود یعنی کاهش حرکات تداخلی و حذف حرکات گردش به چپ ، باید درفواصلی مناسب از تقاطع قرار داشته باشند تا ...

تعداد صفحه: ۱۸۷ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – برنامه ریزی حمل و نقل چکیده یکی از روشهای رایج برای تحلیل ظرفیت تقاطعات بدون چراغ راهنمایی، که در کتاب راهنمای ظرفیت راهها (HCM) ملاک عمل است ، مبتنی بر تئوری پذیرش فاصله عبور می باشد. دو پارامتر اصلی تئوری پذیرش فاصله عبور، فاصله عبور بحرانی و زمان دنباله روی می باشند که بستگی به شرایط ترافیکی و رفتار رانندگان ...

تعداد صفحه: ۱۷۳ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه کارشناسی ارشد عمران سازه های هیدرولیکی چکیده سیل ‌یکی‌از‌مهمترین ‌بلایای‌طبیعی‌است ‌که ‌زندگی‌انسان ‌را‌تحت ‌تاثیر‌قرار‌داده و‌خسارتهای‌اقتصادی‌قابل ‌توجهی‌ را‌در‌تمام ‌دنیا‌ایجاد‌می‌کند.‌براساس ‌مطالعه ‌ای‌که ‌انجام ‌شده ،‌٥٨%‌از‌کل ‌تلفات ‌ناشی‌از‌بلایای‌طبیعی‌و‌٣٣%‌از‌ خسارتهای‌اقتصادی‌مربوط ‌به ‌سیل ‌بوده ‌است .‌بخش ‌اصلی‌این ‌تلفات ‌و‌خسارتها‌در‌کشورهای‌در‌حال ...

تعداد صفحه: ۱۷۰ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده پایان نامه: برآورد حجم صحیح رسوبات حمل شده توسط رودخانه ها در پروژه های آبی، مهندسی رودخانه ، آبیاری و زهکشی و ... از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا رسوبات رودخانه ای در مخازن آبی نظیر سدها و بندها ترسیب می شوند و به تدریج ازحجم آب ذخیره شده می کاهند و لذا عمر اقتصادی این سازه های آبی کاهش ...

تعداد صفحه: ۱۵۶ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران - سازه های هیدرولیکی چکیده : در هیدرولوژی کاربردی، پیش بینی پیک سیلاب یک آبراهه یا رودخانه به علت وابستگی زمانی و مکانیمتغیرهای هیدرولوژیکی نظیر پارامترهای هواشناسی و تغییر پذیری مکانی توپوگرافی، نوع خاک و کاربریاراضی فرایندی بسیار پیچیده است. در مدل های هیدرولوژیکی یکپارچه برای دسترسی به یک شرایط ساده ،خصوصیات حوضه ...

تعداد صفحه: ۸۵ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران - سازه های هیدرولیکی چکیده چون حجم مخزن و رقوم آبگیری از مخازن بستگی به میزان رسوبات مخزن دارد بنابراین محاسبه رسوب اهمیت زیادی در طراحی مخازن و سازه های هیدرولیکی دا د. فرسایش خاک در حوزه آبریز و متعاقب آن تهنشین شدن در رودخانه ، دریاچه مخازن بزرگترین نگرانی ماست . به دو دلیل ؛ اوًلا خاک سطح حوزه حاصلخیزی خود را از ...

تعداد صفحه: ۲۵۵ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد”M.Sc“ سازه های هیدرولیکی – مهندسی عمران چکیده: برآورد رسوب و تعیین رابطه ای که بتواند دقیق ترین برآورد را داشته باشد همواره یکی از مهم ترین مسایل در زمینه مهندسی آب و سازه های هیدرولیکی، برای مدیریت بهتر منابع آب و آبهای ذخیره شده در مخازن سدها بوده است .برای تعیین رابطه مناسب در هر منطقه باید شرایط منطقه مورد مطالعه را با شرایطی که هر ...

تعداد صفحه: ۱۵۳ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد “M.Sc” مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده: در حین سیلاب های بزرگ رسوبات درشت دانه رودخانه ها که در مواقع عادی امکان حمل آنهاوجود ندارد حرکت بسمت پایین دست را آغاز می کنند . یکی از عوامل مهم این حرکت بالا بودن آبدهیرودخانه ها و سرعت جریان آنها است ، بنابراین با اندازه گیری قطر رسوبات بجای مانده در رودخانه هامیتوان حداکثر دبی رخ داده ...

تعداد صفحه: ۱۵۷ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران - سازه های هیدرولیکی چکیده : حمل و انتقال رسوب توسط جریان آب رودخانه و ترسیب آن در مخازن سدها، پدیده ای طبیعی است که مهندسین عمران و رسوب در ارتباط با بهره برداری از منابع آب های سطحی با آن بصورت جدی مواجه می باشند. مهم ترین عامل محدودکننده ی عمر مفید سدها، مقدار رسوب ته نشین شده در مخازن آنها می باشد. ملاحظات اقتصادی ...

تعداد صفحه: ۱۵۸ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد “M.Sc” مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده: در حین سیلاب های بزرگ رسوبات درشت دانه رودخانه ها که در مواقع عادی امکان حمل آنهاوجود ندارد حرکت بسمت پایین دست را آغاز می کنند . یکی از عوامل مهم این حرکت بالا بودن آبدهیرودخانه ها و سرعت جریان آنها است ، بنابراین با اندازه گیری قطر رسوبات بجای مانده در رودخانه هامیتوان حداکثر دبی رخ داده ...

تعداد صفحه: ۱۲۶ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران - سازه های هیدرولیکی چکیده سیل عبارت است از بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه ها ویا جریان آبی تند و معمولا ویرانگرکه بطور ناگهانی اتفاق می افتد.مسائل مربوط به سیلاب گوناگون بوده وطبیعت بسیار پیچیدهای دارد.هجوم سیلاب باعث از بین رفتن امکانات و وارد آمدن خسارات جانی و اخلال درحمل و نقل و ارتباطات میشود.به دلیل وقوع جریان ...

تعداد صفحه: ۱۱۴ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده : در این رساله ابتدا انواع مدل های بارش رواناب مورد بررسی و سپس مدل بارش - رواناب HMS - HEC به منظور برآورد دبی طراحی سازه های هیدرولیکی در حوضه آبریز کن واقع در شمال غربی تهران مورد استفاده قرار گرفت . حوضه آبریز مزبور تا ایستگاه آب سنجی سولقان به مساحت ٢٠٦.٣٨ کیلومتر مربع ، از سال ١٣٧٥ به ...

تعداد صفحه: ۱۲۳ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد“M.Sc” مهندسی عمران -سازه چکیده: در این تحقیق، رفتار لرزهای و فواید ساختمان فولادی نامنظم در پلان مجهز به BRB در حوز ههای نزدیک و دور از گسل مورد بررسی قرار گرفته است. طراحی لرز های بر اساس استاندارد 2800 صورت گرفته و ازیابی و کنترل سازه توسط روش بارافزایی و تحلیل طیفی و تاریخچه زمانی برای ساختمان 4 و 8 و 12 طبقه دارای 4 دهانه در جهت x و ...

تعداد صفحه: ۱۵۲ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد"M.Sc" مهندسی عمران - سازه چکیده: امروزه کاربرد گسترده بتن در پروژه های عمرانی لزوم بهره گیری از نوآوری ها و بتن های عصر نوین را صدچندان نموده است و رویکردی جامع گرا و سیستمی به پدیده سیستم بتن وشناخت زیر سیستم های آن و چگونگی ارتباط آنها با هم و بهره گیری از فنĤوری نانو در بتنمی تواند پدید آورنده بتن های نوین با عملکرد فوق العاده بالا ...

تعداد صفحه: ۱۴۲ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران - سازه چکیده مهاربندهای خارج از مرکز یک سیستم مقاوم باربر جانبی در ساختمان های فولادی است که دارای سختی بالا در ناحیه الاستیک با انعطاف پذیری خوب و ظ رفیت جذب انرژی در ناحیه پلاستیک می باشد. با توجه به نحوه قرارگیری تیر پیوند ، دو نوع مهاربندهای خارج از مرکز وجود دارد: مهاربندهای خارج از مرکز با تیر پیوند قائم ...

تعداد صفحه: ۲۰۹ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.SC" مهندسی عمران – سازه چکیده سونامی به امواج عظیمی گفته می شود که در اثر تغییر مکان حجم زیادی از آب بوجود می آیند. در اثر این تغییر مکان آب اقیانوس جابجا می گردد و به سمت ساحل منتشر می شوند. با حرکت امواج از محل تولید به سمت ساحل رفته رفته ارتفاع امواج افزایش یافته و پریود کاهش می یابد.سرعت نیز با حرکت موج سونامی به سمت ساحل کاهش می ...

تعداد صفحه: ۱۳۷ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc مهندسی عمران – برنامه ریزی حمل ونقل چکیده : در این تحقیق فاکتورهای موثر بر تصادفات وسایل نقلیه شهر کاشان با استفاده از آمار تصادفات گردآوری شده از فرمهای اطلاعات تصادفات راهنمایی و رانندگی و همچنین مطالعات ترافیکی شهرداری کاشان در سالهای ١٣٨٣ تا ١٣٨۵ که شامل ۴٧١١ مورد تصادف است شناسایی شده و با استفاده از مدل لوجیت دوگانه احتمال به ...

تعداد صفحه: ۱۳۳ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی برنامه ریزی حمل و نقل چکیده توجه به توسعه روستایی اولا برای تحقق عدالت بین همه ساکنان یک کشور و ثانیا برای توسعه بخش کشاورزی و دامپروری اهمیت فراوان دارد. بیتوجهی و فراموشی روستاها، در قرون اخیر باعث بروز مشکلات فراوانی برای این جوامع شده است. حمل و نقل یکی از زیر بناهای توسعه است، دسترسی و استفاده از امکانات گوناگون و ...

تعداد صفحه: ۱۱۰ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.Sc" عمران- برنامه ریزی و حمل و نقل چکیده رشد جمعیت، توسعه کاربریها و بالا رفتن مالکیت وسایل نقلیه در شهرها، موجب افزایش روز افزونتقاضای سفر و حجم وسایل عبوری از معابر شهری شده است . مساله زمان سفر در شبکه معابر شهری بهدلیل افزایش تراکم، یکی از مهمترین مسائل کلان شهر هاست. با توجه به اینکه بخش عمده ای از زمانسفرمربوط به زمان تاخیر در ...

تعداد صفحه: ۱۱۹ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برا ی دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – برنامه ریزی حمل و نقل چکیده عدم مکان یابی مناسب پایانه ها یکی از مهمترین مسائلی است که برخی از شهرها با آن روبرو هستند. به گونه ای که این اشتباه هزینه های اضافی فراوانی در زمینه های تراکم ترافیکی ، آلودگی هوا، اتلا ف زمان طولانی در مسیر سفر افراد، افزایش مصر ف سوخت و استهلاک وسایل نقلیه و غیره ، در بر خواهد داشت . ...

تعداد صفحه: ۲۲۷ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.SC" مهندسی عمران - برنامه ریزی حمل و نقل چکیده سیستم حمل و نقل هوشمند(ITS)، یکی از راهکارهای حل و تخفیف مشکلات مرتبط با حمل و نقل و ترافیک محسوب می شود، این سیستم از بخش های مختلف نرم افزاری و سخت افزاری تشکیل شده است که مدل تخمین جریان ترافیک در کوتاه مدت یکی از این بخش ها می باشد. این مدل با استفاده از اطلاعات وضعیت فعلی ترافیک هر ...

تعداد صفحه: ۱۵۲ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد"M.SC " مهندسی عمران-مهندسی و برنامه ریزی حمل و نقل چکیده: حمل و نقل یکی از ارکان زیربنایی توسعه اقتصادی و فرهنگی جوامع بشری بوده و می باشد. نقش حمل ونقل در توسعه تجارت میان ملل دنیا به حدی است که گاه بخش عمدهای از سرمایه های یک کشور مصروف ساخت، توسعه و بهسازی زیر ساختهای حمل ونقل یعنی شبکه راهها می گردد. ترانزیت بعنوان صنعتی زود بازده و ...

تعداد صفحه: ۱۹۶ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد M.SC مهندسی عمران - راه و ترابری چکیده : این پژوهش به منظور ارزیابی اقتصادی – زیست محیطی منافع قطارهای مسافربری درون شهری ومقایسه آن با قطارهای مسافربری ازمادر شهر به شهر اقماری انجام یافته است به این منظور کلان شهر اصفهان جهت بررسی موردی این موارد انتخاب شده است در ابتدا انواع سیستمهای حمل ونقل ریلی شهری درون شهری و برون شهری و نحوه ...

تعداد صفحه: ۱۷۱ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران - سازه چکیده خرابی های سازه ای هنگامی اتفاق می افتد که تغییر شکل های دائمی و بزرگ بر اثر بارهای وارده به سازه ، در آن ایجاد گردد. یک مدل خرابی در صورتی واقعی می باشد که مقادیر آن همبستگی مناسبی با وضعیت خرابی مشاهده شده بعد از زلزله ، داشته باشد. به دنبال توسعه آسیب پذیری کمّی ، معیارهایی برای بیان آسیب پذیری از سوی ...

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت