گزارش کارآموزی حسابداری و حسابرسی مرکز امور مشاوران حقوقی

تعداد صفحات: 26 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 500003768
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی حسابداری
قیمت قدیم:۵,۴۰۰ تومان
قیمت: ۴,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی حسابداری و حسابرسی مرکز امور مشاوران حقوقی

    اول : مقدمه

    اینجانب         قبولی سال 1380 رشته حسابداری و حسابرسی مرکز امور مشاوران حقوقی ، وکلا و کارشناسان قوه قضائیه با شماره پرونده 4592 و پرونده آموزشی شماره 1719 طبق ابلاغیه شماره 835/ک/آ/1719 مورخ 5/3/83 و 83/ک/آ/1719 مورخ 8/6/83 برای انجام دوره کارآموزی 6 ساله به شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ورزی معرفی شدم .

    لازم به ذکر است که اینجانب پس از قبولی در امتحان کتبی بر اساس ماده 187 قانون برنامه سوم اقتصادی اجتماعی کشور ( ب منظور اعمال حمایتهای لازم حقوقی و تسهیل دستیابی مردم به خدمات قضایی و حفظ حقوق عامه ، به قوه قضائیه اجازه داده می شود تا نسبت به تأیید صلاحیت فارغ التحصیلان رشته حقوق جهت صدور مجوز تاسیس مؤسسات مشاوران حقوقی برای آنان اقدام نماید . حضور مشاوران مذکور در محاکم دادگستری و ادارات و سازمانهای دولتی و غیر دولتی برای انجام امور وکالت متقاضیان مجاز خواهد بود . تأیید صلاحیت کارشناسان رسمی دادگستری نیز به طریق فوق امکان پذیر است .

    آیین نامه اجرائی این ماده و تعیین تعرفه کارشناسی افراد مذکور به تصویب رئیس قوه قضائیه خواهد رسیدن و با توجه به رشته تخصصی خود با سابقه کار حدود 10 سال در مؤسسات حسابرسی و حسابداری و همچنین شرکتهای مختلف در تاریخ 5/3/83 شروع به انجام دوره کارآموزی در شرکت ما در تخصص صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی نموده .

    فصل دوم : آشنائی با فعالیتهای شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و چارت سازمانی آن

    شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از تبدیل شرکت خدمات مهندس جهاد سازندگی سابق که حل تصویب نامه شماره 5592/ت/43 مورخ 11/5/1368 بصورت 100% دولتی تشکیل گردید و وظیفه ، هدف آن انجام و ارائه خدمات مهندسین مشاور در رشته های نقشه برداری و فتوگرامتری ، آبخیزداری ، آبیاری و زهکشی ، طراحی ساختمان طراحی نیروگاه برق ،‌آبی ، مطالعات راه سازی ، ژنتیک ، آزمایشگاه مکانیک خاک ، برنامه ریزی منطقه ای ، خط انتقال آب و ... بوده که با توجه به شروع کار این شرکت از سال 1369 بیش از 2000 پروژه مطالعاتی و عملیاتی به انجام رسانده و هم اکنون نیز با عنایت به تغییر وظایف شرکت فوق همچنان وظیفه اتمام پروژه و تعهدات قبلی را نیز برعهده دارد . با تغییر سیاستها و کاهش تصدی گری دولت و با ادغام وزارت جهاد با وزارت کشاورزی شرکت فوق نیز به شرکت ما در تخصصی حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی طبق جلسه مورخ 25/12/1381 تا 27/1/1383 و هیئت وزیران بنا به پیشنهاد شماره 16215/28/532/20/500 مورخ 2/7/1380 وزارت جهاد کشاورزی و به استناد ماده 6 قانون برنامه  سوم توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب سال 1379 اگر در اساسنامه شرکت فوق که 100% آن دولتی بوده با سرمایه ای معادل دویست میلیارد ریال با هدف حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و در زیر بخشهای زراعت و باغبانی دامداری و دامپروری ، جنگل و مرتع ،  شیلات و آبزیان  و صنایع و خدمات مرتبط با وظایف وزارت جهاد کشاورزی مورد تصویب قرار گرفت که از سال 1382 شروع به فعالیت نمود و چارت سازمانی آن به شرح ذیل می باشد .

    فصل سوم : فعالیتها و آموزشهای انجام گرفته  در مدت کارآموزی

    الف اقدامات انجام گرفته در دوره کارآموزی ( عملیات مالی خدمات مهندسی جهاد جهت بستن پروژه تعهدات قبلی )

    ب اقدامات انجام گرفته در دوره کارآموزی ( عملیات  مالی صندوق مادر تخصصی)

    ج تجربیات و مهارتهای بدست آمده در طول کارآموزی

    الف اقدامات انجام گرفته در دوره کارآموزی ( عملیات مالی خدمات مهندسی جهاد جهت بستن پروژه ها و تعهدات قبلی )

    همچنان که بیان گردید با توجه به فعالیت 12 ساله  شرکت خدمات مهندسی جهاد و انجام حدود 2000 پروژه قسمتی از تعهدات آن باقی مانده بود که به شرکت مادر تخصصی انتقال یافت  و با توجه به رشته تخصصی و تحصیلی اینجانب و با عنایت به دوره کارآموزی که متناسب با فعالیت من بوده اقدامات و وظایف ذیل توسط اینجانب به انجام

    1 آشنایی با کلیه پروژه های انجام گرفته  و در حال انجام از طریق بررسی پرونده امور حقوقی ، مالی و فنی و برنامه ریزی کنترل پروژه

    2 آشنایی با مفاد قراردادها از جهت بندهای شرایط عمومی و شرایط خصوصی قراردادها که معمولاً شرایط عمومی قراردادها ثابت و شرایط اختصاصی برای هر قرارداد به خصوص تفاوت می نماید .

    3 آشنایی با امور مشاوران و پیمانکاران سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور که انتخاب و صلاحیت مشاور توسط کارشناسان آنها بر اساس ضوابط و معیارهای فنی ،  نیروی انسانی  تحصیل کرده و ماهی و تجهیزات و امکانات انجام پروژه ها صورت می پذیرد در همین راستا آشنایی با نحوه دریافت رتبه و گرید هر رشته و مطالعه کتبی و نشریات سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور که چه کسانی صلاحیت انجام پروژه های مختلف با چه حجم ریالی ( رتبه یک تا حداکثر 340 میلیون ریال ، رتبه دو تا حداکثر 840 میلیون ریال و رتبه سه از 840 میلیون ریال به بالا ) و فنی را دارا می‌باشند.

    3 آشنایی با فهرست  بهاء انجام کار پروژه های مختلف که به دو سر فصل اصلی اجرایی یا مطالعاتی تقسیم گردیده و هر یک از آنها بر اساس نوع پروژه ها و دستور العمل محاسباتی چاپ شده از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور محاسبه و برای کارفرما جهت دریافت حق الزحمه ارسال می گردد .

    4 آشنایی با چگونگی تهیه و تنظیم صورت وضعیت بر اساس کار انجام گرفت و گزارشات دفتر فنی و مدیر پروژه و استفاده از دستورالعمل فهرست بها یا چگونگی تنظیم صورت وضعیت لازم به ذکر است که حق الزحمه برخی از قراردادها ممکن است بر اساس فهرست  بهاء محاسبه نگردد که این در شرایط خصوصی پیمان درج گردیده و مبنای محاسباتی  بر اساس توافق به عنوان مثال نظر روز کار باشد.

    5 آشنایی با خدمات ارائه شده از طرف کارفرما

    در بعضی قراردادها به جهت نوع قرارداد برخی از مفاد آن مثل تهیه نقشه پایه ، تجهیزکارگاه ، انجام مطالعات فاز اول ... توسط خود کارفرما انجام گرفته  که باعث کاهش رقم قرارداد بر اساس فهرست بهاء خواهد گردید .

    6 آشنایی با مفاهیمی نظیر : کارفرما ( ضخی حقیقی یا حقوقی است که اجرای عملیات معینی را به پیمانکار واگذار می کند .)

    پیمانکار ( شخصی حقیقی یا حقوقی است که مسئولیت اجرای کامل عملیات موضوع پیمان را تا تکمیل نهایی آن بر اساس قرارداد فی مابین برعهده می گیرد )

    قرارداد ( رابطه ای حقوقی یبن پیمانکار و کارفرماست که منشاء تعهد و التزام برای طرفین می باشد ) که کارفرما برای انجام  دادن موارد زیر قرارداد با مؤسسات مشاوره ای یا پیمانکار منعقد می کند .

    الف مطالعات بنیادی و تحقیقاتی

    ب تهیه طرح

    ج اجرای طرح

    د نظارت بر اجرای طرح

    انواع قراردادهای پیمانکاری با توجه به مواد 10 و 29 قانون مدنی

    1 قرارداد بر اساس واحد بهاء

    2 قرارداد مقطوع

    3 قرارداد امانی

    4 قرارداد بر اساس مواد و دستمزد

    5 قرارداد مدیریت اجرا

    مناقصه محدود و عمومی و آشنایی با مواد 79 و 89 قانون محاسبات عمومی

    ترک مناقصه

    انواع وثیقه های مورد قبول بانکی برای صدور ضمانتنامه که شامل : وجه نقد ، طلا ، اسناد خزانه ، اوراق مشارکت ، سپرده ثابت و اوراق قرض الحسنه ،  تضمین بانکهای معتبر خارجی ، سفته  با دو امضاء قابل قبول بانکی ، احوال غیر منقول ، برگ وثیقه انبارهای عمومی ، سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس ، کشتی ، هواپیما می باشد .

    حسن انجام تعهدات و قوانین مواد 483 قانون محاسبات عمومی و ماده 27 آئین نامه معاملات دولتی که در آن قید گردیده برای تضمین حسن انجام تعهدات معادل 50% مبلغ اولیه پیمان ضمانتنامه از بانک گرفته  و یا سپرده نقدی به حساب کارفرما واریز نمایند .

    در انعقاد قرارداد : مشخصات طرفین قرارداد کاملاً ذکر گردد .

    موضوع پیمان به روئیت طرفین رسیده  و مهر و امضاء شود مبلغ پیمان و شرایط پرداخت کاملاً‌ مشخص گردد .

    تغییر مقادیر کار و کارهای جدید با توجه به سقف رعایت حداکثر 25% افزایش قرارداد منعقد و کاملاً مشخص ثبت گردد . مدت پیمان با توجه به نوع پروژه مشخص شود .

    تأییدات و تعهدات پیمانکار و تعهدات و اختیارات کارفرما  کاملاً مشخص باشد .

    دوره های تضمین

    تعدیل آحاد بهاء

    تحویل موفقت

    تحویل قطعی

    7 آشنایی با قسمتهای مخلتف شرکت مهندسین مشاور و پیمانکار

    الف قسمت برآورد و مهندسی وظایف اصلی این قسمت که بوسیله مهندسان و مترورها انجام می پذیرد شامل

    1 محاسبه و تعیین مبلغ پیشنهادی برای شرکت در مناقصه و اعلام نتیجه

    2 تهیه صورت وضعیت های پیشرفت کار

    3 بررسی قیمتهای پیشنهادی پیمانکاران دست دوم یا جزء

    4 تهیه فهرست مواد ، سفارشهای خرید و سایر  نیازمندیهای پیمان و ارسال به قسمت حسابداری و رئیس حسابداری کارگاه 

    قسمت اجرای عملیات :

    1 سازماندهی کارگران و کارکنان لازم

    2 همکاری در تهیه صورت وضعیتهای پیشرفت کار

    3 محاسبه دستمزد کارگران و تهیه صورت تجزیه دستمزد بر اساس ساعات کارگران در هر کارگاه و ارسال به قسمت حسابداری

    4 دریافت و شمارش مواد و مصالح و ارسال به کارگاه و گزارش آن به قسمت حسابداری

    5 گزارش وضعیت نقدینگی و مخارج کارگاه به دفتر مرکزی

    ج قسمت حسابداری

    1 تطبیق برگ سفارش خرید و گزارش دریافت مواد و مصالح با قبض انبار

    2 رسیدگی و پرداخت نقدینگی ها

    3 کنترل و رسیدگی مخارج کارگاه و تفکیک صحیح آن به جاری و سرمایه ای

    4 ثبت مخارج و صورت وضعیت های پیمان در اسناد و مدارک مالی و مراکز هزینه

    5 تهیه گزارش دوره ای از پیشرفت و هزینه های اجرای پیمان و مقایسه آن با اقلام برآوردی ( بودجه به واقعیت ) 

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی حسابداری و حسابرسی مرکز امور مشاوران حقوقی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت