پروژه کارآفرینی طراحی قالب های برش و اهمیت اقتصادی آن

تعداد صفحات: 56 فرمت فایل: word کد فایل: 400003632
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: طرح توجیهی کارآفرینی صنایع فلزی و خودروسازی
قیمت قدیم:۸,۳۰۰ تومان
قیمت: ۵,۵۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآفرینی طراحی قالب های برش و اهمیت اقتصادی آن

    پیشگفتار

     

    طراحی ، مهارت در تلفیق دانش و تجربه است و طراح کسی است که می تواند هنرمندانه از این مهارت استفاده کند. برخی بر این باورند که طراحی امری غریزی است و بعضی آن را اکتسابی می دانند آنچه مسلم است نقش ذوق و سلیقه فردی در فرآیند طراحی قابل انکار نیست و خلاقیت، عنصر جدایی ناپذیر در مبحث طراحی است.

    در هر زمینه ای ، طرح های نوبر اساس شناخت و فهم دقیق و کامل طرحهای قدیم به کاربردن زیرکانه دانش، خلاقیت و ذوق فردی در جهت افزایش و تکمیل و رفع نواقص آنها می گیرد.صنعت قطعه سازی در کشور ما شامل مجموعه ای پراکنده از واحدهای صنعتی کوچک می باشد. بسیاری از این واحدهای صنعتی دارای دانش مهندسی کافی نبوده و به صورت تجربی و سنتی کار تولید را انجام می دهند. در این واحدها که عموما با مدیریت غیر علمی نیز اداره می شوند حتی از مهندسی مکانیک و متالورژی هم استفاده چندانی نمی شود چه برسد به مهندسی صنایع! دلیل وجود چنین صنایعی در داخل کشور محیط غیر رقابتی و ناسالم صنعت کشور است که سبب می شود مسائلی غیر از مسائل فنی و کیفیت تولید در سودآوری واحدهای صنعتی دخالت داشته باشد. البته باید وجود صنعت کاران بدون تحصیلات دانشگاهی که به صورت تجربی به تولید می پردازند نیز اشاره کرد. دلیل دیگر این مسأله کوچک بودن این واحدهای تولیدی می باشد که به آنها اجازه نمی دهد یک کادر فنی-مهندسی قوی و کارآمد را در خود پرورش دهند. مهندس صنایع در صورتی که حجم تولید از میزان خاصی فراتر برود، نقش خود را می تواند ایفا کند و در کارگاه های تولیدی کوچک اصولا پارامترهای زیادی برای بهینه سازی تولید وجود ندارد. اما در مورد واحدهای قطعه سازی با اندازه بزرگ و مدیریت علمی مهندسی صنایع در موارد زیر می تواند مؤثر باشد: برنامه ریزی تولید، برنامه ریزی پرسنلی، برنامه ریزی انبارداری، برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات، کنترل کیفی، یافتن موانع و مشکلات سودآوری کارخانه و رسیدن به راه حل هایی که کارخانه بتواند به اهداف تولیدی خود دست یابد. به عنوان مثال مهندس صنایع باید میزان حجم تولید، ساعات کاری، تعداد شیفت های کاری، میزان انبار مواد اولیه و محصولات، ترتیب مراحل تولید، ترتیب چرخش کار و ... را طوری بهینه نماید که به حداکثر بهره وری دسترسی پیدا کند، یعنی هزینه ها شامل هزینه سرمایه، هزینه پرسنلی، هزینه ماشین آلات، هزینه تعمیرات و ... را بتواند کاهش دهد و در عوض به تولید بیشتری دست پیدا کند. همچنین مهندس صنایع باید یک برنامه ریزی کامل برای تعمیرات ماشین آلات موجود در کارخانه ایجاد کند بطوری که تعمیرات ماشین آلات در زمان های مشخص و برنامه ریزی شده انجام شود و قطعات یدکی مورد نیاز در زمان های مشخص فراهم گردد بطوری که خرابی یک دستگاه سبب توقف بی مورد خط تولید و ضرر ناشی از عدم کارکرد نشود. مسأله دیگر کنترل کیفیت محصولات تولیدی جهت تضمین کیفیت کالا می باشد.

     

    فصل اول

     

    کلیات

    1-تعریف موضوع

    طراحان صنعتی با بهره گیری از برترین های طراحی صنعتی توانسته اند                ده ها پروژه گوناگون در زمینه های : طراحی محصول (صنایع خودروسازی ، صنایع پلاستیک سازی ، ...) طراحی قالبهای صنعتی از قبیل ماشین سازی آواساپیان) و را به مرحله اجرا گذاشته و توانمندی کشور عزیزمان ایران را در این زمینه به جهانیان نشان دهند.

    کاربرد زیاد این محصولات ، طرحهای صنعتی کشور باعث شد که اینجانب پیرامون طراحی قالب های برش  و نقش مهم آنها در اقتصاد کشور تحقیقاتی را هرچند ناچیز داشته باشم.

     

    تعاریف طراحی صنعتی از دید بزرگان طراحی

     

    تعاریف طراحی از نگاه بزرگان طراحی :

    1- آقای لوئیجی کولانی ( Luigi Colani ) :

    طراحی شیوه قانونمندی است که طراح باید طی مراحل متوالی به پاسخ در قبال نیاز دست یابد .

    2- آقای فیلیپ استارک (Phillipe stark ) :

    طراحی یک تفکر خلاقه است که جهت اثبات آن باید به پشتوانه مباحث علمی مسلح بود .

    3- آقای فردیناند پورش ( Ferdinand Porsche ):

    تحلیل و فرموله بندی کردن صورت مسئله ، سیستم عامل یک پروسه طراحی است . طراحی همواره در 2 فاز تئوری و عملی خلاصه می شود که فاز عملی همواره متأثر از فاز تئوری است . بنابراین هرچه فاز تئوری قوی تر باشد ، طرحهای فاز عملی نیزاز اعتبار و کیفیت بالاتری برخوردارند .

    4- آقای الکس آزبورن ( Alex Osborn ) :

    طراحی در واقع رویاهای طراح است که چنانچه بدون پشتوانه علمی و توجیه عملکردی باشد ، حبابی بیش نخواهد بود .

     

    5- آقای ویکتور پاپانک :

    طراحی تلاشی آگاهانه است برای ایجاد نظمی نتیجه بخش .

    6- آقای تئودور مالدونادو ( Theodore Maldonado ) :

    طراحی صنعتی یک فعالیت ادراکی مبتنی بر تفسیر مشخصات فرمی اشیائی که بصورت صنعتی تولید می شوند می باشد . مشخصات فرمی نه تنها خصوصیات خارجی بلکه تمامی روابط ساختاری را دربر می گیرد که هم از دو نظر استفاده گر و تولید کننده ، یک شیئ واحد و همگون می سازد .

    7- آقای روژه تالون : ( Roger Talon )

    طراحی عبارتست از جستجوی اطلاعات و روش کار در بررسی مسئله و طی آن اشیاء محیط زیست با ویژگیها و نیازهای جسمانی و روحی انسانهای یک جامعه تطبیق داده می شوند .

    8- آقای پروفسور لوباخ ( Prof. Lubach ) :

    طراحی صنعتی روندی است که طی آن تولیدات صنعتی مورد استفاده قابل ساخت با نیازهای جسمی و روانی استفاده گران فردی و جمعی تطبیق داده می شوند .

    9- خانم ژوسیلین دنوبله ( Jocelyn Denoblet ) :

    طراحی عبارتست از پروسه ستنزهایی که بصورت فنی و جامع میان گروه مصرف در برقراری ارتباطی مناسب جهت تصمیم گیری بر روی ابداع هر محصول جدید می باشد . این پروسه تمامی ظواهر محیط انسانی را که شامل تولیدات صنعتی است در بر می گیرد

     

     

     

     

     

     

     

    2-اهداف تحقیق

    آشنایی با : طراحی و نقشه کشی صنعتی   ، طراحی انواع قالبهای صنعتی طراحی قالبهای بادی و PET ، مدلسازی و طراحی با کامپیوتر(cad/cam  ،  ساخت قالب - تزریق پلاستیک تا 3 کیلوگرم  ، مشاوره طراحی و ساخت قالب و جیگ و فیکسچر  ،‌مراحل مشاوره در خصوص طراحی و ساخت و نصب کلیه قالبهای فلزی و پلاستیک . همچنین طراحی و ساخت و نصب جیگ و فیکسچر ، زیر نظر مهندسین زبده خودرو سازان کشور خدمات طراحی و مهندسی  .

    به کمک قالبهای برش، قطعات از نوار، تسمه های فلزی، صفحات یا پروفیلهای از مواد مصنوعی،کاغذ،چرم ، پارچه و مواد آب بندی ساخته می شود. قالبهای دو تکه غالبا" در پرس بسته شده و در نتیجه حرکت مستقیم الخط ماشین به هم  نزدیک و دور می شوند. از روشهای ساخت و تولید طبق DIN8580 غالبا" فرآیندهای شکل دادن، قطع کردن و اتصال به کار می رود. مطابق با روش تولید قالبهای به کار رفته با عنوان قالبهای شکل دادن، قالبهای برش و قابهای اتصال مشخص می شود. قالبهای که عملیات برش و شکل دادن و گاهی اتصال را انجام می دهند به عنوان قابهای مرکب(سری یا یک مرحله)مشخص می شود.

    3-اهمیت و دلیل انتخاب موضوع

    دلایل زیادی وجود دارد که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

    1- بررسی  عدم تمایل بخش خصوصی در این زمینه با وجود سود دهی و اشتغال زائی فراوان.

    2- تحریم  همه جانبه کشور و نیاز به خود کفایی در این زمینه که متاسفانه مسئولین امر همکاری های لازمه را در این زمینه برای مساعدت کار فراهم نمی آورند.

    3-  چالشها و مشکلات موجودی همانند :

    مشکلات ناشی از محیط تعریف و اجرای پروژه؛

    مشکلات ناشی از روش (متدولوژی) پروژه؛

    مشکلات ناشی از نحوه اجرای پروژه.

    هرچند از این سه دسته مشکل، تنها مشکلات دسته 2 و 3 مستقیماً به مجری پروژه مربوط می شود و مهار مشکلات ناشی از محیط، معمولاً خارج از کنترل تیم اجرایی است، با وجود این، شناخت و تحلیل این مشکلات، توانایی مجری را درکاهش اثرات ریسک های ناشی از این گونه مشکلات افزایش می دهد.

    از قالبها برای بریدن و فرم دادن فلزات نازک استفاده می کند.قالبها معمولا از قطعات متعددی ساخته شده اند که قسمت عمده همه آنها را سنبه و ماتریس و یا سنبه و قطعه فرم دهنده تشکیل می دهند عملیاتی که در کارهای قالبسازی موارد استفاده بیشماری دارند در زیر داده شده است

     

     

    4-موانع و محدودیتهای طرح

     

    مشکلات ناشی از محیط

    ابهام در استراتژی های سازمانی: یکی از اصلی ترین اهداف طراحی قالب های برش در کشور، همسوسازی فناوری اطلاعات با استراتژی های سازمانی است. در دهه 1990 بروز آنچه به «پارادکس بهره وری»(3) شهرت یافت، موضوع همسوسازی استراتژیک را به پارادایم غالب طراحی قالب های برش تبدیل کرد، به گونه ای که امروزه در همه روشهای طراحی قالب های برشش ناخت جهت گیریهای استراتژیک کشور و عناصر برنامه استراتژیک آن، اولین گام در فرایند طراحی قالب های برش به شمار می رود.

    در سازمانهای دولتی و خصوصی کشور ما، عدم وجود فرهنگ و تفکر استراتژیک، که خود ناشی از رقابتی نبودن فضای کسب و کار در کشور است، وضعیتی را پدید آورده که در آن، وجود سازمانهای دارای برنامه استراتژیک مدون و توافق شده، استثناست نه قاعده. اقدام به اجرای پروژه های طراحی قالب های برش در سازمانهایی که هیچیک از عناصر جهت گیری استراتژیک سازمانی (ماموریت، چشم انداز، اهداف، استراتژی ها، سیاستها، عوامل عمده موفقیت، شاخصهای کارایی و...) مشخص و مدون نیست، مجریان را ناگزیر به اتخاذ یکی از این روشها می کند:
    - مجری در مراحل آغازین پروژه، به جای جمع آوری و دریافت نتایج برنامه ریزی استراتژیک سازمانی، خود اقدام به تحلیل و برنامه ریزی استراتژیک سازمانی (ولو به شکل محدود) می کند. در این صورت ضمن انحراف منابع و زمان پروژه، توجه مجریان از دنبال کردن فرایند طراحی به تحلیل استراتژیک سازمانی منحرف می شود.

    مجری بدون شناسایی عناصر برنامه استراتژیک سازمانی، پروژه طراحی قالب را پیش می برد. درنتیجه هیچ تضمینی برای آنکه چنین پروژه هایی به تحقق همسوسازی استراتژیک بینجامد، وجود ندارد.

    در هر صورت، اهمیت وجود حداقلی از برنامه استراتژیک سازمانی برای موفقیت پروژه های طراحی به حدی است که از آن به عنوان پیش نیاز اجرای این گونه پروژه ها یاد می شود .

    نیازبه باز مهندسی فرایندها: اگر اثربخشی یک پروژه طراحی را در میزان تحولی بدانیم، که این پروژه در بهبود عملکرد نهایی سازمان دارد، باید اذعان کرد که انجام این گونه پروژه ها در سازمانهایی که فرایندهای سنتی انجام کار در آنها به طور اساسی نیاز به باز طرحی و بازمهندسی دارند، از پیش محکوم به شکست است. طراحی قالب های برش که با هدف بهینه سازی استفاده از فناوری اطلاعات و پیشبرد اهداف کلی کشور دردستیابی سازمان به اهدافش انجام می شود، درصورتی که در چنین سازمانهایی اجرا شود، درنهایت ممکن است به مکانیزه شدن فرایندهایی منجر گردد که یا میزان ارتباط آنها با اهداف استراتژیک سازمان موردتردید است، و یا به دلیل اشکالات فراوان در گردش کار، عملاً مانع از دستیابی به سطح بالایی از بهره وری سازمانی می گردند.

    عدم مشارکت مدیران و کارکنان: باتوجه به ماهیت مشارکتی فرایند برنامه ریزی در سازمانها، یکی از بزرگترین چالشهای مجریان پروژه های طراحی قالب های برش جلب مشارکت فعال مدیران ارشد، مدیران میانی و سایر کارکنان سازمان در این پروژه هاست. نقش هریک از این سطوح سازمانی در فرایند طراحی قالب های برش تفاوت     می کند و از تعیین جهت گیری استراتژیک تا ارائه اطلاعات لازم برای مدل سازی معماری موجود سازمان متغیر است، اما در هر صورت بدون میزان معینی از مشارکت هریک از سطوح ذکر شده، نمی توان به موفقیت پروژه های طراحی قالب های برش خوشبین بود.

    مشکلات ناشی از اجرا

    برنامه ریزی فرایند است، نه نتیجه: نکته ای که در اکثر پروژه های طراحی قالب های برش هم از سوی کارفرمایان، و هم از سوی مجریان، از آن غفلت می شود، ماهیت مستمر فرایند برنامه ریزی است. درواقع اجرای پروژه های طراحی قالب های برش را تنها باید به عنوان نقاط شروع این فرایند درکشور محسوب کرد. انجام این پروژه ها توسط مشاوران بیرونی، بیش از آنکه برای به سرانجام رساندن پروژه و تولید گزارشهای نهایی باشد، باید با هدف توانمندسازی ساختار داخلی کشور برای ادامه و استمرار فرایند برنامه ریزی صورت گیرد. عدم توجه به ماهیت فرایندی طراحی قالب های برشموجب می شود که مدیران از انجام نخستین پروژه برنامه ریزی فناوری اطلاعات، که دراکثر موارد پس از پایان پروژه به نحو موثری به استمرار فرایند برنامه ریزی منجر نمی شود، توقع تاثیر درازمدت در تصمیم گیریهای سازمانی درمورد فناوری اطلاعات داشته باشند. توقعی که معمولاً برآورده نخواهدشد.

    برآوردهای نادرست از زمان و هزینه پروژه: هرچند که زمان طبیعی برای انجام پروژه های بطراحی و قالب های برش بین 2 تا 5 سال برآورد می شود، با وجود این، درکشور ما کمتر پروژه ای را می توان یافت که در این محدوده زمانی به نتیجه مطلوب رسیده باشد. یکی از دلایل عمده این امر، عدم تحلیل مخاطرات پروژه در ابتدای کار، یا عدم توجه کافی به برخی از ریسک های جدی مانند عدم مشارکت مدیران و کارکنان، یا تغییرات سازمانی است.

    5-تعریف واژه ها و اصطلاحات تحقیق

    صفحه سنبه گیر:

    سنبه های سوراخکاری ، شکاف زنی و مقطع را نگه می دارد

    پین های قرار:

    پین های قرار در عملکرد قالب های چند مرحله ای نقش اساسی دارند

    استپ انگشتی:

    استپ انگشتی و یا استپ های اولیه در قالبهای دو یا چند مرحله ای مورد استفاده قرار می گیرند.

    فنر مایع:

    هنگامی که نیروی جداکننده بسیار بزرگی نیاز باشد از اینگونه سیستمها استفاده می شود که باعث کاهش فنرهای معمولی می شود.

    -روش های جمع آوری اطلاعات

    تقریباً سعی شده در بیشتر قسمتها از اطلاعات کتابخانه ای استفاده گردد که نمونه هایی از آنها به شرح ذیل می باشد در ادامه منابع دیگر مورد استفاده در طرح در بخش منابع و ماخذ آورده شده است:

    1- اکبری، حسین و دیگران، ارزیابی تطبیقی پروژه های مدیریت صنعتی در سازمانهای ایرانی»، تدبیر، شماره 143، فروردین 83 ، ص 16.

    2 - TURNER, J.R., THE HANDBOOK OF PROJECT-BASED MANAGEMENT, 2nd EDITION, MCGRAW - HILL, 1998, P.71

    3- فصلنامه قالب سازان ، شماره 34، آذر 1383 ،  80 صفحه

    4-میزگرد تخصصی جامعه قالبسازان ایران / قسمت سوم ص 6

    7- تاریخچه ی طرح

    در زمان های قدیم حتی سال های قبل از میلاد برای نشان دادن و معرفی قطعات و وسایل صنعتی از نقشه هایی استفاده می کرده اند که بطور کامل گویا نبوده و از قواعدی که همگان آن رادرک کنند بهره ای نداشته است ودر موقع نقشه خوانی با مشکلاتی روبرو می شوند تا اینکه آقای لئوناردو داوینچی نقاش و مجسمه ساز ایتالیایی (1459-1516) طراحی را ارائه نمود وطبق قواعدی جسم سه بعدی را روی صفحه ی دو بعدی با رسم تصاویر نشان داد که دراین حال نقشه هاگویا تر وقابل فهم تر شد.

    سپس دانشمندان وریاضی دانان اروپایی فعالیت او را دنبال کردند تا اینکه گاسپارمانژ اهل فرانسه در سال 1798هندسه ترسیمی را معرفی نمود و این علم پایه و ریشه نقشه کشی صنعتی شد و امروزه از همان اصول استفاده می شود

    نخستین موسسه ملی استاندارد در سال1902در انگلستان وسپس در1916 در هلند و 1917 درآلمان تاسیس شد. بدنبال آن استاندارد DIN که استاندارد صنعتی آلمان است گسترش پیدا کرد، ودرزمینه نقشه کشی صنعتی فعالیت وسیعی آغاز شد. در سال 1926 اتحادیه ای متشکل از 20 موسسه استانداردملی ازکشورهای مختلف به نام اتحادیه بین المللی موسسات استانداردملی استاندارد ISO)) تشکیل شد ،اما با پیشرفت تکنولوژی و نیاز به ارتباط صنعتی بین شرکتها ، لزوم ایجادیک سازمان بین المللی استاندارد مورد توجه قرار گرفت و در سال 1947 سازمان ISO تشکیل شد وشروع به کار نمود .

    کشورایران در سال1332 اولین موسسه استاندارد خودرا تاسیس نمود ودرسال1360 به عضویت ISO درآمد.

    بعضا کشورهااز استانداردهای مخصوص به خوداستفاده می کنند ولی درکل می توان گفت که تفاوتی عمده با هم ندارند برای آشنایی بیشتر شما استانداردهای چندکشور(یا

    قاره )آورده شده است:

      استاندارد کشور یا قاره          ...................                علامت اختصار

          امریکا      …....................................................       ANSI

           اروپا   .......................................................            CE

         استرالیا    ......................................................          SAA

           کانادا     .......................................................         CSA

          ایران    ..........................................................       ISIRI

        انگلستان     .....................................................        BSI  

           ایتالیا   ..........................................................        UNI

           روسیه    .......................................................       GOST

           ژاپن     ..........................................................        JISC

           فرانسه     ........................................................        NF

    فصل دوم

     

    پیشینه ی طرح

     (مبانی نظری)

    بخش اول - اجزاء قالب های برش

     

    اجزاء قالب ای برش عبارتند از

    1- ماتریس                  2- سنبه پولک زنی               3- سنبه های سوراخکاری

    4- صفحه سنبه گیر        5- راهنماها                        6- دیواره های کانال

    7- استپ انگشتی          8- استپ اتوماتیک              9- صفحه جداکننده

    10- اتصال دهنده ها      11- کفشکها

     

    در قالبهای برش دو قسمت اصلی به نام های سنبه و ماتریس که در بالا نیز ذکر شده است وجود دارد و عملیات اصلی برش ورق را این دو قطعه انجام می دهند.

    عملکرد یک قالب برش بر مبنای اعمال فشار ورق میان سنبه و ماتریس است زمانه فرضاً ورق نازک آلومینیومی را با یکقیچی معمولی برش می دهیم در واقع همان پدیده فیزیکی رخ می دهد که در قالبای برش یک پولک اتفاق خواهد افتاد با این تفاوت که در قالب برش پولک مسیر برش یک منحنی بسته به شکل دایره است لیکن در قیچی مسیر برش به شکل خط است. آنچه که نحوه کار یک قیچی معمولی را تحت تأثیر قرار می دهد مسائل نظیر تیز بودن لبهای برش، جنس لبه های برش، عدم وجود *** در لبه ها و همچنین فاصله مناسب تیغه ها نسبت به هم است این مورد آخر اهمیت بیشتری خواهد داشت اگر به دلیل لقی در محل اتصال دو تیغه از فاصله ای نامناسب پیدا کننده عمکرد قیچی به طور اساسی دچار مشکل خواهد شد در قالب های برش بین سنبه و ماتریس لقی مناسبی وجود دارد که به اندازه قالب و جنس و ضخامت ورق بستگی دارد.

     

    راهنماها:

    مبل راهنما قطعه ای است که کفشک بالا و کفشک پایین را به هم مرتبط می کند و تعداد آن به اندازه قالب بستگی دارد و معمولاً بر روی کفشک پایین نسب می شوند.

     

    دیواره های کانال:

    تا اینجا ما هیچ صحبتی راجع به نحوه استقرار ورق برروی ماتریس نکرده ایم ورق به ستادگی بر روی ماتریس قرار می گیرد حال به وسیله ای احتیاج داریم که ورق را در جای صحیح خود قرار دهد برای این کار از قطعه ای به نام گیج با کانال استفده می کنیم کانال راهنما توسط دو تسمه فلزی که ورق را از دو طرف محصور کرده و آن را هدایت می کنند ایجاد می شود.

     

    استپ انگشتی:

    گرچه نوار ورق از اطراف محدودیت و هدایت شده است (به وسیله کانال راهنما) ولی هیچ پیش بینی ای در مورد توقف انتهای ورق نشده است. بنابراین به وسیله ای برای توقف نوار ورق و سوراخ نمودن آن توسط سنبه های مربوطه احتیاج می باشد. به این وسیله استپ انگشتی می گویند.

     

    ماتریس:

    بدنه ماتریس معمولاً به صورت مستطیل در نظر گرفته می شود. و دیواره سوراخ ها برای آسان بیرون افتادن قطعه، شیب دار در نظر گرفته می شوند و همچنین جای کافی برای پیچ ها و پین هایی که قالب را به کفشک می بندند در نظر گرفته می شوند.

     

    سنبه پولک زنی:

    سنبه به جزئی از قالب گفته می شود ه به طرف بالای پرس بسته می شود و با پایین آمدن عملیات مختلفی بر روی نوار ورق انجا می دهد. از سنبه ها برای برش، سوراخ کاری، ایجاد خم یا فرم در قطعه استفاده می شود.

     

    سنبه سوراخ کاری:

    برای جلوگیری از تکان خوردن نوار قطعه در هنگام پایین آمدن سنبه و عملیات سوراخکاری احتیاج است که قطعه ای قبل از رسیدن سنبه به نوار ورق، ورق را بگیرد که این کار را سنبه سوراخکاری انجام می دهند که قبل از سنبه پولک زنی قرار دارند و طول آنها نیز از سنبه پولک زنی بزرگتر هستند.

     

    صفحه سنبه گیر:

    همانطور که از اسم ان پیدا است کار این قطعه گرفتن سنبه ها است و معمولاً صفحه سنبه گیر بصورت مستطیل ساخته می شود.

    استپ اتوماتیک:

    پس از آنکه نوار ورق در مرحله اول سوراخ کاری شد باید برای تولید قطعه پیشروی کند . حال این نکته پیش می آید که قدر نوار باید جلو برود. وسله ای که حرکت ورق را محدد می کند و در هر بار ضربه پرس عمل می کند به پین اتوماتیک موسوم است (بر خلاف پین انگشتی ک فقط یکبار و در ابتدای هر نوار گذاری عمل می کند.

  • فهرست و منابع پروژه کارآفرینی طراحی قالب های برش و اهمیت اقتصادی آن

    فهرست:

    پیشگفتار

    فصل اول – کلیات طرح

    تعریف موضوع

    اهداف تحقیق

    اهمیت و دلیل انتخاب موضوع

    موانع و محدودیتهای طرح

    تعریف واژه ها و اصطلاحات تحقیق

    روش جمع آوری اطلاعات

    تاریخچه طرح

    فصل دوم – پیشینه موضوع

    بخش اول – اجزای قابهای برش

    بخش دوم – روش طراحی قطعات قالب برشی

    فصل سوم – نیازمندیهای طرح

    سازمانی

    غیر سازمانی

    فصل چهارم – براورد مالی طرح

    سرمایه مورد نیاز

    فصل پنجم – خلاصه ، نتیجه گیری و پیشنهادها

    خلاصه

    نتیجه گیری

    پیشنهادها

    پیوست ها

    منابع و مآخذ

    منبع:

    اصول نقشه کشی و طراحی قالب

     مؤلف یوسف ستاره شناس

    طراحی و ساخت قالب و قیود

    مؤلف: Roland /Klein      مترجم : مندس عبدالله ولی نژاد

     

    گام به گام طراحی و ساخت قالبهای برشی

    مؤلف: Paquin,j,R    مترجم : مهندس عبدالله ولی نژاد – مهندس کیانی جوای فخار

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت