طرح کسب و کار عملیات تهیه روغن خام (روغن نباتی)

تعداد صفحات: 36 فرمت فایل: word کد فایل: 400003169
سال: نامشخص مقطع: صنایع دسته بندی: طرح توجیهی کارآفرینی صنایع غذایی و بسته بندی
قیمت قدیم:۶,۴۰۰ تومان
قیمت: ۴,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح کسب و کار عملیات تهیه روغن خام (روغن نباتی)

    روغن خام

    توجه: در صورتی که طرح کسب و کار به صورت گروهی تهیه شده است، مشخصات همکاران اصلی در پیوست آورده شود.

    خلاصه اجرایی (مدیریتی):

    تأسیس یک واحد تولید روغن خام از دانه های روغنی مثال تخم پنبه، سویا، آفتابگردان، کلزا و ذرت

    برای احداث و ایجاد یک واحد تولید روغن خام نیاز به تأسیسات و ماشین آلات خاص این ماده غذایی می باشد و مراحل ایجاد و تأسیس یک واحد تولید روغن خام بشرح زیر می باشد:

    1- برای شروع و رسمیت واحد بایستی ابتدا یک واحد و یا شرکت را به ثبت شرکتها معرفی و آن را به ثبت رساند.

    2- سرمایه اولیه مورد نیاز جهت راه اندازی یک واحد تولیدی در حدود پنج میلیارد ریال (000/000/000/5 ریال)

    1/2- خرید زمین مورد نیاز     

    2/2- احداث تأسیسات از قبیل سالن تولید، انبارها و تأمین برق مورد نیاز

    3/2- احداث و ایجاد تأسیسات جانبی از قبیل ساختمان اداری، باسکول، مخازن ذخیره و نگهداری روغن خام

    4/2- سرمایه در گردش مورد نیاز جهت خرید مواد اولیه

    5/2- امکانات و نیروهای لازم جهت ایجاد فرآیند تولید محصول و بازاریابی فروش و عرضه محصول تولید شده

     

    بخش اولیه (نمای ذهنی):

    بیان آرمان های کسب و کار:

    این شرکت به تولید ساخت روغن های مایع و جامد در اندازه های مختلف می پردازد و کارکنان باید با نحوه تولید روغن و استفاده از دستگاه های آنجا آشنایی داشته باشند و به نحو احسنت و بر مبنای تقاضا روغن ها را وارد بازار کرده و مورد استفاده متقاضیان نمود.

     

     

    بیان ماموریت کسب و کار:

    در اول کار باید اقدام به گرفتن اخذ مجوز نمود و سپس به خرید زمین و دستگاه ها و ماشینهای مورد نظر پرداخت و شرکت را، راه اندازی نمود.

    برنامه مدیریتی و سازماندهی

    معرفی شرکاء و سهامداران: برای تأسیس و راه اندازی یک واحد تولیدی نیاز به حداقل 2 نفر جهت ثبت شرکت به صورت سهامی خاص می باشد.

    مزیت های رقابتی مدیریتی

    هرکس به کار خود بیشترین توجه کند و در نهایت رضایت به انجام برساند.

    1- پاداش به کارکنان برای کار بیشتر

    2- حق الزحمه به کارکنانی که در زمینه ای تخصص دارند.

    توصیف کسب و کار

    معرفی کسب و کار

    این شرکت به توزیع روغن در سطح کشور و کشورهای دیگر اختصاص دارد و ویژگی آن پر بودن قوطی روغن و پایین بودن قیمت روغن نسبت به جاهای دیگر همراه با کیفیت بالا

    معرفی محصول یا خدمت

    شامل تولید روغن های مایع و جامد و همچنین استفاده از دانه های باکیفیت و تنوع و بهداشت کامل

    تحلیل صنعت

    انجام این کار باعث رفع نیاز شهروندان در کشور خواهد شد.

    نقاط قوت اساسی

    1- وجود بازار مصرف محصول

    2- عدم نیاز به وارد کردن مشابه خارجی (در صورت تأمین از منابع داخلی)

     

     

    تهدیدات قابل ملاحظه

    1- عدم تأمین مواد اولیه در داخل کشور نیاز به منابع خارجی

    2- نبودن نقدینگی لازم (سرمایه در گردش) جهت خرید مواد اولیه

    3- عدم حمایت دولت از صنایع غذایی موجود

     

     

    فرصت های قابل ملاحظه

    1- حمایت به موقع دولت در زمان لازم از صنایع غذایی

    2- وجود تفاوت چشمگیر و قابل ملاحظه از لحاظ کمیت و کیفیت محصول با مشابه خارجی

    3- حمایت و پشتیبانی مالی بانکها از صنایع غذایی

     

     

    نقاط ضعف اساسی

    1- آشنا نبودن کارگر به دستگاه های مربوطه

    2- درست حمل و نقل نکردن قوطی ها

    3- پلمپ نکردن استاندارد قوطی ها.

    4- وارد شدن محصول از کشور خارج

     

    مدل کسب و کار

    تولید و *** روغن خام از دانه های روغنی (آفتابگردان، سویا، ذرت، کلزا و تخم پنبه)

    تحلیل SWOT (قوت- ضعف- فرصت- تهدید)

    الف: SO (قوت- فرصت)

    1- استفاده از روغن به صورت متفاوت

    2- متنوع بودن طعم روغن از دانه ها

    ب: ST (قوت- تهدید)

    1- خوب بودن و زیاد بودن روغن در قوطی های مورد نظر.

    2- به فروش رساندن با قیمت پایین

    ج: WO (ضعف- فرصت)

    1- آشنا نبودن کارگر با استفاده از دستگاه.

    2- آوردن یک متخصص و آموزش به کارگران.

    د: WT (ضعف- تهدید)

    آشنا نبودن کارگر با دستگاه و علاقه نداشتن به یادگیری

     

    برنامه بازار و بازاریابی

    توصیف بازار (شامل بخش بندی بازار، بازار هدف، جایگاه محصول و...)

    در محلی شرکت احداث کنیم که در نزدیکی آن شرکت بازیافت و یا هرگونه اشتغالی که باعث آلودگی می شود نباشد و همچنین متقاضی داشته باشد.

    تحلیل رقبا (تعداد رقبا، رقبای بالقوه، توان رقبا، موانع ورود و خروج و...)

    به علت اینکه ما اولین سالی است که در بازار شروع به کار کرده ایم هنوز کیفیت تولیدی رقبا و سابقه کاری آنها در بین متقاضیان زیاد است و ما هم با استفاده از بالا بردن تبلیغ و کیفیت و معرفی محصول خود می توانیم به هدفمان برسیم.

    استراتژی بازاریابی

    1- استراتژی محصول

    یکی از استراتژی های بازاریابی کیفیت و استاندارد بودن محصول تولید شده می باشد.

    2- استراتژی قیمت

    و همچنین استراتژی قیمت (بُعد مناسب بودن تِست) در استراتژی بازاریابی بسیار مؤثر می باشد. یعنی در صورت ارزانتر بودن قیمت محصول امکان ایجاد رقابت مناسب با محصول مشابه را به وجود می آورد.

    3- استراتژی مکان

    مکان در استراتژی بازاریابی بدین صورت که هر قدر به بازار مصرف نزدیک تر باشد امکان رقابت هم از بعد کیفیتی و هم از بُعد کمّی و همچنین از بُعد قیمت (ارزانتر بودن) بسیار مؤثر خواهد بود.

    4- استراتژی توزیع

    توزیع مناسب و به موقع باعث بوجود آمدن بازار مصرف محصول در حد انتظار خواهد بود.

    5- استراتژی جذب مشتری

     

    استفاده از تبلیغات از طریق تلویزیون و رسانه های جمعی- دادن یک کیلو بیشتر به متقاضی هنام خرید با مبلغ پایین به عنوان اشانتیون.
    برآورد میزان تقاضای بازار (برای یک و دو سال آینده

     

    نام محصولات میزان بازار بالقوه میزان بازار بالفعل میزان بازار بالفعل میزان بازار بالفعل تعدیل بر مبنای
    مقدار سال قبل جاری یکسال آینده تحقیق و مشاهده
    1- روغن مایع 70/0 20/0 45/0 60/0 -
    2- روغن جامد 70/0 20/0 45/0 60/0 -

     

    برآورد میزان عرضه رقبا (برای یک و دو سال آینده)

     

    نام رقبا میزان بازار بالقوه میزان تولید میزان تولید سال جاری میزان تولید تعدیل بر مبنای
    مقدار سال قبل یکسال آینده تحقیق ومشاهده
    1- روغن نباتی لادن 90/0 45/0 65/0 95/0 -
    2- روغن نباتی جهان 90/0 35/0 60/0 90/0 -

     

    توصیف محصولات و خدمات (از بعد فنی)

    قطعاً در بازار مصرف محصولات و یا خدماتی مورد استقبال قرار خواهند گرفت که از هر نظر رضایت مشتری (خریدار) را جلب نماید. به این صورت که جامعه (بازار مصرف) ما در حال حاضر از بُعد فنی به دنبال محصولات و یا خدماتی است که از نظر کیفیت آیتم های مورد نظر مصرف کننده را تأمین و همچنین از نظر قیمت نیز در سطح مورد نظر در *** مشتری باشد.

     

  • فهرست و منابع طرح کسب و کار عملیات تهیه روغن خام (روغن نباتی)

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت