پایان نامه بررسی تطبیقی سیاست جنایی ایران با سیاست جنایی انگلیس در خصوص جرایم علیه آثار فرهنگی

تعداد صفحات: 138 فرمت فایل: word کد فایل: 1000365
سال: 1393 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: پایان نامه حقوق
قیمت قدیم:۲۰,۴۰۰ تومان
قیمت: ۱۸,۳۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بررسی تطبیقی سیاست جنایی ایران با سیاست جنایی انگلیس در خصوص جرایم علیه آثار فرهنگی

    بررسی تطبیقی سیاست جنایی ایران با سیاست جنایی انگلیس در خصوص جرایم علیه آثار فرهنگی

    چکیده

     

         آثار فرهنگی مبین هویت و سند تشخیص و تمایز تمدن‌های گوناگون در جهان هستند که بشر کنونی ملزم است خود را به حراست و پشتیبانی از این گنجینه های تجدید نشدنی وا دارد. به علاوه ضرورت حفاظت از این آثار باستانی به واسطه قرار داشتن آنها در معرض عوامل گوناگون از جمله عوامل نامساعد طبیعی و حملات بیگانگان و حتی خسارات ناخواسته مردم بازدید کننده و ... به وضوع قابل رویت می باشد. به علاوه خسارت مزبور نه به یک فرد و یا گروه بلکه به فرهنگ و تمدن یک کشور و یک ملت است، لطمات جبران ناپذیری وارد می کند که اساساً همیشگی خواهد بود. اما آشکار است که لزوم وجود قوانین و احکام مربوط به حراست از مواریث فرهنگی، امری است مهم و تلاش جدی هر چه بهتر انجام شدن این وظیفه کاملاً ضروری است .سیاست جنایی ایران در قبال جرائم علیه میراث فرهنگی و تاریخی نسبتاً به جرم انگاری بیشتری از این اعمال پرداخته و حتی در مواردی قانونگذار ایران مالک شخصی یک اثر فرهنگی را در صورت آسیب زدن به اثر مجرم تلقی نموده است .حقوق انگلستان هم به جرم انگاری جرائم علیه میراث فرهنگی پرداخته و مرتکبان جرائم مذکور را قابل مجازات دانسته است. اما در مقایسه با حقوق ایران برخورد ، ملایم تری نسبت به مرتکبین این جرائم داشته است و شاید سختگیری های قانونگذار ایران نسبت به جرائم علیه آثار فرهنگی و تاریخی به این خاطر باشد که کشور ایران یک کشور متمدن و غنی از لحاظ آثار تاریخی و فرهنگی می‌باشد و برای جلوگیری از تخریب، سرقت ،قاچاق،و... آثار فرهنگی و تاریخی بیشتر واکنش سرکوب گرانه داشته تا پیشگیری و فرهنگ سازی. مقنن انگلستان همگام باسایر کشور ها، تعدی به آثار فرهنگی و تاریخی را جرم انگاری نموده است ولی از لحاظ شدت عکس العمل نسبت به ایران حالت متعادل تری داشته و واکنش ملایم تری نسبت به این جرائم داشته و به پیشگیری و فرهنگ سازی در جهت کاهش جرایم علیه میراث فرهنگی پرداخته است.

    مقدمه

     

        شاهکاری‌های تاریخی بازگو کننده، پیام معنوی گذشتگان و نشانگر خط سیر و حرکت انسان در طول تاریخ بوده و شاهد زنده و گویایی از سنن باستانی در عصر حاضر هستند و هر روز که می گذرد بشریت بیش از پیش به ارزشهای این آثار پی می برد. تا جایی که می توان گفت، امروزه آثارتاریخی بعنوان میراث باقی مانده از گذشتگان و سند هویت های ملی هر ملت و یا قومی تلقی شده که بشر خود را مکلف به حفظ و نگهداری از آنها می داند.

         بدیهی است، که عوامل مختلفی آثار تاریخی را تهدید می نماید؛ که از جمله مهمترین این عوامل، عوامل طبیعی نظیر؛ سیل، زلزله، باد، باران و ... و عوامل انسانی نظیر؛ کینه و دشمنی، دسیسه ها و توطئه های دشمنان داخلی و خارجی به منظور به غارت و چپاول بردن این آثار و بی هویت نمودن ملتها و ... می باشد. لذا ملاحظه می‌شود که، ضرورت حفظ و نگهداری و حمایت از این آثار ابعاد مختلفی را در بر می گیرد، لیکن بعد حمایت حقوقی و قانونی از این آثار اهمیتی به مراتب بیشتری از سایر ابعاد دارد. و در رهگذر حمایت قانونی، حمایت کیفری از این آثار اهمیت به سزایی دارد، زیرا هدف عمدۀ قوانین کیفری ارعاب فردی و عمومی می باشد. چه آنکه فقد حمایت جزایی از یک اثر غیر تاریخی فرهنگی، حداکثر موجب ورود خسارت و ضرر به فرد یا افراد معینی می شود که به سادگی قابل جبران بوسیله ضمانت اجراهای حقوقی(مدنی) می باشند لیکن صدمه و خسارتی که به یک اثر تاریخی وارد می گردد غیر قابل جبران و همیشگی خواهد بود.مضافاً آنکه خسارت وارده نه به یک فرد بلکه به یک جامعه و عموم افراد  آن جامعه و حتی به بشریت ، چه نسل حاضر و چه نسل آینده وارد می گردد. از اینرو تدوین قوانین مناسب کیفری می تواند عامل بازدارندۀ مفیدی برای پیشگیری از ارتکاب جرم باشد. بنابراین ضرورت وجود و حاکمیت قانون و عمل به آن در جهت حفظ و حراست از مواریث فرهنگی به علت آنکه خسارت وارده بر آن غیر قابل جبران و همیشگی خواهد بود، بیش از هر امر دیگری حائز اهمیت و در خور توجه می باشد. لذا بدیهی است که، می بایست تلاشی مجرانه ای را در جهت حمایت از آثار تاریخی و فرهنگی و حراست از آنها، که تعلق به جامعه بشری دارند، نمود. مقررات حقوق جزایی انگلستان نیز همگام با سایر مقننین،نظر به اهمیت آثار فرهنگی تاریخی و جلوگیری از تخریب  و از بین رفتن این آثار در قوانین جزایی خود به جرم انگاری در این موارد پرداخته و گاهاً مرتکبین جرایم علیه میراث فرهنگی را با مجازات های سنگین روبه رو کرده است.

     

     

    الف- بیان مسأله

     

         امروزه توجه اغلب دولتها و ملتها به آثار فرهنگی و میراث فرهنگی خود بیش از پیش احساس می شود. میراث فرهنگی نشانگر تمدن گذشته یک کشور بوده و عاملی جهت حفظ بهتر فرهنگ و روشی جهت بهتر مطرح گشتن فرهنگ آن کشور در جهان امروز که یکی از مباحث روز آن بحثها و گاهی جدال فرهنگی است می‌باشد. به علاوه میراث فرهنگی با جذب گردشگری خارجی منبع خوبی برای کسب درآمد ارزی است و بحث اقتصادی این منبع در جهان کنونی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. ایران به عنوان کشوری که دارای آثار فرهنگی بسیار چشمگیری می‌باشد نیز می بایست هر چه بیشتر در جهت حفظ و استفاده از این مفاخر بکوشد. یکی از راههای حفظ آثار تاریخی پرداختن به بحث های حقوقی از جنبه های مختلف می ‌باشد که یکی از جنبه های فوق، جنبه حقوق کیفری است که به علت خصوصیت حقوق کیفری و ضمانت اجراهای بهتر آن برای جلوگیری از وقوع جرایم علیه آثار فرهنگی و در نتیجه حفاظت بهتر از آن از کارایی بیشتری برخوردار می‌باشد همانگونه که مقنن از ابتدا لطمه زدن به آثار فرهنگی را جرم دانسته و برای آن مجازات تعیین نموده است و کنوانسیونهای بین المللی نیز حفظ آثار فرهنگی و وضع مجازات کیفری و غیر کیفری علیه مجرمان را الزام‌آور دانسته است. با توجه به اصل قانونی بودن جرم و مجازات، مقررات جزایی باید با واقعیت زمان خود منطبق باشند. در این پایان نامه سعی شده است ضمن شناخت کلیات و ارکان جرایم علیه آثار فرهنگی، حقوق ایران به عنوان کشوری با پیشینه تاریخی چشمگیر و حقوق انگلیس به عنوان یک کشور پیشرفته اروپایی در یک مقایسه تطبیقی بحث شوند تا با شناخت نقاط ضعف و قدرت هر یک، به روز نمودن قوانین کیفری ایران در این زمینه کمک کنیم.

    ب- سئوالات تحقیق

     

    الف- سوالات اصلی تحقیق

    سیاست جنایی ایران و انگلیس تا چه حد در جلوگیری از ارتکاب جرایم علیه آثار فرهنگی مؤثر بوده اند.

    ب- سوالات فرعی تحقیق

    1-قوانین کیفری ایران در خصوص جرایم علیه آثار فرهنگی در چه قسمتهای بهتر عمل نموده است و قوانین کیفری انگلیس در مورد فوق در چه بخش‌هایی کارآیی بیشتری داشته است؟

    ج- پیشینه تحقیق

     

         دکترمحمد جعفر حبیب زاده می نویسد:تخریب عبارت است از لطمه زدن عمدی به مال متعلق به غیر.

    دکتر زراعت شرح می دهد: در جرم حفاری در حریم و مجاور اماکن تاریخی و فرهنگی نیز در جایی که منطقه مجاور حریم نیز هست ماده  560  قانون مجازات اسلامی ناقض مواد 6 قانون حفظ آثار ملی 1309 و ماده 10 آیین نامه اصلاحی اجرایی آن بوده و در جایی که منطقه ی مجاور هست ولی حریم نیست مشمول ماده 560قانون مجازات اسلامی نیست و دو ماده مذکور از قانون حفظ آثار ملی اعمال می‌شود.

        دکتر شامبیاتی می نویسد: در قاچاق آثار فرهنگی باید شرایط این جرم احراز شود تا مشمول ماده 1 بند «د» قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی شود و مثلاً شخصی که آثار فرهنگی متعلق به خود را می خواهد از کشور خارج کند و شفاهاً به طریق دیگر امر را اطلاع دهد مشمول ماده مذکور نخواهد شد.

        ایوب شکرمراجی می نویسد: قصد تخریب تقریباً با تعمد، در عمل به هم آمیخته و کسی که عمداً آثار فرهنگی را تخریب نماید قصد صدمه زدن به آنها را نیز دارد. پس احراز سوءنیت عام کافیست؛ ولی تخریب و صدمه زدن برای تحقق جرم لازم است و صرف قصد کفایت نمی‌کند.

        رضا شکری و قادر سیروس در کتاب خود شرح می‌دهند:مقصود از اموال تاریخی فرهنگی با عنایت به ضوابط قانونی و کنوانسیونهای بین المللی آثار باقیمانده در طی قرون و اعصار می‌باشد که معرف فرهنگ یک جامعه است و برای آنکه تحت حمایت قانون جزا باشد لازم است که حداقل صد سال از زمان ایجاد آن گذشته باشد و از نظر مصداق میراث فرهنگی محدودتر از آثار فرهنگی است.زیرا آثار فرهنگی در برگیرنده‌ی آثار ایجاد شده‌ی زمان حاضر نیز می ‌باشد.

         غلامرضا کامیار شرح می‌دهد: در بحث سرقت آثار فرهنگی با اشاره به اینکه ماده 559 قانون مجازات اسلامی قصد تصرف و سوء نیت را در ربودن لازم می داند. پس اگر سارقی شیی عتیقه را در کیف دیگری قرار دهد و آن دیگری پس از اطلاع در جهت تملک آن برآید این عمل سرقت محسوب نمی‌شود.

    دکترولیدی می ‌نویسد:عنصر روانی جرم انجام اعمالی که در حریم ممنوعه ای ابنیه‌ی مذهبی که موجب تزلزل در آن ابنیه شود، علاوه بر عمد عام یعنی علم به ممنوع بودن آن اعمال باید عمد خاص یعنی قصد اضرار نیز وجود داشته باشد.

         در حقوق انگلیس اسمیت جرم تخریب را به نقل از بخش یک قانون خسارت جزایی1971 چنین تعریف کرده است: اگر شخصی بدون مجوز قانونی هر نوع مال متعلق به دیگری را خراب یا ناقص کند به شرطی که قصد ناقص کردن آن را داشته باشد یا بگونه ای سهل انگاری یا بی مبالاتی کند که آن مال خراب یا ناقص شود مرتکب جرم تخریب شده است.در حقوق انگلیس به عنصر روانی جرم تخریب یعنی علم به مورد حفاظت بودن بنای قدیمی توجه شده است و ایراد خسارت به این ابنیه مستوجب حبس تا دو سال می‌باشد. 

     

  • فهرست و منابع پایان نامه بررسی تطبیقی سیاست جنایی ایران با سیاست جنایی انگلیس در خصوص جرایم علیه آثار فرهنگی

    فهرست:

    چکیده 1

    مقدمه. 2

    الف- بیان مسأله. 3

    ب- سئوالات تحقیق.. 3

    ج- پیشینه تحقیق.. 4

    د- فرضیات تحقیق.. 5

    ه- اهداف تحقیق.. 5

    و- روش تحقیق.. 5

    ز- سازماندهی تحقیق.. 6

    فصل اول: کلیات

    1-1 مفهوم و تعریف فرهنگ،آثار فرهنگی و تاریخی.. 8

    1-1-1 تعریف مال، فرهنگ و آثار فرهنگی.. 8

    1-1-1-1 تعریف فرهنگ و آثار فرهنگی.. 8

    1-1-1-2 تعریف آثار تاریخی.. 10

    1-1-2 تعریف اموال فرهنگی در ایران و انگلستان. 12

    1-1-2-1 اهمیت اقتصادی.. 14

    1-1-2-2 اهمیت فرهنگی.. 14

    1-1-2-3 اهمیت باستان شناسی.. 15

    1-1-2-4 اهمیت مذهبی.. 15

    1-1-3 مالکیت اموال تاریخی- فرهنگی در ایران و انگلستان. 16

    1-1-3-1 مالکیت اموال تاریخی و فرهنگی در ایران. 16

    1-1-3-2 مالکیت اموال تاریخی – فرهنگی در انگلستان. 19

    1-1-4 مفهوم سیاست جنایی.. 19

    1-1-4-1 مفهوم مضیق سیاست جنایی.. 20

    1-1-4-2 مفهوم موسع سیاست جنایی.. 20

    1-2 اهداف موجود ازجرم انگاری جرایم علیه میراث فرهنگی.. 20

    1-2-1 هدف مشترک؛ برقراری نظم عمومی.. 20

    1-2-2 اهداف ویژه 21

    1-2-2-1 حفظ و حمایت از اموال تاریخی-  فرهنگی.. 21

    1-2-2-2 حفظ حقوق عمومی و اجتماعی.. 22

    1-3 تاریخچه تقنینی حمایت کیفری از میراث فرهنگی کشور. 22

    1-3-1 قانون مجازات عمومی 1304.. 22

    1-3-2 سایر قوانین قبل از انقلاب... 23

    1-3-3 قوانین پس از انقلاب اسلامی.. 25

    فصل دوم: بررسی جرایم علیه آثار فرهنگی و تاریخی

    2-1 تخریب اموال تاریخی- فرهنگی.. 28

    2-1-1 تخریب اموال تاریخی – فرهنگی در حقوق ایران. 29

    2-1-1-1 معنای لغوی و اصطلاحی تخریب... 29

    2-1-1-2 عنصر مادی.. 30

    2-1-1-3 عنصر روانی.. 31

    2-1-1-4 موضوع جرم تخریب... 32

    2-1-1-5 تشخیص آثار فرهنگی.. 33

    2-1-2 سابقه تاریخی تخریب اموال تاریخی و فرهنگی در حقوق انگلستان. 34

    2-1-2-1  سابقه تاریخی.. 34

    2-1-2-2 تخریب آثار فرهنگی در حقوق موضوعه انگلستان. 41

    2-2 سرقت اموال تاریخی و فرهنگی.. 42

    2-2-1 سابقه تاریخی سرقت... 42

    2-2-2 سرقت در حقوق ایران. 44

    2-2-2-1 تعریف لغوی سرقت... 44

    2-2-2-2 تعریف اصطلاحی و قانونی سرقت... 44

    2-2-3 سرقت در حقوق انگلستان. 45

    2-2-3-1 عنصر مادی سرقت در حقوق انگلستان. 45

    2-2-3-2 عنصر معنوی سرقت در حقوق انگلستان. 48

    2-3 ایجاد تزلزل در بنیان آثار فرهنگی – تاریخی در حقوق ایران و انگلستان. 53

    2-4 قاچاق آثار تاریخی – فرهنگی.. 54

    2-4-1 تعریف قاچاق.. 55

    2-4-2 بررسی تقنینی جرم قاچاق موضوع اموال تاریخی – فرهنگی.. 56

    2-4-2-1 عنصر مادی جرم قاچاق اموال تاریخی و فرهنگی.. 58

    2-4-2-2 عنصر روانی جرم قاچاق اموال تاریخی و فرهنگی.. 58

    2-4-3 نحوه تشخیص آثار فرهنگی – تاریخی.. 59

    2-4-4  شاکی یا مدعی خصوصی موضوع این ماده 60

    2-5 حفاری غیر مجاز برای به دست آوردن اموال تاریخی – فرهنگی.. 61

    2-5-1 حفاری غیر مجاز. 62

    2-5-1-1 انواع حفاری.. 63

    2-5-1-2 عناصر تشکیل دهنده جرم حفاری غیرمجاز. 64

    2-5-1-3 بدست آوردن اتفاقی اشیائ تاریخی – فرهنگی.. 65

    2-5-1-4 خرید و فروش اموال تاریخی – فرهنگی حاصله از حفاری غیرمجاز. 66

    2-5-2 تجاوز به آثار تاریخی – فرهنگی.. 67

    2-5-2-1 عناصر جرم تجاوز به آثار فرهنگی و تاریخی و شرایط تحقق آن. 68

    2-5-2-2 عنصر مادی تجاوز به آثار فرهنگی و تاریخی.. 68

    2-5-2-3 شرایط تحقق جرم تجاوز به آثار فرهنگی و تاریخی.. 69

    2-5-2-4 موضوع جرم تجاوز به آثار فرهنگی و تاریخی.. 70

    2-6 مرمت، تغییر، تجدید و توسعه غیر مجاز اماکن فرهنگی – تاریخی.. 70

    2-6-1 عناصر تشکیل دهنده جرم مرمت، تغییر، تجدید و توسعه غیر مجاز در اماکن فرهنگی و تاریخی   71

    2-6-1-1 عنصر مادی.. 71

    2-6-1-2 عنصر روانی.. 71

    2-6-2 مرمت، تغییر، تجدید و توسعه غیر مجاز اماکن فرهنگی و تاریخی در حقوق موضوعه انگلستان  71

    2-7 انتقال اموال تاریخی و فرهنگی غیر منقول و تغییر کاربری آن. 72

    2-7-1 عنصر مادی.. 72

    2-7-2 تغییر کاربری اماکن مذهبی و تاریخی.. 74

    2-7-2-1 عنصر مادی جرم تغییر کاربری اماکن مذهبی و تاریخی.. 74

    2-7-2-2 عنصر روانی جرم تغییر کاربری اماکن مذهبی و تاریخی.. 75

    2-7-2-3 مرجع تشخیص جرم تغییرکاربری اماکن مذهبی و تاریخی.. 75

    2-7-2-4 مرتکب جرم تغییر کاربری اماکن مذهبی و تاریخی.. 76

    فصل سوم: سیاست جنایی ایران و انگلیس در قبال جرایم علیه میراث فرهنگی

    3-1 مجازات جرائم علیه میراث فرهنگی در حقوق ایران. 81

    3-1-1 مرتکبین جرایم علیه میراث فرهنگی.. 81

    3-1-1-1 اشخاص حقیقی.. 82

    3-1-1-2 اشخاص حقوقی.. 84

    3-1 -2 مجازات ها و تغییرات حاصل از آن. 84

    3-1-2-1 کیفر تخریب اموال تاریخی- فرهنگی ماده 558.. 85

    3-1-2-2 کیفر سرقت اموال تاریخی- فرهنگی ماده 559.. 85

    3-1-2-3 کیفر ایجاد تزلزل در بنیان آثار فرهنگی – تاریخی ماده 560.. 86

    3-1-2-4 کیفر قاچاق آثار تاریخی – فرهنگی ماده 561.. 87

    3-1-2-5 کیفر حفاری غیر مجاز برای به دست آوردن اموال تاریخی- فرهنگی ماده 562  89

    3-1-2-6 کیفر تجاوز به آثار تاریخی – فرهنگی ماده 563.. 90

    3-1-2-7 کیفر مرمت، تغییر اماکن تاریخی – فرهنگی ماده 564.. 90

    3-1-2-8 کیفر انتقال اموال تاریخی- فرهنگی غیر منقول ماده 565.. 91

    3-1-2-9 کیفر تغییر کاربری اماکن مذهبی و فرهنگی ماده 566.. 91

    3-1-2-10 قابل گذشت بودن جرایم علیه میراث فرهنگی.. 92

    3-2 مجازات جرایم علیه آثار فرهنگی در انگلیس.... 93

    3-2-1 اصلاح مجرم. 93

    3-2-1-1 مساعدت کنندگان. 94

    3-2-1-3 معاونین.. 95

    3-2-2 دستیاران مجرم. 95

    نتیجه گیری.. 98

    پیشنهادات... 100

    منابع و مآخذ. 103

    .

    منبع:

    *قرآن کریم

    1- ابوترابیان، حسین. (1374). گزارش نامه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، تهران، شماره 4، ص4.

    2- امامی، سید حسن. (1373). حقوق مدنی، ج1، چاپ اول، تهران، انتشارات اسلامیه.

    3- جعفری لنگرودی، محمدجعفر. (1368). ترمینولوژی حقوق، چاپ چهارم، تهران، انتشارات گنج دانش.

    4- جعفری لنگرودی، محمد جعفر. (1356). حقوق اموال، ج1، نشر مشعل آزادی.

    5- حبیب زاده، محمدجعفر. (1373). حقوق جزای اختصاصی، چاپ اول، تهران انتشارات سمت.

    6- خلیلیان، علی محمد. (1375). اموال تاریخی  در گستره تاریخ معاصر ایران، شماره 16، فصلنامه میراث فرهنگی، ص 25.

    7- دهخدا، علی اکبر. (1373). لغتنامه دهخدا، انتشارات چاپ اول، دانشگاه تهران.

    8- زراعت، عباس. (1377). شرح قانون مجازات اسلامی، ج1 ، چاپ دوم، تهران، نشر فیض.

    9- ژرژ پیکا، جرم شناسی. (1370). ترجمه علی حسین نجفی ابرند آبادی، چاپ اول، تهران، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.

    10-شامبیاتی، هوشنگ. (1374).  حقوق جزای اختصاصی، ج1 ، چاپ دوم، تهران، نشر ویستار.

    11-صدرات، علی. (1337). تخریب در قانون جزایی ایران، شماره 59، مجله کانون وکلا، ص 26.

    12-صانعی،پرویز. (1355). حقوق جزای عمومی، ج2، تهران، انتشارات دانشگاه ملی.

    13-کثیری،فرهاد. (1378). حمایت از اموال فرهنگی در حقوق مخاصمان مسلحانه، پایان نامه کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی دانشگاه تهران.

    14-کاتوزیان، ناصر. (1378). قانون مدنی در نظم حقوق کنونی ، چاپ سوم، تهران، نشر میزان.

    15-کاتوزیان، ناصر. (1365). فلسفه حقوق، ج1 ، چاپ دوم، تهران، انتشارات به نشر.

    16- فتاح، عزت الله. (1377). آینده جرم شناسی، شماره 14،دانشگاه مفید قم، ص 13.

    17- میر محمد صادق، حسین. (1376). مروری بر حقوق جزای انگلستان ، چاپ اول، تهران، نشر حقوقدان،.

    18- میر محمد صادقی،حسین. (1382). جرایم علیه امنیت و آسایش عمومی، چاپ سوم ، تهران، نشر میزان.

    19- محسنی ،مرتضی.(1353). تاریخ تحولات حقوق جزا، تهران، دانشگاه تهران.

    20-میر محمد صادقی، حسین. (1386). جرایم علیه اموال و مالکیت، چاپ هفدهم، تهران، نشر میزان.

    21-میر محمد صادقی، حسین. (1369). واژه نامه حقوق اسلامی ، چاپ اول، تهران، نشر جهاد دانشگاهی شهید بهشتی.

    22-نگهبان، عزت الله. (1382). مروری بر پنجاه سال باستان شناسی ایران، تهران، انتشارات سازمان میراث فرهنگی کشور.

    23-میر خلیل ، سید محمود. (1378). پیشگیری از بزهکاری، پایان نامه کارشناسی ارشد، حقوق جزا و جرم شناسی، مجتمع آموزش عالی قم.

    24-مارک، آنسل. (1375). دفاع اجتماعی، ترجمه محمد آشوری و علی حسین نجفی ابرند آبادی، چاپ سوم، انتشارات دانشگاه تهران.

    25-ولیدی، محمدصالح. (1371). حقوق جزای اختصاصی، جلد سوم،تهران، انجمن مفاخر فرهنگی.

    26-یشک، هانس هنریش. (1376). حقوق جزای نوین آلمان در بوته آزمایش، ترجمه، محمد آشوری، چاپ اول، تهران، انتشارات گنج دانش.

    27-Appropriate  technologies,in  the  conservation  of  cultural  property,Unesco  puplication,19985.

    28-Anderson,Terry.M; Garner,Thomas  J.2006,Criminal  Law,Belmont,Wadsworth.

    29-A  practical  guide  to  the  world  for  cultural  development(1988-1997).

    30-Bergman,Paul, Barrett,Sara,J,2003,The Criminal  Law  hand  book, NOLO.

    31-Binder,Gugora,Weisberg ,Robert,2000,Literary  criticisms  of  law,New  Jersey,Princton  university  press.

      32-Brody,Davin, C,Acker,James.R,Logan,Wayne.  A,2001.Criminal  law,Maryland,Aspen.

    33-Blak,henry  cam pbell,blacks  Law  aictionary, second  edition,U.S.a.wast  publication.

    34-Bryan  A, Garner,2000, Black's  Law  Dictionary.

    35-Campbell,Tom,2006,Rights:A  crtroduction,New  York,Routledge.

    31-Cohen,Bernard.P,1980,Developing  Sociological  knowledge:Theory  and  Method, New  jersey,prentice-Hall.

    32-Criminal  Law Convention  and  recommendations  of  Unesco  concening  the  protection  of  the  cultural  heritage.

    33-cards(Cavendish  Law  cards  series) ,2006,Oxon,Routledge.

    34-Edwards,1953,Notes  of  Cases,The  modern  Law  review,vol:16.pp:370-388.

    35-Enhcxclopaedi,vol,12.1990.

    36-European   perspective  on  cultural   policy,Unesco puplication, 1970.

    37-Esmith  and  Hogan, criminal  Law,siath editon,butter    worthns  1990.

    38-Hall,Daniel.E,2004, Criminal  Law  and Procedure,New  York,Thomson.

    39-Harris,Phill,2002,An  Introduction  to  Law,London,Butter  worths.

    40-Protection  of  the  underwater  heritage,Unesco  puplication, 1979.

    41-Properties  included  in  the  world  heritage  list, Unesco  puplication,1972.

    42-The  challenge  to  our  cultural  heritage,Unesco  puplication, 1977.

    43-The  protection  of  movable  cultural  property 1,11,Unesco  puplication,1982.

    44-World  cultural  report  2000- cultural   diversity  conflict  and  pluralism,Unesco  puplication.

    .

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت