طرح کسب و کار شرکت سیمان سازی

تعداد صفحات: 60 فرمت فایل: word کد فایل: 400002934
سال: نامشخص مقطع: تولیدی دسته بندی: طرح توجیهی کارآفرینی صنایع ساختمانی و مصالح ساختمانی
قیمت قدیم:۸,۸۰۰ تومان
قیمت: ۶,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه طرح کسب و کار شرکت سیمان سازی

    مقدمه:

    امروزه با پیشرفت جوامع و رشد روز افزون اقتصادی جوامع که نتیجه آن نیاز به محصولات جدید که این مورد خود دلیل مهمی برای تاسیس و راه اندازی این نوع شرکت می باشد .

    این طرحهای جدید و نو موجب افزایش اشتغال در کشور می باشد و ایین طرحها می تواند زود بازده باشند و در نتیجه آن گسترش دامنه فعالیت می باشد.0

    صنعت تولید سیمان صنعتی است که قابلیت ساخت انواع سیمان مورد نیاز صنایع مختلف را از آمیزه های مختلف دارا می باشد سیمان به دلیل تنوع نوع مصرف دارای موارد استفاده بسیار وسیع می باشد و لذا دارای با زار بسیار خوبی می باشد .

    برای انتخاب ظرفیت واحد بر مبنای ظرفیت موجود و نیز کم کردن ریسک سرمایه گذاری پس از صحبت کردن با صاحب نظران در این محدوده ظرفیت تولید بین 20000الی 115000 می باشد که ظرفیت مورد انتظار و انتخابی برای گام اول 27000 تن می باشد.

    بر اساس نرخهای متداول موجود و استعلامهای بدست آمده از صاحبان صنایع و فروشندگان تمام آن ها نشان دهنده سود آوری طرح و حالت بسیار پایدار اقتصادی آن می باشد که موجب جذب متقاضیان خصوصی برای سرمایه گذاری در این رابطه خواهد داشت.

    بخش اول:کلیات و شناخت طرح

    (جداول در فایل اصلی قابل مشاهده است)

    1- 1-سوابق ثبتی مجری طرح

    شرکت سیمان  .... در تاریخ  10/10/1384 در مشهد با شماره 251 ثبت رسید و شروع به فعالیت می نماید. این شرکت با سرمایه ی بخش  خصوصی به مبلغ  862523000ریال

    شروع به فعالیت و تولید انواع سیمان  در طرح های مختلف می نماید.

    محل این شرکت واقع در مشهد- شهرک امیر کبیر – بلوار عطاالملک– بلوک15 – وهمچنین سهام این شرکت شامل10000 سهم86523.3 به شرح جدول زیر:

    1- 2-سوابق تجربی و عملی

     

    الف: رییس شرکت که خود مدیریت  شرکت را بر عهده دارد ،تحصیلات خودرا در رشته شیمی تا مرحله فوق لیسانس انجام داده و بیش از 5  سال سابقه کار و تجربه در این حرفه را دارد.

    ب- نائب رئیس شرکت که از دوستان رئیس شرکت می باشد تحصیلات خود را در رشته مواد تا مقطع لیسانس انجام داده وحدود 3 سال سابقه کار در این حرفه را دارد .

    (جداول در فایل اصلی قابل مشاهده است)

    1- 3-مجوزهای قانونی

    مجوز قانونی این شرکت که پروانه آن می باشد با موافقت مسئول شهرک صنعتی امیر کبیر و به دستور سازمان صنایع کوچک طبق قانون مجلس وآئین نامه های مربوطه و برابر موافقت نامه شماره 760/ب مورخه 115/10/1384 کمسیون مربوط صادر گردید .

    1- 4-هدف پروژه

    هدف این شرکت یا پروژه تولید کردن انواع سیمان های  در طرح ها ورنگ های مختلف در یک شیفت کاری تامین قسمتی از نیازهای صنعتی و غیر صنعتی در استان مشهد و سایرنقاط کشور می باشد و در دستور کار قرار داده شده است .

    (جداول در فایل اصلی قابل مشاهده است)

  • فهرست و منابع طرح کسب و کار شرکت سیمان سازی

    فهرست:

    مقدمه......................................................................................................................... 1

     

    بخش اول :کلیات شناخت طرح..................................................................................... 2

     

    1-1- سوابق ثبتی مجری طرح.................................................................................... 2

    1-2-  سوابق تجربی وعملی....................................................................................... 2

    1-3-  مجوز های قانونی............................................................................................ 3

    1-4-  هدف پروژه..................................................................................................... 3

    1-5-  نیروی انسانی و بخش های مختلف پروژه........................................................ 3

    1-6-  معرفی تولیدات کارگاه و پیش بینی ظرفیت تولیدی........................................... 4

    1-7-  مواداولیه اصلی................................................................................................ 4

    1-8-  مراحل وروش تولید........................................................................................ 5

     

    بخش دوم:بررسی فنی طرح........................................................................................... 7

     

    2-1- محل اجرای طرح ............................................................................................ 7

    2-2- میزان سرمایه گذاری طرح ............................................................................... 7

    2-2-1- زمین ........................................................................................................... 8

    2-2-2- دیوار کشی ومحوطه سازی .......................................................................... 8

    2-2-3- ساختمان ها ................................................................................................ 8

    2-2-4- تاسیسات ووسایل تاسیساتی ........................................................................ 9

    2-2-5- ماشین الات وتجهیزات .............................................................................. 11

    2-2-6- وسایط نقلیه ............................................................................................... 11

    2-2-7- وسایل اداری وکارگاهی ............................................................................. 12

    2-2-8- هزینه های پیش بینی نشده ......................................................................... 12

    2-3- سرمایه در گردش ناخالص ............................................................................. 12

    2-4- جدول زمانبندی طرح ..................................................................................... 13

    2-5- نحوه مصرف سرمایه گذاری ........................................................................... 14

    2-4- برنامه تولیدوبراورد هزینه ها ............................................................................ 15

    2-5- حقوق و دستمزد مستقیم ................................................................................. 15

    2-6- انرژی مصرفی ................................................................................................ 16

     

    بخش سوم: بازاریابی..................................................................................................... 17

     

    3-1- بازارمصرف کننده ........................................................................................... 17

    3-2- روش های توزیع کالا ..................................................................................... 17

     

    بخش چهارم: بررسی های اقتصادی.............................................................................. 18

     

    4-1-موقعیت کلی اقتصادی طرح ............................................................................. 18

    4-2-محدوده جغرافیای ........................................................................................... 18

    4-3- بررسی عرضه ................................................................................................. 18

    4-4- پیش بینی عرضه ............................................................................................. 18

    4-5-بررسی تقاضا ................................................................................................... 18

    4-6- بررسی قیمت .................................................................................................. 18

    4-7- نتیجه گیری کلی طرح .................................................................................... 19

    4-8- محاسبه سهم منابع داخلی ............................................................................... 19

    بخش پنجم: بررسی های مالی...................................................................................... 20

     

    5-1-میزان سرمایه گذاری ویژه ................................................................................ 20

    2-5-ارزش افزوده ناویژه ......................................................................................... 21

    5-3- ارزش افزوده نا خالص ................................................................................... 21

    5-4- ارزش افزوده خالص ....................................................................................... 21

    5-5-در صد ارزش افزوده......................................................................................... 21
     5-6- نحوه تامین مالی ............................................................................................ 22

    5-7-پیش بینی هزینه های تولیدی ............................................................................ 22

    5-8-هزینه های عملیاتی .......................................................................................... 27

    5-9-هزینه های غیر عملیاتی .................................................................................... 28

    5-10-قیمت تمام شده وسود ................................................................................... 28

    5-11-پیش بینی مالی ............................................................................................... 29

    5-12-تجزیه وتحلیل نقطه سربه سر ......................................................................... 32

    5-13-تجزیه وتحلیل نسبت های مالی ...................................................................... 34

    5-14-1-نسبت نقدینگی .......................................................................................... 34

    5-14-2- نسبت های سرمایه گذاری واهرمی ........................................................... 35

    5-14-3-نسبتهای فعالیت ......................................................................................... 36

    5-14-4-نسبت های سودآوری ................................................................................ 38

    5-14-5-روش های ارزیابی .................................................................................... 38

    5-14-6شاخص سود آوری ..................................................................................... 40

     

    خلاصه ونتیجه گیری ................................................................................................ 41

     

    نتیجه گیری و پیشنهاد ............................................................................................... 43

     

    .

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت