موتورهای هیدرولیکی

تعداد 100 مورد تحقیق و مقاله و پایان نامه و پروژه دانشجویی در مورد موتورهای هیدرولیکی در وب سایت یافت گردید. این نتایج یافت شده می تواند شامل پایان نامه، پروژه دانشجویی، تحقیقات و مقالات دانش آموزی، طرح کسب و کار و همچنین گزارش کارآموزی دانشجویی درباره موتورهای هیدرولیکی باشد که می توانید از این تحقیقات و مقالات موتورهای هیدرولیکی در پروژه های دانش آموزی و دانشجویی خود در کلیه مقاطع تحصیلی و کاردانی و کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا استفاده نمائید.

تعداد صفحه: ۶۸ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

ژپرسها پرس ها، دستگاههایی هستند که با اعمال فشارهای بالا به قطعات، آنها را فشرده می کنند و شکل می دهند، و بسته به طرز کار، به دو نوع هیدرولیکی، و مکانیکی تقسیم می شوند. در پرسهای هیدرولیکی از یک گاز و یا مایع به عنوان واسطه انتقال قدرت استفاده می شود. 1 ) پرسهای مکانیکی : پرسهای مکانیکی سیستم محرک متفاوتی دارند. در پرس پیچی شکل (3) با چرخاندن محور پیچ در درون یک مهره ثابت یک ...

تعداد صفحه: ۹ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

وظیفه کنترل کننده های جریان، که معمولاً شیر کنترل جریان خوانده می شوند، عبارت است از کنترل یا تنظیم جریان عبوری از یک نقطه دلخواه در مدار. کنترل کننده جریان در واقع نوعی شیر است و می توان آن را با دریچه های هوای کانال هوا مقایسه کرد. اگر دریچه اندکی باز شود، مقدار کمی هوای گرم یا سرد وارد اتاق می شود، ولی اگر کاملا باز شود هوای زیادی به درون اتاق جریان می یابد. اندازه گشودگی ...

تعداد صفحه: ۲۵ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

شمع کوب شمع کوب ها جزء ماشین های سقوط وزنه می باشند مثل شمعکوب و تخماق کوب. تخماق وزنه سنگینی است که توسط یک جرثقیل بالا برده می شود و سپس یا به صورت نوسانی و یا به صورت سقوط آزاد به منطقه مورد نظر برخورد می کند. از تخماق برای شکستن سطح جاده ها و انهدام ابنیه و امثال اینها استفاده می شود. شمعکوب های ساده هم از چنین اصلی برای کوبیدن شمعها استفاده می کنند. چکش شمعکوب بالا برده می ...

تعداد صفحه: ۱۹ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی معدن

جرثقیل ها آشنایی – در بعضی موارد به ویژه در تونلهای مورب، کشش واگونها در روی خط آهن با استفاده از جرثقیل و کابل انجام می گیرد. برای حمل و نقل واگونها به وسیله جرثقیل می توان از یک یا دو رشته کابل و از یک کابل بی انتها استفاده کرد. از جرثقیل یک کابله برای بابربری در سطوح شیب دار استفاده می شود. زیرا با این وسیله، فقط می توان واگونها را به طرف جرثقیل کشید و حرکت واگو.نهای خالی، در ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: تحقیق مقاله فیزیک

انواع فشار سنج فشار را به کمک دستگاههای فشار سنج اندازه میگیرند عمدهترین فشار سنجها که بر حسب مکانیزم کارشناسان نام گذاری شده است عبارتند از: • فشارسنج لوله U شکل • فشار سنج مکلئود • فشار سنج جیوهای • فشار سنج ترموکوپل • فشارسنج صوتی • فشار سنج خازنی • فشارسنج گازایدهآل ساده ترین و معروترین آنها فشار سنج لوله U شکل است که در آن مقداری جیوه در لوله U شکل ریخته شده و میزان اختلاف ...

تعداد صفحه: ۷۷ دسته بندی: پایان نامه مهندسی صنایع

تاریخچه خودرودر جهان خودرو مجهز به موتور بخار دنیس پاپن DENIS PAPON اولین کسی بوده که قوه محرکه بخار را شناخت. خودرویی که ارتفاع استوانه آن در حدود سه متر و طول لنگر آن گاهی به 7 متر می‌رسید. روی کشتی بدلیل وجود آب سرد فراوان و سهل الوصول بودن آن قابل تصور بود.تجهیز ارابه یا کالسکه بوسیله آن غیر ممکن به نظر می‌رسید. یکی از افسران ارتش فرانسه به نام ژوزف کونیو (1804-1725) در سال ...

تعداد صفحه: ۱۳۹ دسته بندی: پایان نامه مهندسی تاسیسات

رشته مدیریت صنعتی مقدمه هدف ما در این پروژه طراحی یک آسانسور کششی (موتور گیربکسی) برای حمل انسان در یک ساختمان مسکونی 10 طبقه می باشد. بطوریکه این آسانسور بتواند 8 نفر را در 10 طبقه جابجا نماید. فاصله بین طبقات m 5/3 می باشد. در این پروژه تمامی محسبات بر اساس استانداردهای آسانسور از جمله EN81، مبحث پانزدهم مقررات ملی ساختمان و ...، می باشد. در این پروژه سعی شده است تا تمامی ...

تعداد صفحه: ۵۵ دسته بندی: پایان نامه مهندسی مکانیک

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی مکانیک مقدمه: . . با توجه به نفوذ روز افزون سیستم های هیدرولیکی در صنایع مختلف وجود پمپ هایی با توان و فشار های مختلف بیش از پیش مورد نیاز است . پمپ به عنوان قلب سیستم هیدرولیک انرژی مکانیکی را که توسط موتورهای الکتریکی، احتراق داخلی و ... تامین می گردد به انرژی هیدرولیکی تبدیل می کند. در واقع پمپ در یک سیکل هیدرولیکی یا نیوماتیکی انرژی سیال ...

تعداد صفحه: ۱۲۷ دسته بندی: پایان نامه محیط زیست و انرژی

رشته تأسیسات حرارتی و برودتی مقدمه)معرفی) امروزه با توسعه روزافزون صنعت نیروگاه وتولید برق وبا توجه به این نکته که اکثریت دانشجویان مهندسی و...ویا حتی فارغ التحصیلان دراین رشته ها موفق به بازدیدکاملی از نیروگاه وسیستم کاری و نحوه عملکرد سیستمهای موجود در نیروگاه نشده اند،وبا توجه به سابقه کاری که من در نیروگاه جنوب اصفهان درزمینه نصب تجهیزات مکانیکی وغیره داشته ام ،لازم دانسته ...

تعداد صفحه: ۱۱۸ دسته بندی: پایان نامه محیط زیست و انرژی

مقدمه)معرفی) امروزه با توسعه روزافزون صنعت نیروگاه و تولید برق وبا توجه به این نکته که اکثریت دانشجویان مهندسی و...ویا حتی فارغ التحصیلان دراین رشته ها موفق به بازدیدکاملی از نیروگاه وسیستم کاری و نحوه عملکرد سیستم های موجود در نیروگاه نشده اند،وبا توجه به سابقه کاری که من در نیروگاه جنوب اصفهان درزمینه نصب تجهیزات مکانیکی وغیره داشته ام ،لازم دانسته ام که برای اشنا کردن ...

تعداد صفحه: ۷۳ دسته بندی: پایان نامه مهندسی مکانیک

رشته ساخت و تولید فصل اول تعریف و کاربرد مقدمه اگر چه ترموستات قطعه ای کم ارزش و ارزان قیمت است و بطور کلی به عنوان مولفه ای با تکنولوژی بالا مطرح نیست ، ولی در وسایل نقلیه ی امروزی دارای کابردهایی حساس و حیاتی می باشد. برای درک بهتر کاربردها و موارد استفاده از ترموستات باید بدانیم که کربن و آب دو فرآورده ی مهم اشتعال درونی هستند که در روغن موتور اتومبیل انباشته می شوند.متاسفانه ...

تعداد صفحه: ۱۳ دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی صنایع

هر آنچه می بینید‌ و می شنوید حاصل دیده ها و شنیده ها و پرس و جو و سئوال های بنده بود که در طول کارآموزی از کارگران مهندسین و تکنسین ها سئوال کرده ام . حال این مسائل ممکن است صرفاً مربوط به رشته برق نباشد. در روزی که رفتم ابتدا موتوری که قبلاً باز شده بود بسته شد که ابتدا در محل اتصال چسب می زنند سپس پیچ ها را که مهره سرخود بود بستیم ، در مورد دومی که پیش آمده بود یک دستگاه ...

تعداد صفحه: ۳۸ دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی مکانیک

گزارش کارآموزی انواع آسانسورها به 2 نوع کششی و هیدرولیکی تقسیم می گردند که نوع کششی دارای کادر وزنه و تجهیزات جانبی می‌باشد هنگامی که کابین و وزنه‌ی تعادل در مقابل هم قرار می‌گیرند باید با نصف ظرفیت بالانس شود. درها به دو نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تقسیم می‌گردند. اتوماتیک : سانترال یا تلسکوپی هم نامیده می‌شوند و درهایی هستند که از وسط باز می‌شوند. همچنین درهایی که به سمت چپ ...

تعداد صفحه: ۹۰ دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی الکترونیک

تاریخچه‌ محل‌ کارآموزی‌ محل‌ کارآموزی‌ شرکت‌ آسانسورسازی‌ برج‌ پیما که‌ تأسیس‌ کننده‌ آن‌ عبدالمجیدکرمی‌ است‌ که‌ در سال‌ 1380 تأسیس‌ گردیده‌ است‌ که‌ شماره‌ ثبت‌ شرکت‌ 181737می‌باشد که‌ کار اصلی‌ شرکت‌ نصب‌ و راه‌ اندازی‌ آسانسور و تعمیرات‌ و سرویس‌آسانسور است‌ که‌ این‌ شرکت‌ دارای‌ 9 اکیپ‌ کاری‌ است‌ که‌ هرکدام‌ یک‌ کار مخصوصی‌ راانجام‌ می‌دهند. که‌ برخی‌ کار آهنکاری‌ و برخی‌ ...

تعداد صفحه: ۷۲ دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی مکانیک

معرفی نمایندگی مجاز ایران خودرو کد 1124 در سرزمین پهناوری چون ایران با توجه به شرایط اقلیمی، حمل و نقل یکی از ارکان مهم و اساسی اقتصاد کشوربه شمار می آید. به همین منظور گروه ایران خودرو به منظور حمایت از حقوق مشتریان خود در سراسر کشور نمایندگی های مجازی را به همین منظور تاسیس کرده است که نمایندگی مجاز ایران خودرو کد 1124 یکی از این مراکز می باشد که مسئولیت برطرف کردن نیازهای ...

تعداد صفحه: ۶۰ دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی برق

پروژه کارآموزی کار با دستگاه Plc : پیشگفتار : در طول دوره کارآموزی در زمینه های مختلف فعالیت نمودم و با تجارت ارزنده ای آشنا شدم ، آشنایی با برخی از دستگاههای Plc را می توان به عنوان شاخص ترین فعالیت انجام شده در طول این دوره معرفی نمود ، در این پروژه به بررسی آموخته های اینجانب در طول دوره کاراموزی می پردازیم . مقدمه : پی‌ ال‌ سی :در دنیای برق دو فناوری مهم با نام PLC شناخته ...

تعداد صفحه: ۵۶ دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی کامپیوتر

مقدمه : علم و دانش را پایانی نیست وهرکه فکر کند که به مرحله ای رسیده است که نیازی به یادگیری وکسب دانش ندارد سخت دراشتباه است واگر کسی این طور فکر کند راه پشرفت ورسیدن به مدارج بالاتر وکشف حقائق این جهان هستی را بر خود مسدود می کند. درجهان پیشرفته امروز دیگر نمیتوان با سطح معلوماتی اندک یک انسان موفق بود وباید هرروزوهر ساعت دنبال آموختن یک چیز جد ید بودتا بتوان با تکنولوزی و ...

تعداد صفحه: ۶۰ دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی مکانیک

موتورهای اشتعال ( احتراق ) جرقه ای یا اتو اصول کارکرد این سیستم ، یک موتور احتراقی می باشد که با استفاده از اشتعال بیرونی ، انرژی موجود در سوخت ( بنزین ) را به انرژی جنبشی ( سینتیک ) تبدیل می کند . این نوع موتورها برای کارکرد خود از یک مخلوط سوخت – هوا ( بر پایه بنزین یا گاز ) استفاده می کنند . هنگامی که پیستون در داخل سیلندر به سمت پایین حرکت می کند مخلوط سوخت هوا به داخل ...

تعداد صفحه: ۲۵ دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی مکانیک

بخش اول: آدرس کارگاه و فعالیتهای کارگاه: کارگاه میل لنگ تراشی فرهاد واقع در شهرستان خدابنده جاده ابهر با مدیریت فرهاد بداکی که با احتصاب مدیریت کارگاه دارای 2 کارگر می باشد که هریک از آنها در روی دستگاه هایی که مهارت دارند مشغول به کار می باشند. دستگاه های موجود در کارگاه: 1: دستگاه میل لنگ تراشی: جهت سنگ زدن میل لنگ و تاب گیری میل لنگ تا حد امکان. 2: دستگاه شاتون تراش یک طرفه: ...

تعداد صفحه: ۱۰۴ دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی صنایع

پروژه کار آموزی رشته کاردانی صنایع- ایمنی صنعتی فصل اول تاریخچه تأسیس ایران خودرو شرکت سهامی عام کارخانجات صنعتی ایران خودرو با هدف انجام امور تولیدی و صنعتی برای تأسیس کارخانجات اتوبوس سازی و ساخت قطعات و لوازم اتومبیل و تولید محصولاتی از این قبیل در تاریخ 27 مرداد 1321 ، با سرمایه اولیه صد میلیون ریال و تعداد هزار سهم ، هزار ریالی به ثبت رسید و از مهر ماه 1342 فعالیت خود را با ...

تعداد صفحه: ۷۴ دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی برق

کارشناسی ناپیوسته برق قدرت مقدمه برق کارخانه از طریق پست 230 KV شهرستان میانه تامین شده و به 63 KV تبدیل می گردد و از طریق خط انتقال 63 KV دو مداره به پست 63 KV کارخانه انتقال می یابد در پست 63 KV ولتاژ از طریق دو دستگاه ترانسفورماتور به ولتاژ 6.6 KV تبدیل می گردد و به ترانسهای توزیع جهت تبدیل به ولتاژ 6.6 KV / 400 V , 600 V انتقال می یابد . در کارخانه فولاد آذربایجان میانه دو ...

تعداد صفحه: ۷۵ دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی عمران

مقدمه: محل کارآموزی کارگاه قالب سازی و پرس کاری قائم در خیابان مشیرالدوله، واقع در بلوار امام خمینی (انوشیروان) می باشد کارخانه فنی و مهندسی قائم حدود 2000 مترمتراژ دارد که با ورود به این محل ساختمانی است که دارای دو طبقه می باشد. طبقه اول آن مکانی است برای استراحت کارکنان و تعویض لباس خود برای انجام کار طبقه دوم ساختمان دارای سه اتاق است که یکی از آنها آشپزخانه و اتاق دیگر برای ...

تعداد صفحه: ۶۵ دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی مکانیک

مقدمه : مجتمع کارخانجات تراکتورسازی ایران در زمینی به مساحت تقریبی 334 هکتار در کنار شهر زیبای تبریز بنا گشته و یکی از بزرگترین واحدهای کشاورزی محسوب می شود . طرح ایجاد کارخانجات تراکتورسازی ایران در چهارچوب مفاد موافقتنامه همکاریهای فنی ,اقتصادی بین دولت ایران و رومانی برای تولید تراکتور 65 اسب بمرحله اجرا درامد . در اوایل سال 1353 ادامه اجرای طرح تراکتور , رومانی بعلت جایگزین ...

تعداد صفحه: ۳۹ دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی شیمی

آشنایی با کمپرسور واحد الفین کمپرسور چیست ؟ کمپر سور به ماشینی اطلاق می شود که از آن برای افزایش فشلر سیالات تراکم پذیر استفاده می شود. صنعت پتروشیمی هنر تبدیل مواد خام کم ارزش به محصولات باارزشی از قبیل لاستیک، پلاستیک، کود شیمیایی و... است.مواد خام مصرفی شامل خوراک های گازی اتان، پروپان، بوتان و خوراکهای مایع نفت و گازوئیل است.این مواد خام اولیه ابتدا در واحد الفین به محصولات ...

تعداد صفحه: ۳۷ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی برق

مقدمه: موتورهای القایی AC عمومی ترین موتورهایی هستند که در سامانه های کنترل حرکت صنعتی و همچنین خانگی استفاده می شوند.طراحی ساده و مستحکم , قیمت ارزان , هزینه نگه داری پایین و اتصال آسان و کامل به یک منبع نیروی AC امتیازات اصلی موتورهای القایی AC هستند.انواع متنوعی از موتورهای القایی AC در بازار موجود است.موتورهای مختلف برای کارهای مختلفی مناسب اند.با اینکه طراحی موتورهای القایی ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

معمولا ساختن یک موتور چرخان سخت تر از موتور پیستونی است. موتورهای وانکل موتور دورانی یک موتور احتراق داخلی است درست مثل موتور اتومبیل ولی کاملا متفاوت با موتور های مرسوم پیستونی کار می کند.در یک موتور پیستونی حجم مشخصی از فضا (سیلندر) متناوبا چهار کار متفاوت را انجام می دهد.مکش،تراکم،احتراق،و خروج دود.موتور دورانی همین کار را انجام می دهد اما هر کدام در جای مخصوص خوذ انجام می ...

تعداد صفحه: ۹۵ دسته بندی: پایان نامه مهندسی مکانیک

مقدمه : ایران کشور ما دارای منابع سرشار نفت و گاز می‌باشد و چنانکه بر همه روشن است مقادیر عظیم گازهای طبیعی حاصل از استخراج نفت تا همین چند سال بیش بدون هیچگونه استفاده سوزانده شده و از بین میرفت. بنابراین با وجود گاز طبیعی فراوان در ایران و در نتیجه در دسترس بودن و ارزانی آن و سوختن تمیز با ارزش حرارتی قابل ملاحظه آن همه اینها و خیلی خواص دیگر میتواند انسان را بر آن دارد که از ...

تعداد صفحه: ۱۵۵ دسته بندی: پایان نامه مهندسی برق

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی در رشته مهندسی برق – قدرت چکیده دراین پایان نامه ضمن مرور میزان متوسط بازدهی در سیستم های محرک صنعتی اهمیت انتخاب مناسب موتور در این موارد از دیدگاه مصرف انرژی مورد بررسی قرار می گیرد. اهمیت تطابق بین موتور و بار و بالا بودن ضریب ار از نظر انرژی مصرفی و بازدهی سیستم محرک – موتور مورد تاکید قرار می گیرد. ملاحظات اقتصادی در انتخاب موتور مناسب ...

تعداد صفحه: ۱۲۸ دسته بندی: پایان نامه مهندسی برق

گروه برق – قدرت پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی اساس موتور القایی: در موتور الکتریکی تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی در قسمت گردندۀ ماشین صورت می گیرد. در موتورهای DC و یکنوع موتورAc ، قدرت الکتریکی توسط کلکتور و جاروبکها مستقیماً به رتور داده می شود. با توجه به اینکه، این نوع ماشینها را می توان موتورهای هدایتی (Conduction motor) می نامند. در معمولیترین نوع موتورA.C قدرت ...

تعداد صفحه: ۱۱۷ دسته بندی: پایان نامه مهندسی مکانیک

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی خودرو گرایش سیستم محرکه خودرو چکیده جداسازی ذرات معلق در گازها به ویژه هوا، مورد توجه اغلب صنایع از جمله صنایع خودرو سازی، هسته ای، کارخانجات سیمان و نیز علوم زیست محیطی می باشد. برای کاهش آلودگی دو روش عمده وجود دارد: الف) کاهش تولید آلاینده ها ب) جلوگیری از انتشار آلاینده ها در محیط. در این تحقیق جداسازی دوده از گازهای ...

تعداد صفحه: ۳۷۶ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران - گرایش سازه های هیدرولیکی چکیده : شبیه سازی عددی هیدرولیکی - هندسی آبشستگی در پایه پل های بتنی (مطالعه موردی) آبشستگی موضعی دراطراف پایه پل ها همواره به عنوان یک مشکل بویژه در زمان وقوع سیلاب ها در رودخانه ها مطرح بوده است . این پدیده باعث ایجاد یک حفره در مجاورت پایه پل شده و در صورت عدم طراحی مناسب با توسعه ی عمق ...

تعداد صفحه: ۱۳۸ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده : یکی از مهمترین عوامل در شبکه های آبیاری که تأثیر تعیین کننده ای بر عملکرد هیدرولیکی کانال و سازه های وابسته دارد، وجود جریان های غیرماندگار است . وجود جریان های غیرماندگار باعث تغییرات دبی و عمق در زمان و مکان در سرتاسر شبکه و سازه های آبی موجود خواهد شد که تبعات گسترده هیدرولیکی در شبکه ...

تعداد صفحه: ۱۶۲ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده : پیش بینی آبشستگی ناشی از سازه های هیدرولیکی یکی از مسائل مهم در علم هیدرولیک می باشد. تا کنون مطالعات متعددی در این زمینه انجام شده اما با توجه به پیچیدگی این مسئله بدلیل اثر توام آب و رسوب عرصه برای مطالعات در این زمینه بسیار زیاد است . در این تحقیق به بررسی پارامتر های مختلف چون ارتفاع ...

تعداد صفحه: ۱۶۰ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده استهلا ک انرژی پایین دست سرریز سدهای بزرگ مسئله ای جدی است .جریان آبی که از تاج سرریز به سمت پایین جریان می یابد مشخصه های هیدرولیکی زیادی دارد که از آن جمله می توان به حرکت جریان روی سرریز، انتقال از حالت فوق بحرانی به زیر بحرانی ، پرش هیدرولیکی و انتقال از جریان زیر بحرانی به تراز نرمال ...

تعداد صفحه: ۱۷۱ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

چکیده : آبشستگی موضعی دراطراف پایه پل ها همواره به عنوان یک مشکل بویژه در زمان وقوع سیلاب ها در رودخانه ها مطرح بوده است . این پدیده باعث ایجاد یک حفره در مجاورت پایه پل شده و در صورت عدم طراحی مناسب با توسعه ی عمق این حفره و رسیدن آن به تراز پی پایه پل سازه پل در آستانه انهدام قرار می گیرد. انهدام سازه پل در هنگام وقوع جریان های سیلابی علاوه بر هزینه های مستقیم ، هزینه های غیر ...

تعداد صفحه: ۱۱۴ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ”M.Sc“ مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده : در این رساله ابتدا انواع مدل های بارش رواناب مورد بررسی و سپس مدل بارش - رواناب HMS - HEC به منظور برآورد دبی طراحی سازه های هیدرولیکی در حوضه آبریز کن واقع در شمال غربی تهران مورد استفاده قرار گرفت . حوضه آبریز مزبور تا ایستگاه آب سنجی سولقان به مساحت ٢٠٦.٣٨ کیلومتر مربع ، از سال ١٣٧٥ به ...

تعداد صفحه: ۱۵۸ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد “M.Sc” مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده: در حین سیلاب های بزرگ رسوبات درشت دانه رودخانه ها که در مواقع عادی امکان حمل آنهاوجود ندارد حرکت بسمت پایین دست را آغاز می کنند . یکی از عوامل مهم این حرکت بالا بودن آبدهیرودخانه ها و سرعت جریان آنها است ، بنابراین با اندازه گیری قطر رسوبات بجای مانده در رودخانه هامیتوان حداکثر دبی رخ داده ...

تعداد صفحه: ۱۵۳ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد “M.Sc” مهندسی عمران – سازه های هیدرولیکی چکیده: در حین سیلاب های بزرگ رسوبات درشت دانه رودخانه ها که در مواقع عادی امکان حمل آنهاوجود ندارد حرکت بسمت پایین دست را آغاز می کنند . یکی از عوامل مهم این حرکت بالا بودن آبدهیرودخانه ها و سرعت جریان آنها است ، بنابراین با اندازه گیری قطر رسوبات بجای مانده در رودخانه هامیتوان حداکثر دبی رخ داده ...

تعداد صفحه: ۲۵۵ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد”M.Sc“ سازه های هیدرولیکی – مهندسی عمران چکیده: برآورد رسوب و تعیین رابطه ای که بتواند دقیق ترین برآورد را داشته باشد همواره یکی از مهم ترین مسایل در زمینه مهندسی آب و سازه های هیدرولیکی، برای مدیریت بهتر منابع آب و آبهای ذخیره شده در مخازن سدها بوده است .برای تعیین رابطه مناسب در هر منطقه باید شرایط منطقه مورد مطالعه را با شرایطی که هر ...

تعداد صفحه: ۱۷۳ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه کارشناسی ارشد عمران سازه های هیدرولیکی چکیده سیل ‌یکی‌از‌مهمترین ‌بلایای‌طبیعی‌است ‌که ‌زندگی‌انسان ‌را‌تحت ‌تاثیر‌قرار‌داده و‌خسارتهای‌اقتصادی‌قابل ‌توجهی‌ را‌در‌تمام ‌دنیا‌ایجاد‌می‌کند.‌براساس ‌مطالعه ‌ای‌که ‌انجام ‌شده ،‌٥٨%‌از‌کل ‌تلفات ‌ناشی‌از‌بلایای‌طبیعی‌و‌٣٣%‌از‌ خسارتهای‌اقتصادی‌مربوط ‌به ‌سیل ‌بوده ‌است .‌بخش ‌اصلی‌این ‌تلفات ‌و‌خسارتها‌در‌کشورهای‌در‌حال ...

تعداد صفحه: ۱۳۱ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد “M.Sc” مهندسی عمران -سازه های هیدرولیکی چکیده: در سال هی اخیر با افزایش روند رو به رشد احداث سدهای بلند و بالارفتن استاندارد ایمنی سدها علاقه عمومی مهندسین هیدرولیک نسبت به طراحی یک سیستم استهلاک انرژی اقتصادی و مطمئن در پایانه مجاری اصلی تخلیه سیلاب سدهای بلند،افزایش یافته است .استفاده از جت های پرتابی آزاد در سازه های پرتاب کننده جامی ...

تعداد صفحه: ۲۲۲ دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.Sc" مهندسی عمران - سازه های هیدرولیک چکیده سازه های ریزشی آزاد به عنوان یکی از اقتصادی ترین روشهای استهلاک انرژی جریان ، در خروجی سازه های هیدرولیکی از اهمیت خاصی در مهندسی هیدرولیک برخوردار است اما همواره حفاظت بستر پایین دست و جلوگیری از فرسایش و وقوع آبشستگی بدلیل در معرض خطر قرارگرفتن پایداری سازه از مهمترین چالشهای بوده که محققین ...

تعداد صفحه: ۹۵ دسته بندی: پایان نامه مهندسی مکانیک

تشریح مدار هیدرولیک HE 100 برای درک بهتر مدار این محصول ابتدا عملکرد تک تک اجزا آن را بیان می کنیم سپس به بررسی کل مدار می پردازیم : * تانک هیدرولیک Hydraulic Tank در مخزن روغن هیدورلیک برای تمام سیستم موجود می باشد . صفحات موج گیری در داخل مخزن وجود دارد که از به هم خوردن روغن در هنگام کار با ماشین جلوگیری می کنند . همچنین سمت مکش را از سمت برگشت جدا می کند . * فیلتر مکشی ...

تعداد صفحه: ۲۴۳ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

-1مقدمه و تاریخچه : امروزه در صنعت اتومبیل سازی حفظ ایمنی سرنشینان خودرو فوق العاده مورد توجه قرار گرفته است . با توجه به اینکه سیستم ترمز مهمترین بخش ایمنی خودرو محسوب می گردد ، در چند ساله اخیر پیشرفتهای زیادی در این زمینه انجام گرفته است . جدیدترین این پیشرفتها پیدایش سیستم ترمز ضد قفل ABS می باشد . در این پروژه هدف آن است که این نسل از ترمزها مورد بررسی قرار گیرد تا ان ...

تعداد صفحه: ۵۸ دسته بندی: تحقیق مقاله جغرافیا و برنامه ریزی شهری

دید کلی هیدرولوژی علمی است که در مورد پیدایش خصوصیات و نحوه توزیع آب در طبیعت بحث می‌کند ولی عملا واژه هیدرولوژی به شاخه‌ای از جغرافیای فیزیکی اطلاق می‌شود که گردش آب در طبیعت را مورد بررسی قرار می‌دهد. انجمن علوم و فنون ایالات متحده تعریف زیر را برای هیدرولوژی برگزیده است: هیدرولوژی علم مطالعه آب کره زمین است و در مورد پیدایش ، چرخش و توزیع آب در طبیعت خصوصیات فیزیکی و شیمیایی ...

تعداد صفحه: ۳۰ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

A 4WD : Four wheel drive سیستم انتقال قدرت به 4 چرخ 16V : موتور 16 سوپاپ (مثلا در موتور 4 سیلندر برای هر سیلندر 4 سوپاپ در سر سیلندر باشد که موتورهای DOHC , SOHC نیز از این دسته هستند) 1 DIN : 1,12 sae 1 KW : 1,34 ece 1 KW : 1,35 PSdin ستون A : ستون در جلوی قسمت وسط بدنه اتومبیل که سقف روی این ستون است و داخل آن عناصر ایمنی غیر فعال تعبیه شده. ABAT-VENT : شیشه جلوی کم ارتفاع و ...

تعداد صفحه: ۲۳ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

ترمز به ابزاری که برای بازداشتن یک وسیله از حرکت بکار می‌رود تُرمُز گفته می‌شود. واژه ترمز از زبان روسی وارد فارسی شده‌است. گونه‌های ترمز ترمز (ABS(Anti Block Brake System به معنی سیستم ضد قفل ترمز ترمز در خودرو ها به چند صورت وجود دارد ۱- ترمزهای سیمی ۲- ترمز‌های هیدرولیکی ۳-ترمز‌های پنوماتیکی / ترمزهای سیمی در خودروها کاربرد زیادی ندارند و در ترمز دستی خودرو کاربرد دارند نوع ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

خودروهای هیبریدی خودروهای هیبریدی معمولا تلفیقی از موتور احتراق داخلی خودروهای متداول با باتری و موتور الکتریکی یک خودرو الکتریکی هستند . این تلفیق انتشارات ( گازهای خوروجی ) اندک همراه با توان ، برد عملیاتی و سوخت مصرفی مناسب خودروهای معمول ( گازوئسل وبنزین) را عرضه می کند و این خودروها هرگز نیاز به اتصال به برق ندارند.این انعطاف پذیری ذاتی خودروهای هیبریدی آنها را برای ناوگان ...

تعداد صفحه: ۱۴ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی کامپیوتر

دراین مبحث قصدداریم که به صورت مختصر و با زبان ساده، شما رابا اجزاء داخلی منبع تغذیه و وظایف آنها آشنا نماییم . بدیهی است که این ساختار، همگانی وعمومی نمی باشد بلکه حدود 75% ساختار داخلی منابع تغذیه استاندارد کنونی را در بر می گیرد . جهت توضیح فنی و دقیق در مورد کارکرد یک منبع تغذیه، ابتدا باید نقشه برد را ترسیم نماییم. البته این کار را قبلا و به صورت نمونه برای یک پاور 250 واتی ...

تعداد صفحه: ۱۹ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

پُمپ یا تُلُمبه وسیله‌ای مکانیکی برای انتقال مایعات است که با افزایش فشار جریان آن، امکان جابجایی مایعات را به ارتفاعی بالاتر (با افزایش هد) یا حتی پایین دست (معمولاً حوضچه یا مخزن) فراهم می‌آورد. به طور کلی پمپ به دستگاهی گفته می شود که انرﮊی مکانیکی را از یک منبع خارجی اخذ و به سیال مایعی که از آن عبور می کند، انتقال می دهد. در نتیجه انرﮊی سیال پس از خروج از این دستگاه (پمپ) ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی کشاورزی زراعت

جعبه دنده دارای پمپ روغن جهت فشار هیدرولیکی برای تولید قدرت است. حالت خلاصی – هیچ عضوی قفل نشده است. پقل سرعت – دنده رینگی ثابت نگه داشته شده است. شافت دنده خورشیدی – را توسط یک سری صفحه کلاج ثابت می توان نگه داشت. (در بعضی طرح ها توسط ترمز نواری این کار انجام می شود) وقتی شافت حاصل دنده مرکزی می چرخد، دنده های هرز گرد را به گردش در می آورد و این دنده ها نیز دنده رینگی را به ...

تعداد صفحه: ۷ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی برق

در اوایل قرن نوزدهم میلادی شیمیدان انگلیسی هامفری دیدیبه بررسی الکترووولیز شیمیایی یعنی تجزیه مواد در اثر جریان الکتریکی پرداخت .نتیجه این بررسیها دیوی را به این نظریه رهنمون کرد که عناصر یک ترکیب شیمیایی به وسیله پیوندهایی که طبیعت الکتریکی دارند به هم پیوسته اند .رابطه کمی میان مقدار الکتریسیته مصرف شده در یک الکترولیز و اثر شیمیایی الکترولیز در سالهای 1833و1832توسط مایکل ...

تعداد صفحه: ۱۱ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

سنسورها : آیا تا کنون درباره سنسورهای موجود در خودروهای انژکتوری چیزی شنیده اید. آیا می دانید سنسور دما چیست؟ آیا می دانید وظیفه استپ موتور چیست؟ 1- سنسور دمای هوا (ATS( این سنسور در مسیر دستگاه هوای هواکش قرار گرفته است و اطلاعات مربوت به دمای هوا و مقدار هوای ورودی را به موتور را به واحد کنترل الکترونیکی ارسال می‌دارد . واحد کنترل این اطلاعات را به جهت تنظیم مقدار پاشش سوخت در ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

در طول زمان احتراق مخلوط سوخت و هوا داخل سیلندرها حرارت زیادی در حدود 1800 تا 2000 درجه سانتیگراد ایجاد می شود. تنهای قسمتی از حرارت به وجود آمده (حدود 20 تا 24 درصد در موتورهای بنزینی و 27 تا 35 درصد در موتورهای دیزل) به کار مفید تبدیل می شود.قسمت دیگری از این حرارت (حدود 20 تا 34 درصد در موتورهای بنزینی و 20 تا 32 درصد در موتورهای دیزل) می بایست توسط سیستم خنک کننده جذب شود در ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

در سال ۱۹۳۸ کرایسلر کلاچ هیدرولیکی را تولید نمود که با وجود آن در حالی که جعبه دنده می‌توانست در وضعیت درگیری باشد موتور با دور آرام به کار خود ادامه می داد و با این طرح گام موفقیت آمیزی در ابداع جعبه دنده های نیمه اتوماتیک برداشته شد و بدین لحاظ کرایسلر مشهور گردید . در سال ۱۹۳۸ کرایسلر کلاچ هیدرولیکی را تولید نمود که با وجود آن در حالی که جعبه دنده می‌توانست در وضعیت درگیری ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

هدف : الف – گرایش مکانیک در طراحی جامدات هدف تربیت آزمایشگاهی متخصصانی است که بتوانند در مراکز تولید و کارخانه‌ها اجزاء و مکانیزم ماشین‌آلات مختلف را طراحی کنند. دروس این دوره شامل دروس نظری، آزمایشگاهی، کارگاه و پروژه و کارآموزی است. فارغ‌التحصیلان می‌توانند در کارخانجات مختلف نظیر خودروسازی ، صنایع نفت، ذوب فلزات و صنایع غذایی و غیره مشغول شوند و برای این دوره امکان ادامه ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

مقدمه آهنربای دائم به اختصار PM۱ خوانده می‌شود و قطعه‌ای از فولاد سخت و یا دیگر مواد مغناطیسی که تحت اثر میدانهای شدید ، مغناطیس شده و این اثر را برای مدت طولانی در خود حفظ می‌کنند. اثر آهنربایی اولین بار ، روی قطعه‌هایی از سنگ معدن آهن ، به نام آهنربای طبیعی یا معدنی در طبیعت مشاهده شد و دیدند که قطعات آهن را به خود جذب می‌کند. بعدا دریافتند که چنانچه قطعه درازی از این سنگ آهن ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

مقدمه ای بر سیستمهای هیدرولیک و نیوماتیک ( هیدرولیک در ماشین آلات ) حال این سوال پیش میاید که مزایای یک سیستم هیدرولیک یا نیوماتیک نسبت به سایر سیستمهای مکانیکی یا الکتریکی چیست؟در جواب می توان به موارد زیر اشاره کرد: 1.طراحی ساده 2.قابلیت افزایش نیرو 3. سادگی و دقت کنترل 4. انعطاف پذیری 5. راندمان بالا 6.اطمینان در سیستم های هیدرولیک و نیوماتیک نسبت به سایر سیستمهای مکانیکی ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

موتورهای درون سوز (موتورهای احتراق داخلی) ریشه لغوی موتور درون سوز یا موتور احتراق داخلی ترجمه عبارت انگلیسی Intrer combustion Engine است. و به موتورهایی گفته می‌شود که سوخت در داخل محفظه موتور سوزانده می‌شود. نگاه اجمالی یک موتور احتراق داخلی وسیله است که انرژی محبوس در سوخت‌های فسیلی نظیر بنزین ، گازوئیل و یا نفت ، گاز مایع LPG را به انرژی مکانیکی تبدیل کرده و آنرا در انتهای ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

آیا تا به حال پیش آمده که کاپوت خودروی خود را بالا بزنید و متعجب بمانید که آن داخل چه خبر است ؟ موتور خودرو می تواند نمایشگر یک سری قسمتهای فلزی , لوله های مختلف و سیمهای گیج کننده باشد . شما ممکن است که از روی کنجکاوی بخواهید دریابید که آنجا چه میگذرد . به هر حال شما از این وسیله به طور روزانه استفاده مینمایید و دانستن طریقه کار کردن آن باید جالب باشد . یا شاید شما خسته شده ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

مقدمه عملیات سیکل های مختلف بیشتر موتورهای احتراق داخلی فعلی، دارای یک طرح رایج است به این صورت که انفجار در یک سیلندر پس از تراکم انجام می شود. نتیجه ان است که انبساط گاز مستقیما روی پیستون اثر گذاشته (کار انجام می دهد) و میل لنگ را 180 درجه بچرخاند. با توجه به طراحی فنی و مکانیکی، موتور شش زمانه همانند موتورهای احتراق داخلی می باشد. اگر چه سیکل ترمودینامیکی و یک سر سیلندر ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

احتراق درونی : جهت پی بردن به نحوه کارکرد موتور های احتراق درونی , به کار بردن تصویر ذهنی شما موثر خواهد بود . یک مثال خوب در این راستا توپهای جنگی قدیمی هستند که شما احتمالا آنها را در فیلمهایا موزه ها دیده اید . در آنجا سربازها درون لوله توپ را با باروت پرکرده سپس یک گوی فلزی ( که همان توپ است ) را درون آن قرار می دهند و با روشن کردن فیتیله ای که به باروت متصل می شود عمل شلیک ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

مخفف Electronic Control Unit یا واحد کنترل الکترونیک می باشد و نقش هدایت و کنترل یک خودروی انژکتوری را بر عهده دارد. همانطور که می دانید خودروهای انژکتوری بدلیل عملکرد بهتر و توانایی پاس کردن استانداردهای آلودگی، بطور کامل در تمام دنیا جایگزین خودروهای کاربراتوری شده اند و مغز این سیستم ECU می باشد. ECU با توجه به سنسورهایی که به موتور متصل است وضعیت و شرایط خودرو را تحلیل کرده ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

مایعات تقریباً تراکم ناپذیر هستند. این ویژگی سبب شده است که از مایعات به عنوان وسیله مناسبی برای تبدیل و انتقال کار استفاده شود. بنابراین می‌توان از آنها برای طراحی ماشینهایی که در عین سادگی، با نیروی محرک خیلی کم بتواند نیروی مقاوم فوق العاده زیادی را جابجا نماید، استفاده نمود. به این ویژگی و همچنین دانش مطالعه این ویژگی هیدرولیک گفته می‌شود. امروزه در بسیاری از فرآیندهای صنعتی ...

تعداد صفحه: ۳۷ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

برش با آب به زبان ساده توسعه،انتقال واستفاده از قدرت آب می باشد این قدرت توسط پمپ در سیال ایجاد می شود وسیال پرفشار از طریق یک لوله فلزی مقاوم به یک نازل جریان می یابد ودر نازل بدلیل تفاوت سطح مقطع ورودی وخروجی ،شتاب می گیرد وبدین ترتیب سیال با انرژی جنبشی بالا به طرف سطح هدایت می شود. از فرآیندهای برش با آب می توان درمواردی که دیگر فرآیندهای ماشینکاری پیشرفته به سادگی نمی توان ...

تعداد صفحه: ۳۳ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی تاسیسات

1- پرسهای هیدرولیکی پرسهای هیدرولیک نیروی خود را از حرکت یک پیستون در داخل یک سیلندر به دست می آورند. این حرکت زمانی ایجاد میشود که یک سیال تحت فشار وارد محفظه سیلندر شود. وضعیت سیال توسط پمپ و شیرهائی جهت افزایش، کاهش و یا حفظ فشار به صورت مورد نیاز درآمده و میتواند نیروی لازم برای به حرکت درآوردن پیستون را فراهم کند. بنابراین نیروی موجود در پرس هیدرولیک با حداکثر فشار موجود در ...

تعداد صفحه: ۴ دسته بندی: تحقیق مقاله تحقیق و مقاله رایگان

جریانی از مایع را در نظر بگیرید هرگاه فشار درون لوله به فشار بخار مایع نزدیک شود یا برسد مایع موجود در لوله شروع به جوشیدن می کند. و حباب های بخار در آن تشکیل می شود. این حباب های کوچک به همراه مایع به نقاطی که فشار در انجا با لاتر است منتقل می شود و می ترکند و باعث ایجاد اسیب به بدنه های لوله و پره های توربین می شود. این پدیده را کاویتاسیون (خلازایی) می نامند. کاویتاسیون در پمپ ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: تحقیق مقاله صنایع دفاع - نظامی

موشک زمین به هوا ی سام-6 موسوم به گینفول موشک سام-6 را می توان رقیب روسی هاوک دانست که یک سر و گردن از آن قویتر است. پروژه ساخت این موشک در دهه 1950 آغاز شد. اولین تست آن در سال 1961 انجام گرفت که مشکلاتی از جمله نقص موتور آن آزمایش را ناموفق کرد. ولی سرانجام پس از رفع نواقص در سال 1966 با موفقیت آزمایش شده و سپس به تولید انبوه رسید. در سال 1977 هم نوع ارتقا یافته این موشک با ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: تحقیق مقاله صنایع دفاع - نظامی

مقدمه کوتاهی بر موشک هر وسیله پرنده از یک نیروی جلوبرنده برای غلبه بر نیروهائی که طبیعت به آن وارد می کند و همچنین پیشروی استفاده می کند. در وسایل پرنده این نیروی جلوبرنده توسط انواع موتورهای توربوجت، توربوفن، توربوپراپ، توربوشافت، رم جت، اسکرم جت و موتورهای راکت سوخت جامد و سوخت مایع به دست می آید. انواع موتورهای یاد شده از یک ماده سوختنی و یک اکسیدکننده برای ایجاد نیروی ...

تعداد صفحه: ۲۵ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی معماری

مقدمه سیمان را میتوان درمعنی کلی کلمه ماده ای که دارای خواص چسبندگی وچسبانندگی می باشد وقادراست ذرات معدنی را بنحوی بهم بچسباند تا بصورت جسم یکپارچه ومتراکم درآیند ، توصیف نمود . البته این تعریف انواع متعددی ازمواد سیمانی رادربر میگرد . درصنعت ساختمان معنی کلنه سیمان به ماده ایکه برای بهم چسباندن سنگها ، ماسه ، آجرها، بلوکهای ساختمانی وغیره بکار میرود محدود می شود . اجزاء اصلی ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی عمران

مقدمه سیمان چیست ؟ سیمان گردی است نرم جاذب آب و چسباننده خرده سنگ که اساساً مرکب است از ترکیبات پخته شده و گداخته شده اکسید کلسیم با اکسید سیلیکون، اکسید آلومینییم و اکسید آهن. ملات این گرد قادر است به مرور در مجاورت هوا یا در زیر آب سخت شود، در زیر آب ضمن داشتن ثبات حجم مقاومت خود را نیز حفظ می نماید و در فاصله 28 روز در زیر آب ماندن دارای حداقل مقاومت 250 کیلوگرم بر سانتیمتر ...

تعداد صفحه: ۱۷ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

پُمپ یا تُلُمبه وسیله‌ای مکانیکی برای انتقال مایعات است که با افزایش فشار جریان آن، امکان جابجایی مایعات را به ارتفاعی بالاتر (با افزایش هد) یا حتی پایین دست (معمولاً حوضچه یا مخزن) فراهم می‌آورد. به طور کلی پمپ به دستگاهی گفته می شود که انرﮊی مکانیکی را از یک منبع خارجی اخذ و به سیال مایعی که از آن عبور می کند، انتقال می دهد. در نتیجه انرﮊی سیال پس از خروج از این دستگاه (پمپ) ...

تعداد صفحه: ۱۴ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

مقدمه همانطور که قبلا ذکر شد ، بر خلاف تفکر عامه ، کمک فنر وزن خودرو را ساپورت نمی کند بلکه وظیفه اصلی آن کنترل نوسانات فنر ها و حرکات سیستم تعلیق و نگه داشتن چرخ به صورت چسبیده به جاده می باشد . این کار با تبدیل انرژی جنبشی حاصل از نوسانات فنر و سیستم تعلیق و تبدیل آن به انرژی گرمایی ( حرارتی ) در کمک فنر انجام می گردد . برای ورود به بحث نحوه عملکرد یک کمک فنر ، ابتدا به زبان ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

درایو دور متغیر یا کنترل VSD برای موتور های القایی با افزایش کاربرد موتورهای القایی در صنعت بحث کنترل این موتورها اهمیت ویژه های پیدا کرده است. درایو الکتریی در موتورهای الکتریکی عبارت است سیستمی که سرعت و گشتاور یک موتور الکتریکی را کنترل می‌کند.درایو VFD یک سیستم برای کنترل کردن سرعت چرخش یک موتور AC با کنترل کردن فرکانس تغذیه اعمال شده به موتور الکتریکی است. VFD به نامهای AFD ...

تعداد صفحه: ۳۰ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

پیستون قطعه ای استوانه ای شکل است که در درون سیلندر بالا و پایین می رود در حرکت انبساط تا تا 18000 نیوتون نیرو به طور ناگهانی به کف پیستون وارد می شود وقتی با سرعت زیاد رانندگی می کنید این اتفاق در هر سیلندر 30 تا 40 بار در ثانیه رخ می دهد دمای کف پیستون به 2200 درجه سانتیگراد یا بیشتر میرسد پیستون باید به اندازه ای محکم باشد که بتواند این تنشها را تحمل کند در عین حال پیستون ...

تعداد صفحه: ۱۹ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

امروزه تقریبا تمامی خودروهایی که روانه بازار مصرف می شوند از ترمز ABS به عنوان یک استاندارد یا انتخاب برخوردارند. یک سیستم ABS نمونه شامل قسمت هایی چون سنسور سرعت، چرخ، بخش کنترل هیدرولیک و بخش کنترل الکترونیکی می شود. هنگامی که پدال ترمز را فشار می دهید بخش کنترل الکترونیکی سیگنال های ارسال شده از سنسور سرعت چرخ را کنترل و مقایسه می کند چنانچه بخش کنترل الکترونیکی حس کند که در ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

مکانیزم متوقف شدن پاندول لبه ای از صفحه که بطور عمودی در میدان جلو و عقب می رود را به طول L فرض کنید. با ورود به میدان مغناطیسی به اندازه V = EL = VBL در آن ولتاژ القا می شود. طبق قانون اهم ، چگالی جریان القایی J و میدان الکتریکی القایی بصورت QE = QV*B = J به هم مربوط هستند. جهت جریان به طرف پایین (هم جهت با V * B) یاست. Q رسانایی ویژه صفحه است. از آنجایی که این جریان القایی در ...

تعداد صفحه: ۳۹ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

همگی می دانیم که فشردن پدال ترمز ماشین،سرعت را می کاهد.اما چگونه؟چگونه ماشین نیروی پای شما را به چرخ ها منتقل میکند؟چگونه نیروی شما را چند برابر می کند تا برای متوقف کردن جسمی به بزرگی یک ماشین کافی باشد؟ طرحی کلی از سیستم ترمز در این مقاله که اولین مقاله از ۶ سری مقالات در مورد ترمز است،ما زنجیره ای از اتفاقاتی را که از فشردن پدال تا چرخ ها طی می شود دنبال خواهیم کرد.این ...

تعداد صفحه: ۲۵ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

هدف از تعیین توزیع فشار در کانالها، مشخص نمودن نحوه تغییرات پارامتر فشار در عرض و در عمق در مقطع خاصی از کانال می باشد. با داشتن توزیع فشار در کانالها و یا با انتگرال گیری از نیروهای جزء فشاری می توان برآیند حاصل از این نیروهای فشاری را بر روی تاسیسات هیدرولیکی تعیین نمود . علاوه بر این اطلاع از چگونگی توزیع فشار در به کار بردن آگاهانه معادلات انرژی و اندازه حرکت در کانالها ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

این بار BMW با در نظر گرفتن سلیقه خریداران و حفظ محیط زیست، BMW سری 1 را به بازار عرضه می کند. BMW تلاش می کند که خودرو ها و تولیداتش را با بیشترین توجه به سازگاری و حفاظت محیطی تولید کند. از موارد حائز اهمیت انتخاب مسئول و پاسخگو در زمینه مواد است و دوباره به گردش در آوردن در طول تولید خودرو و مواد خطرناک را در تولید حذف کندو از نظر محیطی به تحقیقش در مورد خودروهای سازگار با ...

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت