طرح کسب و کار تولید انواع محافظ های الکتریکی

تعداد صفحات: 46 فرمت فایل: word کد فایل: 400003215
سال: نامشخص مقطع: صنایع دسته بندی: طرح توجیهی کارآفرینی صنایع برق و الکترونیک
قیمت قدیم:۷,۴۰۰ تومان
قیمت: ۴,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح کسب و کار تولید انواع محافظ های الکتریکی

    شرح کسب و کار:

     ایده ی من طراحی و پیاده سازی یک طرح جدید در تولید انواع محافظ های الکتریکی می باشد. که تغییراتی در طرح سه راهی ها یا همان محافظ های الکتریکی می باشد که این تغییرات و اضافه کردن امکانات بیشتر باعث منحصر به فرد کردن و کاربردی کردن بیشتر این محصول می باشد.

    طراحی سافت و تولید انبوه این محصول ایده ی ما می باشد. محصولی که با چند تغییر جزءی و اضافه کردن یک سری امکانات ویژه باعث استفاده بیشتر فروش و کارایی بسیار بالای آن در اداره جات مصارف خانگی و صنعت می شود.

    - فکر این کسب و کار و تولید محصول کاملاً عملی است. و طی تحقیقاتی که توسط خود من به عمل آمده است کاری است بسیار پر درآمد و باعث اشتغال سازی ایده های نوین و درآمد و کسب کار مناسب و تولید بالا که طی آن فرایندهای زیادی برای شرکت دارد از نظر اعتبار در بازار به علت فروش زیاد و خوشنام بودن و سرشناس شدن.

    این ایده نه تنها عملی است بلکه سود زیادی داشته(به واسطه ی فروش  بالا و تقاضاس بالای این محصول) و کاربر بالایی دارد.

    با توجه به مواردی که در بالا ذکر شد موارد دیگری نیز وجود دارد که نشان می دهد فکر این کسب و کار کاملاً عملی می باشد نظر به اینکه موارد که ما عیب هایی که محصولات قبلی که در حال حاضر در بازار موجود است را شناسایی کردیم و می خواهیم در این محصول که ما تولید می کنیم این عیب ها را بر طرف خواهیم کرد. از نظر کلید قطع و وصل این نمونه(مشابه)محصول که در بازار وجود دارد پس از قطع و وصل زیاد خراب شده و یا شاسی قطع و وصل آن شکسته و یا المان هایی که به آن متصل است بر اثر جریان زیادی که عبور می کند در حین قطع و وصل باعث جرقه زنی شدید شده و باعث می شود که بر سر این 2 کنتاکت کلید خال بزند که بهمعنی خراب شده فلز کنتاکتور می باشد که باعث ایجاد مقاومت در کلید و در نتیجه افت توان خروجی محافظ الکتریکی و باعث گرم شدن بی فایده ی محافظ الکتریکی می باشد که ما این عیب را برطرف کردیم و در قسمت جنبه های منحصر به فرد و خصوصیات ویژه در همین جزوه به توضیح کامل آن می پردازیم. چندین عیب دیگر نیز وجود دارد از نظر قطع نکردن در جریان بالا که به علت خرابی در خروجی یا اتصال کوتاه شده در دستگاه مصرف کننده و یا دیر قطع کردن و یا اتلاف وقت زیاد در زمانی که محافظ به برق زده می شود برای شارژ خازن داخلی ان مصرف می شود را می توان به راحتی با طرح چند ایده نو و جدید این عیب های اولیه و بسیار مهم را به راحتی برطرف کرد که در نتیجه ی آن باعث رضایت مشتری و مصرف کننده می باشد و فروش محصول را تا چندین برابر افزایش داده که طی آن فرایندهای زیادی برای شرکت می باشد.

    شکل کسب و کار همان حالت تولید را دارد تولید و فروش و بازاریابی یک محصول جدید جدید که نمی توان گفت یک محصول کامل شده بی عیب و با امکانات ویژه و منحصر به فرد درآمد و اشتغال زایی و پیاده سازی ایده های نوین و کسب درآمد وکسب اعتبارات لازم در محیط کار و بازار مربوطه با توجه به شکل و نوع کسب کار که همان تولید است و فروش محصول و بازاریابی آن می باشد. را برای ما به ارمغان می آورد.

    نوع محصول عبارتند از یک محافظ هوشمند الکتریکی با امکانات منحصر به فرد و خصوصیات ویژه که برخی از این خصوصیات را در این جا ذکر خواهیم کرد.

    اولین خصوصیت که این محصول دارد نسبت به محصولات مشابه قطع و وصل هوشمند جریان برق می باشد که ما می توانیم آن ار در ساعات مختلف روز تعیین کنیم که این طرح بسیار کاربری است مخصوصاً برای اداره جات و موارد خاص بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

    که راجع به طرح و خصوصیت بعداً بیشتر توضیح خواهیم داد.

    دومین خصوصیت امکان نشان دادن وات مصرفی دستگاه مصرف کننده و جریان عبوری و حتی امکان سنجش افت ولتاژ2 سر مصرف کننده می باشد که این مورد استفاده ی بسیاری در صنعت و کارگاه های صنعتی که با دستگاه ها وسایل برقی پر مصرف سروکار دارند را دارا می باشد. دگیر امکانات کلید سلکتور برای انتخاب رنج کاری مورد نظر می باشد که با توجه به استفاده ی ما از این محافظ در محیط های مختلف و وسایل برقی مختلف با توجه به مصرف آنها و حساسیت آنها می توان رنج کاری مناسب را بر روی این محافظ تعیین کرد که بسیار مفید مورد استفاده قرار خواهد گرفت.دیگر خصوصیت  این محافظ رفع عیب کردن کلید قطع و وصل کردن اصلی این محافظ هوشمند الکتریکی  است که مختصری عیب آن در موارد قبل ذکر شد و در ادامه گفتیم راجه به آن بیشتر توضیح خواهیم داد که عبارت است از ایده ای که عمر این کلید را افزایش دهد که دیگر از کنتاکتور با آن همه اشکالات و عمر کم استفاده نشود چاره ی این مشکل استفاده از یک کلید الکتریکی لمسی است که ریز پردازنده ی این محافظ متصل شده است و ما به جای استفاده از یک کنتاکتور 10 آمپری می توانیم از یک میکروسوئیچ در حد میلی آمپر استفاده کنیم که در نتیجه هم استحلاک را پایین آورده ایم و هم باعث آسانی و سهولت در کار شده ایم.

    ایده ی من باعث سهولت در کار و عمر زیاد دستگاه در استفاده های عادی می باشد و در کارگاه های صنعتی احتیاج خود را به ولت متر، آمپر متر و وات متر که هر کدام برای خود دستگاهی مجزا کار کردن و تنظیم کردن آنها کمی دقت گیر است را از بین می برد و دیگر خود احتیاجی ندارد از این گونه لوازم استفاده کند. در موارد دیگر مثل استفاده در اداره جات که می خواهیم مثلاً برق کامپیوترها یا یک سری دستگاه ها قطع در ساعت تعطیلی و در ساعت شروع کار خود به خود وصل شود بسیار کاربرد دارد و محیط را ایمن می سازد. مثلاً زمانی که اداره تعطیل است ما نمی خواهیم برق کل ساختمان را قطع کنیم میخواهیم برق کامپیوترها قطع شود و در موقع تعطیلی دیگر امکان اتصالی و آتش سوزی در آن محیط به صفرمی رسد و باعث ایمنی بسیار بالا در کار می شود. مشتری های ما عبارتند از: مردم عادی، اداره جات و شرکت ها و کارگاه های صنعتی، البته در حال حاضر منظور از مشتری مصرف کننده ها بود اگر نه دلال ها و بازاری ها نیز از ما خرید خواهند کرد و خیلی دیگر از واسطه ها با ما سروکار خواهند داشت که مسلماً مصرف کننده نخواهند بود.

    - از طریق فروش محصول درآمد ما تأمین خواهد شد.

    محصول ما تکمیل شده و بی عیب شده و حتی هوشمند شده ی یک محصول مشابه در بازار است که با توجه به کیفیت و امکانات منحصر به فرد و خصوصیات ویژه ای که محصول ما داراست مسلما می توان با محصولات مشابه رقابت داشت و حتی آن ها را شکست داد فقط مسأله ای که باید مطرح شود، قیمت تمام شده ی محصول ماست که من ذکر می کنم بالاتر از محصولات مشابه با شد ولی امکانات و خصوصیات منحصر به فرد و کیفیتی که محصول ما دارد این مسأله را توجیح خواهد کرد.

    مسلماً در ایران ما موانع یک تولید کننده به عرضه بازار و کار کم نیست و سنگ اندازی های بسیار زیادی در جلو راه است که خیلی از آنها مشخص نمی باشد و تنها زمانی که وارد کار شده اید با آنها مواجه خواهید شد که این روش کاملاً غلط است ما باید بدانیم که چه موارد و مشکلاتی بر سر راه طولانی و سخت ما وجود دارد. این موانع عبارتند از: افراد و محصولاتی که با در این عرصه رقابت می کنند و قانون هایی که برای ایجاد کار و تأسیس کارگاه تولیدی جلوی پای ما سنگ اندازی می کند و همچنین نبود سر ما... کافی و یک سری موارد که باید بیشتر راجه به آن تحقیق کرد.

    رقبای زیادی هستند ولی کیفیت کار آنها و امکانات محصول آنها با محصولی که ما تولید می کنیم قابل مقایسه نیست. و امکانات، خصوصیات منحصر به فرد و خصوصیات ویژه ی محصول ما کیفیت آن بسیار بالاتر از موارد مشابه در بازار می باشد.

    اگر بتوانیم قیمت تمام شده دست مشتری را به اندازه ای پایین بیاوریم مه با محصولات در بازار یک قیمت باشد قطعاً 90 تا 100درصد بازار دست ماست، در غیر این صورت سهم ما از بازار به ترتیب کم خواهد شد.

    هزینه های راه اندازی شامل تأسیس کارگاه و خرید قطعات و سفارش دادن آنهای باشد که من حدوداً یک میلیارد و صدوپنجاه هزار ریال برآورد کرده ام.

    دولت برای کارهای تولیدی و کارآفرینی وام هایی در نظر گرفته که می توان از این وام ها و تسهیلات استفاده کرد. که برای استفاده از این تهسیلات مشکلاتی وجود دارد و یا ممکن است خیلی دیر وام دهند یا قول وام را بدهند و وام را ندهند که باعث ورشکستگی خواهد شد و برای همین خیلی نمی توان روی این موضوع تکیه کرد....

    یکی از اهداف اشتغال زایی است ما برای شروع کار به یک کارگاه 80 متری با حدود 8 تا 9 کارگر احتیاج داریم که بسته به تولیدها و مصرف مشتریان ما میزان تولید را می توانید افزایش دهیم که در نتیجه ی تولید زیاد احتیاج به محیط بزرگتر و کارگر بیشتر داریم مثلاً اگر در6 ماه اول مصرف مشتریان حدوداً 2 برابر شود و کمبود این محصول در بازار احساس گردد ما سریعاً دست به تولید بیشتر می زنیم که نیاز بازار را برآورده سازیم و محصول خود را نیز بفروشیم سپس می توانیم یک کارگاه دیگر کنار این کارگاه راه بیندازیم و به همان تعداد کارگر را سر کار بگذاریم که در نتیجه باعث اشتغال زایی شده ایم.

    دیگر هدف می تواند کسب درآمد باشد. به طوری که ما در ماههای اول شروع کار نباید انتظار درآمد فراوانی را داشته باشیم در اصطلاح به این ماهها، ماههای گرسنگی کار می گویند و ما باید صبر کنیم تا بازار را دست بگیریم و بعد به تولید بالا و کسب درآمد بیشتر فکر کنیم.

    میزان فروش را نمی توان بدون اطلاعات کامل تخمین زد باید وضعیت بازار و قیمت تمام شده ی محصول همچنین بررسی رقبا را در نظر گرفت ولی من حدس می زنم فروش روزانه حداقل 500 عدد از این محصول می باشد. که میزان سود به قیمت تمام شده آن و فروش آن بستگی دارد و ما برای این که بازار را در دست بگیریم باید با سود کم شروع کنیم که رقبای خود را کنار بزنیم و معروف بشویم.

    پیاده سزی ایده های و فکرهای نویین در این محصول است که ما با توجه به نیاز بازار می توانیم فکرها و ایده های جدیدی در این محصول پیاده کنیم که در موارد خود به کار رود مثلاً ولت متر و آمپرمتر برای مصارف صنعتی، کلید قطع و وصل تایمر برای اداره جات و شرکت ها ما که می توان همه ی این موارد را در یک محصول جا داد یا آنها را برای موارد خاص تفکیک کرد.

    مأموریت:

    آرمانهای کسب و کار: آرمانهای خدمت به جامعه است و یا کوچکترین خدمتی که با ارائه بر محصول خود بتوانیم به مردم جامعه و ایران اسلامی خود بکنیم. بتوانیم فکری را پیاده سازی کنیم تا حداقل یک نقش کوچک در راه توسعه صنعت و خود کفایی، که برای میهن ما نقش حیاتی دارد چرا که با این اقدام نیاز خود را به بیگانگان کم نموده و دست طمعکار بیگانگان را از کشور خود کوتاه کرده ایم به امید آن روزی که به خود کفایی رسیده و بتوانیم نقشی در سرافرازی و مطرح کردن و نام میهنمان در راستای جهانی، شده باشیم.

    اقداماتی که پیرامون این موضوع و برای تحقق بخشیدن به این آرمان باید انجام داد، خود آرمان هایی هستند که درست به دست هم داده و ما را به سوی موفقیت هدایت می کند.

    اشتغال زایی، پیاده سازی ایده های نوین، درآمد، گردش سرمایه، رونق در بازار و تولید بالا.

    تولید این محصول باعث اشتغال زایی شده و جوانان بی کار و کسانی که در حال حاضر بی کار هستند و پتانسیل کاری دارند و حتی می توان استعدادهای نفهته ی این افراد را کشف کرده آنها را تشویق نموده و حتی آنها می توانند ایده های جدیدی بدهند و ما استقبال خواهیم کرد و این ایده های جدید را روی محصولات خود پیاده سازی کرده و احتمالاً شاهد بالا رفتن کیفیت محصول و کارایی آن خواهیم شد.

  • فهرست و منابع طرح کسب و کار تولید انواع محافظ های الکتریکی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت