پایان نامه ارایه برنامه زمان بندی حرکت قطار ها با استفاده از الگوریتم ابتکاری بر پایه شاخه و حد با مطالعه موردی از شبکه ایران و مقایسه با مدل های فعلی و تجزیه و تحلیل نتایج

تعداد صفحات: 149 فرمت فایل: word کد فایل: 10002139
سال: 1388 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران
قیمت قدیم:۲۱,۵۰۰ تومان
قیمت: ۱۹,۴۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه ارایه برنامه زمان بندی حرکت قطار ها با استفاده از الگوریتم ابتکاری بر پایه شاخه و حد با مطالعه موردی از شبکه ایران و مقایسه با مدل های فعلی و تجزیه و تحلیل نتایج

    پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد “M.Sc”    

     مهندسی عمران- برنامه ریزی حمل ونقل  

    چکیده : 

     

    هدف اصلی این تحقیق در وهله اول ارایه مدل بومی برای زمان بندی قطار ها در شرایط شبکه راه آهن ایران ودر ثانی تلاش برای به دست آوردن جواب بهینه جهانی با روشی دقیق است. در این تحقیق برای نشان دادنقدرت مدل و راهکارهای ارایه شده ، مسیر تهران- تبریز که مثالی واقعی در ابعاد نسبتاً بزرگ است، موردبررسی قرار گرفت. بدین ترتیب که مساله زمانبندی حرکت قطار ها در مسیر تک خطه  در قالب یک مدلبرنامه ریزی ریاضی نوشته می شود. پس از کد نویسی مدل ریاضی مربوطه در نرم افزارGAMS  ، در محیطآن CPLEX به عنوان قوی ترین نرم افزار حل در مسایل برنامه ریزی صفر و یک مخلوط به کار گرفته میشود. نتایج حل مساله مورد نظر چون ناشی از حل دقیق مساله است با نتایج زمانبندی ارایه شده از راه آهنمقایسه و مشاهده گردید که طول زمان سفر به میزان چشمگیری کاهش یافته است. در این مقاله به غیر ازاینکه زمانبندی راه آهن بهینه می شود ، حساسیت مدل نسبت به حد بالای زمان توقف در ایستگاه ها موردبررسی قرار می گیرد. در آخر یک حل دیگر با آزاد گذاشتن زمان های شروع حرکت قطار ها برای مسالهزمانبندی قطار ها به دست می آید و به خصوصیات این حل اشاره و نتیجه گیری می شود. 

    مقدمه:   

     

    یک برنامه زمانبندی قطار برنامه ریزی زمان های ورود و خروج قطار ها را در سکوها ، ایستگاه ها و تقاطع ها  بیان می کند. از نقطه نظر ادارات راه آهن برنامه زمانی قطارها بعنوان یک داده ورودی اساسی برای استفادهبهینه از لکوموتیوها و فرآیند زمانبندی خدمه می باشد. از طرف دیگر افزایش سطح سرویس قطار فاکتورمهمی است که بر تصمیم مسافر و تصمیمات مربوط به شرکتها برای انتخاب قطار بعنوان یک مد حمل و نقل قابل قبول تأثیر می گذارد . پس هدف از زمانبندی قطار ها حداقل کردن زمان سیر قطار ها از مبدا به مقصد ، جلب رضایت مسافران و صاحبان کالا با کم کردن تاخیرات در ایستگاه ها و حداکثر کردن استفاده از ظرفیت خطوط، ایستگاه ها، ناوگان و خدمه است. یک نگرش با در نظرگرفتن تمام عواملی که در شبکه بر روی زمان حرکت قطارها تأثیرگذار می باشند می تواند ما را به سمت تولید یک برنامه ریزی درجهت نیل به اهداف ذکرشده سوق دهد. رقابت در عرصه حمل ونقل بین المللی ، افزایش سهم حمل و نقل ریلی در اقتصاد کشورها و افزایش سرعت کامپیوتر ها باعث شده که محققان هر روز روش های جدیدی برای حل مساله ارایه دهند واستفاده از تکنیک های بهینه سازی نیز می تواند برنامه ریزان قطار را در ساخت سریع برنامه های زمانبندیکارآمد برای کاهش هزینه های راه آهن کمک کند.  

     

    فصل اول

     

    کلیات

    فصل اول  کلیات 

     

    اگر فعالیتهای مجموعه  راه آهن را به 3 بخش فعالیتهای اصلی و زیر بنایی، فعالیتهای مربوط بهبهره برداری و فعالیتهای ستادی و پشتیبانی تقسیم نمایید، در بخش اول امکانات مورد نیاز جهت حمل و نقل،  ایجاد و مهیا می شود، در بخش دوم از امکانات بوجود آمده در راستای هدف مجموعه که تسهیلجابجایی کالا و مسافر در یک کشور است به نحو مطلوب استفاده می شود. یکی از مهمترین منابع یکشبکه راه آهن قطارها و دیگری خطوط مورد نیاز برای جابجایی آنها (ریلها) می باشند برای استفاده بهینهاز این منابع می بایست به نحوی قطارها بر روی ریل ها توزیع شوند که حداکثر استفاده از آنها بعمل آمدهو در مقابل، حداقل هزینه و زیان برای جابجایی قطارها عاید گردد. 

     با توجه به مطالب ذکر شده تلاش بر این است که با استفاده از مدلسازی ریاضی مساله زمانبندی قطار را مدلسازی نموده  و راهکاری ابتکاری را نیز جهت حل مسأله و رسیدن به هدف که حداقل نمودن زمان وهزینه های حرکت قطارها می باشد ارایه شود ، آنگاه مساله برای یک مثال واقعی مورد بررسی قرار گیرد .

    1-1-تعریف مساله: 

    موضوع مورد نظر را می توان درقالب تهیه یک برنامه زمانی برای یک دوره مشخص جهت شبکه موردمطالعه مطرح نمود که این برنامه اساس تنظیم حرکت قطارها بوده و شامل زمان های ورود و خروج هرقطار درهر کدام از ایستگاههای شبکه مورد نظر می باشد. یک مسیر خط آهن تک ریلی را در نظر بگیریدکه شامل مبدأ ، مقصد و تعدادی ایستگاه در بین مسیر می باشد. در یک دوره مشخص که معمولاً شبانهروز در نظر گرفته می شود می بایست تعدادی قطار از مبدا به طرف مقصد و تعدادی نیز ازمقصد به طرف مبدأ حرکت کنند. می بایست زمان حرکت قطارها را از ایستگاههای مبدأ و مقصد وهمچنینایستگاههای بین راه تنظیم نمود که در مجموع در یک دوره ، کل زمان حرکت قطارهایی که وارد مسیرمی شوند حداقل و یا بعبارت دیگر مجموع زمانهای تأخیر ناشی از تلاقی قطارها حداقل شود.  

    1-2- اهداف:

     شبکه حمل و نقل ریلی به طور معمول به دو دسته تقسیم می شود.1- شبکه حمل و نقل درون شهری ( مترو ، مونوریل،تراموا....)2-شبکه حمل و نقل برون شهری (قطارهای مسافری و باری) 

    شبکه حمل و نقل درون شهری عمدتاً جهت جابجایی مسافرین استفاده می شود و برنامه ریزی برای حرکت قطارتابع تعداد مسافرین در ایستگاههای مختلف و همچنین تراکم آنهادرساعات مختلف شبانه روز می باشد که مشکل عمده زمانبندی در این رابطه در ساعات تراکم زیاد مسافر ( عمدتاً صبحها و بعد ازظهرها) می باشد ولی در رابطه با شبکه حمل و نقل برون شهری که مدنظر است هر روزه دهها قطار ازمبادی به سوی مقاصد و دهها قطار دیگر نیز به عکس در جهت مخالف اعزام می شوند. از طرف دیگر باتوجه به هزینه های سرسام آور امور زیربنایی در شبکه راه آهن، عمدتاً خطوط راه آهن کشورهای پهناور از جمله ایران یک خطه می باشد و همین امر به علاوه ضرورت عبور دادن قطارها در جهات مخالف باعثتأخیردر تردد قطارها می شود که مقدار آن بستگی به میزان ترافیک در شبکه دارد و در یک مسیرگاهیممکن است تا 20% زمان سیر[9]آن مسیر را شامل شود از طرفی با توجه به اینکه قطارهای باری تابعقطارهای مسافری می باشند،  بی نظمی در شبکه می تواند باعث چندین برابر تأخیر در زمانسیر قطارهای باری شود که در نتیجه شرکت راه آهن راه متحمل ضررهای ناشی از نارضایتی مسافرین و جریمه ناشی از دیرکرد محموله های باری خواهد کرد. یکی از راههای حل این مشکل دو خطه کردن مسیرهاست که بهعلت سرمایه گذاری بسیار زیاد در اکثر مسیرها صرفه اقتصادی ندارد. راه دوم استفاده بهینه از امکانات یا تخصیص مناسب ریل ها به قطارها می باشد، بطوریکه حداکثر استفاده از منابع بعمل آید و حداقل تأخیر  در شبکه ایجاد شود. 

    پس هدف این تحقیق زمانبندی حرکت قطارها در ایستگاهها میباشد بگونه ای که حداقل تلاقی در بینقطارهای رفت و برگشت بوجود آید و یا به عبارت دیگر قطارها ؛ حداقل تأخیر ناشی از تلاقی را در

    شبکه داشته باشند. که نایل شدن به این هدف باعث استفاده  حداکثری از امکانات شبکه و بعبارتی افزایشکارایی و بهره وری در مجموعه راه آهن خواهد شد و مزایای زیر را در پی خواهد داشت. 

    1-تعیین برنامه زمانی برای مسافرین و صاحبان بار2- بهره برداری مناسب از واگنها و لکوموتیوها3- حداکثر استفاده از خطوط ریلی 4- هماهنگی کاربین ایستگاهها 5- تنظیم کار پرسنل شبکه راه آهن 6- احاطه و اشراف مدیریت راه آهن بر زیر مجموعه تحت پوشش 

    3-اهمیت موضوع:

     اگر نگاهی اجمالی به شرکت های مختلف راه آهن در دنیا علی الخصوص شرکت های دولتی شود دیده می شود که اغلب آنها با بحرانهای مالی مواجهند و نیازمند کمکهای دولت می باشند تا بتوانند هزینه هایخود را با درآمد برابر سازند. بعنوان مثال راه آهن سراسری ژاپن تازمانیکه تحت نظر و مدیریت دولت قرارداشت حدود 14 میلیارد دلار زیاندهی داشت[9] و پس از آنکه بعنوان یک تجربه موفق خصوصی سازی بهبخش خصوصی واگذار گردید تنها توانسته است که به نقطه سر به سری از لحاظ هزینه و درآمد برسد، با بررسی عملکرد راه آهن در سالهای گذشته به این نکته پی برده می شود که در اکثر سالها مجموعههزینه های جاری و بهره برداری راه آهن از درآمد کل بیشتر می باشد. راه آهن برای تأمین هزینه های روبه افزایش خود که ناشی از افزایش قیمتها می باشد نیازمند افزایش کارایی خود استفاده مطلو ب از منابع وامکانات می باشد بطوریکه بتواند با امکانات موجود میزان حمل بار و مسافر را افزایش داده و هزینه هایحمل و نقل بار و مسافر را کاهش دهد بعبارت دیگر درجهت افزایش بهره وری حرکت نماید. 

     

    افزایش میزان حمل بار و مسافر و کاهش هزینه های مربوطه نیز مستلزم ایجاد هماهنگی بین قسمتهایمختلف راه آهن یعنی برنامه ریزی مناسب می باشد که یکی از وجوه آن  برنامه ریزی درجهتتوزیع مناسب قطارها در شبکه و یا به عبارت دیگر زمانبندی حرکت قطارها می باشد . بنحویکه مجموع هزینه هایمربوط به سیر و حرکت قطارها در شبکه( اعم از هزینه های عملیاتی و زمان) حداقل گردد. 

    1-4- روش تحقیق: 

    یکی از روشهایی که امروزه در زمینه مسایل تصمیم گیری و مدیریت شرکتها ی  بزرگ متداول استاستفاده از مدلسازی بصورت عام و بهره گیری از مدلهای ریاضی بصورت خاص       است. با توجه به نتایجمطالعات قبل برای حل مساله مطرح شده که یکی از مسایل دنیای واقعی می باشد سعی در مدلسازی در قالب عبارات ریاضی با هدف حداقل نمودن زمانهای سفر شده است. از این رو مسأله موردنظر در قالبیک مدل  برنامه ریزی عدد صحیح  مخلوط ارایه شده است و برای حل آن نیز با توجه به گستردگیمسأله در دنیای واقعی، از راهکارهای متفاوت محاسباتی و ریاضی استفاده شده است بطوریکه مسایلدنیای واقعی را بتوان ازاین طریق حل نموده و بهترین جوابهای ممکن را بدست آورد. در این تحقیق پس از ارایه یک مدل بومی با بهره گیری یکی از بهترین حل کننده های الگوریتم شاخه و کران یعنی نرمافزار cplex و کوچک کردن فضای حل ، مساله ای در ابعاد واقعی مورد حل  و بررسی قرار می گیرد.     

    در فصل دوم تحقیقات صورت گرفته قبلی در رابطه با موضوع مورد مطالعه مورد بررسی قرار می گیرد .  فصل سوم به مشخصات و ویژگیهای حمل و نقل ریلی ایران و مسیر مورد نظر این تحقیق اشاره می شود تا بتوان شناختی نسبی حاصل گردد. درفصل چهارم به بررسی و تعریف مسأله مورد نظر یعنی زمانبندیحرکت قطارها تخصیص یافته است. در ادامه نیز مدلسازی مسأله مورد بررسی قرار گرفته و مدل ریاضیآن ارایه گردیده است. فصل پنجم به بررسی روش های حل مسایل برنامه ریزی عدد صحیح و روشکلاسیک شاخه و کران می پردازد و در آخر روش هایی جهت سبک سازی و محدود کردن فضایجستجو پیشنهاد می شود. در فصل ششم شبکه تهران-تبریز مورد  مطالعه قرار گرفته و در نهایت در دوحالت برنامه زمانبندی بهینه ای ارایه می شود سپس این برنامه ها از نظر کار ایی مورد بررسی قرار میگیرد .    

     

    Abstract

     

    The main purpose of this paper is first to present a local model for trains scheduling in Iran Railway Network; Then, to obtain an optimum global solution with exact method. In order to demonstrate model efficiency, Tehran-Tabriz route is studied as a large scale example. To investigate the problem, train scheduling in single track railway is modeled in the form of math programming. After coding of model in GAMS software, CPLEX is used as the most powerful solver in solving of mixed integer programming problems. As, calculated results is obtained from exact solution, they were compared with real scheduling of Iranian Railways, and found that, travel time is obviously decreased. In presented method in addition to optimizing of railway scheduling, sensitiveness of model due to upperbound limit of dwell time in stations is investigated. At last, another solution is obtained with no limitation on departure time of trains. Characteristics and conclusions of this methods is presented. 

  • فهرست و منابع پایان نامه ارایه برنامه زمان بندی حرکت قطار ها با استفاده از الگوریتم ابتکاری بر پایه شاخه و حد با مطالعه موردی از شبکه ایران و مقایسه با مدل های فعلی و تجزیه و تحلیل نتایج

    فهرست:

    عنوان مطالب 

    صفحه 

                                                                                                            

    چکیده

    مقدمه

    فصل اول: کلیات 

    1- 1-  تعریف مساله                                                                                           4        

    1- 2-  اهداف                                                                                                   5       

    1- 3-  اهمیت موضوع                                                                                         6       

    4-  روش تحقیق                                                                                           6        فصل دوم: مروری بر مطالعات انجام شده 

    1-  زمانبندی دوره ای (اولیه) قطارها                                                                   9       

    2- 1- 1- روش های مبتنی بر مدل سازی ریاضی                                                       10        

    2- 1- 2- روش های مبتنی بر حل ابتکاری مدلهای ریاضی                                           11       

    2- 1- 2-1- مدل هیگینز                                                                                   13      

    2- 1- 2-2- مدل قصیری- مرشد سلوک                                                                 18      

    2- 1- 3- روش های شبیه سازی                                                                          22    

    2- 1- 4- روش های نوین جستجو                                                                        23     

    2- 2-  زمانبندی ثانویه حرکت قطارها ( اصلاح و بهبود زمان بندی اولیه)                         23       

    2- 3-  تحلیل و بررسی آماری تحقیقات گذشته                                                        24       فصل سوم: برنامه ریزی شبکه راه آهن 

    3 1-  تعاریف و اصطلاحات                                                                               28 

    و

    3- 2-  بررسی شبکه های راه آهن                                                                       31  

    3- 2- 1- برتری حمل ونقل ریلی در مقابل سایر سیستم های حمل ونقل                       32  

    2- 2- شبکه راه آهن جمهوری اسلامی ایران                                                      32   فصل چهارم: مدل زمانبندی حرکت قطار ها 

    1-روند کلی برنامه ریزی قطار                                                                      37 

    4- 2-  نمودار مسافت-زمان                                                                               39 

    4- 3-  فرضیات حل مساله                                                                                40 

    4- 4-  مدل سازی مساله و نگرش های موجود                                                       42  

    4- 4- 1- تابع هدف                                                                                        46 

    4- 2- محدودیت های مساله                                                                         46  فصل پنجم: روش های حل مدل زمان بندی حرکت قطارها 

    1-  روشهای حل متداول جهت حل مسائل ریاضی                                               57 

    5- 2-  برنامه ریزی عدد صحیح و روش های حل آن                                                58 

    5- 2- 1-- برناه ریزی صفر و یک                                                                        60   

    5- 2- 2- برنامه ریزی صفر و یک مخلوط                                                              62 

    5- 3-  حل مساله زمان بندی حرکت قطارها                                                          64 

    5- 3- 1-تولید محدودیت جهت کوچک کردن فضای جستجو                                     65   

    5- 3- 2-ارایه نامساوی معتبر                                                                             65 

    5- 3- 3-ارایه یک روش ابتکاری جهت حد بالا برای تابع هدف                                    68  فصل ششم: نتیجه گیری و پیشنهادات 

           6-1- دستاورد های تحقیق                                                                             71 

    6 1-1- زمان بندی مسیر تهران- تبریز در شبکه سراسری راه آهن ایران                      72 

    ز

           6-1-2-   بهینه کردن زمان بندی ارایه شده توسط اداره سیر و حرکت                         73 

    6- 2- نوآوری تحقیق                                                                                     74 

    6- 2-1- ارایه مدلی کاربردی                                                                           74 

    6- 2-2-ارایه زمان بندی بهینه مسیر با توجه به زمانها ی شروع و خاتمه معقول حرکت    74       

    6- 2-3- کاهش زمان حل مساله                                                                       75      

    6- 3- خروجی های تحقیق                                                                             78                            

    6- 4- حساسیت مدل به تغیرات حد بالای توقفات ایستگاه ها                                    80 

    6- 6- ارزیابی نتایج                                                                                       80  

     

    6- 7- نتیجه گیری و پیشنهادات                                                                       82  پیوست الف: بررسی انواع فاصله زمانی بین دو قطار                                         85  پیوست ب: معرفی نرم افزار Cplex و GAMS                                                 89  1- معرفی نرم افزار Cplex                                                                         89   

    1- 1-  حل مدل در Cplex                                                                              90  

    2-  مقایسه اجمالی                                                                                   90                             

    راهنمای نرم افزار GAMS                                                                          94    

    2- 1-  چند نکته مهم برای شروع                                                                      94 

    2- 2-  ساختار یک مدل در GAMS                                                                  95  

    2- 3-  مجموعه ها                                                                                        97   

    2- 4-  داده ها                                                                                             98   

    2- 4- 1- ورود داده ها به وسیله لیستها                                                              98   

    2- 4- 2- ورود داده ها با جدول                                                                       99                              

    2 4- 3- ورود داده ها به صورت تعیین مستقیم                                                   100 

    - 4-  ورود داده از سایر برنامه ها                                                                    100 

    2- 5-  متغیرها                                                                                           101    

    2- 6- معادلات                                                                                          101 

    2- 7-  نماد گذاری مجموع و ضرب                                                                  101                             

    2- 8-  تعریف معادلات                                                                                 102   

    2- 9-  دستور مدل و حل                                                                              103  

    2- 10-  دستور نمایش                                                                                 104                            

        ١٠۴                                                            ".LO,.L,.UP,.M" بانک داده  -11 -2

    ٢ -١١ -١- تعیین حد متغیر ها و مقادیر اولیه                                                     105    

    2- 12-  خروجی GAMS                                                                             106  

    2- 12- 1-  نسخه برگشتی مدل                                                                      106   

     

    2- 12- 2-  پیغام خطا                                                                                  107 

    2- 12- 3-  نگشاته های مرجع                                                                        107  

    2- 12- 4-  لیست معادلات                                                                            107  

    2- 12- 5-  آمار و اطلاعات مدل                                                                      108 

    2- 12- 6-گزارشات وضعیت                                                                           108 

    2- 12- 7 - گزارشات حل                                                                              109  پیوست ج: فلوچارت های حل مساله                                                                 110    پیوست د: اطلاعات ورودی و اطلاعات شبکه                                                      114   پیوست ه: خروجی های نرم افزار و گراف                                                            126 

    منابع و ماخذ   

    منابع فا رسی                                                                                    131      

    منابع انگلیسی                                                                                                      132  

    چکیده انگلیسی                                                                                            135  

     

    منبع:

    پورسید آقایی، محسن  " زمانبندی حرکت قطارها در شبکه یک خطه راه آهن"  پایان نامه دکترا-

      .1377

    قیصری،کیوان "توسعه تئوریک مدل بهینه سازی زمانبندی حرکت قطارها با استفاده از ((MODM از نظریه باری ها" پایان نامه دکترا- 1381. 

    طاهرپور، شهریار "زمانبندی حرکت قطارهای باری" پایان نامه کارشناسی ارشد- دانشگاه علموصنعت-1373. 

    نجفی ، امیر عباس" زمانبندی قطارها و بکارگیری الگوریتم ژنتیک"پایان نامه کارشناسی ارشد-دانشگاه صنعتی شریف - 1377. 

    عابدینی ، ایمان " زمانبندی حرکت قطارها با استفاده از یک روش  ابتکاری" پایان نامه کارشناسیارشد -  مؤسسه عالی آموزش و پژوهش-1376. 

    عزیزخانی ، علیرضا " زمانبندی حرکت قطارها با استفاده از یک روش ابتکاری مبتنی بر الگوریتمژنتیک" پایان نامه کارشناسی ارشد –  دانشگاه صنعتی شریف -1381.  

    خادم ثامنی، ملودی– مرشد سلوک ، فهمیه - انارکی ، سید مهدی و سپاسی، سمیر ا – پروژهکارشناسی همگی از دانشکده راه آهن علم و صنعت. 

    8-وحیدی منفرد،امین - آموزش مقدماتی GAMS-دانشگاه صنعتی شریف-دانشکده صنایع 

    جزوات و گزارشات سالیانه راه آهن جمهوری اسلامی ایران 

    سایت رسمی راه آهن جمهوری اسلامی ایران (www.rai.ir) 

     

    انگلیسی: 

     

    Adenso-Diaz, B., Gonzalez, M.O., Gonzalez-Torre, P., 1999. On-line timetable re-  scheduling in regional train services. Transportation Research Part B 33 (6), 387–398. 12-Ahuja, R.K., Magnanti, T.L., Orlin, J.B., 1993. Network Flows: Theory, Algorithms, and  Applications. Prentice Hall, NJ.

    Assad, A., 1980. Models for rail transportation. Transportation Research Part A 14 (3),  205–220.

    -41  Bartusch, M., Mohring, R.H., Radermacher, F.J., 1988. Scheduling project networks with  resource constraints and time windows. Annals

    -51 Brannlund, U., Lindberg, P.O., Nou, A., Nilsson, J.E., 1998. Railway timetabling using  Lagrangian relaxation. Transportation Science 32(4), 358–369.

    -61 Cai, X., Goh, C.J., Mees, A.I., 1998. Greedy heuristics for rapid scheduling of trains on a  single track. IIE Transactions 30 (5), 481–493.

    -71 Caprara, A., Fischetti, M., Toth, P., 2002. Modeling and solving the train timetabling  problem. Operations Research 50 (5), 851–861.

    -81 Carey, M., 1994a. A model and strategy for train pathing with choice of lines, platforms  and routes. Transportation Research Part B 28988–1005.

    -91 Carey, M., 1994b. Extending a train pathing model from one-way to two-way track.

     Transportation Research Part B 28 (5), 395–400.

    -02Carey, M., Lockwood, D., 1995. A model, algorithms and strategy for train pathing. Journal  of the Operational Research Society 46 (8),  988-1005.

    -12 Chen, B., Harker, P.T., 1990. Two moments estimation of the delay on single-track rail  lines with scheduled tra c. Transportation Science24 (4), 261–275.

    22- Cordeau, J.-F., Toth, P., Vigo, D., 1998. A survey of optimization models for train routing  and scheduling. Transportation Science 32 (4), 380–404.

    Dorfman, M.J., Medanic, J., 2004. Scheduling trains on a railway network using a discrete  event model of railway tra c. Transportation Research Part B 38 (1), 81–98.

    -42De Reyck, B., Herroelen, W., 1998. Branch-and-bound algorithm for the resourceconstrained project scheduling problem with generalized precedence relations. European

     Journal of Operational Research 111 (1), 152–174

    -52Greenberg, H.H., 1968. A branch-and-bound solution to the general scheduling problem.

     Operations Research 16 (2), 352–361.

    -62 Higgins, A., Kozan, E., 1998. Modeling train delays in urban networks. Transportation  Science 32 (4), 346–357.

    -72 Higgins, A., Kozan, E., Ferreira, L., 1996. Optimal scheduling of trains on a single line  track. Transportation Research Part B 30 (2), 147–161.

    -82 Jovanovic, D., Harker, P.T., 1991. Tactical scheduling of rail operations: the SCAN I  system. Transportation Science 25 (1), 46–64.

    -92 Kraay, D.R., Harker, P.T., 1995. Real-time scheduling of freight railroads. Transportation  Research Part B 29 (3), 213–229.

    -03 Kroon, L.G., Peeters, L.W., 2003. A variable trip time model for cyclic railway timetabling.

     Transportation Science 37 (2), 198–212.

    -13 Lawler, E.L., Wood, D.E., 1966. Branch and bound methods: A survey. Operations  Research 14 (4), 699–719.

    -23 Luh, P.B., Chen, D., Thakur, L.S., 1999. An e ective approach for job-shop scheduling with uncertain processing requirements. IEEE Transactions on Robotics and Automation 15 (2),  .933–823

    Newman, A.M., Nozick, L., Yano, C.A., 2002. Optimization in the rail industry. Handbook  of Applied Optimization, 704–718.

    -43 Petersen, E.R., Taylor, A.J., 1982. A structured model for rail line simulation and  optimization. Transportation Science 16 (2), 192–206.

    -53 Petersen, E.R., Taylor, A.J., Martland, C.D., 1986. An introduction to computer aided train  dispatching. Journal of Advanced Transportation 20, 63–72.

    -63 Sabuncuoglu, I., Bayiz, M., 1999. Job shop scheduling with beam search. European Journal  of Operational Research 118 (2), 390–412.

    -73 Sahin, I., 1999. Railway tra c control and train scheduling based on inter-train con ict  management. Transportation Research Part B 33(7), 511–534.

    -83 Szpigel, B., 1973. Optimal train scheduling on a single track railway. Operations  Research’72. North-Holland, Amsterdam, Netherlands, pp. 343–352.

    -93 Zhou, X., Zhong, M., 2005. Bi-criteria train scheduling for high-speed passenger railroad  planning applications. European Journal of Operational Research 167 (3), 752–771.

    -04 Zhou, L., Hu, S., Ma, J., Yue, Y., 1998. Network hierarchy parallel algorithm of automatic  train scheduling. In: Proceedings of the

     Conference on Tra c and Transportation Studies, ICTTS, pp. 358–368.

    -14 Allen, G.J, Mabrouk K.M, weigel. Utilizing an Expert system for conflict Resolution in a

    Train siding selection simulation model . 1996 winter simulation conf. proceeding, Coronado,

     CA-USA.

    -24 Araya S.,Abek.,Fukomori k., An optimal Rescheduling for on line Train Traffic Control In  Disturbed Situations. , proceeding of the 22' and IEEE conf on Decisions,1983.

    Bud A.E, Nicholson A.E, Scheduling Trains With Genetic Algorithm. International conf.  on Neural Information processing and Intelligent Inf.,v.2,1997.

    -44 Chiang T.W, Hau .H.Y, Cycle Detection In Repair –Based Railway scheduling system,  proceeding- IEEE International conf.on Robotic and Automation, v.3,1996.

    -54 Fokumori k., et al, Fundamental Algorithm for Train scheduling based on Artificial  Intelligence , system and computers In Japan.v.18.No.1987.

    -64 Goh c.j.,Mees A.I.,Optimal control on a Graph With Application to Train scheduling  problems.Mathematical computer Modelling, v.15,No.2,pp.33-42,1991.

    -74 Gorman M.F.,An Application of Genetic and Tabu Searches to the Freight Rail road  operating plan problem , Annals of Operations Research, v.78,pp.51-69,1998. 48- Kraft E.r.,A  Branch and Bound Procedure for optimal Train Dispathing ,J.of  Transportation Res.Forum,v.28,pp263,1987.

    -94 Martinelli D.R., Teng H.,optimization of Railway operations using Neural Network,  Transportation Res-c,v.4,No.1,pp.33-49,1996.

    -05 Mees A.I, Railway scheduiling By Network optimization,. Mathematical computer  Modeling, v.13,No.1,pp.33-42,1991.

    -15 Mills R.G.J., Perkins S.E,Pundney P.I., Dynamic Rescheduling of long-haul Trains for Improved Time keeping and energ conservation,.Asi- pacific J. of operation Res.v.8,pp.146 .1991,561

    -25 Nediljkovich N.B., Norton N.C, Computrized Train scheduling , Western Australian  convernment Rail ways Report , pp.105-123,1984.

    Oyama.T.,Hans-is.,Application of Discrete optimization Techniques to Train scheduling  problem ,. Asia-pasific J. of operational Res .,v.4,pp.158-186,1987.

    -45 Scardua L.A.,Silvad M.C,train Dispatching using Expert system, PROCEEDING OF 5'th   IASTED International conf. on Applied Informatics,1997.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت