تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

تعداد صفحه: ۹ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

آب نما و استخر در باغ‌های ایران یکی از ضروری‌ترین عناصر ایجاد باغ بوده است. استخر باغ‌های قدیمی دارای عمق زیاد و چندین فواره بوده‌اند از جمله استخر باغ بزرگ هزار جریب که در دوره صفویه در اصفهان احداث شد و پانصد فواره داشت . در ایران باستان آب پیام‌آور روشنایی و پاکی به شمار می‌رفت و از ارزش زیادی برخوردار بود. شاید به علت اینکه ایران کشوری کم‌آب بوده، این مایع حیاتی بین ایشان ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

معمولا ساختن یک موتور چرخان سخت تر از موتور پیستونی است. موتورهای وانکل موتور دورانی یک موتور احتراق داخلی است درست مثل موتور اتومبیل ولی کاملا متفاوت با موتور های مرسوم پیستونی کار می کند.در یک موتور پیستونی حجم مشخصی از فضا (سیلندر) متناوبا چهار کار متفاوت را انجام می دهد.مکش،تراکم،احتراق،و خروج دود.موتور دورانی همین کار را انجام می دهد اما هر کدام در جای مخصوص خوذ انجام می ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

مایعات تقریباً تراکم ناپذیر هستند. این ویژگی سبب شده است که از مایعات به عنوان وسیله مناسبی برای تبدیل و انتقال کار استفاده شود. بنابراین می‌توان از آنها برای طراحی ماشینهایی که در عین سادگی، با نیروی محرک خیلی کم بتواند نیروی مقاوم فوق العاده زیادی را جابجا نماید، استفاده نمود. به این ویژگی و همچنین دانش مطالعه این ویژگی هیدرولیک گفته می‌شود. امروزه در بسیاری از فرآیندهای صنعتی ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

مخفف Electronic Control Unit یا واحد کنترل الکترونیک می باشد و نقش هدایت و کنترل یک خودروی انژکتوری را بر عهده دارد. همانطور که می دانید خودروهای انژکتوری بدلیل عملکرد بهتر و توانایی پاس کردن استانداردهای آلودگی، بطور کامل در تمام دنیا جایگزین خودروهای کاربراتوری شده اند و مغز این سیستم ECU می باشد. ECU با توجه به سنسورهایی که به موتور متصل است وضعیت و شرایط خودرو را تحلیل کرده ...

تعداد صفحه: ۹ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

استفاده بهینه از هر وسیله ای مستلزم سرویس و نگهداری به موقع آن دستگاه است که به عبارتی می توان این روش را بازبینی پیشگیرانه نامید، زیرا عمل به دستورات وضع شده از سوی تولیدکننده و همچنین رعایت استانداردهای موجود نه تنها موجب افزایش عمر و ایجاد قابلیت بکارگیری در هر زمان با بالاترین درجه ایمنی واطمینان می گردد بلکه از اتلاف بی مورد وقت و پول نیز جلوگیری می کند. بر همین اساس ...

تعداد صفحه: ۸ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

احتراق درونی : جهت پی بردن به نحوه کارکرد موتور های احتراق درونی , به کار بردن تصویر ذهنی شما موثر خواهد بود . یک مثال خوب در این راستا توپهای جنگی قدیمی هستند که شما احتمالا آنها را در فیلمهایا موزه ها دیده اید . در آنجا سربازها درون لوله توپ را با باروت پرکرده سپس یک گوی فلزی ( که همان توپ است ) را درون آن قرار می دهند و با روشن کردن فیتیله ای که به باروت متصل می شود عمل شلیک ...

تعداد صفحه: ۱۸ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

تعریف خوردگی تعریف خوردگی : خوردگی را به چند بیان می توان تعریف نمود: از بین رفتن یا پوسیدن یک ماده در اثر انجام واکنش با محیطش . از بین رفتن مواد در اثر عواملی که صد در صد مکانیکی نیستند . عکس متالوزی استخراجی . در این کتاب تعاریف 1و2 مناسب ترند زیرا سرامیکها، پلاستیکها ، لاستیک و مواد غیر فلزی دیگر نیز مورد بررسی قرار خواهند گرفت. مثلا"از بین رفتن رنگ و لاستیک در اثر تابش ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

مقدمه عملیات سیکل های مختلف بیشتر موتورهای احتراق داخلی فعلی، دارای یک طرح رایج است به این صورت که انفجار در یک سیلندر پس از تراکم انجام می شود. نتیجه ان است که انبساط گاز مستقیما روی پیستون اثر گذاشته (کار انجام می دهد) و میل لنگ را 180 درجه بچرخاند. با توجه به طراحی فنی و مکانیکی، موتور شش زمانه همانند موتورهای احتراق داخلی می باشد. اگر چه سیکل ترمودینامیکی و یک سر سیلندر ...

تعداد صفحه: ۱۰ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

آیا تا به حال پیش آمده که کاپوت خودروی خود را بالا بزنید و متعجب بمانید که آن داخل چه خبر است ؟ موتور خودرو می تواند نمایشگر یک سری قسمتهای فلزی , لوله های مختلف و سیمهای گیج کننده باشد . شما ممکن است که از روی کنجکاوی بخواهید دریابید که آنجا چه میگذرد . به هر حال شما از این وسیله به طور روزانه استفاده مینمایید و دانستن طریقه کار کردن آن باید جالب باشد . یا شاید شما خسته شده ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

موتورهای درون سوز (موتورهای احتراق داخلی) ریشه لغوی موتور درون سوز یا موتور احتراق داخلی ترجمه عبارت انگلیسی Intrer combustion Engine است. و به موتورهایی گفته می‌شود که سوخت در داخل محفظه موتور سوزانده می‌شود. نگاه اجمالی یک موتور احتراق داخلی وسیله است که انرژی محبوس در سوخت‌های فسیلی نظیر بنزین ، گازوئیل و یا نفت ، گاز مایع LPG را به انرژی مکانیکی تبدیل کرده و آنرا در انتهای ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

پیش‌درآمد 1- وظایف سیستم سوخت از قرار زیر می‌باشد: تأمین سوخت موتور به منظور احتراق مناسب و کنترل جریان سوخت مورد نیاز جهت استارت، شتاب‌گیری و پایداری در هنگام حرکت. بنابراین از یک یا چند پمپ سوخت استفاده می‌شود تا سوخت را به نازل‌های اسپری سوخت برسانند و می‌توانند سوخت را به سیستم سوخت‌پاش بپاشند. از آن جا که میزان جریان سوخت متناسب با میزان هوای وارد شده به موتور می‌باشد و ...

تعداد صفحه: ۱۹ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

چکیده جابجاکننده ها و سیستم های انبار و تخلیه نظیر کامیونهای صنعتی ، چرخهای دستی، لیفت تراک ها و مسیر های فعالیت آنها بیش از 40% فضای کارخانه رااشغال می نماید. علاوه بر اینها، نیاز به ابزارها و ماشین‌های گران‌قیمت، نگهداری دقیق در محیطهای کاری و جلوگیری از صدمه‌پذیری نیز بعنوان معضل روشهای سنتی، نظر هر مهندسی را به خود جلب خواهد نمود. روشی که در این مقاله ارائه خواهد شد تمامی ...

تعداد صفحه: ۶ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

مقدمه ای بر سیستمهای هیدرولیک و نیوماتیک ( هیدرولیک در ماشین آلات ) حال این سوال پیش میاید که مزایای یک سیستم هیدرولیک یا نیوماتیک نسبت به سایر سیستمهای مکانیکی یا الکتریکی چیست؟در جواب می توان به موارد زیر اشاره کرد: 1.طراحی ساده 2.قابلیت افزایش نیرو 3. سادگی و دقت کنترل 4. انعطاف پذیری 5. راندمان بالا 6.اطمینان در سیستم های هیدرولیک و نیوماتیک نسبت به سایر سیستمهای مکانیکی ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

مقدمه ای بر سیستم های کنترل 1-1کنترل و اتوماسیون در هر صنعتی اتوماسیون سبب بهبود تولید می گردد که این بهبود هم در کمیت ومیزان تولید موثر است و هم در کیفیت محصولات.هدف از اتوماسیون این است که بخشی از وظایف انسان در صنعت به تجهیزات خودکار واگذار گردد.بسیاری از کارخانه ها کارگران خود را برای کنترل تجهیزات می گمارند و کارهای اصلی را به عهده ماشین می گذارند. کارگران برای اینکه کنترل ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

مقدمه آهنربای دائم به اختصار PM۱ خوانده می‌شود و قطعه‌ای از فولاد سخت و یا دیگر مواد مغناطیسی که تحت اثر میدانهای شدید ، مغناطیس شده و این اثر را برای مدت طولانی در خود حفظ می‌کنند. اثر آهنربایی اولین بار ، روی قطعه‌هایی از سنگ معدن آهن ، به نام آهنربای طبیعی یا معدنی در طبیعت مشاهده شد و دیدند که قطعات آهن را به خود جذب می‌کند. بعدا دریافتند که چنانچه قطعه درازی از این سنگ آهن ...

تعداد صفحه: ۱۵ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

هدف : الف – گرایش مکانیک در طراحی جامدات هدف تربیت آزمایشگاهی متخصصانی است که بتوانند در مراکز تولید و کارخانه‌ها اجزاء و مکانیزم ماشین‌آلات مختلف را طراحی کنند. دروس این دوره شامل دروس نظری، آزمایشگاهی، کارگاه و پروژه و کارآموزی است. فارغ‌التحصیلان می‌توانند در کارخانجات مختلف نظیر خودروسازی ، صنایع نفت، ذوب فلزات و صنایع غذایی و غیره مشغول شوند و برای این دوره امکان ادامه ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی کامپیوتر

مقدمه : مرور کلی بر نرم افزار Solid Edge نرم افزار Solid Edge یک ابزار کمک کامپیوتر ی است که بر اساس سیستم CAD طراحی شده است . به کمک این نرم افزار امکان مونتاژ ماشین آلات ، مدل سازی قطعات ونقشه کشی Drawing بوجود می آید نرم افزار Solid Edge بر اساس توسعه تکنولوژی STREAM به عنوان یک وسیله که سودآوری وبرگشت سرمایه تولید کنندگان را تضمین می کند ، طراحی شده است . تکنولوژی STREAM در ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

1. در طول مراحل طراحی موتور توربین گازی هواپیما به منظور حصول اطمینان از اینکه طرح نهایی مطابق با ویژگی هایی مفهومی درنظرگرفته شده وهمچنین ظرفیت جریان ( پروسه ) ساخت است رابطه نزدیکی میان طراحی ‌، ساخت ،مراحل تولید و پشتیبانی محصول برقرار است . 2. عملکرد این نوع موتور ، با ظرفیت بالای توازن وزنی آن ،نیازمند بهترین عملکرد ممکن اجزإ آن است . در راستای این موضوع همچنین ، هرجزء باید ...

تعداد صفحه: ۱۶ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

محاسبه RCS هواپیما با استفاده از معادله ی سهمی» چکیده : آنالیز دقیق پراکندگی اشیا با ابعاد بزرگ در مقایسه با طول موج با استفاده از روشهای دقیق (عنصر محدود، EDTD، روش گشتاور) با یک کامپیوتر شخصی، تقریبا غیرعملی است. در روشهای مجانب، اتپیک های فیزیکی (PO)، نظریه هندسی دیفراکسیون (GTD) الگوبرداری دقیق مرز اشیا، نیز سخت است. روش معادله سهمی، نتایج دقیقی را در محاسبات پراکندگی از ...

تعداد صفحه: ۲۰ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

- هدف هدف از تدوین این استاندارد تعیین ویژگیها و روش آزمون لوله های فولادی جوشکاری شده بروش مقاومتی و القائی می باشد. 2- دامنه کاربرد این استاندارد در مورد لوله های باقطر خارجی تا 508میلی متر و حداکثر ضخامت 2/5میلی متر و لوله های غیر مدور با قطر خارجی تا 60میلی متر و حداکثر ضخامت 2/5میلی متر بکار می رود چنانچه لوله های غیر مدور با قطر 101/6 میلی متر استفاده گردد آزمون نشتی باید ...

تعداد صفحه: ۲۲ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

مقدمه پیشرفت صنعت لعاب مرهون عوامل متعددی است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره نمود : 1 ) تولید ورق های سردنورد ویژه لعابکاری در دنیا و اخیراً در ایران . 2 ) استفاده از روش الکترواستاتیک و کاربرد لعاب به صورت لعاب ( خشک ) بدون نیاز به مراحل چربی زدایی . 3 ) کاربرد روز افزون تئوریهای علمی . 4 ) به ثمر نشستن تحقیقات محققین در واحدهای گوناگون و رو به گسترش لعابکاری . 5 ) ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

در سال ۱۹۳۸ کرایسلر کلاچ هیدرولیکی را تولید نمود که با وجود آن در حالی که جعبه دنده می‌توانست در وضعیت درگیری باشد موتور با دور آرام به کار خود ادامه می داد و با این طرح گام موفقیت آمیزی در ابداع جعبه دنده های نیمه اتوماتیک برداشته شد و بدین لحاظ کرایسلر مشهور گردید . در سال ۱۹۳۸ کرایسلر کلاچ هیدرولیکی را تولید نمود که با وجود آن در حالی که جعبه دنده می‌توانست در وضعیت درگیری ...

تعداد صفحه: ۱۲ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

کولیس ورنیه از متداولترین و پرکاربردترین وسایل اندازه گیری است که در صنعت تراشکاری و قالبسازی ، هنگام ساخت قطعات با دقت بالا ، از آن استفاده می شو د . شکل 1 ، نمونه ای از این وسیله را نشان می دهد با توحه به شکل فوق ، می توان قسمتهای مهم یک کولیس را چنین معرفی کرد : خط کش ورنیه پیچ قفل کننده فک های ثابت ( شاخک های ثابت ) فک های متحرک ( شاخک های متحرک ) زبانه عمق سنج 1-2- کاربرد ...

تعداد صفحه: ۸۱ دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک

آشنایی با مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به موجب قانون، تنها مرجع رسمی کشور است که عهده دار وظیفه تعیین، تدوین و نشر استانداردهای ملی (رسمی) میباشد. تدوین استاندارد در رشته های مختلف توسط کمیسیون های فنی مرکب از کارشناسان مؤسسه، صاحبنظران مراکز و مؤسسات علمی، پژوهشی، تولیدی واقتصادی آگاه ومرتبط با موضوع صورت میگیرد. سعی بر این است که ...

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت