پایان نامه بررسی ارتباط بین کیفیت گزارشگری مالی و کارایی سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار تهران

تعداد صفحات: 110 فرمت فایل: word کد فایل: 10001620
سال: 1389 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: پایان نامه حسابداری
قیمت قدیم:۱۷,۶۰۰ تومان
قیمت: ۱۵,۵۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بررسی ارتباط بین کیفیت گزارشگری مالی و کارایی سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار تهران

    پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

     گرایش: حسابداری

    چکیده

    حسابداری یک سیستم پردازش اطلاعات است که به منظور شناسایی، اندازه گیری و طبقه بندی رویدادهای مالی موثر بر سازمان و واحد های تجاری و گزارش اثرات این گونه رویداد ها به تصمیم گیرندگان ، طرح ریزی شده است. محیط فعالیت واحد های تجاری متغیر است و تغییر در ساختار سیاسی، اجتماعی و اقتصادی محیط باعث تغییر در نیازهای اطلاعاتی استفاده کنندگان می شود. به بیان دیگر ، نیازهای اطلاعاتی جدیدی که بر اثر تغییر در محیط حسابداری برای استفاده کنندگان اطلاعات مالی پدید می آید، تغییر در مبانی حسابداری یا تدوین اصول و استانداردهای اندازه گیری و گزارشگری با کیفیت بهتر و همچنین افزایش میزان اطلاعاتی که لازم است افشاء شود را ضروری می سازد. عوامل زیادی بر کیفیت گزارشگری مالی تاثیر گذار هستند همچنین گزارشگری مالی نیز بر عوامل مختلفی تاثیر گذار است.  یکی از اهداف گزارشگری مالی تسهیل در  تخصصیص بهینه سرمایه در اقتصاد است. یکی از مهمترین جنبه های این نقش بهبود تصمیمات سرمایه گذاری است. همچنین افزایش شفافیت مالی پتانسیلی برای کاهش مشکل عدم کارایی سرمایه گذاری می شود ،  در این پژوهش ارتباط میان کیفیت گزارشگری مالی و کارایی سرمایه گذاری مورد بررسی قرار گرفت . دوره زمانی  تحقیق 4 سال و از سال 1385 تا 1388 انتخاب و آزمون فرضیه ها با نرم افزارSPSS   و به کمک آماره های توصیفی و استنباطی نظیر تحلیل همبستگی، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج به دست آمده در این پژوهش حاکی از ارتباط مثبت و مستقیم بین کیفیت گزارشگری مالی و کارایی سرمایه گذاری می باشد.

    مقدمه

    عملکرد و رویه های حسابداری طی قرون متمادی دستخوش تغییرات قابل ملاحظه ای بوده است ولی در جریان این تغییرات، هدف نهایی حسابداری که همان نیاز های اطلاعاتی استفاده کنندگان خدمات حسابداری است، بدون تغییر مانده است. به بیان دیگر مفاهیم ، اصول ، قواعد و رویه های حاکم بر عملکرد کنونی حسابداری در واقع بازتاب نیازهای گروه های مختلف استفاده کننده از اطلاعات حسابداری در طول زمان است. انتظارات ، نیازها و خواسته های استفاده کنندگان بسیار متنوع و معمولا تعیین کننده نوع اطلاعاتی است که باید ارائه شود تا مبنای قضاوت، ارزیابی و تصمیم گیری قرار بگیرد. گروه های مختلف استفاده کننده از اطلاعات مالی به دلیل مناسبات متفاوتی که با واحد تجاری دارند ، غالبا نبازمند انواع متفاوت اطلاعات هستند. گزارشگری مالی فراتر از صورت های مالی است و سایر ابزارهای اطلا ع رسانی مانند گزارش هیات مدیره، گزارش های ادواری و اطلا ع رسانی اینترنتی را شامل می شود.

    گزارشگری مالی فقط یک محصول نهایی نیست، بلکه فرآیندی متشکل از چند جزء است که عوامل زیادی بر کیفیت گزارشگری مالی تاثیر گذار هستند همچنین گزارشگری مالی نیز بر عوامل مختلفی تاثیر گذار است.طی تحقیقات مختلف رابطه بین کیفیت گزارشگری مالی و متغیرهای مالی و غیر مالی شرکتها مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است. رویکرد اصلی در این پژوهش بررسی رابطه بین کیفیت گزارشگری مالی و کارایی سرمایه گذاری و عوامل تاثیر گذار بر آن می باشد

    فصل اول:

     

    کلیات تحقیق

    1-1مقدمه

    گزارشگری مالی یکی از مهمترین فرآورده های سیستم حسابداری است که از اهداف عمده آن فراهم آوردن اطلاعات لازم برای تصمیم گیری اقتصادی استفاده کنندگان در خصوص ارزیابی عملکرد و توانایی سودآوری بنگاه اقتصادی است. شرط لازم برای دستیابی به این هدف، اندازه گیری و ارائه اطلاعات ، به نحوی است که ارزیابی عملکرد گذشته را ممکن سازد و در سنجش توان سودآوری و پیش بینی فعالیت های آتی بنگاه اقتصادی موثر افتد.

    مدیران ، تحلیل گران و سرمایه گذاران بیشترین توجه خود را به سود گزارش شده شرکت ها اختصاص داده اند. مدیران ، از حفظ روند رو به رشد سود منتفع می شوند، زیرا پاداش آن ها به میزان سود شرکت ها بستگی دارد. تحلیل گران مالی ، درگیر تجارت پردازش و تفسیر اطلاعات هستند ودرک صحیح محتوای اطلاعاتی سود ، یک بخش اساسی از این رویه است.

    در فصل اول پس از بیان مسئله تحقیق، به تعریف موضوع تحقیق می پردازیم وسپس  در ادامه به بیان اهمیت و ضرورت تحقیق پرداخته و همچنین اهداف تحقیق را در قالب اهداف کلی و ویژه بیان می کنیم. چارچوب نظری تحقیق که بنیان اصلی طرح سئوال و موضوع تحقیق بوده است، در این فصل آورده شده  و در ادامه  به فرضیه های تحقیق و مدل تحلیلی نیز اشاره شده است.

    2-1 بیان مسئله تحقیق

    در سال های اخیر مطالعات بسیار زیادی در زمینه بررسی ارتباط میان کیفیت گزارشگری مالی یا سطوح افشا در گزارش های سالانه و ویژگی های شرکت ها انجام شده است . به عنوان مثال، می توان به مطالعات افرادی مانند سینگ وی و دسایی ، بازبی فرث، کوک ،حسین و همکاران،والاس و همکاران، والاس و ناصر،والاس، لانگ و لوندهولم ، مک نلی و همکاران، چاو و ونگ برن ، احمد و کورتیس ، ناصر و نیوسبه ، فروست و پونال و در ایران ثقفی و  ملکیان، و نوروش ، اشاره کرد . بررسی گزارش های سالانه شرکت ها نشان می دهد کیفیت اطلاعات افشا شده در چنین گزارش هایی متفاوت است و تفاوت در افشا شرکت ها به احتمال زیاد در نتیجه تفکر مدیریت و فلسفه فکری آنان و هم چنین صلاح دید آنان در مورد افشای اطلاعات برای مقاصد سرمایه گذاری است، از سوی دیگر تصمیم های افشای مالی شرکت ها معمولا در خلأ انجام نمی شود و گزارشگری مالی یکی از راه هایی است که به وسیله آن اطلاعات انتقال داده می شود و ترکیب منابع ارتباطی، کمیت و کیفیت اطلاعات افشا شده، تحت تاثیر عوامل زیادی است که برای دریافت فهمی کلی در مورد رویه های افشا نیازمند بررسی است.  تئوریزه کردن و ارزیابی تجربی اثرات متغیرهای موثر بر افشای اجباری، فضا و حدودی را ایجاد می کند که به بهبود کیفیت افشا کمک می کند(نوروش،1377،ص24).

    گزارشگری مالی فراتر از صورت های مالی است و سایر ابزارهای اطلا ع رسانی مانند گزارش هیات مدیره، گزارش های ادواری و اطلا ع رسانی اینترنتی را شامل می شود. گزارشگری مالی فقط یک محصول نهایی نیست، بلکه فرآیندی متشکل از چند جزء است. (ثقفی ، 1377،ص 23).

    عوامل زیادی بر کیفیت گزارشگری مالی تاثیر گذار هستند همچنین گزارشگری مالی نیز بر عوامل مختلفی تاثیر گذار است. یونس بادآور نهندی طی پایان نامه دکترای حسابداری خود تحت عنوان "تبیین و ارائه الگویی برای تعیین و ارزیابی عوامل موثر بر انتخاب کیفیت گزارشگری مالی در ایران" به بررس عوامل موثر بر کیفیت گزارشگری مالی در ایران پرداخت.نتایج آزمون های تک متغیره فرضیه های مرتبط با شناسایی عوامل موثر بر انتخاب کیفیت گزارشگری مالی نشان داد کیفیت گزارشگری مالی با سودآوری و کارایی مدیریت شرکت رابطه مثبت و با رقابت در بازار محصول، محافظه کاری مدیریت، اندازه، سرمایه بر بودن فعالیت، چرخه عملیاتی و پیچیدگی محیط فعالیت شرکت رابطه منفی دارد. با این حال بین کیفیت گزارشگری مالی با میزان فرصت های رشد، تمرکز مالکیت، ساختار هیات مدیره، مالکیت اعضای هیات مدیره، صداقت مدیریت و اهرم مالی شرکت رابطه معنی داری مشاهده نشد. نتایج آزمون های فرضیه های مرتبط با شناسایی پیامدهای اقتصادی انتخاب کیفیت گزارشگری مالی نشان داد کیفیت گزارشگری مالی با هزینه حقوق صاحبان سهام و عدم تقارن اطلاعاتی بین سرمایه گذاران رابطه منفی دارد. با این حال بین کیفیت گزارشگری مالی و نوسانات بازده سهام شرکت رابطه معنی داری مشاهده نشد.

    یکی از اهداف گزارشگری مالی تسهیل تخصیص بهینه سرمایه در اقتصاد است. یکی از مهمترین جنبه های این نقش بهبود تصمیمات سرمایه گذاری است. همچنین افزایش شفافیت مالی پتانسیلی برای کاهش مشکل عدم کارایی سرمایه گذاری می شود و این تحقیق در این راستا انجام شده است.

    نتایج تحقیقات قبلی نشان می دهد که کیفیت بالای گزارشگری مالی باعث افزایش کارایی سرمایه گذاری می شود. بوشمن و اسمیت،(2001 ) [1]  و همچنین بیدل و هیلاری ( 2006 )  طی تحقیقی به این نتیجه رسیدند که شرکت هایی با کیفیت بالا در گزارشگری مالی  کارایی سرمایه گذاری بالا و حساسیت وجه نقد سرمایه گذاری پایینی را دارند. این  نتایج باعث ایجاد سوال دیگری در این رابطه می شود و آن اینکه کیفیت گزارشگری مالی بالاتر چه ارتباطی با کاهش سرمایه گذاری بیش از حد و همچنین کاهش سرمایه گذاری کمتر از حد دارد. (بیدل و هیلاری، 2009،ص 118) [2]  .

    با توجه به موارد ذکر شده در بالا و با توجه به اهمیت کیفیت گزارشگری مالی و کارایی سرمایه گذاری و عوامل موثر بر آن سوالات اساس زیر قابل طرح می باشند:

    1- آیا ارتباطی میان کیفیت گزارشگری مالی و کارایی سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران وجود دارد یا خیر؟

    2- آیا متغیر های مالی و غیر مالی مثل اندازه شرکت، میزان وجه نقد نگهداری شده در شرکت، فرصت های سرمایه گذاری و عینی بودن داراییها می تواند تاثیری بر روابط بین کیفیت گزارشگری مالی و کارایی سرمایه گذاری داشته باشد یا خیر؟

    3-1 اهمیت و ضرورت تحقیق

    یکی از عوامل مهم در ارزش گذاری شرکت ها، ریسک اطلاعات است. هرچقدر کیفیت گزارش های مالی افزایش یابد و از استانداردها و ضوابط معتبر در تهیه و حسابرسی گزارش ها استفاده شود، اعتماد استفاده کنندگان اطلا عات افزایش و ریسک اطلاعات کاهش خواهد یافت و بر قیمت سهام تاثیر مثبت خواهد داشت. این پژوهش به بررسی ارتباط بین کیفیت گزارشگری مالی و کارایی سرمایه گذاری شرکت ها در بورس اوراق بهادار تهران می پردازد .

    براساس چارچوب نظری هیات تدوین استانداردهای حسابداری مالی(FASB)[3]، اطلاعات مالی برای سودمند واقع شدن در تصمیم‌گیری‌ها، در درجه نخست باید مربوط و قابل اتکا باشند. اطلاعات برای مربوط بودن باید به‌موقع تهیه و ارائه شوند و ارزش پیش‌بینی کنندگی و ارزش بازخورد داشته باشند. قابل اتکا بودن نیز ارائه صادقانه، قابلیت تایید و بی‌طرفی را شامل می‌شود.


    بنابراین، شاخص اصلی کیفیت اطلاعات مالی از منظر تدوین‌کنندگان استانداردهای حسابداری دو ویژگی مربوط بودن و قابلیت اتکا است و این دو بعد اطلاعات را برای تصمیم‌گیرندگان سودمند می‌کند. اگرچه چارچوب نظری استانداردهای حسابداری مالی میزان گرایش به سمت قابلیت اتکا و مربوط بودن را متفاوت می‌داند، اما آستانه مشخصی را برای هر یک از دو بعد مذکور تعیین نمی‌کند. این احتمال وجود دارد که ترجیح نسبی بین مربوط بودن و قابلیت اتکا بین گروه‌های مختلف سرمایه‌گذاران متفاوت باشد. برای مثال سرمایه‌گذارانی که افق دید آنها کوتاه‌مدت‌تر است، احتمالا مربوط بودن را ترجیح می‌دهند و سرمایه‌گذارانی که افق دید آنها بلند‌مدت‌تر است، احتمالا قابلیت اتکا را در اولویت قرار می‌دهند(سجادی، 1388، ص19).

    اهمیت کیفیت اطلاعات مالی در زمان وقوع برخی از رویدادهای مالی و غیرمالی صدچندان می‌شود. مشارکت‌کنندگان در این رویدادها نیاز دارند که اطلاعات شفاف و با کیفیتی از عملکرد و وضعیت مالی شرکت در اختیار داشته باشند و عدم تقارن اطلاعاتی به حداقل برسد. لذا اهمیت تحقیق حاضر در کشف ارتباط بین کیفیت گزارشگری مالی و کارایی سرمایه گذاری و همچنین عوامل تاثیر گذار بر این رابطه به منظور کمک به استفاده کنندگان از صورتهای مالی در اتخاذ تصمیمات بهینه می باشد .

    4-1 اهداف تحقیق

    اهداف تحقیق حاضر بر اساس تقسیم بندی اهداف به اهداف کلی، فرعی و سایر اهداف به شرح زیر قابل طبقه بندی می باشد:

    1- هدف اصلی این تحقیق بررسی ارتباط بین کیفیت گزارشگری مالی و کارایی سرمایه گذاری در شرکت های عضو بورس اوراق بهادار تهران می باشد.

    2-اهداف فرعی: اهداف فرعی این پژوهش بررسی عوامل بالقوه تاثیر گذار بر رابطه بین کیفیت گزارشگری مالی و کارایی سرمایه گذاری، ازجمله عینی بودن داراییها ، اندازه شرکت، وجه نقد نگهداری شده و فرصتهای رشد می باشد.

    3- سایر اهداف، امید است با استفاده از نتایج این پژوهش سرمایه­گذاران حقیقی و حقوقی که قصد سرمایه­گذاری کوتاه مدت و بلند مدت دارند، بتوانند سهام­هایی که دارای بازدهی بالقوه بیشتری هستند را انتخاب کنند.همچنین با آگاهی از اهمیت کیفیت گزارشگری مالی در بازار سرمایه نسبت به افزایش کیفیت گزارشگری اقدام شود.  همچنین از دیگر اهداف این تحقیق می توان کمک به سرمایه گذاران و سایر استفاده کنندگان از اطلاعت مالی برای فهم بیشتر عناصر صورتهای مالی و تاثیر آنهابر کیفیت گزارشگری مالی و کارایی سرمایه گذاری اشاره کرد.

    لینک دانلود پروپوزال این پایان نامه 

  • فهرست و منابع پایان نامه بررسی ارتباط بین کیفیت گزارشگری مالی و کارایی سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار تهران

    فهرست:

    چکیده .......................................................................................................  1

    مقدمه..........................................................................................................2

    فصل اول :کلیات تحقیق

    1-1 مقدمه.................................................................................................. 4

    2-1 بیان مسئله ..........................................................................................  4

    3-1 اهمیت و ضرورت تحقیق......................................................................... 6

    4-1 اهداف تحقیق ...................................................................................... . 7

    5-1 چارچوب نظری تحقیق............................................................................  8

    6-1 فرضیه های تحقیق................................................................................ 12

    7-1 تعریف واژه ها و اصطلاحات...................................................................12

    فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق

    1-2  مقدمه................................................................................................ 15

    2-2-مبانی نظری تحقیق................................................................................ 16

    1-2-2 استفاده کنندگان از اطلاعات و نیازهای آنان...............................................16

    2-2-2هدف حسابداری وگزارشگری مالی...........................................................17                                                                                  

    3-2 مفاهیم سود در حسابداری......................................................................... 17

    1-3-2-مفهوم اقتصادی سود............................................................................18

    -2-پیدایش نظریه کیفیت سود...................................................................... 19

    3-3-2-مفهوم کیفیت سود...............................................................................20

    4-3-2-معیارهای اندازه گیری کیفیت سود...........................................................22

    4-2-مبانی نظری مربوط به مدیریت سود.......................................................... 23

    1-4-2 تئوری بازار کارآ...............................................................................26

    2-4-2 تأثیر کارایی: .................................................................................. 26

    3-4-2 نقاط ضعف نظریه بازار کارآ............................................................... 27

    4-4-2پاسخ نظریه بازار کارا ........................................................................28

    5-4-2 بازار چطور کارآ می شود...................................................................28

    6-4-2 درجات کارایی.................................................................................28

    5-2 مدل های اندازه گیری مدیریت سود......................................................... 29  

    1-5-2مدل جمع اقلام تعهدی اختیاری.......... .......... .......... .......... ............ ....29

    2-5-2مدل اقلام تعهدی یگانه ...............................................................33

    3-5-2مدل جمع اقلام تعهدی.......... .......... .......... .......... .......... .................34

    4-5-2مدل توزیعی.......... .......... .......... .......... .......... .......... ..................35

    6-2 کارایی سرمایه گذاری.......... .......... .......... .......... .......... ...................36

    7-2 پیشینه تحقیق.......... .......... .......... .......... .......... .......... .......... ........41

    1-7-2 تحقیقات خارجی.......... .......... .......... .................... ................ ......41

    2-7-2 تحقیقات داخلی...............................................................................44

    فصل سوم: روش اجرای تحقیق

    1-3 مقدمه...................................................................................................46

    2-3 روش تحقیق....................................................................................... 46

    3-3 جامعه مطالعاتی و نمونه آماری...................................................................47

    4-3 مدل تحقیق و شیوه اندازه گیری متغیر ها.......................................................48

    1-4-3متغیر وابسته...............................................................................48

    1-1-4-3کارایی سرمایه گذاری.................................................................48

    2-4-3متغیر مستقل...............................................................................49

    1-2-4-3 کیفیت گزارشگری مالی...............................................................49

    3-4-3متغیر های تعدیل...........................................................................51

    5-3 قلمرو تحقیق...........................................................................................52

    1-5-3 قلمرو  مکانی تحقیق............................................................................. 52

    2-5-3 قلمرو زمانی تحقیق...............................................................................52

    3-5-3 قلمرو موضوعی تحقیق..........................................................................52

    6-3 روش های جمع آوری اطلاعات...................................................................52

    7-3 روش تجزیه و تحلیل  اطلاعات............................................................53

    1-7-3 تحلیل همبستگی پیرسون و رگرسیون ساده خطی..........................................53

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

    1-4 مقدمه....................................................................................................6

    -4  شا خص های توصیفی متغیرها..................................................................60

    3-4  تجزیه و تحلیل فرضیه های تحقیق..............................................................63

    1-3-4بررسی فرض نرمال بودن متغیرها .....................................................63

    2-3- 4 خلاصه تجزیه وتحلیل ها به تفکیک هرفرضیه...........................................64

    1-2-3-4 تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه اصلی اول.............................................64

    2-2-3-4-تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه اصلی دوم............................................ 67

    3-2-3-4 تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه اصلی سوم.............................................69

    4-2-3-4 تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه اصلی چهارم.........................................71

    5-2-3-4 تجزیه و تحلیل و آزمون فرضیه اصلی پنجم............................................73

    فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

    1-5 مقدمه ........................................................................................79

    2-5 ارزیابی و تشریح نتایج آزمون فرضیه ها..................................................80

    1-2-5نتایج فرضیه اصلی اول .................................................................80

    2-2-5نتایج فرضیه اصلی دوم .................................................................80

    3-2-5نتایج فرضیه اصلی سوم ................................................................81

    4-2-5نتایج فرضیه اصلی چهارم ..............................................................81

    5-2-5نتایج فرضیه اصلی پنجم ...............................................................82

    3-5 نتیجه گیری کلی تحقیق ...................................................................82

    4-5 پیشنهادها ...................................................................................83

    1-4-5 پیشنهاد هایی مبتنی بر یافته های فرضیات پژوهش........................................83

    2-4-5 پیشنهادهایی برای پژوهش های آتی...........................................................83

    5-5 محدودیت های تحقیق................................................................................82

     

    پیوست ها

    جدول صنایع ونام شرکت های آماری ..................................................................86

    منابع و ماخذ

    منابع فارسی..................................................................................................92

    منابع انگلیسی................................................................................................94

    منابع اینترنتی................................................................................................96

    چکیده انگلیسی...............................................................................................97

    .

    منبع:

    منابع فارسی:

    1-آذر، ع. و مؤمنی، م. (1385)، «آمار و کاربرد آن در مدیریت»، انتشارات سمت، جلد دوم، چاپ نهم، تهران.

    2- بادآور نهندی ، یونس ، (1388) ، "تبیین و ارائه الگویی برای تعیین و ارزیابی عوامل موثر بر انتخاب کیفیت گزارشگری مالی در ایران" ، رساله دکترای حسابداری، دانشگاه علوم و تحقیقات تهران.

    3- بهار مقدم، مهدی ،(1385) ،" بررسی اثر قرارداد های بدهی ، هزینه های سیاسی، طرح های پاداش و مالکیت و مدیریت سود در شرکت های پذیرفته شده در بورس  اوراق بهادار تهران" فصلنامه بررسی های حسابداری و حسابرسی ، شماره 36، ص47 تا 63.

    4- بلکونی، الف. ،(1381) ، " تئوری های حسابداری" ، ترجمه علی پارسائیان، انتشارات پژوهش های فرهنگی، چاپ اول، ص 89 تا 95.

    5-بولو ، ق. و حسنی ، سید علی (1386)، " مدیریت سود و اندازه گیری آن: رویکردی نظری" ، مجله حسابدار رسمی، جامعه حسابداران رسمی ایران، سال چهارم، شماره 12، ص 72تا 88.

    6- پارسائیان ،علی،(1384).تئوری حسابداری. تالیف احمد ریاحی بلکویی،تهران:دفتر پژوهش های فرهنگی.

    7-ثقفی، علی و ملکیان،اسفندیار. جامعیت گزارش های سالانه و ویژگی های مالی شرکت های پذیرفت ه شده در سازمان بورس اوراق بهادار تهران . بررسی های حسابداری و حسابرسی، شماره 22، 1377، ص 22و23.

    8- حساس یگانه، ی، (1385) ،" تاثیر فرهنگ بر سیستم حاکمیت شرکتی" ، مجله حسابدار، انجمن حسابداران رسمی ایران، شماره 172، ص 19 تا 21.

    9- حقیقت، حمید و همایون، علی،(1385)." بررسی ارتباط بین کیفیت اقلام تعهدی و سود در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران" ، پایا ن نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد.

    10- خاکی، غ.(1387)،«روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی»، انتشارات بازتاب، چاپ هشتم .

    11-دلاور، علی.(1374)،«مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی»،انتشارات رشد تهران.

    12-رهنمای رودپشتی، ف. و دیگران، (1386)، "مدیریت مالی راهبردی"، انتشارات MCG.

     

    13- ظریف فرد ، الف. ، (1378)، " شناسایی و تحلیل عوامل مرتبط با ارزیابی کیفیت سود بنگاه های اقتصادی ایران" ، رساله دکتری، دانشگاه تهران، ص 18 تا 102.

    14-سجادی سید حسین،ویژگی های غیرمالی موثر بر کیفیت گزارشگری مالی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. بررسی های حسابداری و حسابری،شماره 57، 1388، ص 9-14.

    15-سرمد، ز. ، بازرگان، ع.و حجازی، الهه.( 1381)، "روش تحقیق در علوم رفتاری "، تهران ، نشر آگاه.

     

    16- مشایخ، ش. و اسماعیلی، مریم، 1385، " بررسی رابطه بین کیفیت سود و برخی از جنبه های اصول راهبردی در شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران "، فصلنامه بررسی های حسابداری و حسابرسی، شماره 45، ص 25 تا 44.

     

    17-نوروش، ایرج ، بررسی رابطه بین کیفیت گزارشگری مالی و تعداد حسابدا ران آموزش دیده در واحدهای تجاری پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران . بررسی های حسابداری و حسابرسی،شماره 24، 1377،ص 24-25.

    منابع غیر فارسی:

    1.Biddle, G., G. Hillary, and R. Verdi, (2009), How does financial reporting quality improve investment efficiency?, Journal of Accounting and Economics 48, P:112-138

    2.Bushman, R., and A. Smith. (2001), Financial accounting information and corporate governance. Journal of Accounting and Economics 31,P:237-333.

    3.Dechow, P., W. Ge, and C. Schrand. (2009), Understanding earnings quality: A review of the proxies, their determinants and their consequences. Paper presented at the Journal of Accounting and Economics conference.

    4. E. Comiskey and Charles W. Mulford, (2008), “Negative Goodwill: Issues of Financial Reporting and Analysis Under Cur­rent and Proposed Guidelines”, Journal of Applied Research in Accounting and Finance (JARAF), Vol. 3, No. 1, p: 33-42.

    5.Fama, E. F. (1970). “Efficient capital markets: a review of theory and

    empirical work”. Journal of Finance, 25,P: 383– 417.

    6.Feng Chen , Ole-Kristian Hope,Financial Reporting Quality and Investment Efficiency of Private Firms in Emerging Markets, Rotman School of Management University of Toronto,2010,P: 35-42.

    7.Fridson, M. and Alvarez, F. (2002). Financial Statement Analysis – A Practitioner’s Guide. John Wiley and Sons, New York, P: 85-120.

    8. García Lara, J.M., B. García Osma and F. Penalva.( 2010). “Conditional conservatism and cost ofcapital”. Review of Accounting Studies. Forthcoming.

    9.Gary Miller , S. Joon  and Young .Kim ,(2008),” Is Earnings Management Opportunistic or Beneficial? An Agency Theory Perspective “ International Review of Financial Analysis, 2008, Vol 17, P:622-634.

    10.Healy, P., (1985).” The Effect of Accounting Procedure Change on CEOs cash salary and Bonus Compensation” , Jornal of Accounting & Economics 9, P:7-34.

    11.Jensen, M. 1986. Agency costs of free cash flow, corporate finance, and takeovers. American Economic Review 76, P: 323-329.

    12.McNichols, M.F., and S.R. Stubben. (2008). Does earnings management affect firms’ investment decisions? The Accounting Review 83 ,P: 1571-1603.

    13.McNichols, M.( 1989). “Evidence of Informational Asymmetries from Management Earning Forecasts and Stock Returns”. The Accounting Review 64 (January), P: 1-27.

    14. M. Kirschenheiter and  D.Melumad, (2002) ,”Can 'Big Bath' and Earnings Smoothing Coexist as Equilibrium Financial Reporting Strategies?”  Journal of Accounting Research, Vol. 40.

    15.Stijn Claessens et all , (1998), “Diversification and Efficiency of Investment By East Asian Corporations” , The University of Chicago, SSRN

    16. Schipper, K. and L. Vincent, (2003). "Earnings Quality", Accounting

    Horizons, 17, P:97-110.

    17.Teoh, S., I. Welch, and T. Wong, (1998).” Earnings management and the long run market performance of the initial public offering”, Journal of Finance 53, P:1935-1974.

     

    18. Verdi, R.,( 2006). “Financial Reporting Quality and Investment Efficiency” , University of  Pennsylvania.

     

    .

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت