طرح کسب و کار شرکت کامپیوتر

تعداد صفحات: 64 فرمت فایل: word کد فایل: 400003189
سال: قبل از 1390 مقطع: صنایع دسته بندی: طرح توجیهی کارآفرینی فناوری اطلاعات و کامپیوتر
قیمت قدیم:۹,۲۰۰ تومان
قیمت: ۶,۴۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح کسب و کار شرکت کامپیوتر

    مقدمه:

    نیاز به موفقیت (NEED FOR ACHIEVEMENT) یک عامل بالقوه در کارآفرینی است که می تواند باعث رشد و توسعه اقتصادی شود. نیاز به موفقیت گونه ای ویژه از انگیزه به شمار می‌آید که شامل یک احساس درونی و قوی نسبت به موفقیت است. این نیاز برمبنای انتظار انجام کارهای بهتر و سریع تر از دیگران یا انجام بهتر این کارها نسبت به گذشته است. شواهد متعددی، وجود ارتباط بین سطح انگیزه موفقیت و قابلیت پیشرفت یک جامعه را نشان می دهند. این شواهد به این موضوع اشاره دارند که انگیزه موفقیت می‌تواند پیشرفت اقتصادی و تکنولوژیکی را تغذیه کند و موجب گسترش آن شود

    کارآفرینی، مفهومی است که همراه با خلقت بشر وجود داشته است. به تعبیری دیگر، کارآفرینی، کانون و مرکز ثقل کار و تلاش و پیشرفت بشر در عصر مدرنیته، تلقی می‌شود. به زبان ساده، ”کارآفرینی“ همان فرایند تاسیس و یا توسعه کسب‌وکار، برمبنای یک فکر و ایده نو است. کارآفرینی، به منظور رشد و نمو در جوامع، نیازمند وجود فرهنگ خاصی است. با توجه به اهمیت کلیدی کارآفرینی در اقتصادهای نوین (ایجاد شرکتهای کوچک و متوسط)،‌ کشورهای مختلف، برنامه‌های مفصلی را برای بسط چنین فرهنگی در جامعه خود تدارک دیده‌اند تا بتوانند همچنان مسیر رشد و پویایی‌شان را ادامه دهند. بنابراین، شناسایی عوامل موثر بر ایجاد و توسعه فرهنگ کارآفرینی در جامعه و نیز ویژگیهای منحصر به فرد کارآفرینان در سازمان شغلی یک فرد در دنیای امروزین به عنوان عنصر رشد و توسعه از ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی محسوب می­شود؛ به گونه­ای که عنصر کارآفرینی به عنوان موتور حرکتی تولید و توسعه اقتصادی و از سویی پرورش‌دهنده و تقویت کننده روحیه سرمایه­گذاری و بهره­وری در نیروی انسانی تلقی می­شود. از همین رو مقاله حاضر نیز با دیدگاه توصیفی- تحلیلی، مؤلفه­ها و عوامل تأثیرگذار بر ایجاد و توسعه فرهنگ کارآفرینی در سازمانها را برشمرده و به تشریح هر یک از آنها می­پردازد.

    لذا در صدد شدیم با توجه به نیاز بازار و پیشرفت سریع و روزافزون علم کامپیوتر و دیجیتال در ایران و بالاخص خراسان شمالی طرحی را مبنی بر افتتاح شرکت کامپیوتر در شهرستان بجنورد ثبت و فعالیت خود را آغاز کنیم و این طرح را با تطبیق دادن اصول طرح کارآفرینی کسب و کار به صورت مکتوب به مرحله اجرا درآورم.

    ب - مشخصات محل اجرای طرح :

    *- ابعاد و مساحت محل اجرای طرح :

    یک واحد اپارتمان تجاری به مساحت 60 متر مربع ویک واحد آپارتمان مسکونی

    * نزدیک ترین شهر و فاصله آن تا محل کسب و کار:

    نزدیک ترین شهر به حوزه فعالیت آشخانه و دورترین آن شهرستان جاجرم است

    *فاصله محل استقرار کسب و کار تا جاده اصلی ،نوع راه و جاده مربوطه:

    محل کسب وکار در محدوده شهر بوده و فاصله تا جاده اصلی ندارد

    *امکانات تامین مواد و لوازم در محل:

    شامل 2 نوع میباشد:

    1- امکانات رفاهی:در همان آپارتمان استقراری محل کسب وکار

    2- امکانات مربوط به کسب وکار که مواد اولیه آن از طریق شرکت های معتبر در تهران تهیه میشود

    *امکانات تامین نیروی کار ماهر در منطقه

    برای راه اندازی شرکت نیاز به حداقل 4 نفرنیروی کار به طور تمام وقت نیاز داریم که میتوان از طریق آزمون استخدام ویا از طریق روزنامه های استانی اقدام نمود

    *ترسیم کروکی زمین محل استقرار کسب و کار

    ج- عنوان خدمات و ظرفیت:

     

    ردیف نام خدمات ظرفیت خدمات سالانه واحد قیمت ارائه خدمات درزمان کنونی
    1 تعمیر قطعات کامپیوتری بستگی به میزان درخواست مردم ماهانه حدود 100 قطعه وسالانهبیش از 1200 قطعه  1  
     
    15.000.000ریال
    2 برقراری سیستم شبکه وپشتیبانی بسته به میزان تقاضا 50 بار در ماه وبیش از 500بار در سال 1  
    5.000.000ریال
    3 خرید قطعات کامپیوتری تقریبا 10 بار در سال 1   100.000.000ریال

     

    د- میزان سرمایه گزاری :

    سرمایه کل آورده کار آفرین آورده سهام داران تهسیلات
    200.000.000 30.000.000 ریال 30.000.000 ریال 140.000.000ریال

     

    و- میزان اشتغال زایی طرح:

     در مرحله اول ایجاد شرکت 4نفر مشغول به فعالیت میشوند:

    1)رییس شرکت و بازار یاب2)آبدارچی3)نیروی کار متخصص در سازمان جهت تعمیر قطعات

    4) نیروی کار متخصص جهت حضور در شعبات بابت تعمیر و پشتیبانی

     

    ه- اعلام محرمانه بودن طرح:

    در صورت امکان طرح به صورت محرمانه باقی می ماند

     

    2- خلاصه مدیریتی/ اجرایی:

          شرکت خدمات کامپیوتری صبا رایانه در زمینه ارائه خدمات کامپیوتری نظیر تعمیر و پشتیبانی قطعات کامپیوتری در مردم ها و ایجاد شبکه های  کامپیوتری بین مردم ها فعالیت خود را اغاز کرده و شرکت در یک واحد مسکونی فعالیت خود را اغاز کرده که مساحت واحد فوق 60متر مربع میباشد از امکانات اولیه شرکت میتوان در ساختمان فوق واحد اداری  واحد تعمیرات و واحد انبار و واحد مدیریت را نام برد.

     شرکت دارای 4نفر پرسنل تمام وقت میباشد و هدف اصلی ان توصعه فعالیت در زمینه خدمات کامپیوتری تولید مواد اولیه توسط خود شرکت و تولید دستگاه هایATM و پشتیبانی این دستگاه ها در اینده ورفع مشکلات فعلی موجود در ان میباشد.

     

    *ماموریت و اهداف اصلی شرکت

    هدف ما از ایجاد شرکت علاوه بر توسعه روزافزون ان قرار گرفتن در رده رقبای خود بوده و سعی بر این می شود که با تلاش و پشتکار بتوانیم جایگاه خود رادر میان رقبا بالاتر ببریم.

     

    *نوع کسب و کار :

    نوع کسب و کار خدماتی بوده و نوع مالکیت شرکت خصوصی می باشدکه در ان یک نفر به عنوان مدیر عامل و یک نفر به عنوان نائب رئیس می باشد.

     

    *منبع سرمایه مورد نیاز

        سرمایه مورد نیاز شرکت بالغ بر 250.000.000 ریال بوده که 50.000.000 ریال توسط کارافرین و 50.000.000 ریال توسط سهام داران و مبلغ 150.000.000 ریال بوسیله تسهیلات مردمی تشکیل می دهد.

    *اطلاعات مالی مهم از وضعیت گذشته و برنامه ریزی برای آینده

    سهم شرکت در حال حاضر بالغ بر 100 سهم بوده که هدف ما بر این اساس است که با توسعه کسب وکار و جذب مشتریان جدید و استخدام نیروهای برجسته بتوانیم بر میزان سهام شرکت در آینده افزوده و در جهت تشکیل یک شرکت خدماتی گسترده در شرکت و تولید مواد اولیه شرکت گام برداریم.

     

    3- تجزیه و تحلیل صنعت

    الف- تجزیه و تحلیل محیطی

    * محیط کسب و کار

     

    *خدمات لازم به منظور پشتیبانی عملیات

    خدمات لازم به منظور پشتیبانی از خدمات فعلی شرکت در منطقه نمیباشد و ما مجبور هستیم تا مواد اولیه خود را از طریق شهر تهران فراهم اوریم.

     

    *خدمات و زیر بنای مناسب برای کارکنان

    مسلما قبل از ایجاد هر شرکت میبایست شرایط رفاهی نظیر مسکن  اموزش و... را برای کارکنان و خانواده انها در نظر بگیریم که شرکت ما واحدهای دیگر اپارتمان را به عنوان واحد مسکونی جهت رفاه حال کارکنان خود در نظر گرفته است.

    * روش های حمل و نقلی

    شرکت جهت انجام امور حمل و نقل استفاده از حمل و نقل عمومی را در نظر گرفته است.

    * محل استقرار کسب و کار از نظر ضوابط زیست محیطی

    بله محل استقرار کسب و کار شرکت از نظر ضوابط زیست محیطی بسیار مناسب است.

     

    *فرهنگ (اعتقادات مذهبی ، فرهنگ مصرف ،آداب و رسوم )

    *آشنایی منطقه با فرهنگ

    مسلما هر کسب و کاری قبل از آغاز فعالیت خود میبایست اشنایی کامل از فرهنگ اعتقادات باورهای مربوطه به منطقه ای که میخواهد فعالیت خود را در ان اغاز کند داشته باشد.

     

     *فرهنگ منطقه ، کالا های تولید شده و خدمات ارائه شده

    استان خراسان شمالی با توجه به این که مردم های فراوانی در ان مشغول به فعالیت بوده و به عنوان اقلیتی با فرهنگ غنی هستندمسلما پذیرای خدمات ارائه شده توسط شرکت میباشد.

    *موانع فرهنگی منطقه در ایجاد ، توسعه و ترویج کسب و کار

    با توجه پیش بینی های انجام شده فرهنگ موجود در این استان هیچ گونه مغایرتی با کسب و کار شرکت ندارد.   

     

    *راه اندازی کسب و کار بدون در نظر گرفتن کسب و کار:

    البته تحقیق و تفحص در ارتباط با اداب و رسوم فرهنگ باورها و اعتقادات هر منطقه قبل از انجام هر کسب و کاری لازم بوده تا بتوان در ان فعالیت موفق تر عمل نموده و خوشبختانه کسب و کار شرکت میتواند بدون در نظر گرفتن فرهنگ بومی منطقه نسبت به انجام فعالیت های خود اقدام نماید.

     

    *اقتصاد

    با توجه به این که  مشتریان اصلی ما را مردم ها شامل میشود در نتیجه میتوان گفت مسلما مردم و ادارات دارای درامدهای بسیار خوبی بوده و توان پاسخگویی به پرداخت هزینه های انجام شده توسط شرکت را دارا میباشد و در حین شرکت سعی بر این دارد که با انجام بهترین و با کیفیت ترین فعایت را با ارزانترین هزینه به مشتریان خود ارائه تا بتوانند همه به نفع مشتریان خود (مردم ها) عمل کرده و هم مشتریان جدیدرا جذب نماید.

     

    * تغییرات جمعییتی

    به تبع تغییرات جمعیتی نقش بسزایی در کسب و کار ما داشت به طوری که با افزایش  جمعیت مردم ها موظف به توسعه شعبات خود مبنی بر ارائه خدمات بهتر به مشتریان بوده و در نتیجه در راستای این امر خواهان خدمات هر چه بیشتر و به موقع را از شرکت جهت کسب رضایتمندی از مشتریان را وارد همچنین افزایش  جمعیت جوان خود تاثیر مستقیم بر شرکت داشته به طوریکه باعث افزایش نیروی فعال و کاردان و متخصص جهت پیشبرد اهداف شرکت را دارا میباشد.

     

     

    ب- تجزیه و تحلیل بازار

     

    *اندازه بازار خدمت و نرخ رشد

    باتوجه به گسترش روز افزون اقتصادی و فرهنگی و علمی کشور به مراتب مردم ها نیز سعی بر ان دارند که از این پیشرفت های روز عقب نمانده و در نتیجه خواهان فناوری جدید علمی و نرم افزاری و سخت افزاری در سیستم های کامپیوتری خود بوده  که شرکت سعی بر ان دارد تا با دستیابی به اطالاعات و فن اوری روز دنیا با ارائه این فن اوری به مردم ها همچنان مشتریان خود را محفوظ داشته.

    *بررسی روند های بازار

    به مرور زمان بازار خدمات ما رو به افزایش بوده و این خود مدیون توسعه و پیشرفت نرم افزاری و سخت افزاری قطعات کامپیوتری در تمامی ادارات و سازمان ما بویژه در مردم ها میباشد

    * بازار پتانسیل رشد و توسعه

    این بازار به دلیل رقابت شدید تولیدات و خدمات نرم افزاری و سخت افزاری پتانسیل رشد و توسعه را دارا میباشد

    شاخص های فناوری موثر بر بازار

    از جمله شاخص های فناوری موثر بر بازار خدمات کامپیوتری میتوان رشد اقتصادی و علمی را نام برد عوامل فصلی هیچگونه تاثیر بر این بازار نداشته  برخورد مناسب ارائه خدمات سریع و به موقع  سرمایه داری از جمله قوانین و مقررات موثر بر بازار خدمات میباشد.

    *ساختار بازار

    *نوع  بازار محصولات

    بازار کسب و کار فعلی شرکت یک نوع بازار رقابتی بوده و از جمله شرکت خدماتی بسیار بزرگ روز ایران میتوان به شرکت خدماتی و تولیدی :

    1) شرکت داده پرداز ایران:تولید کننده و ارائه کننده قطعات سخت افزاری نظیر key bord,monitor,case  را نام برد.

    2) شرکت ایران سیستم: تولید کننده انواع سخت افزارها نظیر mother bord   کارت گرافیکی و تجهیزات مخابراتی میباشد.

    *فعالان موجود در بازار

     از جمله عوامل کلیدی موفقیت این شرکت در بازار این بوده که علاوه بر گستردگی ان در ارائه انواع خدمات تعمیر و تجهیز لوازم کامپیوتری در ادارات خود تولید کننده تعدادی از مواد اولیه مورد نیاز جهت ارائه این خدمات در سازمان ها  مردم ها و شرکت و ادارات میباشند که این امر باعث کاهش هزینه ها و در نتیجه ارائه خدمات ارزانتر به مشتریان خود گردیده است.

     

    *بررسی رقبا

    *رقبای مستقیم و غیر مستقیم

       ازرقبای مستقیم  در بازار میتوان به شرکت هایی که فعالیت های خدماتی نظیر شرکت ما را انجام داده میباشند و از رقبای غیر مستقیم میتوان فروشنده ها و تعمیر کارهای جزئی را اشاره نمود.

    *تهدیدات احتمالی

    از جمله تهدیدات احتمالی توسط رقبا جذب نیروهای کارامد شرکت توسط وعده و وعیدهای مالی را اشاره نمود که در زمینه برتری های و کاستی ها دو شرکت زیر را مورد بررسی قرار میدهیم:

    1)شرکت داده پردازی ایران: که به عنوان یک شرکت دولتی مشغول به فعالیت بوده که در زمینه مدیریتی کمکار عمل کرده و منابع مالی ان محدود و قیمت قطعات ارائه شده توسط این شرکت نسبتا بالا میباشد.

    2) شرکت ایران سیستیم: به عنوان یک شرکت خصوصی فعالیت خود را اغاز کرده دارای زمینه مدیریتی قوی بوده شبکه توزیع ان بسیار فعال منابع مالی بسیار خوب و قیمت قطعات ارائه شده این شرکت نسبتا ارزان و با کیفیت میباشد.

     

    *وضعیت رقبای در آینده

    مسلما شرکت فوق با تدابیر ویژه خود هیچگاه در جهت بر شکستگی پیش نخواهد رفت و سعی بر توسعه فالیت های خود را خواهد نمود در اینده مسلما با گسترش  فالیت ها و افزایش نیروی کار امد و جذب مشتریان ویژه خود (مردم ها)و انتقال شعبه اصلی شرکت به پایتخت میتوان تا حدودی بر بازار رقابتی و رقبای خود وارد و مشتریان انها را به سمت خود سوق داد و این خود مستلزم تلاش و پشتکار بالا میباشد.

     

    *تجزیه و تحلیل عرضه و تقاضا

     

    *میزان واردات محصول

    میزان واردات محصولاتی (مواد اولیه و خدمات)در سالهای گذشته بسیر زیاد بوده به عنوان مثال در زمینه مواد اولیه :

    Cd rom :در سالهای گذشته واردات به مقدار فراوان و در سال های فعلی با کاهش ان مواجهه هستیم

    DVD whriter: در سالهای گذشته واردات ان کمتر و در سال های فعلی با افزایش واردات و تقاضای ان مواجهه ایم

    انواع چابگرها  سرورها و مانیتورها ی جدیدLCD  که امروز با افزایش تقاضا و تولید در داخل کشور و به تبع کاهش واردات این کالا نسبت به گذشته مواجهه هستیم.

  • فهرست و منابع طرح کسب و کار شرکت کامپیوتر

    فهرست:

     

    ندارد.
     

    منبع:

     

    1) استفاده از تجربیات تکنسین شرکت صبا

    2) بهره گیری از مطالب و دانستنی های سایت های :

    * http--shokri_ir-banknevesht-pic-ATM2_jpg.htm.

    3. مقصودی، جعفر و دیگران، ویژگیهای فردی: سرمایه اصلی کارآفرینی ، فصلنامه رویش، شماره 14، تابستان 1385

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت