پایان نامه بررسی سبک فرزند پروری محدود و آزاد منشانه در عملکرد تحصیلی دانش آموزان

تعداد صفحات: 50 فرمت فایل: word کد فایل: 1000423
سال: مشخص نشده مقطع: کارشناسی ارشد دسته بندی: پایان نامه روانشناسی
قیمت قدیم:۷,۸۰۰ تومان
قیمت: ۴,۳۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بررسی سبک فرزند پروری محدود و آزاد منشانه در عملکرد تحصیلی دانش آموزان

    مقدمه

    روش های والدین در پرورش فرزند تحت تأثیر عواملی قرار دارد که این عوامل در هم تأثیر می‌گذارند. از جمله خصوصیات و اعتقاد والدین.شیوه های والدین و روش های انضباطی آنان بی تردید تحت تأثیر خصوصصیات شخصیتی و سیستم اعتقادی آنان است.

    شیوه های فرزندپروری به عنوان مجموعه یا منظومه ای از رفتارها که تعاملات والد و کودک را در طول دامنه گسترده ای از موقعیت ها توصیف می‌کند و یک جو تعاملی تأثیر گذار را به وجود می‌آورد تعریف می شود. شیوه های فرزند پروری یک عامل تعیین کننده و اثر گذار است که نقش مهمی‌در آسیب شناسی روانی و رشد کودکان بازی می‌کند (ماهر و کمیجانی، 1386) .

    سبک تربیتی اقتدارگرا : شیوه فرزند پروری اقتداری در دوران کودکی باعث می‌شود کودکان به خود کنترلی و اتکا به خود تمایل نشان دهند، از توانایی همراهی با بزرگترها و همسالان برخوردارگردند، افرادی پاسخگو به راهنمایی های والدین و دارای کمترین مشکل در سنین حدود پنج سالگی باشند . سبک اقتدارگرا با عزت نفس بالا، درونی شدن هنجارهای اخلاقی، بالندگی روانی اجتماعی، استقلال ، موفقیت و رفتار صمیمی‌و احترام آمیز نسبت به دیگران ارتباط دارد. فرزندان والدین مقتدر، شاد و سرحال هستند، در تسلط یابی بر تکالیف جدید، اعتماد به نفس دارند و خودگردان هستند . فرزندان این نوع خانواده ها مستقل، گرم و صمیمی‌ و دارای روحیه همکاری بوده و افرادی تربیت می‌شوند که توانایی ابراز وجود دارند. این افراد در سن نوجوانی بحران هویت را با مشکلات کمتری سپری می‌کنند (آزادی ، 1382).

    سبک تربیتی استبدادی : کودکان دارای والدین مستبد، به ناشاد بودن، عدم اعتماد به دیگران، ضعف ارتباطی با همسالان و ناسازگاری در مدرسه تمایل نشان می‌دهند، پیشرفت درسی کمتری دارند و رفتارهای مشابه والدین در آن‌ها تقویت می‌شود. این کودکان، مضطرب، گوشه گیر و ناخشنود هستند. در صورت ناکامی‌، با خصومت و خشم واکنش نشان می دهند (آزادی ، 1382).

    سبک تربیتی سهل گیر و بی تفاوت : شیوه فرزند پروری سهل گیر در کودکی باعث می‌شود . کودک دارای عدم اعتماد به نفس، پایین بودن عزت نفس و نقص‌خود کنترلی در یادگیری مسائل اخلاقی و محدودیت های اجتماعی باشد. این کودکان مشکلات رشدی گوناگونی دارند مثل ناتوانی در تحمل ناکامی‌ها و کنترل تکانه ها و رفتارهای پرخاشگرانه . فرزندان این خانواده ها خوش خلق تر و سرزنده تر از خانواده های مستبد و مقتدر خواهند بود ولی رفتارهایشان غالباً ناپخته بوده و فاقد توانایی کنترل رفتارهای تکانشی هستند. شواهد نشان می‌دهد که سهل گیری این والدین نسبت به پرخاشگری فرزندانشان یکی از عوامل سهیم در رشد رفتار پرخاشگرانه در کودکان است. با وجود آن که شیوه تربیتی فرزند در خانواده های مستبد و سهل انگار متضاد یکدیگر می‌باشد. ولی فرزند این دو خانواده از اعتماد به نفس ضعیفی برخوردار بوده و پرخاشگرترند. کودکان 14 تا 20 ساله والدین غفلت کننده و بی توجه، خوشگذران و ولخرج می‌باشند و قادر به کنترل پرخاشگری خود نیستند . به مدرسه بی علاقه اند و بیشتر وقت خود را در خیابان ها می‌گذرانند. این نوجوانان لذت جو بوده و تحمل ناکامی ‌را ندارند و نمی‌توانند هیجان های خود را کنترل کنند (آزادی ، 1382).

    زندگی تحصیلی، یکی ازمهمترین ابعاد زندگی اشخاص است که بر سایر ابعاد زندگی تاثیر فراوان دارد. دراین بین یکی از مسایل و مشکلات اساسی زندگی تحصیلی افراد و نظام آموزشی هرکشور، مساله ی افت تحصیلی و پایین بودن سطح عملکرد تحصیلی دانش آموزان آن کشور است(زهراکار،1386).این پدیده، علاوه بر زیان های هنگفت اقتصادی، سلامت روانی فراگیرندگان را مخدوش می نماید. منظور از افت تحصیلی، کاهش عملکرد تحصیلی درسی فراگیرنده از سطح رضایت بخش به سطح نامطلوب است. عوامل مختلفی برعملکرد تحصیلی افراد تاثیر می گذارند که متخصصان تعلیم و تربیت آنها را به چهار دسته شامل عوامل فردی، عوامل آموزشگاهی، عوامل خانوادگی و عوامل- اجتماعی تقسیم کرده اند(زهراکار،1386).هدف از این پژوهش بررسی سبک فرزند پروری محدود و آزاد منشانه در عملکرد تحصیلی دانش آموزان می باشد.

     

     

    بیان مسئله

    همه والدین از این که فرزندشان چگونه باید باشد یا چه آگاهی هایی باید داشته باشند، کدام ارزش های اخلاقی و معیارهای رفتاری باید در فرآیند رشد بیاموزد، آشکارا یا تلویحاً تصویری آرمانی دارند . والدین برای سوق دادن کودک به سوی این اهداف راهبردهای بسیاری را می‌آزمایند .

    هدف تمامی‌شیوه های پرورشی کودک، آماده سازی وی برای ایفای نقشی است که گروه وحوزه فرهنگی وی بر عهده اش می‌گذارد . کودکان چنان پرورش می‌یابند که بتوانند راه ورسم زندگی والدین خود را پی گیرند، والدین و آموزگاران واسطه انتقال آرمان های فرهنگی خود هستند (احدی و بنی جمالی، 1376) .

    شیوه های فرزندپروری به عنوان مجموعه یا منظومه ای از رفتارها که تعاملات والد و کودک را در طول دامنه گسترده ای از موقعیت ها توصیف می‌کند و یک جو تعاملی تأثیر گذار را به وجود می‌آورد تعریف می شود. شیوه های فرزند پروری یک عامل تعیین کننده و اثر گذار است که نقش مهمی‌در آسیب شناسی روانی و رشد کودکان بازی می‌کند (ماهر و کمیجانی، 1386) .

    منظور از سبک های فرزند پروری، روش هایی است که والدین برای کنترل فرزندان خود در پیش می‌گیرند. دیانا بامریند [1] در یک رشته تحقیقات با زیر نظر گرفتن والدینی که با فرزندان پیش دبستانی خود تعامل می‌کردند . اطلاعاتی را در مورد شیوه های فرزند پروری گردآوری کرد . معلوم شد که فرزندپروری دو جنبه گسترده دارد : جنبه ی اول، پرتوقع بودن است، برخی از والدین، معیارهای عالی برای فرزندانشان مقرر می‌کنند و از آن‌ها توقع دارند که این معیارها را برآورده سازند . والدین دیگر، توقع خیلی کمی‌دارند و به ندرت سعی می‌کنند رفتار فرزندانشان را تحت تأثیر قرار دهند. جنبه دوم، پاسخ دهی است . برخی والدین، نسبت به فرزندان خود پذیرا هستند و به درخواست های آن‌ها پاسخ می‌دهند . آن‌ها غالباً به بحث آزاد و گفتگو با فرزندانشان می‌پردازند. برخی والدین هم، طرد کننده و بی اعتنا هستند . ترکیبات گوناگون پرتوقعی و پاسخدهی، چهار سبک فرزند پروری را به بار می‌آورد. پژوهش بامریند روی سه مورد از آن‌ها تأکید کرد : مقتدر، مستبد، آسان گیر .

    والدین مراقبت خود را با پذیرندگی کودک و محور قرار دادن او همراه با گرمی‌و صمیمیت اعمال می‌کنند و از فرزند خود توقع شایستگی اجتماعی و هوش مناسب با سن او دارند . توقعات خود را با گرمی‌، صمیمیت و مهرورزی اعمال می‌کنند . رابطه این نوع والدین با فرزندان دو طرفه و متقابل می‌باشد (اسماعیل پورحسامی‌، 1377) .

    والدین کنترل و توقعات خود را با قدرت و بدون گرمی‌و مهرورزی و ایجاد رابطه متقابل اعمال می‌کنند. به عبارتی روابط حاکم بر خانواده با اعمال قدرت، استبداد، سردی و انعطاف ناپذیری همراه است . این والدین رفتارها و نگرش های فرزند خود را طبق ضابطه ها و معیارهای خودشان ارزیابی می‌کنند . فرمانبرداری، قبول استبداد، کار، سنت و رعایت سلسله مراتب را ارج می‌نهند (اسماعیل پور حسامی‌، 1377) .

    یکی دیگر از متغیرهای این پژوهش عملکرد تحصیلی می باشد عبارتست از میزان پیشرفت و تغییراتی که در مواد تحصیلی فرد ایجاد می شود که می تواند متأثر از عوامل میان فردی، هوش، خانواده و... باشد در پژوهش های البافت(1388)، لمبورن و همکاران(1991)، گلاسکو وهمکاران(1997)، شومر(1998) نشان دادند بین عملکرد تحصیلی با سبک های فرزند پروری رابطه وجود دارد. و در پژوهش رضایی و خداخواه(1388)، مختار ملک(1382)، مهر افروز و شهر آرای(1381)، باقر پور کماچالی و همکاران(1386)، تنهایی رشوانلو و حجازی(1388)، بلنکی وهمکاران(1986) نشان دادند بین پیشرفت تحصیلی با سبک های فرزند پروری رابطه وجود دارد. با توجه به مطالب مطرح شده در این بخش این پژوهش به دنبال پاسخگویی به این سوال است که آیا بین سبک فرزند پروری محدود و آزاد منشانه  با عملکرد تحصیلی دانش آموزان رابطه وجود دارد؟

     

     

     

     

    اهمیت و ضرورت پژوهش

    زندگی تحصیلی، یکی ازمهمترین ابعاد زندگی اشخاص است که برسایر ابعاد زندگی تاثیر فراوان دارد. در این بین یکی از مسایل و مشکلات اساسی زندگی تحصیلی افراد و نظام آموزشی هر کشور، مساله ی افت تحصیلی و پایین بودن سطح عملکرد تحصیلی دانش آموزان آن کشور است(زهراکار،1386). این پدیده، علاوه بر زیان های هنگفت اقتصادی، سلامت روانی فراگیرندگان را مخدوش می نماید. منظور ازافت تحصیلی، کاهش عملکرد تحصیلی درسی فراگیرنده از سطح رضایت بخش به سطح نامطلوب است. عوامل مختلفی بر عملکرد تحصیلی افراد تاثیر می گذارند که متخصصان تعلیم و تربیت آنها را به چهار دسته شامل عوامل فردی، عوامل آموزشگاهی، عوامل خانوادگی و عوامل اجتماعی تقسیم کرده اند(زهراکار،1386).

    یکی از عواملی که می تواند عملکرد تحصیلی افراد را تحت تاثیر قرار دهد سبک های فرزند پروری می باشد که در پژوهش های مختلف مثل پژوهش (محمدی و رضایی، 1389). البافت(1388)، لمبورن و همکاران(1991)، گلاسکو وهمکاران(1997)، شومر(1998) نشان دادند بین عملکرد تحصیلی با سبک های فرزند پروری رابطه وجود دارد. و در پژوهش رضایی و خداخواه(1388)، مختار ملک(1382)، مهر افروز و شهر آرای(1381)، باقر پور کماچالی و همکاران(1386)، تنهایی رشوانلو و حجازی(1388)، بلنکی وهمکاران(1986) نشان دادند بین پیشرفت تحصیلی تحصیلی با سبک های فرزند پروری رابطه وجود دارد.به اثبات رسیده است. با توجه به این که سبک فرزند پروری نامناسب باعث کاهش عملکرد فرد شده و همچنین این کاهش عملکرد به نوبه خود باعث صرف هزینه های روانی ، جسمانی و اقتصادی برای جامعه ، خانواده، فرد می شود . که این خود نشان دهنده اهمیت و ضرورت پژوهش های انجام شده در زمینه عملکرد تحصیلی را می رساند.

     

     

    [1] Diana Baumrind

  • فهرست و منابع پایان نامه بررسی سبک فرزند پروری محدود و آزاد منشانه در عملکرد تحصیلی دانش آموزان

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    امینی، شهریار. (1382). بررسی نقش خودکارآمدی، خودتنظیمی، وعزت نفس در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال سوم دبیرستان، رشته علوم تجربی شهرستان شهرکرد .پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت معلم تهران.

    البرزی، شهلا، سیف، دیبا.(1381). رابطه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری و برخی از عوامل جمعیتی با پیشرفت تحصیلی گروهی دانشجویان علوم انسانی در درس آمار. مجله علوم اجتماعی وانسانی دانشگاه شیراز، شماره اول زمستان: 20-18.

    بیابانگرد، اسماعیل. (1390) روانشناسی تربیتی (روانشناسی آموزش ویادگیری). تهران:ویرایش.

    پیرحسینلو،سعیده. (1382). بررسی رابطه بین خودکارآمدی ریاضی، اضطراب ریاضی، انتظار عملکرد ریاضی در پیشرفت تحصیلی دختران و پسران دبیرستان های دولتی منطقه 2 تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت معلم تهران.

    چارقدوزی، محمدرضا. (1376). ارتباط بین تربیت تولد و ویژگی های شخصیتی با انگیزش پیشرفت در دانش آموزان سال دوم و چهارم دبیرستان های شهرستان بجنورد، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تبریز، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی.

    حسینی نسب، سید داود. (1381)بررسی رابطه سبک شناختی وابسته به زمینه و نابسته به زمینه و یادگیری خودنظم داده شده با عملکرد ریاضی دانش آموزان سوم راهنمایی. مجله روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه شهید چمران اهواز، شماره های 3و4، سال نهم:47-42

    حسینی، رامشه، سید محمد. (1377). بررسی رابطه مولف های یادگیری خودنظم داده شده با هوش و پیشرفت تحصیلی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی وعلوم تربیتی دانشگاه تبریز.

    حکمتی نژاد، اقبال. (1380). بررسی تعامل جنسیت و خودکارآمدی (بالا و پایین )برپیشرفت          دانش آموزان سال سوم راهنمایی .پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز.

    داداشی، نسرین. (1380). بررسی رابطه صفات شخصیتی با انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پیش دانشگاهی شهرستان تبریز در سال تحصیلی 80-1379پایان نامه        کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز، دانشکده علوم تربیتی وروان شناسی.

    دستا، مهدی. (1389). نقش اهداف پیشرفت و راهبردهای خودتنظیمی در عملکرد حل مسائل و عملکرد ریاضی دانش آموزان پایه اول دبیرستان شهر یزد،پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم تهران.

    سبحانی نژاد، مهدی، عابدی، احمد. (1385). بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری خودتنظیم وانگیزش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه شهر اصفهان با عملکرد تحصیلی آنان در درس ریاضی، فصلنامه علمی– پژوهشی روانشناسی دانشگاه تبریز،1(1):97-82 .

    سرمد، زهره، بازرگان، عباس وحجازی، الهه. (1390). روش های تحقیق در علوم رفتاری. تهران:آگاه.

    سیف، علی اکبر. (1390). روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزش (ویرایش ششم). تهران: دوران.

    شعاری نژاد، علی اکبر. (1362).روانشناسی یادگیری، تهران، طوس، سال 5، شماره .1.

    شعاری نژاد، علی اکبر. (1368). فرهنگ علوم رفتاری ، تهران، امیر کبیر، فرهنگ علوم رفتاری.

    شعبانی، حسن. (1389). روش تدریس پیشرفته: آموزش مهارت ها وراهبرد های تفکر. تهران: سمت.

    شولتز، دوان، شولتز، الن سیدنی. (1389). نظریه های شخصیت (ترجمه سید محمدی یحیی).تهران: دانش.

    شیخ فینی، علی اکبر. (1372). بررسی رابطه انگیزش پیشرفت، منبع کنترل، وپیشرفت تحصیلی  پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.

    صداقت، مریم. (1389).نقش راهبردهای یادگیری خودتنظیم در رابطه اهداف، ادراکات و گرایش های فکری دانش آموزان با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سوم دبیرستان در مدارس دولتی مناطق 19 گانه تهران، پایان نامه دکترا، دانشگاه شهید بهشتی.

    طالب پور، اکبر. (1381). تاثیر آموزش شناختی بر مسند مهارگذاری، انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان شاهد. مجله روانشناسی. شماره21، صص18-29.ْ

    عاصمیان، فهیمه. (1384). بررسی رابطه سبک های شناختی با مولفه های یادگیری خودتنظیمی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال دوم متوسطه دبیرستان های تبریز سال 1386.پایان نامه کارشناسی ارشد، چاپ نشده دانشگاه تبریز.

    عبدوس، زهرا. (1381). بررسی رابطه خلاقیت و راهبرد های فرا شناختی در بین دانش آموزان سال سوم مقطع متوسطه. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا.

    عشورنژاد، فاطمه. (1387). بررسی روابط ساختاری خودپنداره، یادگیری خودتنظیم و موفقیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی

    غفوری، منصور. (1376). بررسی رابطه بین انگیزش پیشرفت، منبع کنترل، خلاقیت وپیشرفت تحصیلی دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای نظام جدید متوسطه شهر تبریز. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تبریز.

    قاسمی پیر بلوطی، محمد. (1374). بررسی رابطه پیشرفت تحصیلی با انگیزش ومنبع کنترل در        دانش آموزان سال سوم راهنمایی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.

    کدیور، پروین. (1380). بررسی سهم باور های خودکارآمدی ،خودگردانی وهوش دانش آموزان به منظور ارائه الگویی برای یادگیری بهینه تهران، پژوهشکده تعلیم وتربیت.

    کدیور، پروین. (1387). روانشناسی تربیتی .تهران : سمت.

    کرامتی، هادی. (1380). بررسی رابطه خودکارآمدی ادراک شده دانش آموزان سوم راهنمایی شهر تهران و نگرش نسبت به درس ریاضی با پیشرفت آنها .پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم تهران.

    کریمی، یوسف. (1387).روانشناسی تربیتی. تهران:ارسباران.

    محسن پور، مریم حجازی، مریم، الهه، کیامنش، علیرضا. (1386). نقش خودکارآمدی، اهداف پیشرفت ، راهبردهای یادگیری و پایداری در پیشرفت تحصیلی در درس ریاضی، فصلنامه نوآوریهای آموزشی، شماره 16، سال 5،تابستان. 86 : 37-33.

    مصطفایی، علی. (1387). بررسی اثربخشی آموزش مولفه های راهبردهای یادگیری خودتنظیمی مبتنی بر مدل پنتریچ بر خودکارآمدی، منبع کنترل، و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پسر پایه سوم دبیرستان، پایان نامه دکترا، دانشگاه علامه طباطبایی

    موسوی نژاد، عبدالمحمد. (1376). بررسی باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودنظم داده شده با پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان سال سوم راهنمایی، پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشکده روانشناسی وعلوم تربیتی دانشگاه تهران.

    میرمشتاقی، شهربانو. (1384). بررسی و مقایسه رابطه خودکارآمدی و خودتنظیمی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه سوم دبیرستان رشته ریاضی و انسانی،پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا.

    نعامی، عبدالزهرا. (1388). رابطه بین کیفیت تجارب یادگیری با فرسودگی تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه شهید چمران اهواز. مجله مطالعات روان شناختی .دوره 5/ شماره 3. پاییز 88 : 60-55.

    واحدی، شهرام. (1376). مقایسه استفاده از راهبردهای شناختی و فراشناختی در بین دانشجویان ترک زبان و فارس زبان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.

    وطن پرست اقدمی، علی. (1380). بررسی رابطه مولفه های یادگیری خودنظم داده شده با منبع کنترل در دانش آموزان سال سوم دبیرستانهای شهر ارومیه. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تبریز.

    ولی نژاد، یدالله. (1380). بررسی رابطه سبک شناختی وابسته ونابسته به زمینه و راهبردهای یادگیری خودنظم داده شده ی عملکرد ریاضی دانش آموزان سال سوم راهنمایی .منطقه چاپیاره، پایان نامه کارشناسی کارشناسی ارشد، دانشگاه تبریز.

    یوسیلیانی، غلامعلی. (1380). بررسی راهبرد های یادگیری دانش آموزان قوی وضعیف سال سوم متوسطه برحسب رشته ی تحصیلی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.

     

     

    Ahola, K. & Hakanen, J. (2007). Jobstrain, burnout and depressive symptams:a prospective study among dentists .journal of affective disorders.

    Ao Man Chin, (2006). The effect of the use of self-regulatetion learning strategies on college students per for mance and satisfaction in physical education,athesis sub mitted in partial fulfillment of the requirements of degree doctor of education.

    Boekaerts, M. (2002). Brniging about chang in the classroom : stregths and weaknesses of the self-ragulated learning. Journal of learning and instruction, 12, 548-604.

    Bouman, A. Te Brake, H. & Hoog straten, J . (2002). Significant effects due to rephrasing the mbis items. Psychological re ports,91,225-826.

    Breso, E, Salanova, M. & Schoufeil, B.(2007). In search of the thied dimension of burnout, applied psychology, 56(3),460-472.

    Brouwers, A, & Tomic, W. (2000). Alogitu dinal study of teacher burnout  and perceived self-efficacy classroom management .teaching and teacher education, 16, 239-253.

    Butler, d. & winne, P. H. (1995).Feedback and self-regulated learning Atheoretical synthesis. Reviem of Educational Research, 65 (3), 245-281.

    Chang, C. Y. (1991) .A study of relation ship between college studens academic per formance and their conghitive tyle meta congnition, motivatinal and self regulated factor .Educational psychology24, 145-161.

    Cordes, C. L. And Dougherty, T.W. (1993). A review and integration of research on job burnout.achde my of management review 18,pp.621-656.

    Demerouti, Bakker, A. B, Nachreiner, E & Schaufeil, W. B. (2001). The job demands-resources model of burnout,journal of applied psychology,86,499-512.

    Elbauam, B. E. Berg, C.A. & Dodd, D. H .(1993). Previoua learning experience strategy, and task definition in self- regulated foregin language learning. Contemporary educational psychology, 18, 318-336.

    Evers, W. J. Brouwers,A .& Tomic,W.(2002). Burnout and.self-efficcaly:astudy on teachers beliefs when implementing an innovative educational system in the Netherlands-british journal of educational psychology, 277-243

    Farbert, B. A. (1991). Grisis in education: stress and burnoutin the awrecan teacher. San Francisco,ca:jossey-bass.

    Ferari, M. (1996). Observing the obsever: self- regulation in the observational learning of motor skills. Developmental review, 16, 203-240.

    Flavel. J. H. (1979). Metacognition and cogniti on monitoring : new area of cognitive development inquiry. American psychologist. 34. pp. 908-911.

    Freuden Berger, H. J. (1974). Staff burn-out.journal of social issues, 30,159-165.

    Geen, G, Russel. (1995). Huma motivation. A social psychological approach. California: brooks/cole publishing co.

    Gleason, J. J. (1987). Cognitive strategies. In c.reynolda, & l. mann(EDS), encyclopedia of special education: vol.i.a refrence for the education of the handicapped and other exceptional children and adullts (pp.362-364). U.S.A.: john& wiley & sons, inc.

    Gold, y. Bachelor, P, Michael, W. B. (1989). The dimensiolnality of a modified fromv of the maslach burnout ihven tory for university students in a teacher-training program.educational and psychological measurewent,49,549-561.

    Grau, R. Salanova. M&Peiro, J. (2001). Modertor effects of self-efficacy on occupational streses. Psychology in sain,5.1,1,63-74.

    Green Glass, E. R Burke, R .J & Fiks Enbanm, L. (2001). Work load and burnout in nurses,journal of community and applied social behavior asnd personality, 11, 211-215.

    Hobofoll, S. E, Freedy, J. (1993). Conservation of reoource :a general stess thory applied to burnout, in schanfeli, w.b, maslach, c., marek, .t.(eds), professional burnout :recent developments in theory and research .taylor &francis, washing, dc,  pp.115-129.

    Koes, G. Foand Koeske, R .D. (1989). Construct validity of the maslach burnout inventory : acritical deprewssion journal of applied behavioral scinces 52, pp.131-132

    Kopp, C. B. (1982). Antecedents of self-regulated: A developmental perspective. Developmental psycology, 18(2), 199-214.

    Lee. R & Ashforth, B. (2008). A meta – analytic examination of the correlates of the three dimension of job burnout, jurnjal of applied psychology 81,123-133.

    Masalach, C,Schaufeil,W. B & Liter, M. P. (2001). job burnout, annual review of psychology,52,397- 422.

    Masi, G, Sbrana, B, Poli, P, To Maiuolo, F, Favilla, L & Archeschi, M. (2000). Depression and school functioning in nonrefered adolescents child psychology and human development, 30,161-171.

    Maslach, C & Qjakson, S. E. (1984) .Burnout in organizational setting,applied social psychology annual,5,133-153.

    Maslach, C, Schaufeli, W. B & Leiter, M. P. (2001). Gob burnout, annual review of psychology,52,397-422.

    Neuman, Y. (1990).Derrminants and conse quences of student, burnout in universities, the gournal of higher education, 61(1), 20-30

    Nikos Mousoulides & Georg Philippohl. (2005). Students motivational belifes, self-regulaions trategies use, and mathematics achievement group for the psychology of mathematics education, vol.3, pp321-328.melbourne:PME.

    Pines, A. M. & Nunes, r. (2003). The relation ship between career and couple burnout:implications for carreer and couple counseling.jownal of employment counseling,40,50-64.

    Pintrich, P. R & Degroot, E.V. (1990). Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance, journal of Educational psychology, 82, 33-40.

    Pintrich, P. R. & DEGROOTH, E. (1990) Motivational and self-regulated learning components of classroom academic performance. Journal of self-regulated learning educational psychology, 82(1), 33-40.

    Pintrich, P. R. Marx, R.W., & Boyle, R.A.(1993). Beyond cold conceptual change: the role of motivational beliefs and classroom contextual factors in the procees of conceptual change . review of educational research, 63(2), 167-199.

    Ryerson, D. Marks, N. (1981). Carrer burnout in the human servies:strategies for interrention.in:jones,j.w.(ed.),burnout syndrome.landon hones press,park ridge.il,pp.751-164.

    Salmela- Aro, k & Natanen, P. (2005). ppi-10:nuorten kouluuupumus-menetelma, adolescent school hourn out method,Helsinki,finland,edita.

    Salmela-Aro, K, Savola Inen, H. & Holopainen. L. (2008) Nepressive symptoms and school burnout during adolescence,journal of royth and ad olesence,6,34- 45.

    Schaufeil, W. B And Enzmann, D. (1998). The burnout companion to study and reaserch :a critical analysis taylor&fraancis, London .

    Schaufeli, W. b. Baunk, B. P. (2002). Burnout:an overview of 25 years of research and theorizing in m.j. schabracq, j.a.m ninnubst,&c.l.cooper (eds), handbook of work and healthpsychology chichestev :wiley.

    Schunk, D.H. (2000).Learning theories. Merill, an imprint of prentice hall, third edition.

    Shawarzer, Ralf & Hallum, Suhair. (2008). Perceived teacher self-efficacy asa predictor of job stress and burnout :mediation analases. Applied psychology :an international review, 57,52,171.

    Shirom, A. (2003). Job related burnourt :a review .In j.c .quick &l.e terick (eds) handbook of accupational health psychology .washing ton,  dc :amercan psychologyical association.

    Spaulding, C. L. (1992). Motivation in classroom. new york: mcgraw.hill, inc.

    Taris, T. W.  LE Blanc,P. Schaufeli, W .B. & scherears, P. J. G. (2005). Are there relationships between the dimensions of the maslach burnout inventory a review and two lonitiadinal tests .work and steress, 19,256-262.

    Yang, Hui-jen & Fran, Cheng. (2005). An invenstigation the factors mis student burnout in technical – viocational collegc .computersin human behavior yang, hui-jen. Factors affecting student burnout and academic achievement in multiple enrollment programs in talwans technical-vocational collegwes international journal of educational development 283-301.

    Zang, Riwen; Gan, Rigun  Cham. (2007). Heining.Prefectionism,Academic burnout and engagement among chine secollege students:a structural equation modeling analysis. Personality &invidual differences 1529-1540.

    Zimmerman, B. J. & Pons, M. M. (1995). Student deffrences in self-regulated l earning :relating grade, sex and giftedness to self-efficacy and strategy use .gounal of Educational psychology.82(1),51-59.

    Zimmerman, B. J. & Schunk, D. H. (1989). Self- regulated learning and academic achiement : research and practice . new york :springer verlag.

    Zimmerman, B. J. (1995). Self –regulation involves more than metacognition asocial cognitive perspective. Educational psychologist, 30(4), 173-178.

    Zimmerman, B. J.& Martinez-Pones,M. .(1990). Student differences in self-regulated learning: related grade, sex, and giftebdness to self-efficacy ad strategy use.journal of educational psychology.

    Zimmerman. B, J & Martinez-Pons. (1988). constrat validation of a strategg model of student self regulated learning,  journal of educational psychogy.80.

     

    .

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت