پروژه کارآفرینی کارگاه تولید فندک آشپزخانه

تعداد صفحات: 46 فرمت فایل: word کد فایل: 400003547
سال: نامشخص مقطع: صنایع دسته بندی: طرح توجیهی کارآفرینی سایر موضوعات
قیمت قدیم:۷,۴۰۰ تومان
قیمت: ۴,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآفرینی کارگاه تولید فندک آشپزخانه

    خلاصه طرح :

    در این طرح به بررسی کارگاه تولید فندک آشپزخانه پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و ... پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و ... از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد .

     

    فصل اول

    کلیات

    مقدمه :

    به طور کلی خواص متنوع پلاستیک ها سبب شده که آنها در تمام صنایع بدون استثنا کاربرد فراوانی داشته باشند و این کاربردها روز به روز بیشتر و متداولتر شده و در شرایط بهتری جایگزین مواد طبیعی می شوند .

    می توان پیدایش محصولات جدید و نیز ایجاد گسترش فرهنگ استفاده از چنین پدیده ای را نتیجه مستقیم ورود پلاستیک به عرصه زندگی روزمره دانست که به دلیل خواص مناسب امکان استفاده از چنین وسایلی را برای همگان فراهم آورده است.

    نام کامل طرح و محل اجرای آن :

    تولید  فندک آشپزخانه

    دلایل انتخاب طرح :

    امروزه در کشور ما به دلیل رونق صنعت پتروشیمی، ساخت انواع کالای مصرفی و نهایی نیز با رشد روز افزونی روبرو است. به دلیل تولید اکثر پلاستیک های پر مصرف در داخل کشور امکان تولید محصولات نهایی از این موارد فراهم شده است. به نظر  می رسد که با توجه به ضرورت عرفی استفاده از چنین وسیله ای و جای داشتن آن در فرهنگ مصرفی عده ای از افراد و طبقات جامعه میتوان به جای اقدام به ورود آن از کشورهای بیگانه و به هدر رفتن ارز مصرفی حاصل به برپایی واحد مشابه که به اندازه کافی دارای توجیه فنی و اقتصادی باشد، مبادرت ورزید.

    وضعیت و میزان اشتغالزایی :

    تعداد اشتغالزایی این طرح 29 نفر میباشد .

    تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

    فندک

    نام کالای مورد نظر فندک آشپزخانه می باشد و جزو کالاهای نهایی به حساب می آید . فندک وسیله ای است که برای تولید جرقه و شعله به کار برده می شود. کاربرد فندک عمدتا برای روشن کردن وسایل گازسوز و نفت سوز میباشد.

    طبقه بندی محصول

    طبقه بندی فندک از جهات گوناگون قابل انجام است ، از آن جمله نحوه عملکرد فندک می باشد . در این طبقه بندی فندک ها به دو دسته تقسیم میشوند که عبارتند از :

     برقی: این فندک ها به برق متناوب وصل می شود ، یعنی برای تولید جرقه از جریان برق استفاده میشود.

     سایشی: در این نوع فندک، نیروی مکانیکی عامل تولید جرقه می باشد، به این صورت که دو سطح که از جنس مخصوص می باشند با سرعت روی هم حرکت داده م یشوند و بنابراین جرقه تولید میشود.

     

    براساس یک نوع طبقه بندی دیگر فندک به سه دسته تقسیم میشود که در زیر توضیح داده شده است.

    گرمایی: در این نوع از فندک ها نیروی برق به گرما تبدیل شده و عملا هیچگونه جرقه و شعله وجود ندارد ، مانند فندک اتومبیل . برخی از فندک هایی که در آشپزخانه به کار می رود به طور محدود از این نوع میباشند.

    جرقه ای: فندک جرقه ای در طبقه بندی فندک های آشپزخانه شرح داده میشود.

    شعله ای : فندک شعله ای در واقع وسیله ای است که پس از ایجاد جرقه، توسط منبع سوختی که در آن تعبیه شده، شعله را به وجود می آورد.

     

     

     

     فندک های شعله ای خود به دو دسته تقسیم میشوند:

    الف- گرمایی و سوخت : در این نوع فندک گرما توسط برق شهر و یا باتری یا دینام کوچکی که در داخل فندک تعبیه شده تولید و به همراه سوخت فندک شعله ایجاد میشود.

    ب- جرقه ای و سوخت : در این نوع فندک، جر قه توسط برق، باتری یا عمل سایش ایجاد شده و باعث احتراق سوختی که در فندک قرار گرفته میشود و در نتیجه شعله به وجود می آید.

    سوختهای به کار برده شده در فندکها عبارتند از الکل، بنزین، نفت، گاز. به عنوان نمونه می توان فندکهایی را که از سوختهای مایع استفاده میکنند، در نظر گرفت . در این فندک ها جرقه ابتدایی باعث بخار شدن سوخت مایعی که در فتیله قرار دارد شده و در نتیجه فتیله گرم شده و با جرقه های بعدی سوخت بخار شده، محترق میشود و شعله به وجود می آید. تقسیم بندی های فوق در حالت کلی می باشد و در حالت خاص که فندک آشپزخانه مد نظر می باشد ، این تقسیم بندی به صورت زیر در می آید.

    برقی : از این نوع فندک ها اصطلاحا به عنوان فندک هایی که قوس الکتریکی ایجاد می کنند یاد شده، ولی در واقع هیچگونه قوسی ایجاد نمیشود بلکه همان جرقه های متناوب است که در اثر جریان برق ایجاد میشود.

    گازی جرقه ای: این فندک در طبقه بندی شعله ای شرح داده شده است.

    جرقه ای : این نوع فندک فق ط جرقه تولید کرده و تولید جرقه به دو روش سایشی و دینامی می باشد . در روش سایش دو سطح زیر در اثر حرکت با سرعت، نسبت به یکدیگر باعث ایجاد جرقه می شوند . در روش دینامی در اثر فشار دادن دسته دینام تحریک شده و جرقه به وجود می آید . فندک های تفنگی و فشاری از این نوع میباشند.

    توضیح این نکته در مورد فندکهای آشپزخانه برقی ضروری است که این فندکها جرقه متناوب را به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم از جریان برق به وجود می آورند . در حالت نخست جریان برق مستقیما باعث تولید جرقه می شود که در اصطلاح به این نوع فندک ، فندک جرقه الکتریکی با قوس می گویند. در حالت دوم که جریان حاصل شارژ خازن می باشد، برق در خازن ذخیره می شود و برق ذخیره شده در قسمت انتهایی تولید جرقه میکند.

     

    مشخصات فنی محصول

    درون فندک یک سیم پیچ جای دارد که بر روی لوله برنجی پیچیده شده و داخل لوله برنجی یک فنر وجود دارد که در بالای آن هسته آهنی قرار گرفته است . سیم پیچ آهن ربای فندک به صورت سری در مسیر میله و پایه قرار می گیرد و یک شاخه از جریان برق مستقیما به پایه متصل شده و ش اخه دیگر جریان برق نیز به صورت سری به سیم پیچ و فنر متصل می شود. زمانی که اتصال میله و پایه برقرار باشد و فندک را به جریان برق وصل کنیم، سیم پیچ آهنربا شده میله را به سمت پایین جذب می کند و در نتیجه در فاصله معینی بین پایه و میله جرقه ایجاد می شود. بلافاصله پس از جذب میله توسط سیم پیچ به سمت پایین جریان برق قطع شده و سیم پیچ خاصیت آهنربایی خود را از دست می دهد و میله آهنی توسط فنر با سختی مشخصی که به این منظور طراحی شده به سمت بالا رانده میشود. با تکرار این عمل جرقه های مکرری ایجاد میشود.

    مشخصات فنی فندک از نظر جنس، استحکام و اجزا به شرح زیر است. دسته فندک از جنس پلاستیک می باشد. پلاستیک دسته بر اساس مرغوبیت کالای تولید شده می تواند از انواع مختلف در نظر گرفته شود . با توجه به اینکه نوع جنس پلاستیک تاثیری در فرایند تولید فندک ندارد، در شیفت های مختلف کاری میتوان از جنس های مختلف برای تولید دسته فندک استفاده نمود که البته این کار هم اکنون توسط کارخانجات یا کارگاههای تولید فندک صورت می گیرد و فندکهای تولید شده با جنس های مختلف و در نتیجه قیمت های مختلف عرضه میگردد.

    از آنجایی که پوشش فلزی فندک نیرویی را تحمل نم یکند از ورق با ضخامت های مختلف برای تولید آن استفاده می شود. حتی در برخی تولیدات با توجه به شکل و جنس نمونه های مختلف به نظر می رسد که میتوان برای این قسمت از ورق های ضایعاتی استفاده نمود.

    میله فلزی به کار رفته درون سیم پیچ باید خاصیت مگنت شوندگی داشته باشد، یعنی در میدان مغناطیسی جذب آهنربا شود و در عین حال خاصیت مغناطیس را در خود نگه ندارد که برای این منظور فولادهای ساختمانی مناسب به نظر میرسد.

    از جهت فنی انتخاب ابعاد محدوده وسیعی را در بر می گیرد و تنها با توجه به اصول ارگونومی، دسته باید به گونه ای باشد که به راحتی در دست جای بگیرد . به همین دلیل است که در طراحی های مختلف، ابعاد متفاوت منظور میشود که از نظر فنی هیچ برتری و تفاوتی ندارد.

    کلید باید در محلی قرار گیرد که دسترسی به آن راحت باشد . فاصله محل جرقه تا دسته پلاستیک باید به گونه ای باشد که به هنگ ام ایجاد جرقه و روشن شدن شعله به دست و نیز قسمت پلاستیکی فندک آسیبی وارد نشود. معمولا این فاصله در فندک های مختلف بین ۶ تا ۱۵ سانتیمتر متغیر است. بسته بندی مورد نظر برای این نوع فندکهای آشپزخانه به صورت قرار دادن در داخل طلق های پلاستیکی و مقواهای چاپ خورده رنگی که پشت طلق قرار میگیرد ، میباشد. از آنجایی که پوشش فلزی فندک نیرویی را تحمل نم یکند از ورق با ضخامت های مختلف برای تولید آن استفاده می شود. حتی در برخی تولیدات با توجه به شکل و جنس نمونه های مختلف به نظر می رسد که میتوان برای این قسمت از ورق های ضایعاتی استفاده نمود.

    میله فلزی به کار رفته درون سیم پیچ باید خاصیت مگنت شوندگی داشته ب اشد، یعنی در میدان مغناطیسی جذب آهنربا شود و در عین حال خاصیت مغناطیس را در خود نگه ندارد که برای این منظور فولادهای ساختمانی مناسب به نظر میرسد. از جهت فنی انتخاب ابعاد محدوده وسیعی را در بر می گیرد و تنها با توجه به اصول ارگونومی، دسته باید به گونه ای باشد که به راحتی در دست جای بگیرد . به همین دلیل است که در طراحی های مختلف، ابعاد متفاوت منظور میشود که از نظر فنی هیچ برتری و تفاوتی ندارد.کلید باید در محلی قرار گیرد که دسترسی به آن راحت باشد . فاصله محل جرقه تا دسته پلاستیک باید به گونه ای باشد که به هنگ ام ایجاد جرقه و روشن شدن شعله به دست و نیز قسمت پلاستیکی فندک آسیبی وارد نشود. معمولا این فاصله در فندک های مختلف بین ۶ تا ۱۵ سانتیمتر متغیر است.

    بسته بندی مورد نظر برای این نوع فندکهای آشپزخانه به صورت قرار دادن در داخل طلق های پلاستیکی و مقواهای چاپ خورده رنگی که پشت طلق قرار میگیرد ، میباشد.

  • فهرست و منابع پروژه کارآفرینی کارگاه تولید فندک آشپزخانه

    فهرست:

    خلاصه طرح :............................................................................................................................................................. 4

    فصل اول..................................................................................................................................................................... 5

    کلیات........................................................................................................................................................................... 5

    مقدمه :......................................................................................................................................................................... 6

    نام کامل طرح و محل اجرای آن :............................................................................................................................... 6

    محل اجرا :.................................................................................................................................................................. 6

    مشخصات متقاضیان :.................................................................................................................................................. 6

    دلایل انتخاب طرح :................................................................................................................................................... 7

    وضعیت و میزان اشتغالزایی :...................................................................................................................................... 7

    تاریخچه و سابقه مختصر طرح :................................................................................................................................. 7

    فندک........................................................................................................................................................................... 7

    طبقه بندی محصول..................................................................................................................................................... 8

    براساس یک نوع طبقه بندی دیگر فندک به سه دسته تقسیم میشود که در زیر توضیح داده شده است................. 8

    فندک های شعله ای خود به دو دسته تقسیم میشوند:............................................................................................... 9

    مشخصات فنی محصول............................................................................................................................................ 10

    کد محصول............................................................................................................................................................... 14

    شماره تعرفه گمرکی................................................................................................................................................. 14

    شرایط واردات.......................................................................................................................................................... 15

    بررسی و ارائه استاندارد ملی................................................................................................................................... 15

    بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمینه قیمت داخلی و جهانی محصول................................................................ 16

    توضیح موارد مصرف و کاربرد................................................................................................................................. 17

    بررسی کالاهای جایگزین و تجزیه و تحلیل اثرات آن بر محصول......................................................................... 17

    کشورهای عمده تولید کننده و مصرف کننده محصول............................................................................................ 17

    شرایط صادرات........................................................................................................................................................ 18

    وضعیت عرضه و تقاضا............................................................................................................................................ 19

    بررسی ظرفیت بهره برداری و روند تولید.............................................................................................................. 19

    بررسی وضعیت طرح های جدید و طرح های توسعه در دست اجرا.................................................................... 19

    بررسی روند واردات محصول از آغاز برنامه سوم................................................................................................... 20

    بررسی روند مصرف از آغاز برنامه.......................................................................................................................... 20

    بررسی روند صادرات محصول از آغاز برنامه سوم................................................................................................. 21

    بررسی نیاز به محصول با اولویت صادرات تا پایان برنامه چهارم........................................................................... 22

    بررسی اجمالی تکنولوژی و روشهای تولید و عرضه محصول در کشور................................................................. 24

    مجوز های قانونی :................................................................................................................................................... 24

    مراحل صدور جواز تاسیس :................................................................................................................................... 25

    شرایط عمومی متقاضیان ( اعم از اشخاص حقیقی یا حقوقی ) دریافت جواز تاسیس.......................................... 25

    1-   اشخاص حقیقی............................................................................................................................................... 25

    2-   اشخاص حقوقی.............................................................................................................................................. 25

    مدارک مورد نیاز:...................................................................................................................................................... 26

    اصلاحیه جواز تاسیس :........................................................................................................................................... 26

    تعریف:...................................................................................................................................................................... 27

    صدور پروانه بهره برداری :..................................................................................................................................... 27

    مراحل صدور توسعه طرح :..................................................................................................................................... 28

    فصل دوم.................................................................................................................................................................. 29

    روش انجام کار......................................................................................................................................................... 29

    جنبه های ابتکاری بودن و خلاقیت به کار رفته شده :........................................................................................... 30

    مشخصات نیروی انسانی مورد نیاز از لحاظ مفید بودن و توانایی کار :.................................................................. 30

    تعیین نقاط قوت و ضعف تکنولوژی های مرسوم................................................................................................... 31

    بررسی و تعیین حداقل ظرفیت اقتصادی طرح....................................................................................................... 31

    میزان مواد اولیه مورد نیاز و محل تامین آن.............................................................................................................. 33

    پیشنهاد منطقه مناسب برای اجرای طرح................................................................................................................. 34

    بررسی و تعیین میزان تامین آب، برق، سوخت، امکانات مخابراتی و ارتباطی...................................................... 35

    -آب........................................................................................................................................................................... 35

    -  برق....................................................................................................................................................................... 36

    الف ) برق مورد نیاز خط تولید و تأسیسات............................................................................................................ 36

    ب ) برق روشنایی ساختما نها و محوطه................................................................................................................. 36

    تأسیسات سوخت رسانی.......................................................................................................................................... 37

    وضعیت حمایت های اقتصادی و بازرگانی............................................................................................................. 37

    حمایت تعرفه گمرکی (محصولات و ماشین آلات)  و مقایسه با تعرفه های جهانی............................................... 38

    -  حمایت های مالی (واحدهای موجود و طرح ها ) بانکها و شرکتهای سرمایه گذار............................................ 39

    فصل سوم................................................................................................................................................................. 40

    امور مالی طرح.......................................................................................................................................................... 40

    سرمایه گذاری ثابت طرح :...................................................................................................................................... 41

    خرید دفتر کار :........................................................................................................................................................ 41

    هزینه زمین :............................................................................................................................................................. 41

    هزینه محوطه سازی :................................................................................................................................................ 42

    هزینه ساختمان سازی :............................................................................................................................................ 42

    هزینه ماشین آلات و تجهیزات :............................................................................................................................... 43

    هزینه تاسیسات و تجهیزات عمومی :....................................................................................................................... 43

    هزینه حق انشعاب ها :............................................................................................................................................. 44

    وسایل اداری و خدماتی............................................................................................................................................ 44

    وسایل نقلیه :............................................................................................................................................................. 44

    هزینه های قبل از بهره برداری................................................................................................................................ 45

    هزینه های پیش بینی نشده...................................................................................................................................... 45

    هزینه سرمایه گذاری ثابت :..................................................................................................................................... 45

    فصل چهارم.............................................................................................................................................................. 46

    جمع بندی – نتیجه گیری و پیشنهادات.................................................................................................................. 46

    نتایج حاصله از اجرای طرح :.................................................................................................................................. 47

     

     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت