گزارش کارآموزی کناف - دیوارهای عایق حرارتی و صوتی

تعداد صفحات: 11 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 500003569
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی عمران
قیمت قدیم:۴,۸۰۰ تومان
قیمت: ۴,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی کناف - دیوارهای عایق حرارتی و صوتی

    پیش گفتار:

    ورود تکنولوزی جدیدواصولانوآوری چون همواره با سنت شکنی توام است همیشه یکی از مسائل بحث انگیز در کشورهای در حال توسعه بوده است. سنت ها ریشه در اعماق وجود مردمان داردوهمیشه نوآوری با مقاومت ذاتی روبه رو می شود چرا که آن ره سبب تخریب پیشینه فرهنگی خود تصور می کنندومغایربازیر ساخت های فرهنگی خود می دانند.

    هدف ساختمان سازی باید تامین زیبایی پایداری و آسایش باشد.

    چون پیروی کامل از ترکیب فضاهای معماری سنتی به سبب تحولات جدید در صنعت ساختمان مانند تراکم زیاد ورشد عمودی آنِِ در شهرها،دیگر امکان پذیر نیست،لذا با پافشاری بر کاربرد مصالح سنتی ومقاومت در برابر نوآوری در این زمینه تنها تعصب خشک به شمار می آید.عقل ومنطق حکم می کند که نوآوری و تکنولوژی را در خدمت احیای فرهنگ اصیل به کار گیریم و به جای هدر دادن فضاهاوپافشاری برروش های سنت یا تقلید بدون دلیل از روش ها بیگانه و تخریب فرهنگ ملی،سعی کنیم از هر مصالحی با توجه به کاربری،هزینه،سرعت اجراورعایت سایر مشخصات فنی به موقع و به نحو احسن استفاده بریم.

    تاریخچه ی پیدایش تیغه های غیره باربر:

    تا قبل از قرن نوزدهم،ساختمان های بلند محد.د به معابر،مساجد،اهرام،قلعه هاوبرج ها بود که ارتفاعشان از سی متر تجاوز نمی کرد. مصالح به کار رفته در این گونه بناها اغلب آجروخشت وسنگ وساروج بود.سقف ها را بیشترقوس وطاق تشکیل مئ داد به قسمئ که مصالح تحت تنش فشاری قرار گیرند تا کششی.در مواردی هم که ناگذیر سقف صافی ایجاد می شود از الوارهای چوبی در دهانه های کوچک استفاده می کردند .در سال 1855 ،پس از انکه هنری بسمر انگلیسی نخستین روش تولید فولاد در حجم زیاد را ارائه کرد، کم کم فولاد به عنوان یکی از مستحکم ترین مصالح ساختمانی پدیدار شد و به موازات ظهور فولاد در سال های 1890 به بعد ،بتون به عنوان یکی از مصالح سازه ای رواج یافت.

    انگاه به پیدایش انقلاب صنعتی که با رشد سریع جمعیت و شهر نشینی همراه شد ،مرحله ی گذر از دیوار بار بر (خارجی و داخلی)به اسکلت بنا پیش امد و همراه با رشد عمودی ساختمان ها ،سازه های بلند و اسمان خراش ها ظاهر شدند.

     

     تعریف و تقسیم بندی تیغه ها:

     

    تیغه ها بنا به تعریف پانل های جدا کننده ای هستند که بار بر نیستند و تنها وزن خود را تحمل می کنند و معمولا ضخامتشان بین 4تا 15 سانتیمتر است.

    تیغه ها چنان که در قسمت پیرامونی بنا واقع شوند،«تیغه ی خارجی »نامیده می شوند . این تیغه ها از طرف خارج در مرض افتاب ،باد ،باران،برف قرار دارند و چون نگه دارنده ی نمای ساختمان نیز هستند،باید از نظر تبادل حرارتی، رطوبتی،عایق بندی صوتی و انتخاب پوشش مناسب با مصالح نما مورد توجه ویژه قرار گیرند.

    تیغه های واقع در قسمت داخلی ساختمان«تیغه ی داخلی » نامیده می شوند. این نوع تیغه ها به دو دسته ی «فرعی»و «اصلی»تقسیم می شوند.تیغه های فرعی بین فضاهای یک اپارتمان (یا واحد مسکونی )قرار دارند، در صوتی که تیغه های اصلی از نظر انتقال حرارت و صوت بیش از تیغه های فرعی اهمیت دارند.

    تیغه های جدا کننده ی فضاهای داخلی یک اپارتمان یا واحد مسکونی(تیغه های فرعی داخلی)را نیز از نظر کاربرد می توان به دو دسته ی حایل بین دو فضای خشک یا حایل بین دو فضای خشک و تر (مثلا بین حمام و اتاق خواب )تقسیم بندی کرد.

    در دیوارهای غیر بار بر داخلی و خارجی ویژگی های حرارتی و صوتی مصالح اهمیت می یابد و به همین دلیل اغلب کاربرد مصالح تو خالی در این مورد ترجیح داده می شود.

    تیغه ها را می توان از دید دیگری به دو دسته ی قابل جابه جایی و غیر قابل جابه جایی(ثابت )تقسیم بندی کرد، که در حالت اول،کاربری ان در قسمت پارتیشن بندی اداری یا سالن های چند منظوره ای نمایشگاهی است که مصالح تیغه با بازیافت (با حداقل پرت)از قسمتی به قسمت دیگر منتقل می شود.

    تیغه ها را می توان با توجه به مشخصات فنی ان ها به چندین نوع دسته بندی کرد ،ولی از نظر سازه ای تقسیم بندی تیغه ها به دخالت در تشکیل قاب میانی درجه دوم (قاب میان پر )و نحوه ی اتصال تیغه به قاب اصلی و باربربه ویژه در مناطق زلزله خیز یا عدم دخالت ان از اهمیت خاصی بر خوردار است.

    انواع تیغه ها:

     

    تیغه ها را از نظر جنس مصالح می توان به انواع زیر تقسیم بندی کرد.

    1.تیغه های سنتی ساخته شده از اجر و خاک رس پخته شامل اجر فشاری،اجر سفالی ،با ضخامت های 7تا11 سانتیمتر .

    2. تیغه های ساخته شده از بتن با دانه های رس منبسط شده نظیر لیکا با ضخامت 10 سانتیمتر در انواع تو خالی وتو پر.

    3.تیغه های ساخته شده از ماسه ی سیلیسی و اهک و سیمان و پودر الومینیوم شامل انواع هبلکس وسیپورکس.

    4.تیغه های گچی شامل پانل های گچی سوراخ دار یا صفحات گچی با روکش کاغذ کرافت نظیر کناف.

    5. تیغه های شامل عایق یونولیت با دو لایه ملات ماسه و سیمان مسلح مثل پانل های دیواری سیستم پوما .

    6.انواع تیغه ساخته شده از پی وی سی ، چوب و غیره که اغلب کاربری اداری دارند و با بازیافت (با حداقل پرت مصالح )قابل جابه جایی هستند. از خصوصیات ان ها این است که تا سقف معمولا ادامه نمی یابند و تا بیش از پنجاه درصد سطح ان ها را شیشه تشکیل می دهد.

    *از انواع ذکر شده ،موارد 1و5 را می توان در صورت لزوم به عنوان قاب میان پر با رعایت کامل مقررات اتصال به کار برد .

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی کناف - دیوارهای عایق حرارتی و صوتی

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    1.تیغه های جدا کننده ی داخلی در ساختمان سازی

    2.ایین نامه ایران519

    3.کتاب شورای فن اوری(وزارت مسکن وشهرسازی)

    4.مبحث نوزدهم مقررات ملی ساختمان(صرفه جویی در مصرف انرژی)

    5.مبحث هجدهم مقررات ملی ساختمان(عایق بندی و تنظیم صدا)

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت