طرح کسب و کار پرورش دام

تعداد صفحات: 22 فرمت فایل: word کد فایل: 400003136
سال: قبل از 1390 مقطع: کشاورزی و دامپروری دسته بندی: طرح توجیهی کارآفرینی شیلات-دامداری-دامپروری- طیور
قیمت قدیم:۵,۰۰۰ تومان
قیمت: ۴,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح کسب و کار پرورش دام

    - مقدمه

    از مهمترین عواملی که پیشرفت در هر فعالیت تولیدی اقتصادی را تضمین می کند تلفیق دانسته های علمی با امکانات علمی است و این امر در برخی از رشته های تولیدی مانند فعالیتهای دامپروری لازم و ضروری می باشد و چنانچه نگاهی اجمالی به وضعیت دامپروری کشاورزی ما پیشرفته داشته باشیم مشاده می نمائیم که با بکارگیری تکنولوژی و استفاده از علوم و فنون تخصصی راندمان تولید در کشورهای صنعتی به طور چشمگیری افزایش یافته تا آنجا که حدود هشتاد درصد (80% )‌تولیدات دامی مربوط به این کشورها می باشد و 20% مابقی تولید را کشورهای در حال توسعه دارا می باشد – این روند تولید نیست بلکه معکوس با جمعیت کشور ما داشته و  جمعیت دنیا  تولید را دارند . لازمه تامین نیاز پروتئینی این جمعیت 5/4 میلیاردی ، بایستی از طریق تولیدات کشورهای خودشان و یا واردات انجام پذیرد .

    با توجه به سیاستهای برنامه پنج ساله دوم کشور جمهوری اسلامی ایران تقریباً بدون افزایش دام و واحدهای دامی و با حداقل  واردات گوشت قرمز نیاز پروتئینی جامعه بایستی تامین گردد و این امر سرمایه گذاری بیشتر در بخش دامپروری سنعتی و استفاده از دانش روز در تولیدات را طلب می نماید . ضمن اینکه این نگرش ضمانت سرمایه گذاری در تولید گوشت قرمز را تضمین می نماید .

    و با توجه به این دیدگاه دولتمردان نظام جمهوری اسلامی ایران و روند افزایش جمعیت در کشورمان اجرای پروژه های صنعتی تولید گوشت قرمز ضروری به نظر می رسد و برهمین اساس طرح پروار بندی و تولید گوشت قرمز که در ذیل مشروح آن ذکر گردیده جمعیت اجرا و گام – برداشتن در جهت سیاست آتی کشور در نظر گرفته شده است .

     

    2- خلاصه طرح :‌

    الف ) درخواست کننده تسهیلات :‌شرکت دامداری ضیافت گوشت به شماره ثبت 375 – شهرستان گناباد آدرس : گناباد – خیابان سعدی – مقابل بهزیستی .

    ب ) موضوع طرح: احداث پروار بندی بره نژاد کودی و یا آمیخته به ظرفیت دویست راس در هر واحد دوره و جمعاً سه دوره در سال به ظرفیت سالیانه ششصد (600) راس .

    ج) سوابق طرح : محل اجزای طرح واقع در زمین به مساحت 1200 متر از اراضی کوثر به پلاک 10 – اصلی و چهار فرعی واقع در شهرستان گناباد استان خراسان که به استناد پروانه تاسیس پرواربندی بره شماره 106 – پ / ص مورخ 13/2/78 و کد : 4585 – 09 – 19 – 20 – 24 – 1 صادره اط سری سازمان جهاد سازندگی خراسان معاونت امور دام استان می باشد .

    مواد مورد نیاز در این طرح فعلاً مهم تر از آب کشاورزان و مالکین منطقه است که خریداری و تامین می گردد و لازم به ذکر است در آینده چاهی حفر گردد و جهت برق مورد نیاز واحد از برق سراسری استفاده خواهد شد و در طرح پیش بینی گردیده است.

    3- مجوزهای قانونی طرح عبارت است از :

    الف)‌ پروانه تاسیس پرواربندی دویست راسی بره و سه دوره در سال به شماره 106 پ / ص مورخه 13 / 2 / 78 و کد 4585 – 09 – 19 – 20 – 24 – 1 صادره از سوی سازمان جهاد سازندگی خراسان معاونت امور دام استان که بر اساس مجوزهای بخشداری – شهرداری – محیط زیست – دامپزشکی – شرکت برق و آب و ... صادر گردیده است .

    ب) نامه شماره ..................... مورخه ................... سازمان برنامه و بودجه خراسان مبنی بر تصویب دام تبصره  سه از بودجه سال 1378 موضوع خود کفائی گوشت قرمز .

    ج) نامه معاونت امور دام جهاد سازندگی استان خراسان مبنی بر معرفی فرد جهت دریافت تسهیلات به مدیریت طرح و برنامه جهاد سازندگی استان .

    د)‌ نامه مدیریت سطح و برنامه جهاد سازندگی استان خراسان مبنی بر معرفی متقاضی به سازمان برنامه و بودجه خراسان جهت  دریافت تسهیلات .

    ر) سند زمین شماره 25944 از صفحه 224 دفترخانه اسناد رسمی شماره 25 حوزه ثبتی مشهد .

    ز) پروانه بهره برداری از چاه که پس از اجرای طرح و پوشش سقف از شرکت سهامی آب منطقه ای خراسان اخذ می گردد .

    و) مجوز احداث ساختمان از شهرداری شهرستان بیدخت گناباد به شماره 13 مورخه 15/6/7

     

    4- تشریح طرح :

    عملیات طرح شامل احداث سازمان و تاسیسات و خرید ماشین آلات و اوراق مورد نیاز و تامین قسمتی از هزینه جاری سالیانه به استفاده از تسهیلات تبصره سه مصوب سال – 1378 در قالب عثود مربوط می باشد که با همکاری سرپرستی محترم بانک صادرات استان پس از اعطای اعتبار با دوران مشارکت شش ماهه به بهره برداری خواهد رسید و بر اساس توجیهات مشروحه ذیل در طی پنج ساله باز پرداخت تسهیلات اعطایی صورت خواهد گرفت و پس از بهره برداری طرح در سال سه دوره بره و یا میش و از دو قوچ خریداری و پروار بسته خواهد شد .

    ( وزن زنده 32 تن ) و عملیات کارشناسی مربوط به پرورش در طی دوره ها انجام خواهد پذیرفت .

    5- مشخصات فنی طرح :

    الف ) زمین : نوع خاک مرغوب با بافت مناسب از نظر پروفیل و جهت احداث بنا نیاز به زیر سازی جهت دیوه ره ها می باشد و با توجه به محل پیش بینی شده جهت اوراث بنابر اساس کروکی منظم نیازی به تسطیح محل مورد نظر نمی باشد .

    ب) ساختمان : با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه لازم بوده که نوع ساختمان طوری پیش بینی گردد که دام از سرما و گرما در امان باشد لذا برابر الگوی ساختمانی مطلوب منطقه جایگاه بسته و دیوارها آجر با ملات سیمان پیش بینی گردیده است و به منظور تسهیل شستشو و شعله دادن – سیمانکاری بدنه تا زیر سقف بایستی کامل انجام پذیرد و با توجه به نیاز نور و تهویه کافی  مساحت زیر بنای آغل پنجره پیش بینی گردد و سقف ایرانیت نصب بر روی آهن پیش بینی و احداث گردد و جهت آخور داخل آغل دور تا دور آغل آخور یکطرفه و وسط آن آخور دو طرفه پیش بینی گردد .

    ساختمان کارگری با ارتفاع چهارمتر و دیوار آجر و ملات سیمان با روکش سیمان از داخل و سقف خربا و ایرانیت باید احداث موتورخانه و سایر اماکن مورد نیاز نیز در طرح پیش بینی گردد .

    ج) تاسیسات : جهت تامینت برق از شبکه سراسری استفاده خواهد گردید و جهت تامین آب شرب دام نیز مجوز حفر چاه در دست تیه می باشد که بعد از انجام 70% عملیات ساختمان اخذ و ارائه خواهد شد 

  • فهرست و منابع طرح کسب و کار پرورش دام

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت