پروپوزال رابطه بین فرصت های سرمایه‌ گذاری با رشد دارایی ها در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

تعداد صفحات: 24 فرمت فایل: word کد فایل: 10002427
سال: 1388 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: پایان نامه حسابداری
قیمت قدیم:۵,۲۰۰ تومان
قیمت: ۴,۳۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروپوزال رابطه بین فرصت های سرمایه‌ گذاری با رشد دارایی ها در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

    دانشکده مدیریت گروه حسابداری

    چکیده:

    دارایی در علم حسابداری دارایی عبارتست از کلیه اموال و حقوقی که دارای ارزش پولی باشند. دارایی‌های یک واحد ممکن است پدیده‌های عینی و مشهود باشند. رشد داراییها عبارت است از از تفاوت داراییهای سال جاری و داراییهای دوره قبل و برای نسبی کردن آن مابه التفاوت را برداراییهای دوره قبل تقسیم می کنیم . فرصتهای سرمایه‌گذاری نیز در طی مراحل مختلف چرخه عمر شرکت متفاوت است . شرکتهایی که از این فرصتها استفاده بیشتری می کنند چشم انداز روشنی از آینده آنها متصور می شود . از جمله عوامل تأثیر پذیر نسبت به استفاده از فرصتهای سرمایه‌گذاری رشد داراییهامیباشد.فرضیه اصلی این پژوهش عبارتست ازاینکه فرصت سرمایه گذاری با رشد داراییها همبستگی مثبت دارد. جامعه آماری شامل تمام شرکت های پذیرفته شده در بورس می باشد که از این تعداد 98 شرکت با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای آزمون فرضیه ها از روشهای آماری تحلیل رگرسیون ، معادله خطی ، ضریب پیرسون استفاده گردید و یافته های پژوهش به این شرح زیر بیان می گردد :

     بین فرصتهای سرمایه گذاری ورشد داراییهاهمبستگی مثبت وجود دارد، هم چنین بین نسبت ارزش بازارسهام به ارزش دفتری سهام و رشد داراییها همبستگی مثبت وجود دارد . بین نسبت ارزش دفتری داراییها به ارزش دفتری سهام عادی و رشدداراییها همبستگی مشاهده نشد و بین  ورشد داراییها همبستگی مثبت وجود دارد.

    واژهای کلیدی: سرمایه گذاری٬ فرصت٬ دارایی٬ رشد٬ارزش دفتری سهام

     

    مقدمه طرح:

    در بیشتر مواقع سرمایه گذاران تصمیم گیریهایی را در خصوص سرمایه گذاری خود انجام می دهند و به دنبال حداکثر کردن بازده خود می باشند. لذا هر گونه اطلاعاتی که با استفاده از آن بتوان میزان رشد شرکت را پیش بینی نمود  مور توجه سهامداران قرار می گیرد. فرصتها ی رشد نیروی محرکی است که ایجاد انگیزه می کند و پاداشی برای سرمایه گذاران محسوب می شود. در این میان سرمایه گذاران همیشه باید در تصمیمات سرمایه گذاری خود ریسک را در نظر داشته باشند زیرا آنچه باعث موفقیت می گردد استفاده بهینه از فرصتهای سرمایه گذاری موجود است که جهت این امر می بایست سیاستهای مالی موثر بر ایجاد فرصتهای رشد را در واحدهای تجاری شناسائی کرد. ارتقای آگاهیهای حرفه ای از دستاوردهای جدید در زمینه سرمایه گذاری همراه با توسعه تکنولوژی ارتباطات باعث شده که تامین کنندگان سرمایه وجوه خود را در شرکتهایی سرمایه گذاری کنند که امکان کسب سود بیشتری است ؛ از اینرو جریان وجوه (سرمایه) به صورتهای مختلف تحرکی بیش از پیش یافته و در سالهای اخیر انجام سرمایه گذاریها بشدت رشد یافته است و بیشترین تغییرات حسابداری نیز در همین سالها ایجاد شده است. ساده انگاشتن این تغییرات به منزله عقب ماندگی و عدم موفقیت در صحنه رقابت امروزی می باشد و بیش از حد گمراه کننده و تضعیف کننده است. آنچه باعث موفقیت می گردد، استفاده بهینه از فرصتهای سرمایه گذاری موجود است که جهت این امر می بایست عوامل موثر بر فرصتهای رشد شرکتها را شناسایی کرد. ( واتس و زیمرمن ،1986،36) [1] .

     

    پیشینه تحقیق:

     

    1)تحقیقی توسط اقای کاوه مهرانی تحت عنوان چارچوبی برای تجزیه وتحلیل سیاستهای تقسیم سود انجام داده اند . نتیجه :در شرکتهایی که جریان نقد آزاد سهامداران بزرگتر از سود تقسیمی باشد موجب ایجاد فرصتهای سرمایه گذاری مطلوب در این شرکتها می شود زیرا بازده واقعی آنها بالاتر از بازده مورد انتظار سهامداران است.

    2) تحقیقی توسط آقای حمید جعفری و بکی جکی و فردیناند(1999) تحت عنوان (بررسی رابطه بین بدهی، جریانهای نقدی و سود خالص با فرصتهای سرمایه گذاری در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران) انجام گردید. نتیجه تحقیق به این صورت است که بین  فرصت رشد و سطح بدهی ارتباط معکوس وجود دارد و بین فرصت رشد و خالص جریان نقدی رابطه مستقیم و بین فرصت رشد و سود خالص رابطه مستقیم وجود دارد.

    3) آقای علیرضا زمانپور دانشجوی دوره کارشناسی ارشد حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد مقدس و ویدهان کنت لن و استانکو(2001) تحقیقی تحت عنوان ( ارتباط فرصتهای سرمایه گذاری و سیاستهای مالی ) انجام داده اند. نتایج تحقیق به این صورت میباشد که بین فرصتهای سرمایه گذاری و سیاستهای مالی رابطه معناداری وجود دارد.

    4) آقای جواد عین آبادی پژوهشی در زمینه ((مدیریت نقدینگی در شرکتهای بزرگ )) در دانشگاه تهران انجام داده اند . نتیجه : پژوهشگر در نتیجه گیری عنوان می کند که با توجه به تشخیص درست فرصتهای سرمایه گذاری اکثر مدیران مالی در شرکتهای بزرگ ترجیح می دهند که مبالغ جریان نقد آزاد شرکت راصرف راه اندازی وسرمایه گذاری در طرحهای سودآور کنند.

    5) تحقیق دیگری توسط آقای فرامرز شکیبایی تحت عنوان ( بررسی رابطه بین رشد سود و فرصتهای رشد (فرصتهای سرمایه گذاری ) در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران انجام شد. نتیجه تحقحق به این صورت است که بین فرصت سرمایه گذاری با رشد سود ارتباط مستقیم وجود دارد.

    6) آقای کریم رضوانی راز پژوهشی تحت عنوان بررسی ارتباط بین جریانهای نقد آزاد و میزان بدهی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد انجام دادند. نتیجه: پژوهشگر به این نتیجه رسیده است که درشرکتهای دارای فرصتهای سرمایه گذاری پائین انتظار می رود که جریان نقد آزاد شرکت در سطح بالا باشد زیرا که این شرکتها فرصتهای مناسبی برای استفاده از این وجوه ندارند.

    7)درتحقیقی که توسط فردیناند و بارچ انجام شد رابطه بین فرصتهای سرمایه گذاری با میزان بدهی و سیاست تقسیم سود در شرکتهای کره ای مورد بررسی قرار گرفت. با توجه با اینکه تئوری این فرضیه از وجود ارتباط منفی بین فرصتهای سرمایه گذاری با بدهی و سیاست تقسیم سود حمایت می کند نتایج تحقیق نیز این تئوری را تائید کرد و مشخص شد شرکتهایی که دارای فرصتهای سرمایه گذاری پایین هستند بدهی و تقسیم سود آنها بالا است.

    8)در تحقیقی توسط سان جی و مارک(1999) رابطه بین فرصتهای سرمایه گذاری و رشد تحقق یافته مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت محققین به این نتیجه رسیدند که بین فرصتهای سرمایه کذاری با رشد تحقق یافته رابطه مثبت وجود دارد.

    9)در تحقیقی توسط شلی ها و تون شاندها وتون پرفکت(1998) تئوری فرضیه تحقیق بدین صورت است که تلفیق فرصتهای سرمایه گذاری کم و وجد نقد بالا منجر به عکس العمل منفی بازار در برابر صدور بدهی می گردد. نتایج پژوهش حاکی از این است که بین جریان نقد آزاد و بازدهبطور کلی محققین به این نتیجه دست یافتند که عکس العمل بازار در قبال صدور بدهی بطور معکوس به سطح وجه نقد و فرصتهای سرمایه گذاری شرکت صادر کننده بدهی مرتبط است.  غیر عادی ارتباط  معکوس وجود دارد.

    10)در تحقیقی توسط فردیناندو تی سوی(1998) ارتباط بین جریانات نقد آزاد، میزان بدهی و حق الزحمه حسابرسی با توجه به فرصتهای سرمایه گذاری مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج تحقیق نشان می دهد که شرکتهایی، که دارای فرصتهای سرمایه گذاری پایینی هستند. میزان بدهی آنها بالا است و  در این شرکتها ارتباط بین جریان نقد آزاد و حق الزحمه حسابرسی نسبت به شرکتهای با بدهی آنها بالا است و در این شرکتها ارتباط بین جریان نقد آزاد و حق الزحمه حسابرسی به میزان بدهی بستگی دارد و با کاهش میزان بدهی ارتباط به طور تصاعدی افزایش می یابد.

    11) در تحقیقی توسط تسانگراکیس(1996) واکنش قیمت سهام به اعلام انتشار حق تقدم در یونان برای یک دوره 10 ساله از سال 1981 تا 1990 مورد بررسی قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان داد  که اعلام انتشار حق تقدم سهام تاثیر مثبتی روی قیمت سهام دارد و انتشار سهام می تواند به عنوان اخبار خوب و مطلوب درباره فرصتهای سرمایه گذاری آتی شرکت تفسیر شود.

     

    مبانی نظری:

    فرصتهای سرمایه گذاری (IOS)

    آینده نگری گروه های استفاده کننده از صورتهای مالی همواره حسابداران را به جستجوی روشهای برتر تفسیر اطلاعاتی مالی هدایت کرده است. مدیران نتایج عملیات آتی یک واحد تجاری و توان جذب سرمایه را با اهمیت می دانند و رضایت سهامداران نیز در گرو سود مورد انتظار آنهاست. یکی از روشهای برتر تفسیر اطلاعات، بررسی فرصتهای سرمایه گذاری است. فرصتهای سرمایه گذاری در واقع توانایی بالقوه سرمایه گذاریهای شرکت را نشان می دهد بدین معنی که هر چقدر توانایی انجام سرمایه گذاری شرکت در آینده بیشتر باشد، شرکت دارای فرصتهای سرمایه گذاری بیشتری است. همه مردم به نوعی دارای ثروتی هستند که ناشی از ارائه خدمات در بازار کار است. اغلب مردم در بیشتر مواقع تصمیم گیریهایی را در خصوص سرمایه گذاری در زندگی خود انجام می دهند. برای مثال برخی از کارکنان راجع به اینکه آیا وجوه مربوط به بازنشستگی خود را در سهام سرمایه گذاری کنند یا در اوراق قرضه، تصمیماتی را اتخاذ می کنند.

    برخی دیگر از افراد به دنبال حداکثر کردن پس انداز خود از طریق سرمایه گذاری در گزینه های دیگر هستند.(فردیناندبرچ1994404) 1.

     

     مطالعه دقیق فرصتهای سرمایه گذاری و اصول مدیریت پرتفلیو می تواند باعث مدیریت بهتر و افزایش ثروت سرمایه گذار شود. به علاوه انتظار می رود افراد با مطالعه اصول سرمایه گذاری تا آنجایی که ممکن است از اشتباهات جلوگیری کرده و آگاهانه تصمیم گیری نمایند. فرصتهای سرمایه گذاری باعث ایجاد حرفه و مشاغلی نیز می شود. کسانی که می خواهند در این زمینه به صورت حرفه ای مشغول شوند باید به مطالعه و پژوهش در رابطه با فرصتهای سرمایه گذاری بپردازند. کسانی که در زمینه سرمایه گذاری دارای مهارت هستند می توانند نسبت به افراد عادی از سود بیشتری برخوردار باشند به عنوان مثال کسانی که در تجزیه و تحلیل صورتهای مالی شرکتها تبحر دارند در خرید و فروش سهام و کسب سود از کسانی که فاقد این مهارت هستند، موفقترند. مدیرانی که در خصوص پرتفلیو و تجزیه و تحلیل اوراق بهادار مشغول هستند دارای فرصتهای شغلی زیادی می باشند. بسیاری از موسسات مالی از قبیل شرکتهای کارگزاری و بانکهای.سرمایه گذاری اعم از بانکها و شرکتهای بیمه به خدمات تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری نیازمند می باشند. شرکتهای کارگزاری با استفاده از تجزیه و تحلیل، به ارائه خدمات به مشتریان از طریق ارائه گزارشگری تحقیقی می پردازند. بانکهای سرمایه گذاری سعی می کنند از طریق مشاوران مالی و سرمایه گذاری به فروش اوراق بهادار جدید و ارزشیابی شرکتها برای کسب مشتریان جدید بپردازند. همه این موسسات مالی که درباره آنها در بالا بحث شد برای مدیریت پرتفلیو اوراق بهادار خود نیازمند مدیران پرتفلیو می باشند. مدیران پرتفلیو مسئول اخذ تصمیمات مناسب در خصوص پرتفلیو و خرید و فروش اوراق بهادار هستند. آنها باید به سوالاتی از قبیل چه چیزی باید بفروشند، و چه موقع خرید و فروش نمایند پاسخ دهند. عملکرد این مدیران از روی وضعیت پرتفلیو شرکت برآورد می شود و میزان موفقیت این مدیران را می توان از روی وضعیت پرتفلیو آن شرکت فهمید. (تهرانینوربخش138258)1.

    فرآیند اجرایی و استفاده از فرصتهای سرمایه گذاری (IOS) :

    اصولاً یک فرصت سرمایه گذاری نشان دهنده مجموعه ای از سیاستها و خط مشی ها است و با گذشت زمان همواره مورد تجدید نشر شرکت قرار می گیرد. حداقل پنج مرحله برای برنامه ریزی و کنترل فرصتهای سرمایه گذاری می توان بصورت زیر مشخص نمود :

    1)شناسایی فرصتهای سرمایه گذاری

    2)برآورد و ارزیابی جریانات نقدی فرصتهای سرمایه گذاری

    3)قبول یا رد فرصتهای سرمایه گذاری بر اساس یک ضابطه پذیرش

    4)تصویب اجرای فرصتهای سرمایه گذاری پذیرفته شده

    5)نظارت، کنترل وارزیابی فرصتهای سرمایه گذاری در حین اجرا(اسماعیل پور138158)2.

    1)شناسایی فرصتهای سرمایه گذاری (IOS) :

    فرصتهای سرمایه گذاری خود به خود اتفاق نمی افتند. بلکه آنها باید شناسایی نمود و یا اینکه آنها را بوجود آورد. انواع مختلف فرصتهای سرمایه گذاری ممکن است از سطوح مختلف بخشهای شرکت سرچشمه بگیرد. برخی از فرصتهای سرمایه گذاری ممکن است توسط مدیریت عالی سازمان یا هیئت مدیره ارائه شود. مشارکت مدیریت عالی در ارائه فرصتهای سرمایه گذاری ، معمولاً به اقدامات استراتژیک نظیر بسط و گسترش فعالیت شرکت از طریق سیاستهای مالی که باعث رشد سود شرکت شده و ورود به بازارهای جدید محدود می شود. نظر به اینکه فرصتهای سرمایه گذاری موجب تخصیص منابع مالی شرکت به منظور تحصیل درآمد یا کاهش هزینه ها می شوند، لذا ممکن است سیاستهای مالی منظم و اصولی برای فرصتهای سرمایه گذاری از سوی شرکت به اجرا گذاشته شود.

    2)برآورد و ارزیابی جریانات نقدی فرصتهای سرمایه گذاری (IOS) :

    برای هر فرصت سرمایه گذاری لازم است اطلاعاتی در مورد جریانات نقدی مورد انتظار آینده به دست آوریم تا بتوانیم تفاوت جریانات نقدی شرکت را ( با توجه به قبول یا رد فرصت سرمایه گذاری مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم. اما برآورد جریانات نقدی ( جریانات نقدی مورد انتظار آینده ) یکی از مهمترین و از طرفی مشکل ترین کار در تجزیه و تحلیل فرصتهای سرمایه گذاری محسوب می شود. چون پیش بینی دقیق هزینه ها و درآمدهای مربوط به فرصتهای سرمایه گذاری بزرگ دشوار است ، در نتیجه انحراف از برآوردهای مربوطه نیز می تواند تا حدودی قابل قبول باشد. در برآورد و ارزیابی جریانات نقدی ، کارکنان مالی دارای نقش مهمی هستند نقش کارکنان امور مالی در فرآیند برآورد و ارزیابی شامل سه مورد می باشد :

    1-هماهنگ کردن تلاشهای سایر بخشهای شرکت نظیر بخشهای تولید، مهندسی ، خرید و بازاریابی

    2-اطمینان یافتن از این مطلب که کلیه افرادی که در این برآوردها دخالت دارند، مفروضات اقتصادی را در نظر گرفته اند.

    3-اطمینان یافتن از این نکته که انحراف بالایی بین برآوردها وجود ندارد.

    3)ارزیابی فرصتهای سرمایه گذاری (IOS)

    پس از بر آورد و ارزیابی جریانات نقدی ، لازم است به منظور تصمیم گیری درباره رد یا قبول فرصتهای سرمایه گذاری ، آنها را مورد بررسی قرار دهیم. ارزیابی فرصتهای سرمایه گذاری غالباً توسط کارشناسان و متخصصین مالی صورت می گیرد. افرادی که فرصتهای سرمایه گذاری را ارزیابی می کنند می بایست افرادی صادق و مستقل باشند و دیدگاه های شخصی و فردی خود را در فرآیند ارزیابی دخالت ندهند. شرکتها برای ارزیابی فرصتهای سرمایه گذاری از معیارها و روشهای مختلف ارزیابی استفاده می کنند بایستی توجه داشت برای ارزیابی یک فرصت سرمایه گذاری باید از یک روش ارزیابی صحیح استفاده نمود. یک روش ارزیابی صحیح می بایست خصوصیات و ویژگیهای زیر را داشته باشد :

    1-باید همه جریان های نقدی را برای تعیین سود دهی حقیقی پروژه در نظر داشته باشد.

    2-باید هدف و راهی بدون ابهام را برای تفکیک پروژه های خوب از بد ارائه دهد.

    3-باید بر طبق سود دهی حقیقی به دسته بندی پروژه ها کمک کند.

    4-باید این حقیقت را تشخیص دهد که جریانات نقدی خالص بزرگتر، از موارد بهتر است.

    5-باید این حقیقت را تشخیص دهد که جریان نقدی خالص زودتر، بهتر از جریان نقدی خالص دیرتر است. روش ارزیابی صحیح می بایست بین فرصتهای سرمایه گذاری تفاوت قایل شود. روش ارزیابی صحیح ، علاوه بر توجه به سود دهی پروژه ها ، بایستی به ریسک پروژه ها نیز توجه کند. بطور کلی ، روش ارزیابی صحیح باید دست به انتخاب پروژه هایی بزند که با سود آوری خوب، ثروت سهامداران شرکت افزایش یابد. شرکتها در عمل از روشهای ارزیابی مختلفی برای ارزیابی فرصتهای سرمایه گذاری استفاده می کنند. این روشها را بصورت زیر می توان طبقه بندی نمود :

    الف) روشهای تنزیلی :

    -روش ارزش فعلی خالص

    -روش نرخ بازده داخلی

    -روش نرخ بازده داخلی تعدیل شده

    -روش شاخص سود آوری

    ب)روشهای غیر تنزیلی :

    -روش دوره بازگشت سرمایه

    -روش معکوس دوره بازگشت سرمایه

    -روش نرخ بازده حسابداری

    ج) روشهای ترکیبی نظیر دوره برگشت سرمایه تعدیل شده :

    از لحاظ علمی و تئوریک، روش ارزش فعلی خالص ، روش بسیار عالی و منطقی برای ارزیابی فرصتهای سرمایه گذاری می باشد. این روش فرصتهای سرمایه گذاری را بر حسب قدرت سود آوری رتبه بندی می کند و از میان فرصتهای پیشنهادی ، آن فرصتی را انتخاب می کند که موجب افزایش ارزش شرکت و ثروت سهامداران گردد.(اسماعیل پور138158)1.

    تصویب اجرای فرصتهای سرمایه گذاری پذیرفته شده :

    مشخص کردن فرآیند اداری استاندارد شده جهت استفاده از فرصتهای سرمایه گذاری ممکن است در عمل امکانپذیر نباشد. فرآیند غربال کردن و انتخاب فرصتهای سرمایه گذاری ممکن است از یک شرکت به شرکت دیگر تفاوت کند. زمانی که مبلغ سرمایه گذاری در سطح بالا و قابل توجه باشد، در این صورت ممکن است تعیین و تصویب نهایی فرصتهای سرمایه گذاری به عهده مدیریت سطح عالی گذاشته شود. مدیران سطح حالی ممکن است خود افرادی را به عنوان نماینده تعیین کنند که تعیین و تصویب فرصتهای سرمایه گذاری بزرگ به عهده ‌آنان باشد. در بعضی مواقع نیز تعیین و تصویب فرصتهای سرمایه گذاری بزرگ به عهده هیئت مدیره یا مجمع عمومی شرکت گذاشته می شود. در بعضی مواقع که مبلغ سرمایه گذاری در سطح پایینی باشد، مدیران عالی به مدیران اجرایی اجازه می دهند تا سطح مبلغ معینی بدون نیاز به تصویب مدیریت عالی هزینه کنند. پس از اینکه فرصتهای سرمایه گذاری انتخاب شدند وجوه مورد نیاز جهت انجام سرمایه گذاری از سوی امور مالی تخصیص داده می شود.

    پایان نامه مربوط به این پروپوزال در سایت وجود ندارد

  • فهرست و منابع پروپوزال رابطه بین فرصت های سرمایه‌ گذاری با رشد دارایی ها در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    فهرست منابع فارسی:

    1.اسماعیل پور،م،1383،"استراتژی های موفق معامله گری در بازار بورس ،مجله بورس ، شماره 38،29تا32" .

    2.اسلامی بیدگلی ،غ ،بیگدلو،م.،1385،"همسنجی بازده و ریسک فرصت های جایگزین سرمایه گذاری در ایران" ،بررسی های حسابداری ،سال چهاردهم،شماره 44،دانشکده مدیریت تهران ، 149تا 175.

    3. بختیاری،پ،۱۳۸۵ ،"حسابداری دارایی‌ها"، "انتشارات سازمان مدیریت صنعتی"،62 .

    4.بزرگ نیا، ق،وار قامی، ن ،1370 "آمار چند متغیره کاربردی"،76..

    5. تهرانی، ر،1382،نوربخش عسگر "مدیریت سرمایه گذاری"، انتشارات نگاه دانش،54.

    6.جمشیدی،ق،1382، "بازار سرمایه "،انتشارات شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران،58 .

    7.دلاور،غ،1385،"روش حقیق"،98.

    8.رضازاده،ج،1382،"تأخیراعلام عرضه سهام جدید بر قیمت سهام شرکت های عرضه کننده سهام ،پایان نامه کارشناسی ارشد "، دانشکده مدیریت تهران ،45تا53.

    9.رضوانی راز،ک،1383،"بررسی ارتباط بین جریانهای نقد آزاد و میزان بدهی،پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد" ،59تا73.

    10.زمان پور،ع ،1381،"بررسی رابطه بین فرصتهای سرمایه گذاری و سیاستهای مالی در شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران" ، پایان نامه کارشناسی ارشد ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد،46تا52.

    11.عین آبادی،ج، 1382،"مدیریت نقدینگی در شرکتهای بزرگ" ،پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشکده مدیریت تهران ، 47تا69.

    12.مهرانی ،ک ،1381،"چارچوبی برای تجزیه و تحلیل سیاستهای تقسیم سود" ،رساله دکتری ،دانشکده مدیریت تهران ،57تا69.

    13.نظری ،ر،1384،"حسابدرای سرمایه گذاری بلندمدت ،سازمان حسابرسی" ،نشریه 117 ، 41.

    14. نیرومند، ح،1382، "آمار چند متغیره کاربردی"،بی نام،82.

    فهرست منابع انگلیسی :

    1)Bikki Jaggi-Ferdinand A Gul" Ananalysis of joint effects of investment opportunity set, Free cash flow and size on corporate Debt policy" reviewe of Quantitative Finance and Accounting 12(1999): P371.

    2)Ferdinand A Gul-Judy S.L.T sui" A test of the free cash flow and debt monitoring hypotheses: Evidence from audit princing" Journal of Accounting and Economics 4-1998 P 219.

    3)Ferdinand A . Gul-Burch  T . Kealey  " Nivestment  Opportunity  Set  and  Corporate  Debt  And  Dividend  Policies  Of  Koreancompanies review of Quantitative Finance  and Accounting,P10-401(1999).

    4)FERDINAND A.GUL, BURCH T.KEALEJ, Review of Quntitative Finance and accounting 2 Quntitative (1999 ).

    5).Hasen,J.,Chaplinskj,D.,1993,An Analysis of Liability assertion at Market Rraction, Journal of Finance ,Vol. 22.p.19

    6).Partch ,B.,Mikkeision,J.,1998,Correlation issuance Liability and price stock , Journal of Finance , Vol.24 P.18

     

    7)Sanjay Kallapur-Mark A. tromBley" The association between investment opportunity set proxies and realized growth" Journal of business Finance and Accounting 26(3),(4) April/may 1999.

    8)Shyam,Sunder (1997) theary of accounting and control” South- Western Publishing

    9)Sawn D. Howton-Shelly Howton-StevenB. Perfect “The market Reaction to straight Debt issues: the effects of free cashFlow” Journal of Finance research vol xxl, No 2 ,P219, summer (1998).

    10)Titman.A.,opler ,B.,1993,Correlation into investment opportunities to Free Cash Flow in Company Leveraged Buyouts, Journal of Accountig,Vol.45,9.28.

    11)Lang,L.H.P.,Ofek, E., 1995, Why do firms invest in Eastern European Financial Management 1,PP.147-171

    12)Vidhan k. Goyal- Kenneth Lehn-stanko Racic "grow opportunity and corporate Debt policy: the case of the U.S. Defence industry" Hong kong university of science and technology, may 2001.

    13)Watts , and Zimmerman.J.1986.Positive Accounting Theory , Prentic Hall Inc. (1997).

    .

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت