پروژه کارآفرینی کارخانه تولید کنسانتره میوه

تعداد صفحات: 33 فرمت فایل: word کد فایل: 400003174
سال: نامشخص مقطع: صنایع دسته بندی: طرح توجیهی کارآفرینی صنایع غذایی و بسته بندی
قیمت قدیم:۶,۱۰۰ تومان
قیمت: ۴,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآفرینی کارخانه تولید کنسانتره میوه

    خلاصه طرح

    درخواست کننده تسهیلات :         شرکت کشت و صنعت در سبلان (سهامی خاص)

    موضوع طرح                    :    احداث و راه‌اندازی کارخانه تولید کنسانتره میوه به ظرفیت 7000 تن در سال

    محصول اجرای طرح          :         کیلومتر 5 جاده مشکین‌شهر به اهر استان اردبیل

    سرمایه‌گذاری قبلی

    (ریالی)                            :          620/655/2 هزار ریال

    (ارزی)                             :   -

    سرمایه‌گذاری جدید

    (ریالی)                            :   047/921/24 هزار ریال (با احتساب سرمایه در گردش و سود دوران مشارکت مدنی)

                                             047/241/19 هزار ریال (بدون احتساب سرمایه در گردش و سود دوران مشارکت مدنی)

    (ارزی)                      :       482/887/3 یورو بدون سود دوران مشارکت

    تسهیلات بانک

    (ریالی)                              :  000/000/12 هزار ریال از محل اعتبارات SME (سود دوران مشارکت مدنی: 000/680/1 هزار ریال)

    (ارزی)                              :         000/400/3 یورو از محل اعتبارات صندوق ذخیره ارزی (سود دوران مشارکت مدنی: 000/102 یورو)

    سرمایه‌ در گردش             :                   000/000/4 هزار ریال

    سهم سرمایه‌گذاری جدید متقاضی

     (ریالی)                           :                    047/241/7 هزار ریال

     (ارزی)                           :           482/487 یورو

    مدت تسهیلات               :          یکسال دوران مشارکت مدنی و 6 سال بازپرداخت با اقساط سالانه

    سود مورد انتظار:

    (ریالی)                             :            14 درصد در سال

    (ارزی) :                           با توجه به امتیازات منطقه محروم، 3 درصد در سال (2 درصد سهم بانک و 1 درصد سهم دولت)

    نرخ بازده سرمایه‌گذاری      : 44/24 درصد نتیجه‌گیری شده است.

     

    1) درخواست‌کننده تسهیلات و مجری طرح:

    شرکت کشت و صنعت در سبلان (سهامی خاص) که تحت شماره 227387 و تاریخ 11/5/83 نزد اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری به ثبت رسیده است.

    سرمایه ثبت شده شرکت برابر سه میلیارد ریال و موضوع شرکت عبارت است از تولید انواع کنستانتره و مواد اولیه برای تولید و بسته‌بندی انواع آبمیوه و توزیع آن، تولید و توزیع انواع نوشابه‌های غیر الکلی و آب و تولید انواع نکتار و پوره و صادرات و واردات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی.

    صاحبان سهام و درصد سهام:

    1 آقای محمد درخشان دارنده   90% سهام

    2 خانم زهرا صمدی امیر کندی 5% سهام

    3 خانم نسترن درخشان                   5/2% سهام

    4 خانم نازنین درخشان          5/2% سهام

    جمع:                                درصد 100

    مدیران شرکت به استناد آگهی شماره 13377/32 مورخ 20/4/85 عبارتند از:

    1 آقای محمد درخشان به سمت مدیرعامل و رییس و عضو هیات‌مدیره

    2 خانم زهرا صمدی امیر کندی به سمت نایب رییس هیات‌مدیره

    انتخاب گردیدند و کلیه اسناد و اوراق بهادار و تعهدآور شرکت از قبیل چک، سفته، بروات، قراردادها و عقود اسلامی اوراق عادی و اداری با امضای مدیرعامل به تنهایی همراه با مهر شرکت معتبر است.

     

    دفتر مرکزی شرکت:

    تهران بزرگراه بعثت چهارراه فرح‌آباد خیابان شهید امیرحسین اسدی بلوک 2 طبقه 3 پلاک 20

     

    2 محل اجرای طرح:

    عبارت است از یک قطعه زمین به مساحت 20500 مترمربع از اراضی قریه عالیجاه واقعه در کیلومتر 5 جاده مشکین‌شهر به اهر و در ضلع شمالی جاده که مسیر آن آسفالته می‌باشد. (به شرح کروکی صفحه بعد)

     

    3 سوابق طرح:

    استان اردبیل در شمال فلات ایران با مساحتی بالغ بر 4/17951 کیلومتر مربع (که 09/1 درصد مساحت کل کشور را تشکیل می‌دهد) قرار گرفته و رود ارس حدود شمالی آن را با جمهوری آذربایجان تشکیل می‌دهد. محور اردبیل آستارا، از طریق گردنه حیران مهمترین خط ارتباطی این استان با مرکز کشور می‌باشد که شهرستانهای استان را از طریق رشت و قزوین با تهران مرتبط می‌سازد. براساس آخرین تقسیمات کشوری (گزارش اقتصادی اجتماعی استان اردبیل 1382) این استان به مرکزیت شهر اردبیل دارای 9 شهرستان، 20 شهر، 25 بخش، 66 دهستان و 1855 آبادی می‌باشد. شهرستانهای این استان شامل اردبیل، بیله سوار، پارس آباد، خلخال، مغان، مشکین‌شهر، کوثر و نمین می‌باشند.

    مشکین‌شهر نیز دارای مساحتی برابر با 2/3615 کیلومتر مربع و دارای چهار بخش، سه شهر و دوازده دهستان است. جمعیت این شهرستان نیز براساس سرشماری سال 1375 حدود 000/164 نفر می‌باشد. مقایسه گروههای عمده سنی در سال 1375 (به استناد گزارش فوق‌الاشاره) نشان می‌دهد 5/53 درصد جمعیت استان در گروه سنی بین 15 تا 64 سال قرار می‌گیرد که در مقایسه با سال 1365 که این درصد 6/48 و سال 1355 برابر 9/26 درصد بوده به خوبی اهمیت اشتغال‌زایی در این استان هویدا می‌گردد.

    مشکین‌شهر با 1/14 درصد نرخ بیکاری رتبه دوم را در این استان داراست.

    باغهای استان اردبیل شامل باغهای مثمر و غیرمثمر است که در سال زراعی (82-1381) مجموع سطح زیرکشت آن بالغ بر 24888 هکتار بوده و تقریبا تمامی آن به صورت آبی بهره‌برداری می‌شود.

    محصولات عمده زیربخش باغبانی استان برحسب میزان تولید به ترتیب سیب، هلو، انگور، زردآلو، گیلاس، آلبالو، شلیل و گردو می‌باشند. تمام محصولات تولیدی به صورت تازه خوری به مصرف نرسیده و ضروری می‌نماید، این محصولات که از کیفیت مناسبی نیز برخوردارند در صنایع تبدیلی استفاده شده تا پس از تبدیل به آبمیوه و کنستانتره در زمان‌های لازم مورد استفاده قرار گیرند.

     

    4 موضوع و تشریح طرح:

    عبارت است از تولید کنستانتره انواع میوه و تولید انواع آبمیوه طبیعی به ظرفیت 7000 تن در سال این واحد تولیدی فعالیت خود را بر تولید کنستانتره و آبمیوه دو محصول عمده منطقه و استان شامل سیب و انگور متمرکز نموده است و در مراحل بعدی تولید با توجه به استعداد و توانایی ماشین‌آلات و تجهیزات و خطوط بسته‌بندی با تغییراتی اندک قادر به تولید کنستانتره و آبمیوه و میوه‌جات نظیر گلابی، هلو، آلو، زردآلو و … خواهد بود.

     

    کنستانتره سیب

    جهت تولید کنستانتره سیب که علی‌الاصول از میوه‌های درجه 2 و 3 از نظر اندازه انتخاب می‌گردند. ابتدا میوه‌های تهیه شده (مخصوص صنایع تبدیلی) جمع‌آوری گردیده و در استخرهای بزرگی به نام سیلو ذخیره می‌شود که ظرفیت این سیلوها بایستی متناسب با ظرفیت تولید باشد. سپس میوه‌ها ضمن شستشو به داخل سالن هدایت شده و پس از عبور از روی میز سورت (sorting) و جداسازی میوه‌های خراب و برگ و خاشاک و ... توسط چند نفر کارگر وارد دستگاه خردکن (crasher) می‌شود.

    میوه خرد شده توسط یک دستگاه پمپ به داخل مخازن هدایت می‌شود. به منظور افزایش راندمان آبگیری به داخل مخازن آنزیم‌های مختلفی اضافه می‌گردد و میوه از این پس وارد پروسه آبگیری می‌شود. آبگیری توسط دستگاههای پرسی انجام می‌شود که این پرس‌ها دارای انواع مختلفی بوده من جمله پرس تسمه‌ای (belt press) پرس پنوماتیکی می‌باشد.

    از مزایای مهم این دستگاه، بسته بودن محیط عمل و در نتیجه عدم آلودگی محصول و محیط و همچنین دارای بالاترین بازده از نظر استحصال آب موجود در مش میوه می‌باشد.

    کنستانتره تولیدی در مخازن بزرگی از جنس استنلس استیل و در سردخانه ذخیره شده و به تدریج و در صورت نیاز به دو صورت معمولی و اسپتیک بسته‌بندی می‌گردد و قابلیت صدور به سایر کشورها و یا انتقال به واحدهای تولید آبمیوه را پیدا می‌کند. بریکس کنستانتره تولیدی بدین شرح به حدود عدد 70 می‌رسد. برای تولید آبمیوه نیز در صورت افزودن آب و شکر و سایر افزودنی‌های مجاز به کنستانتره و انتقال به خطوط بسته‌بندی شرایط تولید آبمیوه فراهم می‌گردد.

     

    کنستانتره انگور:

    خطوط تولید کنستانتره انگور خیلی شبیه به تولید کنستانتره سیب بوده با این تفاوت که در مرحله شستشو عملیات مربوط به خوشه‌گیری بایستی انجام پذیرد و در مرحله تغلیط از دستگاه اوپراتور استفاده می‌شود.

    به منظور تولید آبمیوه از کنستانتره علاوه بر استفاده از مواد افزودنی طی چند مرحله عملیات فیلتراسیون، شفاف‌سازی آبمیوه انجام پذیرفته و سپس به خطوط بسته‌بندی منتقل می‌شوند. آبمیوه‌ها در بسته‌های 200 گرمی (میلی‌لیتر) و در نوع دی‌پک بسته‌بندی و عرضه می‌گردند.

    *(دیاگرام خطوط تولید کنستانتره سیب و انگور به منظور بیشتر روشن شدن موضوع به پیوست می‌باشد)

    ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز وارداتی برای تولیدات این واحد به شرح زیر می‌باشند.

    1 خطوط تولید کنستانتره، آماده‌سازی و فرمولاسیون و بازسازی کنستانتره (تولید آبمیوه) از شرکت ماشین‌سازی فنکو (Fenco) ساخت کشور ایتالیا انتخاب گردیده است.

    2 خطوط استریلیزاسیون، آماده‌سازی برای پرکن و بسته‌بندی. ساخت داخل کشور ایران می‌باشد.

    3 ماشین‌آلات پرکن، بسته‌بندی، پاکت‌سازی برای بسته‌بندی دوی پک از شرکت بوسار (Bossar) اسپانیا تهیه خواهد گردید.

     

    5 مدیریت طرح:

    مدیریت کلان طرح به عهده آقای محمد درخشان مدیرعامل و رییس هیات‌مدیره شرکت متقاضی می‌باشد که نامبرده فارغ‌التحصیل رشته مهندسی برق و قدرت از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز است.

    مدیریت فنی طرح و نظارت بر آن به عهده آقای مهندس آصف وکیلی است. ایشان فارغ‌التحصیل در رشته مهندسی علوم و صنایع غذایی با درجه کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) از دانشگاه تهران می‌باشد. تجربیات بسیار زیادی در زمینه صنایع غذایی دارند و از سال 56 به بعد در واحدهای تولیدی نظیر کارخانه قند مغان، آب‌میوه مغانه مسوول آزمایشگاه و مدیر کنترل کیفی زمزم نارمک تهران، کارخانجات پنیر پاستوریزه دشت مغان، قائم‌مقام مدیر مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت بیلاسو (تولیدکننده ماالشعیر، دوغ گازدار و...)، مدیر واحد فرمولاسیون، واحد تحقیق و توسعه، مدیر کارخانه و واحد طرح و توسعه شرکت بهنوش ایران و در سال 83 مدیر پروژه و مشاور مدیرعامل شیر پاستوریزه پگاه اصفهان اشتغال داشته‌اند.

     

    6 وضعیت حقوقی طرح:

    الف مشخصات ثبتی محل اجرای طرح:

    عبارت است از ششدانگ یک باب تاسیسات کارخانه کنستانتره میوه، آب‌میوه‌ دارای پلاک ثبتی یکصد و دو فرعی مفروز از سی و دو اصلی واقع در قریه عالیجاه بخش سیزده اردبیل به مساحت بیست هزار و پانصد متر مربع دارای یک جلد دفترچه مالکیت به شماره چابی 81608133/ الف و شماره ثبت 22029 دفتر 79 و صفحه 191 می‌باشد که در تاریخ 19/7/84 در دفتر اسناد رسمی شماره 45 مشکین‌شهر به نام شرکت کشت و صنعت در سبلان منتقل و ثبت گردیده است.

    لازم به ذکر است در زمان ارایه درخواست متقاضی به بانک عرصه مذکور دارای بنچاق به شماره 2466 و تاریخ 3/5/83 از دفترخانه شماره 45 مشکین‌شهر و به صورت مشاعی بوده که هم اینک تبدیل به ششدانگ با مشخصات فوق‌الاشاره گردیده است.

     

     

    د- شرایط خاص

    شرکت متقاضی نبایستی هیچگونه بدهی سر رسید گذشته و معوقه مستقیم و غیر مستقیم به بانک کشاورزی داشته باشد.

    اصلاح پروانه تاسیس وزارت صنایع برای محصولات پیش بینی شده قبل از انعقاد قرارداد انجام پذیرد.

    ارائه مجوز برق با مشخصات فنی لازم قبل از انعقاد قرار داد الزامی است .

    ارائه پروانه بهره برداری از چاه آب قبل از انعقاد قرار داد الزامی بوده و ضمنا بایستی متناسب با آب مصرفی کارخانه باشد.

    اخذ روزنامه رسمی آگهی تغییرات شماره 13377/32 مورخ 20/4/85 و استعلام از اداره ثبت شرکتها قبل از انعقاد قرارداد الزامی است .

    متقاضی بایستی قبل از انعقاد قرار داد نسبت به ارائه پروانه ساختمانی متناسب با استاندارد سازمان صنایع و معادن و جداول مربوطه این طرح اقدام نماید.استعلام از اداره ثبت شرکتها قبل از انعقاد قرار داد درخصوص مدیران و صاحبان امضای مجاز قراردادها الزامی است.

    افزایش سرمایه ثبتی شرکت قبل از انعقاد قرارداد وفق مقرارت ضروری است .

    اخذ 5/1 در هزار کارشناس قبل از انعقاد قرار داد الزامی است.

    استعلام وضعیت مالی اعضای هئیت مدیره . 

         10- تأمین و جریان هر گونه افزایش قیمتها حین اجرای طرح به عهده متقاضی می باشد.

  • فهرست و منابع پروژه کارآفرینی کارخانه تولید کنسانتره میوه

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت