گزارش کارآموزی امور مالی

تعداد صفحات: 13 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 500002936
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی حسابداری
قیمت قدیم:۴,۸۰۰ تومان
قیمت: ۴,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی امور مالی

    مکان کار آموزی :شرکت توزیع نیروی برق مشهد

    مقدمه :

     این دوره مربوط به درس کارآموزی می باشد من این دوره را در امور مالی شرکت توزیع نیروی برق مشهد ، برق 2  به مدت 240 ساعت گذرانده ام.

     این گزارش در سه  قسمت تهیه وتنظیم شده است.واشاره ایست به انچه دراین دوره فرا گرفته ام.

       بخش اول :شرح محل ومکان وبیولوژی شرکت .

       بخش دوم :گزارشی از چگونگی سیستم حسابداری شرکت .

       بخش سوم :شرح وتوصیف عملکرد اینجانب دراین دوره . 

          بیولوژی شرکت:

       شرکت توزیع برق یکی از شرکتهای زیر مجموعه وزارت نیرو می باشد .شرکت برق استان خراسان از یک قسمت ستادی وهفت امور   تشکیل شده است .این هفت امور که از نوع شرکتهای خدماتی می باشند زیر نظربخش ستادی کارمی کنند .مدیران هر امور توسط بخش ستادی انتخاب شده وزیر نظر ان شر کت کار می کنند. 

     

     هر امور تشکیل شده از :

    1 - مدیریت امور

    2 - معاونت امور

    3 - واحد بهره ورداری

    4 - واحد طرح و نظارت

    5 - امور مشترکین

    6 - اتفاقات

    7 - امور مالی و حسابداری

    8 - امور پرسنلی

    9 - امور نقلیه

    10 - کارپردازی

    11 - بایگانی

    12 - نگهبانی

    هر کدام از قسمتهای 3تا7 دارای یک رییس می باشد که کارکنان ان بخش زیر نظر رییس بخش کار می کنند .ورؤسای این بخشها نیز زیر نظر مدیر امور کار میکنند .رؤسای اکثر این قسمتها تحصیلات دانشگاهی داشته و به جزء مدیر مالی که کارشناس حسابداری میباشدما بقی در رشته برق تحصیل کرده اند .

      کارمندان این شرکت به 3 دسته تقسیم می شوند .

    1)استخدامی

    2)قراردادی

    3)پیمانکاری

    1)کارمندان استخدامی :

    استخدام رسمی شرکت برق می باشند .

    2)کارمندان قراردادی :

    به ان دسته های گفته می شود که در هر مدت زمان معین با خود شرکت برق مرکزی قرارداد می بندند .اکثر کارمندان جوان جزء این دسته می باشند .

    3)کارمندان پیمانکاری :

     این کارمندان از طریق قرارداد با شرکتهای پیمانکاری که با شرکت برق کار می کنند معرفی می شوند .شرکتهای پیمانکاری ازطریق مناقصه با یکدیگر رغابت میکنند .

    این کارمندان از لحاظ رعایت ضوابط تمامی قوانین را رعایت کنند و حتی ساعات کار بیشتری را (گاها") کار میکنند .این کار مندان در همان مرحله اول توسط شرکت پیمانکار بیمه می شوند در شرکت توزیع (تمامی امورها)از انجا که کارشان خدماتی است پروژه های زیادی در دامنه کاریشان دارند . به دلیل همین ازدحام کار معمولا" از شرکتهای پیمانکار  دعوت به همکاری میکنند . و کارشان را از طریق مناقصه واگذاربه پیمانکاران می کنند .

    در بعضی از این مناقصات شرکت فقط وظیفه انجام  پروژه را دارد که معروف به قراردادهای عملیاتی است .ولی  در بعضی دیگر پیمانکاران علاوه بر انجام عملیات بایدکالا را نیز خود تهیه کند .که بهای این کالاها بر اساس  فهرست بهای همان سال پرداخت می شود . لاز م به ذکر است که بهای انجام عملیات نیز بر اساس فهرست بهای عملیات همان سال پرداخت می شود .

         بخش دوم :  

       شرح  سیستم حسابداری شرکت توزیع برق 2

       یکی از با اهمیت ترین و پر کارترین قسمتهای شرکت بخش حسابداری می باشد که تشکیل شده است از :

    1 )مدیر امور مالی       2)حسابدارمسئول        3)حسابدار تا سیسات       4)حسابدار  درامد      5)مسئول انبار

    در این میان بیشترین مسئولیت متوجه مدیر مالی می باشد که وظیفه رسیدگی به تمامی حسابها وممیزی اسناد حسابداری را بعهده دارد .

    اسناد حسابداری معمولا"توسط حسابداران تهیه می شود و بعد از تائید مدیر مالی و زدن مهر ممیزی ومهر ثبت شد بایگانی می شود و در اخر هر ماه به قسمت حسابداری  واحد ستادی فرستاده می شود وان قسمت به تمامی حسابها رسیدگی میکتند .وطی یک نامه نظر خود را به امور مربوطه اعلام می کنند. 

    سیستم حسابداری شرکت برق به سیستم هارزا معروف است . این سیستم حدودا" 40 سال  پیش توسط یک گروه امریکا یی تهیه شده . نرم افزار این شرکت نیز توسط شرکت پشتیبان که جزء شرکتهای برق منطقه می با شد تهیه وتنظیم می شود .

    این نرم افزار بسیار کامل و دارای امکانات کاملی می باشد علاوه برآن کار با آن بسیار ساده می باشد . برای کار با این سیستم باید با کدها ودفتر کدینگ نیز آشنا باشیم . البته این نرم افزار به گونه ای طراحی شده است که تمامی کدهای تعریف شده برای سیستم را به راحتی پیدا کرد .

    اگر در هنگام سند زدن یک کد اشتباه وارد شود پیام خطا داده می شود و تا هنگامیکه اشتباه رفع نشود امکان ثبت سند نمی باشد . یکی از بهترین امکانات این سیستم همین قابل ویرایش بودن سند می باشد .

    انواع حسابداری مورد استفاده در شرکت توزیع نیروی برق مشهد _ برق 2

    حسابداری عمومی

    حسابداری خرید

    حسابداری قراردادها

    حسابداری تاسیسات(پروژه ها)

    حسابداری مدیریت

    حسابداری انبار

    حسابداری مشترکین

     

    بودجه و اعتبارات

    قبل از اینکه سند زده شود ما باید تامین اعتبار کنیم . به صورت زیر :

    وقتی که شرکت نیاز به کالایی داشته باشد فرم درخواست کالا را پر میکند و تحویل کارپرداز می دهد، کارپرداز هم بعد از گرفتن فرم قیمت براوردی را می زند و تحویل حسابدار میدهد.

    حسابدار نیز تامین اعتبار می کند. برای تامین اعتبار از سیستم بودجه استفاده  می شود.بعد از تامین اعتبار مهر بودجه زده می شود و به مدیر مالی داده می شود تا امضاء نماید . سپس تحویل کارپرداز میدهند تا کالای مورد نظر خریداری شود.

    لازم به ذکر است قبل از تامین اعتبار باید امضاهای مجاز توسط مدیر بخش و مدیر مالی زده شود.

    کارپرداز بعد از خرید کالا ، فاکتور خرید و صورت درخواست خرید را نزد حسابداری می اورد و جهت صدور سند تحویل حسابداری می دهد.( لازم به ذکر است فاکتور های خرید باید زیر 000/100 تومان باشد.)

    بعد از تحویل ، حسابداری نسبت به صدور سند اقدام لازم را می کند.

    حسابداری عمومی

    سند زدن هم در سیستم شرکت برق توسط نرم افزار حسابداری است که حسابدار فقط لازم است کد مکانی را که کالا مورد نیازش است را وارد و نیز از اندیکس های مربوطه استفاده کند.

    در هنگام سند زدن اگر فاکتور مبلغ کل فاکتورها زیر 000/100 تومان بود مبلغ مورد نظر در وجه خود کارپرداز نوشته می شود که کارپرداز این مبلغ را از تنخواه گردان مربوط به خود برداشته که بعد از زدن سند وجه را دریافت می کند .

    ولی اگر مبلغ کل فاکتور ها بالای 000/100 تومان بود در وجه خود فروشگاه باید پرداخت شود.

    لازم به ذکر است کالاهایی که جزء کالاهای مصرفی در پروژه ها می باشد در حسابداری خرید زده می شود ولی هزینه های داخلی شرکت در حسابداری عمومی زده می شود.

    بعد از اینکه سند زده شد و کل کدینگ ها کنترل شد حسابدار یک پرینت از سند می گیرد و به مدیر مالی تحویل میدهد ، مدیر مالی نیز سند زده شده را کنترل می کند.

    حسابداری خرید

    کارپرداز اگر کالایی را بخواهد به انبار مراجعه می کند . اگر انبار کالای مورد نیاز را نداشته باشد ، کارپرداز کالای مورد نیاز را خریداری می کند و تحویل انبار می دهدو سپس بعد از تکمیل فرم های مربوطه در انبار کالا را به بخش درخواست کننده کالا تحویل میدهد و صورت در خواست کالا رابه همراه فاکتور خرید به بخش حسابداری می دهد تا اسناد زده شود.

    این نوع درخواست خرید نیاز به تامین اعتبار ندارد .اگر مبلغ کل درخواست بالای 000/100 تومان بود سند در حسابداری خرید زده می شود ولی اگر مبلغ زیر 000/100 تومان بود در حسابداری عمومی زده می شود .

    علت اینکه در حسابداری خرید زده می شود این است که چون مبلغ زیاد است در این صورت به فروشگاه مورد نظر مالیات تعلق می گیرد.

    حسابداری قرار دادها

    حسابداری قراردادها مربوط به پیمانکارانی است که با شرکت قرارداد دارند ، این پیمانکاران هم می توانند تک نفری باشند هم به صورت گروهی. پیمانکاران شامل راننده یا شرکت هایی که کارهای شرکت برق را انجام می دهند، می باشند. 

    شرکت های پیمانکار بعد از ارایه صورت وضعیت شرکت به بخش حسابداری نسبت به صدور سند جهت شرکت پیمانکار اقدام می شود که این اسناد در حسابداری قراردادها زده می شود.

    کلیه فعالیت های پیمانکاران در این سیستم ثبت می شود.

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی امور مالی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    جزوه ریخته گری  آلیاژهای غیر آهنی دانشگاه شهید منتظری مشهد

    متالورژی فیزیکی اونر

    سایت فلزات

    سایت درگاه فلزشناسانcasting - قابلیت انحلال کردن در آهن.

    .

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت