تحقیق مقاله مراحل طراحی موتور توربین گازی هواپیما

تعداد صفحات: 12 فرمت فایل: word کد فایل: 2303
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی مکانیک
قیمت قدیم:۵,۰۰۰ تومان
قیمت: ۲,۹۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله مراحل طراحی موتور توربین گازی هواپیما

     

     1. در طول مراحل طراحی موتور توربین گازی هواپیما به منظور حصول اطمینان از اینکه طرح نهایی مطابق  با ویژگی هایی مفهومی  درنظرگرفته شده وهمچنین ظرفیت جریان ( پروسه ) ساخت است رابطه نزدیکی میان طراحی ‌، ساخت ،مراحل تولید و پشتیبانی محصول برقرار است .

    2.  عملکرد این نوع موتور ، با ظرفیت بالای توازن وزنی آن ،نیازمند بهترین عملکرد ممکن اجزإ آن است . در راستای این موضوع همچنین ، هرجزء باید با کمترین وزن وهزینه ممکن  ساخته شود و نیز باید از لحاظ مکانیکی درست ساخته شود تا مدت زمان زیادی قابل استفاده  باشد .در نتیجه ،شیوه های ساخت گوناگون بوده وروابط کاری که هر قطعه باید انجام دهد مشخص می شوند .

    3 . هیچگونه تکنیک یا پروسه ای که به شکلی سود آور است کنار گذاشته نمی شود واغلب روش ها وپروسه های مفهومی در دسترس وساخت این موتورها بکار گرفته می شود در برخی موارد، تکنیک یا پروسه  مذکور ممکن است به واسطه برخی استانداردها پر طول وتفصیل وقت گیر یا هزینه بر شناخته شود امّا در صورتیکه ثابت شود حداکثر عمر قطعات را درمقایسه با نتایج آزمایشات دستگاه تضمین می کند ،پذیرفته خواهد شد

     4. قطعات موتور از فولاد سخت کشش پذیر و نیکل سخت با حرارت با لا وآلیاژ کبالت و آهن ساخته می شود .بخشی از اجزاء به وسیله فرایند ریخته گری ، ریخته گری می شوند در حالی که بخشی از تولید ات که مقدار روبه افزایش را تشکیل می دهند از موادی چون فولاد ،ضد زنگ ،تیتا نیوم وآلیاژهای نیکل واز طریق تکنیک های جوشکاری مدرن همچون جوشکاری گازخنثای تنگستن ، جوشکاری پوششی ، جوشکاری پخش الکترون وبرنج دمای بالا در کوره های خلاء ، بدست می آیند .

    5 . روش های ساختن اجزاء موتور شامل آسیا کردن ، چرخاندن ، سوراخ کردن ، در هر زمان ممکن است با سخترین ابزارها و اشکالی که با دستگا ه تخلیه الکتریکی ،الکترو شیمیای وایجاد سوراخ با لیزر وکاهش شیمیایی به دست می آیند ،می با شند.

     6. زمانی که از مواد کامپوزیت برای ساختن اجزاء ساختاری چون اسپویلر سرد ، حلقه های مکانی ولوله های جانبی استفاده می شود وزن آن ها کاهش چشمگیری می یابد .

    7 . علاوه بر بسیاری روش های ساخت وتولید ، فرایند های گرمایی و شیمیایی نیز برای اجزاءتمام شده یا نیمه تمام به کار می روند .این روش ها شامل حرارت مستقیم ،آب دادن الکتریکی فلز ، آب بندی با کروم ،واکنش های شیمیایی ،آندیزه کردن برای پیشگیری از فرسودگی ،پاکسازی شیمیایی ومیکانیکی ، جلا دادن خشک ومرطوب، اسپری کردن پلاسما ، حکاکی الکترولیتیک وصیقل دادن برای مشخص کردن نقایص متالوژیکی است . همچنین مقداری از روش های دورانی  برای جلاء دادن سطح نیز وجود دارد . اغلب این روش ها در ارتباط  با تغیرات  سطح فلز هستند ، برخی پوشش در مقابل زنگ زدگی هستند وبرخی دیگر برای جلوگیری از فشارهای شدید نا مطلوب به سطح فلز طراحی شده اند .

    8 . ساختار اصلی موتور توربین  گازی هواپیما از روکش های دایره ای شکل تشکیل  شده است ،که به یکدیگر به وسیله اتصالات  وپیوندهای کنار مهره و اتصا لات اصلی متصل و محکم  شده اند در این نوع موتورها از کوپینگ ها ( پیوندهای ) قوی به منظور ایجاد یک شکل دایره ای متحد المرکز که به نوبه خود اپراتور پرواز را در زمان کنترل کمک می کند ، استفاده می شود .

    استراتژی  ساخت :

    9.  (شیوه) ساخت در حال تغییر است و به همین منوال  ادامه خواهدیافت تا تقاضاها ی روز افزون  اجزاء موتور های هواپیما با مصرف سوخت که همراه با کاهش وزن و هزینه های مربوط را پاسخ دهد و بتواند موادی را که برای این اهداف مورد نیاز هستند تولید نماید .

    10.  با پیدایش ریزپردازنده ها و گسترش روز افزون کامپیوتر ، اتوماسیون تولید این اجزاء در خانه در کنار گروه های پشتیبانی استراتژی تولید در نظر گرفته می شود . دیگر اجزاء نیز در داخل شبکه جهانی پشتیبانی  ذخیره می شوند .

    11 .این اتوماسیون اکنون در ساخت قطعات ریخته گری شده تیغه های توربین با هفت پیل ومراکزپرس کنترل عددی کامپیوتری وایجاد حوزه های خنک کننده فیلم از طریق تخلیه الکتریکی بکار می رود . خانواده های توربین دیسک های کمپرسور در پیل های نرم از طریق به کارگیری وسایل هدایت شونده خود کار رسا ندن اجزاء از انبارکامپیوتر ی به( سی. ان . سی )تولید می شوند . پیل های مکانیکی که دسته ای از یک تکنیک را استفاده می کنند و تیغه های کوچکتر ، در حالی که بررسی و مراحل ساخت توسط کامپیوتر کنترل می شود با سیستم نصب 360 درجه الکتروشیمیایی تولید می شوند.

    12. سازندگان میان طرح وتولید زمانی که ویژگی های طرح با توانایی های تثبیت شده تولید هم خوانی دارد بسیار بیشتر خواهد بود .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله مراحل طراحی موتور توربین گازی هواپیما

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت