گزارش کارآموزی شهرداری شیروان

تعداد صفحات: 9 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 500003637
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی شهرسازی
قیمت قدیم:۴,۸۰۰ تومان
قیمت: ۴,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی شهرداری شیروان

    شهرداری شیروان

    شهرداری شهرستان شیروان به قسمت های زیر تقسیم می شود :

    1- حسابداری و امور مالی : در این قسمت کلیه ی عملیات مربوط به امور مالی و هزینه های انجام شده بررسی و ثبت می شود .

    2- بایگانی : کلیه پرونده های شهرداری در این قسمت نگه داری می شود .

    3- کامپیوتر : در این قسمت

    4- دفتر شورا : در این قسمت مشکلاتی که توسط مردم عادی به شهر داری انتقال داده می شود بررسی می شود .

    5- امور اداری :

    6- حمل و نقل :

    7- اتاق شهردار و معاونت : محل استقرار شهردار و معاون است .

    8- دبیر خانه : در این قسمت عملیات صادر کردن نقشه های هوایی ، شماره زدن پرونده ها و نامه های وارد شده و ارسال شده انجام می شود .

    9- حراست : حراست و نگهبانی از شهرداری

    10- واحد ساختمانی :

    1-10 واحد تشکیل پرونده و ثبث درخواست : وظیفه ثبت درخواست و تکمیل عرصه و اعیان املاک به عهده دارد .

    2-10 بازدید : بعد از تکمیل اطلاعات پرونده را به قسمت بازدید ارجاء می دهند .

    3-10 قسمت پاسخ استعلام : گرفتن مدارک بازدید از ملک و تطبیق دادن آن با سنوات ملک .

    4-10 قسمت ماده 10 کمسیون ها  : بعد از انجام مراحل قبل اگر ملک خلافی نداشته باشد به قسمت مسئول ساختمانی سپرده می شود و در صورت داشتن خلافی به قسمت ماده 100 کمسیون ها سپرده می شود .

    5-10 درامد و نو سازی : بعد از رفع مشکل به قسمکت در آمد و نوسازی سپرده می شود در این قسمت فیش های عوارضی ساختمانی و فیش های دیگر صادر می شود.

    6-10 واحد صدور پروانه : در این واحد پروانه ساخت صادر می شود و رند کار به گونه ای بوده که بایستی ابتدا نقشه های ساختمانی را بازنگری و مساحی کرده تا کلیه ضوابط ساختمانی در آن رعایت شده باشد ( شکل 1 )

    شرح کار آموزی

    نوع کار :

    کار در قسمت عمران و فضای سبز :

    در قسمت جنوب شرقی شهرداری شیروان واحدی وجود دارد به نام واحد عمران این واحد چهار نفر پرسنل دارد آقای مهندس حبیب الله گوهری به عنوان سرپرست واحد عمران می باشند آقای خوشروزی به عنوان مسئول دفتری واحد مشغول به فعالیت هستند ، آقای مهندس ولی ای به عنوان ناظر پروژه ها در این قسمت فعالیت می کنند بنده هم زمانی به عنوان کار آموز به این قسمت شدم به عنوان دستیار آقای مهندس ولی ای و آقای خوشروزی فعالیت خودم را شروع کردم زمانی که با مهندس ولی یا مشغول به کار شدم در امور نقشه برداری و بازدید از پروژه ها فعالیت می کردم و زمانی که دستیار آقای خوشروزی بودم به امور دفتری از قبیل مرتب کردن پرونده ها ، جواب دادن به تلفن های ارباب رجوع و بعضاً برای متراژ اماکن که قرار بودموزائیک فرش یا اسفالت شود مشغول به فعالیت بودم .

    اما اگر بخواهیم واحد عمران و کارایی آن در شهرداری را بررسی کنیم ابتدا باید فعالیت های این واحد را به چند دسته تقسیم کنیم :

    1- قسمت آسفالت : در این قسمت یک سری  ماشین آلات و گروهی ناظر و تعدادی کارگر وجود داشت که مسئول کارخانه آسفالت آقای سعیدی و مسئول پخش آسفالت محمدی که هر یک بنا به دستور شخصی اقای مهندس گوهری اماکنی را که از طرف شهردار و یا ارباب رجوع درخواست می شود را آسفالت می نمودند .

    2- در آرشیو واحد عمران چهار نوع پرونده وجود داشت :

    1-1 پرونده های اداری ( آب و فاضلاب ، برق ، آب ، گاز ، تلفن ) : که در این پرونده نامه هایی که از اداره های مذکور می آمد نگه داری  می شد که شامل نامه هایی از قبیل درخواست برای شکستن اسفالت جهت کندن کانال و یا نامه هایی وجود داشت که با قبلاً با کندن آسفالت توسط واحد عمران موافقت شده بود اما اداره مذکور با زدن نامه ای درخواست برای آسفالت مجدد خیابان را کرده بود که البته هزینه این کندن و ترمیم آسفالت از اداره مربوطه گرفته می شد  .

    1- پرنده های مناطق مختلف شهرستان که شامل منطقه یک دو و سه و چهار بود ( شکل 2 ) .

    2- که روند کار به گونه ای بود که ارباب رجوع با در دست گرفتن نامه ای که توسط تعدادی از اهالی امضاء شده بودبه واحد عمران مراجعه می نمود و کار بنده گرفتن نامه و قرار دادن آن در پرونده منطقه ای که ارباب رجوع از آن منطقه آمده بود و سپس همراه شدن با او برای متراژ محل مورد نظر بود که پس از متراژ بنا به تعرفه ای که وجود داشت متری 3200 تومان از ارباب رجوع هزینه را مطالبه می کردند که آن هم روند اداری خاص خودش را داشت .

     

    3- قسمت سنگ شکن : در این قسمت نیز یک سری ناظر و تعدادی کارگر مشغول به کار بودند که مسئولیت این قسمت را نیز آقای سرایدار به عنوان مسئول و ناظر کارگران به عهده داشت . که در این قسمت مخصوص تولید سنگ گراویه بود که از این سنگ برای زیر سازی خیابان ها استفاده می شد ضمناً خرید برای عموم نیز آزاد بود البته با اجازه شخصی شهردار . که در این قسمت نیز تمام مراحل اجرای آسفالت نیز اجرا می شد .

    4- قسمت برآورد های بتنی : این قسمت محل تولید جدول ماسه ای ، جدول تقاطع و تولید موزائیک بود که برخی از محل هایی که در طی مدت کارآموزی بنده به کمک آقای مهندس ولی ای متراژ آن را متراژ آن را انجام دادیم عبارتند از بلوار کشی پارک شیرکوه ، پارک کوثر و موزائیک فرشی پیاده روی برخی از خیابان های اصلی شهر که پس از متراژ طبق تعرفه شهرداری برای ارباب رجوع متری 5000 تومان محاسبه می شد.

    ضمناض بعضی از پرونده هایی که مربوط به قسمت فراورده های بتنی می باشد نظیر اجرای کانال های آب های سطحی به شرکت های پیمانکاری سپرده می شد که تا زمانی که بنده به عنوان کارآموز فعالیت می کردم پروژه آب های سطحی شامل آخر خیابان خیام کوچه امام جمعه و خیابان دارایی به شرکت سام سازه داده شد و موزائیک فرشی پارک کوثر به شرکت هوشمند سازان سپرده شد .

    5- قسمت جوشکاری : در این قسمت فعالیت هایی نظیر تولید تابلو های تبلیغاتی و مواردی همچون ساخت صندلی در کل مبلمان شهری و موارد جزئی که نیاز به حوشکاری داشته باشد در سطح شهر نیز مسئول عمران و توسط یک گوره سه نفره اجرا می شد .

    یکی از مهم ترین فعالیت های بنده در مدت کارآموزی اجرای عملیات نقشه برداری بود به چند موارد از محل هائی که بنده به همراه مهندس ولی ای عملیات نقشه نقشه برداری را اجرا کردیم و اشاره می کنم :

    1- خیابان طالقانی – طالقانی 9 ( جدول  کاسه ای ) 2- فلسطین 26 میدان اول ( جدول کاسه ای) 3- میدان احسان 8 ( جدول کاسه ای) 4- خیابان توحید – توحید 4 ( جدول کاسه ای )  5- خیابان ورزش ورزش 13 و خیابان 16 متری بهارستان شرقی ( جدول کانیو ) 6- خیابان فلسطین – فلسطین 26 میدان دوم جنوبی ( جدول کاسه ای ) 7- خیابان فروغی – فروغی 9 ( جدول کاسه ای ) ... 

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی شهرداری شیروان

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت