تحقیق مقاله سرخ کردن مواد غذایی به مدت طولانی

تعداد صفحات: 2 فرمت فایل: word کد فایل: 4453
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تحقیق مقاله تحقیق و مقاله رایگان
قیمت قدیم:۳,۰۰۰ تومان
قیمت: ۰ تومان
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله سرخ کردن مواد غذایی به مدت طولانی

    سرخ کردن مواد غذایی به مدت طولانی

     

    یکی از مهم ترین عوامل مؤثر در شکل گرفتن الگوی غذایی انسان، عادات غذایی است که تعیین کننده چگونگی انتخاب، آماده کردن طبخ، مصرف و نگهداری موادغذایی می باشد.

    عادات غذایی ریشه درعوامل مختلفی مانند شرایط اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، جغرافیایی، مذهبی، کشاورزی و بسیاری عوامل دیگر دارد که سینه به سینه و نسل به نسل به افراد رسیده و ریشه در باورهای انسان دارد.

    ما معمولاً بدون تفکر و تعمق از عادات غذایی پیروی می کنیم و توجهی به اثرات مثبت یا منفی آن ها در سلامت خود نداریم، در حالی که بسیاری از عادات غذایی معمول، ممکن است نامناسب بوده و اثرات نامطلوب و گاه غیرقابل جبرانی در سلامت ما به جا گذارد. بنابراین شناخت عادات غذایی نامناسب و تأثیر آن ها در سلامت انسان، گام بسیار مؤثری در شکل گیری الگوی غذایی صحیح و مناسب و برخورداری از تغذیه کافی، معادل و متنوع است.

    در این مطلب تعدادی از عادات غذایی را بیان می کنیم که می توانند اثرات نامطلوبی در تغذیه و سلامت انسان برجای گذارند.

    سرخ کردن مواد غذایی به مدت طولانی

    - برای سرخ کردن غذا معمولا از روغن زیاد استفاده می شود که عوارض ناگواری دارد.

    - به هنگام سرخ کردن، درجه حرارت غذا بالاتر از حرارت جوش می رسد و در چنین درجاتی بعضی مواد مغذی موجود در غذا به مقدار زیادی کاهش می یابند؛ لذا سعی کنید حتی الامکان از سرخ کردن غذا خودداری کنید و در صورت تمایل زیاد به مصرف مواد سرخ کرده، به تفت دادن مختصر موادغذایی با روغن خیلی کم بسنده کنید. روغنی که برای تفت دادن استفاده می شود، باید از نوع روغن های مایع مخصوص سرخ کردن باشد.

    - درجات حرارت بالا، اثرات نامطلوبی بر هضم موادغذایی برجای می گذارد و هضم مواد خوراکی را مشکل تر می کند. بنابراین غذاهای سرخ شده هضم مشکل تری نسبت به سایر غذاهای پخته دارند و هر چه مدت زمان سرخ کردن طولانی تر باشد، اثرات نامطلوب آن روی هضم غذا بیشتر خواهد بود. همچنین مصرف روغن زیاد اثرات نامناسب و خطرناکی بر سلامت انسان دارد.

    چاقی نیز نه تنها از لحاظ تناسب و زیبایی نامطوب است بلکه مهم تر از آن، به سلامت انسان لطمات جدی وارد می سازد و انسان را در معرض عوارض و بیماری های مختلف قرار می دهد.

    - عارضه دیگری که مصرف روغن زیاد به هنگام سرخ کردن غذا در پی دارد، آن که موجب چاقی و افزایش چربی های نامطلوب خون مانند کلسترول تام،LDL ، VLDL و تری گلیسیرید شده و در نتیجه انسان را در معرض بیماریهای قلبی- عروقی و سکته های قلبی و مغزی قرار می دهد.

    امروزه بیماری های قلبی- عروقی یکی از مشکلات مهم بهداشتی را در کشورهای مختلف اعم از جوامع صنعتی و کشورهای در حال توسعه تشکیل می دهند و هرعاملی که بتواند شیوع این اختلالات را کاهش دهد و از مرگ و میر حاصل از آن پیشگیری می کند، گامی مؤثر و مفید در حفظ سلامت انسان شمرده می شود.

    تغذیه صحیح و استفاده کافی از میوه ها، سبزی ها، فیبرغذایی، ماهی، و در مقابل دوری از مصرف غذاهای چرب و سرخ کرده می تواند به سلامت قلب و عروق و پیشگیری از اختلالات قلبی- عروقی کمک کند.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله سرخ کردن مواد غذایی به مدت طولانی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت