گزارش کارآموزی شهرداری میانه

تعداد صفحات: 22 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 500003493
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی شهرسازی
قیمت قدیم:۵,۰۰۰ تومان
قیمت: ۴,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی شهرداری میانه

    مقدمه

            انسان موجودی است اجتماعی که همیشه و مداوم در حال حرکت و تکاپو و تکامل است و سعی دارد که با دستگیری از همنوعان خود و همیاری روز به روز علم و دانش خود را متحول سازد و با پیشرفت علمش زندگی خود را ارتقاء دهد و سطح زندگی امروزش با دیروز که که نوع ساده تر بود ، فرق داشته و بالاتر باشد  و همواره به آینده می نگرد ، به همین دلیل به آبادانی و شکوفائی و رشد محل زندگی و شهر و اطراف خود نظر خاصی دارد و در این راستا و برای رسیدن به اهدافش اقدام به ایجاد سازمانها و موسسات زیادی اعم از دولتی و غیر دولتی کرده است .

    موسسات دولتی بخش عمده این اهداف را دنبال می کند که از گستردگی و وسعت عظیمی برخوردار می باشد که اداره و کنترل و انجام کارهای این بخش زیر نظر دولت می باشد و دولت است که با تصویب و وضع مقررات و آیین نامه های اجرائی ، راه کارها و هدفها را مشخص می نماید و برای اجرای این کار احکام کارپردازان و مدیران را انتخاب می کند تا این که رفاه مردم تامین شود و مردم دارای شهرها و امکانات زندگی مناسبتر و بهتر باشند .

    یکی از این سازمانها و دولتی کارآمد که در امر آبادانی و عمران شهرها ایفای خدمت می کند ، شهرداری است . هر شهری برای اینکه آباد و زیبا شود نیاز به یک شهرداری دارد تا با یایر دیگر موسسات شهرهایی خوش سیما و آباد برای ملتی خوب و متمدن فراهم‌ آورد .

    باید این را در نظر داشت شهرداری هر چه قدر بکشود و آبادانی را به شهرها بیاورد و سختی هائی بر سر راه داشته باشد ، سخت تر از آن کار ، حفظ و نگهداری آن است که این امر را نمی توان فقط بعهده یک ارگان یا موسسه ای نسبت داد ، بلکه باید همه شهروندان نیز در این امر مشارکت و همیاری داشته باشند .

    نوع محصولات تولیدی یا خدماتی

                شهرداری سازمانی خدمتی است و در تولید نقشی ندارد و فعالیتها و عمکرد آن مربوط خدمات شهری می باشد که از عمده فعالیتهای آن می توان مختصری به شرح زیر بیان کرد :

    ایجاد ، حفظ و نگهداری از مکانهای عمومی مانند : کتابخانه ها ، قرائت خانه ها ، آزمایشگاهها ، پلها ، پارکینگهای عمومی و 000.

    ایجاد و نگهداری از تفرجگاه های عمومی مانند : پارک ها ، باغهای عمومی ، ورزشگاهها  و ایجاد فضای سبز .

    اجاد معابر و گذرگاه و بازسازی آنها ،‌مانند : پلها ، خیابان های درون شهری ، معابر عمومی ، ورودیهای شهر ، پایانه های مسافربری و 000.

    اجاد میادین و زیباسازی شهر ، ایجاد میادین و چهارراه ها ، ساخت مجسمه ها و نقاشی بزرگان ، جدول کشی و نقاشی ساختمانها و دیوارهای بزرگ ، نصب مجسمه های تزئینی و 000.

    خدمات بهداشتی و نظافتی ، ایجاد آبراهها ، کنال کشی ،‌ جمع اوری زباله های شهری و دفع بهداشتی آنها ،‌نظافت خابانها و معابر عمومی و 000.

    سایر خدمات شهرداری : آتش نشانی و اطفاء حریق ، ساخت کشتارگاهها ، پلاک گذاری کوچه ها ، نام گذاری خیابانها ، صدور پروانه ساخت منازل ،‌ صدور پروانه کسب ، اخذ مالیاتهای اختصاصی و 000.

    از دیگر فعالیتهای شهرداری که می توان ذکر کرد جلوگیری از ایجاد اماکن و تاسیسات غیرقانونی ، برآورد و تنظیم بودجه و متمم و اصلاح بودجه شهرداری می باشد .

     

    شرح مختصری از فرآیند خدماتی

                شهرداری نهادی محلی و خودکفا می باشد که در جهت توسعه و عمران و آبادانی شهر در قالب مقررات و دستورالعملها و آیین نامه های مصوب کل و در چارچوب قانون اساسی فعالیت می نماید . می توان گفت :

    که شهرداری در خصوص نظافت سطح شهر و بازسازی معابر ، خیابانهای سطح شهر ، زیبا سازی شهر و میادین و گذرگاهها و کنترل ساخت و ساز سطح شهر و کنترل اصناف و کسبه و صدور مجوزهای قانونی فعالیت می کند .

     

    بخشی از اوقات فراغت افراد در خانه ها و بخشی دیگر در فضاهای بیرون شهر سپری
     می شود . فضاهای گذران اوقات در شهر به مدیریت خاص خود نیاز دارد و یکی از بهترین فضای این اوقات پارک و کتابخانه می باشد که شهرداری در حدود اعتبارات مصوب و بر اساس بند 6 از ماده 55 قانون شهرداری وظیفه احداث آن را بعهده دارد .

    شهرداری ها بر حسب ماده 99 از قانون شهرداری می بایست  برای حریم شهر نقشه شهرسازس تهیه کند . تفرجگاههای پیرامون شهر چنانکه از نامشان پیداست معمولاً در حریم شهرها قرار می گیرند و شهرداری موظف است بر اساس طرحهای مصوب ، بر ساخت و ساز در این محدوده نظارت کند و با تخلات سازمانی ( بر اساس ماده 100) و تخلفهای بهداشتی بر اساس ماده 55 بند 20 برخورد کند . برای اینکه تبلیغات و اطلاعیه ها در سطح شهر به طور صحیح و به جا انجام پذیرد ، شهرداری موظف است در معبر و مکانهای مناسب تابلوهای اعلانات دیواری جهت نصب آگهی و اطلاعیه در سطح شهر نصب کند و همچنین تهیه و نصب تابلوهای جدید اسامی ( راهنمای ) شهرکها .

        شهرداری با اخذ عوارض نقل و انتقالات و نوسازی و صدور مجوزهای کب و پروانه ساخت و دیگر عوارض می تواند ایجاد درآمد کند و وظایف خود را به خوبی و بموقع انجام دهد .

    شورای اسلامی شهرها موظفند که برای شهرداری ها یک شهردار مناسب و کاردان انتخاب و انتصاب نمایند و شهردار منتصب نیز موظف است تا کلیه عملکردهای کارمندان را کنترل و نظارت کند تا وظایف خود را به نحو احسن ایفاء نماید .

     

    اهداف سازمان

                شهرداری به عنوان یک سازمان انتفاعی بوده و همواره در ایجاد اماکن و اموال عمومی برای رفاه جامعه تلاش نموده است و سعی کرده تا شهر و اطراف آن از فضا و سیمای خوبی برخوردار باشد تا شهرهای ما نیز مثل سایر کشورها پیشرفت داشته باشد و روبه آبادانی برود .

     

    از اهداف شهرداری میانه می توان به تکمیل و بهره برداری کامل پایانه مسافربری میانه نام برد و همچنین کتابخانه ( قرائت خانه ) و پارک لاله وقع در محوطه سابق پارکینگ پایانه مسافربری قدیم میانه ، ارائه خدمات به شهروندان مناطقی که با کمبود و یا فقدان کتابخانه عمومی مواجه هستند . تشکیل سایر مراکز فرهنگی نیز از طرحهای آتی شهرداری
    می باشد.

    بازسازی پیاده رو ها ، بهره برداری فاضلاب شهری ، نوسازی معابر و آسفالتکاری و مرمت خیابانهای شهر میانه از جمله دیگر برنامه ها و طرحهای شهرداری میانه هستند . شهرداری میانه در اجرای طرحها و احداث خیابانهای مصوب شهر ، نیاز به همکاری و مشارکت جدی شهروندان میانه دارد و از عموم مردم دعوت به همکاری می نماید .

     

    تاریخچه :

               میانه در جنوب شرقی استان آذربایجان شرقی بر سر راه جاده ترانزیت تبریز - تهران با وسعتی معادل 5590 کیلیومتر مربع قرار گرفته است . میانه با مساحت 9/8 درصد از کل مساحت استان وسیعترین شهرستان استان می باشد . این شهرستان بین دو رشته کوه برغوش در شمال و قافلانکوه در جنوب قرار گرفته و از شمال به شهرستان سراب ، از جنوب به استان زنجان ، از شرق به خلخال و از غرب به هشترود محدود است .

     

    میانه در تاریخ به اسامی گرمرود و میانج یاد شده . طبق اسناد و مدارک و نوشته های مورخان از لحاظ تاریخی پشتوانه غنی و پرباری دارد . میانه از دیر باز شهری فرهنگی و مذهبی بشمار می رود . این شهر بر اثر حملات مغول یکبار به کلی ویران شده و در دوره های بعدی مجدداً روبه عمران و آبادی  نهاده است . دارای دو رودخانه شهر چای و
    قوری چای می باشد .

    دانشگاههای پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی با رشته های مختلف و متعدد خود پذیرای انبوه مشتاقان علم و تحصیل معرفت می باشد . جمعیت میانه حدود 77890 نفر می باشد . میانه دارای آثار و ابنیه تاریخی بسیاری است که شکوه و زیبائی معماری دوره اسلامی در آنها بخوبی مشهود و چشمگیر است .

     

     شهرداری میانه که سازمان خدماتی و اداری مورد نظر و محل کارآموزی اینجانب
    می باشد در سال 1314 تاسیس و از نظر درجه بندی سازمان شهرداریها در رده هفتم قرار دارد . شهرداری یکی از اساسی ترین و مهمترین نهادهای سازنده و ارگانهای شهری است که شهرداری میانه نیز در راستای طرحها و هدفهای سازنده خود می کوشد تا شهری آباد در پیش رو داشته باشیم که امیدواریم با تلاشهای دلسوزانه تر و آگاهانه تر دست اندرکاران ، کمرنگی آن پررنگتر و چشمگیر تر شود .

     

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی شهرداری میانه

    فهرست:

    آشنائی کلی با مکان کارآموزی :

    تاریخچه

    اسامی شهرداران میانه ( بعد از انقلاب اسلامی )

    چارت سازمانی

    انواع محصولات تولیدی یا خدمات

    شرح مختصری از فرآیند خدماتی

    اهداف سازمان 

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت