طرح کسب و کار تهیه گوشت شترمرغ

تعداد صفحات: 22 فرمت فایل: word کد فایل: 400003167
سال: نامشخص مقطع: کشاورزی و دامپروری دسته بندی: طرح توجیهی کارآفرینی شیلات-دامداری-دامپروری- طیور
قیمت قدیم:۵,۰۰۰ تومان
قیمت: ۴,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح کسب و کار تهیه گوشت شترمرغ

    شرح کسب و کار

    تهیه گوشت شترمرغ که باعث می شود مردم از همه نوع گوشت از جمله گوشت ماهی که به صورت کنسرو آماده است گوشت مرغ و... که استفاده می کنند ولی به دلیل اینکه بعضی از مردم به علت گرانی و یا نبود امکانات نمی توانند استفاده کنند و استفاده از آن امکان پذیر نیست یا به دلیل نبودن و یا گران بودن، ولی کنسرو شترمرغ این امکان را می دهد که همه مردم بتوانند از آن استفاده کنند هم با قیمت ارزان و هم به سادگی به آن دست یابند هم از خاصیت هایی که دارد بتوانند استفاده کنند و هدف از این طرح این است که مردم بتوانند از گوشت هایی که بدنشان به ویتامین ها و پروتئین هایش نیاز دارد استفاده کنند و به سادگی به آن دست یابد.

    الف) چشم انداز: ما می خواهیم عرضه کننده گوشت شترمرغ به بازار شویم و از این طریق همه بتوانند استفاده کنند با قیمت مناسب و دسترسی آسان

    مأموریت: این است که مشتریان بتوانند از این کنسرو را با قیمت کم خوشمزه و آسان و کاملاً سالم و بهداشتی بهره مند شود.

    ب) بازار هدف و مشتریان بالقوه

    مشتریان چه کسانی هستند؟ مشتریان تمام افراد جامعه هستند که می خواهند از این محصول استفاده کنند.

    چرا در یک بازار رقابت محصول شما را می خرند؟ چون محصول در بازار نیست و هم سالم بهداشتی قیمت مناسب و هم محصولیست که مشتریان شاید نتوانند آن را به راحتی پیدا کنند.

    ویژگی منحصر به فرد محصول شما چیست؟ اینکه برای اولین بار در بازارست و مردم میل دارند که چنین محصولی را استفاده کنند اما به دلیل گران بودن و یا عدم دسترسی نتوانسته اند آن را تهیه کنند ولی الان با قیمت مناسب و دسترسی آسان به دست می آورند.

    رقبا: رقبا کسانی هستند که از آمدن این محصول به بازار سعی می کنند محصول را بد نشان دهند و یا محصول خود را بیشتر در بازار توسعه دهند تا محصول آنها در نظر مردم بیشتر شود و فروش محصول خود را در بازار افزایش دهند و این محصول روند رشد بسیار خوب و رشد آن در بازار بسیار زیاد است چون یک محصول منحصر به فرد است و جز یکی از محصولاتی است که مردم تا حالا از آن استفاده نکرده اند.

    ج) برنامه ها:

     

    اهداف شخص مورد نظر زمان رسیدن به هدف مکان هزینه توضیحات
    1- تأسیس کارخانه کنسروسازی مدیر اجرایی 6 ماه بعد از تأسیس شرکت خراسان رضوی 300 میلیون تأمین هزینه ها با استفاده از وام های بانکی و سرمایه های سهامداران
    2- توزیع محصولات در سطح استانهای خراسان مدیر بخش بازاریابی و تبلیغات 1 سال بعد از تأسیس شرکت استانهای کشور 100 میلیون افتتاح سایت اینترنتی تبلیغ شبکه ی تلویزیونی استان و روزنامه ها
    3- توزیع در سطح کشور بازاریابی و تبلیغات 3 سال بعد از تأسیس سطح کشور 200 میلیون تبلیغ در سطح کشور به وسیله ی تلویزیون و روزنامه ها و قرعه کشی جوایز مختلف برای جلب مشتری
    4- تأسیس شعبه ی 2 کارخانه مدیر اجرایی 5 سال بعد از تأسیس شرکت غرب کشور 300 میلیون افزایش تولید و کاهش هزینه های حمل و نقل
    5- صادر کردن محصولات به کشورهای همسایه مدیر بخش بازاریابی و تبلیغات 7 سال بعد از تأسیس شرکت کشورهای همسایه 200 میلیون

    تبلیغ در رسانه های گروهی کشورهای همسایه و بهبود کیفیت

     

     

    قیمت گذاری

    استراتژی خود را جهت تعیین قیمت نهایی محصولات بیان نماید به هزینه های عده ای که تولید محصول شما را تحت تأثیر قرار می دهد

    قیمت گذاری یک کالا و یا خدمت تابعی است از:

    نیروی کار مستقیم: تعداد کارگران، هزینه های مالی، هزینه های تهیه ماشین آلات و تجهیزات

    مواد اولیه: 1- گوشت شترمرغ 200 گرمß 2600 تومان. قیمت هر قوطی= 50 تومان- مواد افزودنی= 100 تومان

    سربار و یا هزینه های غیرمستقیم تولید: هزینه های متفرقه مثل حقوق کارمندان و کارگران، حمل و نقل= 200

    قیمت تمام شده= 2950 تومان+ 10٪ سود که می شود 295= قیمت کلی فروش 3245 تومان

    قیتمی که کالا دست مشتری می رسد 3245 + 20٪ سود= 3894 = {649}

    محاسبه قیمت تمام شده و قیمت گذاری خرده فروشی

    - موضع گیری رقابتی= در صورت پیداشدن رقیب سود کارخانه به 7 درصد کاهش پیدا خواهد کرد و برای کاهش قیمت و افزایش کیفیت کالا هزینه خواهد شد و پس از جذب مشتری بیشتر قیمت و میزان سود به همان حالت اول برمی گردد و چنانچه رقیبی از نظر قیمت و کیفیت وجود نداشت سود شرکت تا 13 درصد افزایش خواهد یافت که از قیمت نهایی تامین خواهد شد و بخشی از آن برای افزایش بازدهی به حقوق و مزایای کارمندان و کارگران افزوده می شود و در صورت صادر شدن محصولات به نقاط دیگر هزینه ی حمل و نقل به قیمت تمام شده افزوده می شود.

    قیمت گذاری کمتر از رقبا= در صورتی که کمتر از رقبا قیمت گذاری شود اگر محصول از نظر کیفیت خوب باشد مشتری زیاد می شود و در این حالت قیمت کمتر از رقبا 10٪ خواهد بود.

    قیمت گذاری بالاتر از رقبا= 5٪ بالاتر از رقبا خواهد بود. برای محصولات با کیفیت می توان چند قیمت گذاشت.

    آیا بازار هدف شما نسبت به قیمت حساس است؟ بله

    ارزش مورد نظر مشتریان شما چیست آن قیمت نشان دهنده ی ارزش درک شده محصول شماست؟ بله

    ما این محصول را به مشتری ساخته ایم تا او *** استفاده کند و از آن خوشش بیاید و دوباره سراغ این محصول بیاید پس در این جا ارزش مشتری خیلی زیاد است چون این محصول مال مشتری ست و هدف ما جلب نظر مشتری است.

    آیا شما مبنای ** برای تحقیقات خود در فروش مداوم، خرده فروشی، توزیع، حجم فروش دارد.

    وقتی یک کارخانه یا یک محصول جدید ساخته می شود هدف از آن فروش و عرضه آن است و باید نقطه مشخصی برای فروش مداوم و خرده فروشی و حتی توزیع داشته باشیم اگر محصول در تمام دوره های سال ساخته شود فروش مداوم داریم خرده فروشی هم یکی از روشهای فروش و توزیع کالاست

    توزیع و حجم فروش هم باید مشخص باشد.

    ما می خواهیم در هنگام شروع کار محصول خود را به بازارها و فروشگاه های کوچک بفرستیم و بعد قیمت آن و فروش آن را زیاد کنیم ما در بدو کار به دنبال افزایش قیمت یا کل قیمت تمام شده *** پس قیمت در بدو کار اهمیت ندارد مهم جلب نظر مشتری و اینکه مشتری و مصرف کننده چقدر از این محصول خوشش می آید از آن استفاده می کند. پس هدف جلب مشتری است.

    شرح منابع انسانی

    1- سوابق کاری افراد در زمینه کسب و کار مربوطه: افراد باید سوابق کاری در این زمینه داشته باشند هر چقدر این سابقه کم باشد اما باید یک *** مربوط به کارخانه، دستگاه ها، تجهیزات و... داشته باشد زیرا سابقه افراد نقش مهمی در کار آنها دارد.

    2- سوابق تحصیلی، آموزشی و مهارت های افراد: تحصیلات افراد زیاد مد نظر نیست و بیشتر سوابق افراد مهم است البته باید افراد تحصیل کرده هم در کارخانه برای نظارت و کیفیت و کمیت محصول وجود داشته باشد مهارت افراد در زمینه های مختلف خیلی مهم است و خیلی می تواند در شرکت کمک کند.

    آموزش اگر افراد هیچ اطلاع یا مهارت و یا تحصیلات نداشته باشد باید به آنها در مورد کار آموزشهای لازم را داد.

    4- تجهیزات:

    - سازمان کسب و کار

    انواع شرکت هایی که در ایران امکان فعالیت در آنها فراهم است.

    شرکت های صنابع غذایی سهام مانده مهنام. فرز تولید. شاداب خراسان

    د خارج از کشور: شرکت های Deanfools, KeHog, sosco و فرانسوی (Danone) سویسی (Nestle) مثلاً شرکت فرز تولید چون محصولات باکیفیتی تولید می کند و هم ارزان و هم مشتریان و خریداران و طرفداران زیادی دارد و هزینه های کمتر در تولید محصول و فروش بیشتر و محصولات با کیفیت خوب

    2- شرکت با مسئولیت محدود: این نوع شرکت به گونه ای است که افرا سهام دار آن به میزان که سرمایه گذاشته اند در مقابل بدهی ها و قروض شرکت تقصیر دارند مثلاً اگر یک سوم شریک شده اند و سرمایه گذاشته اند یک سوم از بدهی ها و خرج قرض ها را به عهده دارد و سرمایه گذار به میزان که سرمایه گذاشته سود و زیان می برد.

    6- موقعیت استقرار: در محلی نزدیک دام داری و یا پرورش شترمرغ نزدیک به مرکز فروش و ذبح دام زیرا نزدیک به مواد اولیه (شترمرغ) است می توان برای حمل و نقل آن از وسایل کمتری استفاده کرد و همچنین محصول اولیه آسیب نمی بیند نزدیک مرکز فروش برای اینکه موادی که تولید می شود به محل فروش نزدیک تر و حمل و نقل آنها آسان تر شود

    تأمین کنندگان همان مرکزی که دام در آن پرورش داده می شود و هم کشتارگاه نزدیک باشد و توزیع کنندگان با استفاده از ماشین آلات و وسایل و کانتینر توزیع می کنند که اگر نزدیک مرکز فروش باشد این کار آسان تر است.

    هزینه ها: محلی که هزینه ی کمتری برای خرید اجاره یا رهن مناسبتر است اما باید موقعیت زمین و همچنین فضای کافی داشته باشد و دور از کارخانه های مواد شیمیایی باشد و قیمت زمین مناسب باشد.

    7- طرح عملیات تولید

    توضیحی در مورد گوشت (شترمرغ) که در تهیه کنسرور مورد استفاده قرار می گیرد. 

  • فهرست و منابع طرح کسب و کار تهیه گوشت شترمرغ

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت