پروژه کارآفرینی کارگاه تولید خودکار

تعداد صفحات: 46 فرمت فایل: word کد فایل: 400003569
سال: نامشخص مقطع: صنایع دسته بندی: طرح توجیهی کارآفرینی سایر موضوعات
قیمت قدیم:۷,۴۰۰ تومان
قیمت: ۴,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآفرینی کارگاه تولید خودکار

    خلاصه طرح :

    در این طرح به بررسی تولید خودکار پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و ... پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد .

    فصل اول

    کلیات

    مقدمه :

    یک نوع قلم ساچمه ای مجهز به مایع نوشتاری با گرانروی دینامیک بیشتر از ١٠٠٠ میلی پاسکال ثانیه (mpa.s) و (   (cp 1000در 2+- 23 سلسیوس

     

    قلم ساچمه ای :

    قلم با سیستم تغذیه مایع نوشتاری شامل نوک ساچمه ای قابل چرخش که بصورت قلم و یا مغزی کاربرد دارد .

     

    روان نویس :

    قلمی ساچمه ای مجهز به مایع نوشتاری با حداکثر گران روی دینامیک ١٠٠٠ میلی پاسکال ثانیه یا (1000 cp) در 2+- 23 سلسیوس

     

    خودکار شامل دو بدنه بشرح ذیل می باشد:

    الف- بدنه خودکار ساده

    این بدنه بطور ساده و دارای کلاهی است که معمولا گیره ای بوده و برای نهادن در جیب تعبیه شده و همچنین بدنه به انتهای ته قلم خودکار ختم می شود. قلم خودکار ساده به علت راحتی و سهولت بیشتر مورد مصرف استفاده کنندگان در دنیا قرار گرفته است.

     

     

     

    ب- بدنه خودکار با دکمه فشاری

    این سیستم بدنه در اصطلاح عام، به خودکار اتوماتیک معروف است که توسط دگمه ای، سر خودکار را برای نوشتن بیرون می آورد.

    جنس لوله باید از فلز زنگ نزن، پلاستیک و یا ترکیبی از فلز با پلاستیک ساخته شود و ساخت لوله قلم باید از نظر کیفیت قابل قبول باشد . این لوله نباید در هیچ شرایطی زنگ بزند و یا در طول مدت استفاده عیبی پیدا کند. قسمتهای چسبیده شده و پیچ شده باید طوری بهم متصل شوند که با لوله محکم شوند و از هم جدا نشوند. لوله باید در برابر رطوبت و جوهر خودکار غیر قابل نفوذ باشد. لوله نباید ترک بردارد، بشکند و تاب بردارد و یا جوهر میان آن طوری باشد که به دیواره لوله چسبیده، سخت و سفت شود.

    گوی خودکار باید از فلز زنگ نزن ساخته شود و متناسب با پایه باشد . همچنین گوی باید از کربور تنگستن یا ماده ای که از نظر ویژگیها مشابه آن باشد و اکسید نگردد، ساخته شود و در زمان استفاده سائیده نشود و تغییرشکل ندهد.

    بدنه خودکار باید به اندازه کافی محکم باشد، بطوریکه در طول زمان استفاده ترک بر ندارد و نشکند و دارای سوراخی باشد که فشار هوا را برای جوهررسانی تامین نماید و این سوراخ نباید در طول زمان استفاده در هیچ شرایطی پوشیده شود . بهترین نوع خودکار از نظر ظاهر، خودکاری است که میزان مصرف جوهر را در یدکی شفاف نشان بدهد .جوهر باید همگن بوده و در طول زمان جوهر گیری سخت و سفت نشود . جوهر نباید بدبو بوده و رنگ آن باید آبی، قرمز، سبز و یا مشکی باشد . جوهر نباید دارای مواد سمی بوده و اثر آن روی کاغذ بیشتر از حد معمولی نباشد. خودکار که محصول مورد نظر در این طرح می باشد، از گروه محصولاتی است که دارای مصارف اداری بوده و عموما جهت نگارش مورد استفاده قرار می گیرد.

    در جوامع مختلف بخصوص در جوامعی که دارای قشر تحصیل کرده یا محصل باشد، میزان مصرف انواع خودکار بسیار زیاد می باشد.

     

    خودکارهای عادی موجود در کشور معمولا در سه نوع عمده مدل بیک، مدل اوژن و مدل رکسی یافت می شوند که اجزای هر یک به شرح ذیل می باشد:

     

    الف - مدل بیک شامل:

     - لوله خارجی بیرنگ یا رنگی

     - توئی

     - ساچمه و نوک فلزی

    -  نوک پلاستیکی

     - درپوش

     - پلاستیک انتهای لوله

    - جوهر

     

    ب - مدل اوژن )استارلت(

     - لوله خارجی پلاستیکی

     - ساچمه و نوک فلزی

     - در پوش

    -  جوهر

     

    ج- مدل رکسی

     - لوله خارجی شکننده

     - ساچمه و نوک فلزی

     - تویی

     - پلاستیک انتهای لوله

     - درپوش

    -  جوهر

    به غیر از ساچمه و نوک فلزی خودکار، بقیه اجزای خودکار از پلاستیک می باشد. تماس نوشتنی خودکار با کاغذ توسط یک گو ی فلزی انجام گرفته که با گردش خود، جوهر چرب و مخصوصی را بر روی کاغذ انتقال می دهد . این جوهر در مخزنی بنام تیوب )لوله( قرار دارد و پس از عبور از پایه گوی، به گوی منتقل شده و برروی کاغذ می نشیند.

    به مجموعه سوار شده گوی، پایه، لوله، مخزن و جوهر و یدکی قلم، خو دکار گفته می شود . یدکی مذکور در محفظه هایی قرار می گیرد که به آن بدنه خودکار می گویند. خودکار بیک که معمولا دارای بدنه شفاف است از نوع خودکارهای یاد شده است ولی خودکار مدل اوژن دارای چنین سیستمی نبوده و فقط دارای یک بدنه است که کار تیوب را نیز انجام می دهد. در خودکار مدل اوژن میزان جوهر بیشتری مصرف می شود ولی در مقابل بعلت تعداد قطعات کمتر مصرفی، ساخت خودکار فرآیند تولید کمتری را طی می نماید.

    دوام خودکار در انبارها – تحت شرایط انبارهای عادی، در صورتیکه خودکارهای آبی، قرمز، سبز ٢٤ ماه و دوام خودکارهای مشکی ١٢ ماه از تاریخ ساختن خواهد بود. خودکار بطور کلی دارای مشخصات جدول زیر می باشد.

    نام کامل طرح و محل اجرای آن :

    تولید  خودکار

     

    محل اجرا :

     

    دلایل انتخاب طرح :

    خودکار را بحق می توان یکی از عجیب ترین اختراعات قرن بیستم دانست ، اختراعی که تحولی را خودکار ایجاد کرد. با نگاهی گذرا به تاریخ ابزارهای نوشتن می توان اهمیت نوشتن عظیم در روند بهتر درک کرد. اولین ابزارهای نوشتن را چینی ها در هزاره اول قبل از میلاد مسیح مورد استفاده قرار دادند. پس از آن در فاصله سال های ٥٠٠ تا ٣٠٠ قبل از میلاد، مصریان باستان انواع دیگری از قلم را اختراع کردند . تا سال ٦٠٠ میلادی، ابزارهای نوشتن تغییر چندانی نداشتند. در فاصله بین سال های ٦٠٠ تا ١٨٠٠ میلادی، بود که از پر غاز ساخته می شد، به گونه ای که در آغاز قرن نوزدهم، قلم پر ، رایج ترین شکل قلم تحریر پرورش دهندگان غاز در روسیه سالانه ٢٧ میلیون پر غاز به انگلستان صادر می کردند در اواسط قرن نوزدهم با اختراع و رواج استفاده از خودنویس، استفاده از قلم پر به فراموشی سپرده شد. تصور ساخت خودکارهای امروزی در سال ١٩١٦ از سوی فردی به نام رایزبرگ ارایه شد. اما خبرنگار مجارستانی، لازلو جوزف بیرو بود نیز سازمان هوانوردی Biro که نخستین خودکار امروزی را تولید کرد. اولین مشتری بزرگ خودکارهای سلطنتی انگلستان بود.

     

    وضعیت و میزان اشتغالزایی :

    تعداد اشتغالزایی این طرح 27 نفر میباشد .

     

     

     

    تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

    نام و کد محصولات

    خودکار طبق کدبندیISIC با شماره ٣٦٩٩١١٣١ مشخص شده است. شماره تعرفه گمرکی طبق بررسی های به عمل آمده واردات و صادرات انواع خودکار تحت تعرفه های ذیل صورت می پذیرد:

    تعرفه گمرکی ٩٦٠٨١٠١٠ تحت عنوان " قلم نوک ساچمه ای با جوهر خمیری(خودکار(

    تعرفه گمرکی ٩٦٠٨١٠٢٠ تحت عنوان " قلم نوک ساچمه ای با جوهر مایع)روان نویس(

    تعرفه گمرکی ٩٦٠٨٣٩١٠ تحت عنوان " سایر قلمها با جوهر مایع )روا ن نویس نوک غلطکی (

    تعرفه گمرکی ٩٦٠٨٣٩٩٠ تحت عنوان " سایر قلمها,خودنویس, قلم استیلرگرا ن بجز قلم رسامی با مرکب هندی و بجز با جوهر مایع )روا ن نویس (

     

    شرایط واردات

    طبق قوانین و مقررات واردات جمهوری اسلامی ایران، کالاهای وارداتی به سه گروه زیر تقسیم بندی می شوند:

    کالای مجاز: کالایی است که ورود آن با رعایت ضوابط نیاز به کسب مجوز ندارد.

    کالای مشروط: کالایی است که ورود آن با کسب مجوز امکان پذیر است.

    کالای ممنوع : کالایی است که ورود آن به موجب شرع مقدس اسلام (به اعتبار خرید و فروش یا مصرف) و یا به موجب قانون ممنوع گردد.

    در رابطه با محصول این طرح، خودکار جزء گروه اول این دسته بندی قرار دارد و با رعایت ضوابط مشکلی به لحاظ واردات آن در حال حاضر وجود ندارد.

    هر کالایی که وارد کشور می شود بسته به ماهیت آن محصول دارای مقررات و ضوابط خاص خود می باشد و تعرفه های گمرکی برای حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان داخلی برای محصولات مختلف متفاوت می باشد . در این رابطه چنانچه یک محصول وضعیت تولید کنندگان داخلی را به مخاطره بیاندازد مسلما حقوق گمرکی آن محصول بالا خواهد بود و بر عکس چنانچه محصولی به هر دلیلی در کشور تولید نشود یا اینکه نیاز کشور از تولید آن محصول بیشتر باشد به علت جلوگیری از مسائل تورم تا حد ممکن از حقوق گمرکی آن محصول کاسته شده است. با توجه به کد تعرفه این محصول، حقوق گمرکی آن در حال حاضر ١٥ درصد می باشد.

     

    بررسی و ارائه استاندارد

    ١ تحت عنوان مصارف عمومی، ویژگیها و روشهای آزمون - استاندارد ملی خودکار طی شماره ٧٧٨١ خودکار ارائه گردیده است.

    مقاومت در مقابل تأثیرات شیمیائی شامل آب

    مقاومت در برابر آب

    قابلیت رویت یک خط نوشته شده برروی یک کاغذ ویژه آزمون پس از غوطه ور شدن در آب مقطر برای یک دوره زمانی معین

    مقاومت در برابر اتانول

    قابلیت رویت یک خط نوشته شده بر رو ی یک کاغذ ویژه آزمون پس از غوطه ور شدن در محلول اتانول برای یک دوره زمانی معین

    مقاومت در برابر اسید کلریدریک

    قابلیت رویت یک خط نوشته شده برروی یک کاغذ ویژه آزمون پس ازغوطه ور شدن در محلول اسید کلریدریک برای یک دوره زمانی مشخص .

    مقاومت در برابر هیدروکسید آمونیوم

    قابلیت رویت یک خط نوشته شده برروی یک کاغذ ویژه آزمون پس ازغوطه ور شدن در محلول هیدروکسید آمونیم برای یک دوره زمانی مشخص .

    مقاومت در مقابل بیرنگ شدن

    قابلیت رویت یک خط نوشته شده برروی یک کاغذ ویژه آزمون پس از آغشته شدن به محلول سفید کننده برای یک دوره زمانی مشخص.

    مقاومت در برابر پاک شدن

    قابلیت یک خط نوشتاری با روان نویس برروی یک کاغذ ویژه آزمون در مقابل پاک شدن بوسیله یک مداد پاک کن مناسب.

    مقاومت در برابر نور

    قابل رویت بودن یک خط نوشتاری روی یک کاغذ ویژه آزمون پس از قرار گرفتن در معرض نور معین طی یک دوره زمانی مشخص

  • فهرست و منابع پروژه کارآفرینی کارگاه تولید خودکار

    فهرست:

    خلاصه طرح :............................................................................................................................................................. 5

    فصل اول..................................................................................................................................................................... 6

    کلیات........................................................................................................................................................................... 6

    مقدمه :......................................................................................................................................................................... 7

    قلم ساچمه ای :.......................................................................................................................................................... 7

    روان نویس :................................................................................................................................................................ 7

    خودکار شامل دو بدنه بشرح ذیل می باشد:............................................................................................................... 7

    الف- بدنه خودکار ساده.............................................................................................................................................. 7

    ب- بدنه خودکار با دکمه فشاری................................................................................................................................ 8

    خودکارهای عادی موجود در کشور معمولا در سه نوع عمده مدل بیک، مدل اوژن و مدل رکسی یافت می شوند که اجزای هر یک به شرح ذیل می باشد:..................................................................................................................................................................... 9

    الف - مدل بیک شامل:................................................................................................................................................ 9

    ب - مدل اوژن )استارلت(.......................................................................................................................................... 9

    ج- مدل رکسی.......................................................................................................................................................... 10

    نام کامل طرح و محل اجرای آن :............................................................................................................................ 11

    محل اجرا :............................................................................................................................................................... 11

    مشخصات متقاضیان :............................................................................................................................................... 11

    دلایل انتخاب طرح :................................................................................................................................................. 12

    وضعیت و میزان اشتغالزایی :................................................................................................................................... 12

    تاریخچه و سابقه مختصر طرح :............................................................................................................................... 13

    نام و کد محصولات.................................................................................................................................................. 13

    شرایط واردات.......................................................................................................................................................... 13

    طبق قوانین و مقررات واردات جمهوری اسلامی ایران، کالاهای وارداتی به سه گروه زیر تقسیم بندی می شوند: 13

    بررسی و ارائه استاندارد.......................................................................................................................................... 14

    سایر عوامل............................................................................................................................................................... 16

    - نفوذ پذیری............................................................................................................................................................ 16

    - مدت زمان خشک شدن......................................................................................................................................... 16

    - تکثیرپذیری............................................................................................................................................................ 16

    - زمان ماندگاری....................................................................................................................................................... 16

    - زمان ماندگاری قلم در شرایط بدون درپوش........................................................................................................ 16

    - سرعت نوشتن....................................................................................................................................................... 17

    - نیروی اعمال شده.................................................................................................................................................. 17

    زاویه نوشتاری.......................................................................................................................................................... 17

    کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول............................................................................................ 17

    شرایط صادرات........................................................................................................................................................ 18

    بررسی عرضه و تقاضا.............................................................................................................................................. 18

    بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید.............................................................................................................. 18

    بررسی امکانات تولید داخلی................................................................................................................................... 18

    لیست تولید کنندگان داخلی..................................................................................................................................... 18

    واحدهای تولیدکننده خودکار................................................................................................................................... 18

    بررسی امکانات تولید فعلی و آتی محصول............................................................................................................. 19

    میزان تولید در پنج سال گذشته............................................................................................................................... 20

    بررسی وضعیت طرح های جدید و طرح های توسعه در دست اجرا.................................................................... 20

    بر اساس نتایج جداول بالا روند تولید انواع خودکار در طی سالهای آتی بشرح جدول زیر میباشد..................... 21

    بررسی روند واردات محصول از آغاز برنامه سوم تا نیمه اول سال 85................................................................. 22

    بنابراین آمار واردات خودکار تحت تعرفه های زیر طی سال های اخیر به شرح زیر می باشد:............................ 22

    بررسی روند مصرف از آغاز برنامه.......................................................................................................................... 22

    بررسی تقاضای مصرف خودکار بر اساس واحدهای مصرف کننده........................................................................ 22

    بررسی کالای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر مصرف محصول................................................................ 23

    مجوز های قانونی :................................................................................................................................................... 24

    مراحل صدور جواز تاسیس :................................................................................................................................... 24

    شرایط عمومی متقاضیان ( اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی ) دریافت جواز تاسیس.......................................... 24

    1-   اشخاص حقیقی............................................................................................................................................... 24

    2-   اشخاص حقوقی.............................................................................................................................................. 25

    مدارک مورد نیاز:...................................................................................................................................................... 25

    اصلاحیه جواز تاسیس :........................................................................................................................................... 25

    تعریف:...................................................................................................................................................................... 26

    صدور پروانه بهره برداری :..................................................................................................................................... 26

    مراحل صدور توسعه طرح :..................................................................................................................................... 27

    فصل دوم.................................................................................................................................................................. 28

    روش انجام کار......................................................................................................................................................... 28

    جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :........................................................................................... 29

    مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار :.................................................................. 29

    پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح................................................................................................................. 30

    الف)  نزدیکی به منابع تأمین مواد اولیه:.................................................................................................................. 30

    ب ) نزدیکی به بازار مصرف داخلی:...................................................................................................................... 30

    ج)  نزدیکی به بازار صادرات و مبادی مربوطه برای صدور محصول :.................................................................. 31

    د ) وجود امکانات زیربنایی مناسب :...................................................................................................................... 31

    بررسی روند صادرات محصول از آغاز برنامه سوم تا نیمه اول سال 85 و امکان توسعه آن................................. 32

    بنابراین آمار صادرات تعرفه های ذیل طی سال های اخیر به شرح زیر می باشد:................................................. 32

    بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات تا پایان برنامه چهارم........................................................................... 32

    بررسی اجمالی تکنولوژی........................................................................................................................................ 32

    الف – مرحله ساخت نوک:..................................................................................................................................... 33

    ب- مرحله ساخت تیوپ اصلی................................................................................................................................ 34

    ساخت در پوش خودکار.......................................................................................................................................... 34

    ج- مرحله مونتاز....................................................................................................................................................... 34

    دال- مرحله بسته بندی............................................................................................................................................. 34

    تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژی مرسوم )به شکل اجمالی( در فرایند تولید محصول..................................... 35

    بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت تولید داخلی و جهانی محصول....................................................... 35

    در جدول زیر قیمت برخی از انواع خودکار، خودنویس و روان نویس ارائه گردیده است................................. 35

    توضیح موارد مصرف و کاربرد................................................................................................................................. 35

    وضعیت حمایت های اقتصادی و بازرگانی............................................................................................................. 36

    حمایت تعرفه گمرکی (محصولات و ماشین آلات) و مقایسه با تعرفه های جهانی................................................ 36

    فصل سوم................................................................................................................................................................. 39

    امور مالی طرح.......................................................................................................................................................... 39

    سرمایه گذاری ثابت طرح :...................................................................................................................................... 40

    خرید دفتر کار :........................................................................................................................................................ 40

    هزینه زمین :............................................................................................................................................................. 40

    هزینه محوطه سازی :................................................................................................................................................ 41

    هزینه ساختمان سازی :............................................................................................................................................ 41

    هزینه خرید تجهیزات و ماشین آلات اصلی مورد نیاز و گمرک............................................................................. 42

    هزینه نصب تجهیزات و ماشین آلات اصلی :.......................................................................................................... 42

    هزینه تاسیسات زیربنایی :........................................................................................................................................ 42

    هزینه حق انشعاب ها  :............................................................................................................................................ 43

    وسایل اداری و خدماتی............................................................................................................................................ 43

    ماشین آلات حمل و نقل درون/ برون کارگاهی....................................................................................................... 43

    هزینه های پیش بینی نشده...................................................................................................................................... 44

    هزینه سرمایه گذاری ثابت :..................................................................................................................................... 44

    فصل چهارم.............................................................................................................................................................. 46

    جمع بندی – نتیجه گیری و پیشنهادات.................................................................................................................. 46

    نتایج حاصله از اجرای طرح :.................................................................................................................................. 47

     

     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت