پایان نامه بررسی و مقایسه تاثیرات برخی از افزودنی ها بر خزش بتن آسفالتی

تعداد صفحات: 126 فرمت فایل: word کد فایل: 10002027
سال: 1384 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: پایان نامه مهندسی عمران
قیمت قدیم:۱۹,۲۰۰ تومان
قیمت: ۱۷,۱۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه بررسی و مقایسه تاثیرات برخی از افزودنی ها بر خزش بتن آسفالتی

    پایان نامه  جهت  دریافت  کارشناسی  ارشد مهندسی  عمران

    گرایش : راه  و ترابری 

    چکیده

    آزمایش خزش و ترمیم خزش  یکی  از مناسب  ترین  آزمایشها جهت  ارزیابی  انواع  تغییرشکل  های  ایجاد شده  در روسازی  در اثر بارگذاری  می  باشد. هدف  از این  پژوهش  بررسی  تغییرشکل  های  دائمی  و خزش  در انواع  مخلوط  های  بتن  آسفالتی  است  . تغییرشکل های  دائمی  در روسازی  به  عنو ان  یکی  از اصلی ترین  مکانیزمهای  خرابی  روسازی  به  حساب  می  آید. اصلاح  قیر با افزودنیهای  مناسب  یکی  از بهترین  روشها برای  کاهش  میزان  تغییرشکل های  دائمی  روسازی  بتن آسفالتی  است .

    در این  پژوهش  تأثیر پودرلاستیک، آهک هیدراته  و پودر قیر سنگ  بر رفتار وابسته  به  زمان  بتن  آسفالتی  مورد بررسی  قرار گرفته  است  . بتن  آسفالتی  ماده  ای  ویسکوالاستیک است  و رفتار این  مواد با توجه  به  شدت  بارگذاری  و درجه  حرارت  در حالات  مختلف  متفاوت  خواهد بود . در این  پژوهش  آزمایش  خزش  و ترمیم  خزش  در دو درجه  حرارت  مختلف  و نیز دو شدت  بارگذاری  متفاوت  بر روی  انواع  نمونه های  بتن  آسفالتی  انجام  شد.

    با افزایش  درجه  حرارت  در تنش  ثابت ، مدول  سفتی  بتن  آسفالتی  کاهش  می  یابد و تغییرشکل  خزشی  نمونه  های  بتن  آسفالتی  افزایش  می  یابد. با افزایش  درجه  حرارت  در اثر بارگذاری  تغییرشکل های  دائمی  بیشتری  در نمونه های  بتن  آسفالتی  به  وجود می آید. مقدار تغییرشکل  آنی  ایجاد شده  در نمونه های  بتن  آسفالتی  یکی  از پارامترهای  بسیار مهم  در زمینه  برآورد مقاومت  آنها در برابر تغییرشکل  های  دائمی  است . پودر قیرسنگ  و آهک هیدراته  سبب  کاهش  مقدار تغییرشکل  های  آنی  و دائمی  در روسازی  می شوند. مقدار بازگشت  الاستیک و ویسکوالاستیک در نمونه  های  مختلف  بتن  آسفالتی  تفاوت  چندانی  با یکدیگر ندارد.

    کارایی  پودر قیر سنگ  و آهک هیدراته  در زمینه  کاهش  مقدار تغییرشکل  های  دائمی  در نمونه  های  بتن  آسفالتی  بسیار مناسب  است  و استفاده  از این  افزودنیها موجب  کاهش  تغییرشکل  های  دائمی  نمونه های  بتن  آسفالتی  می شود.

    استفاده  از پودرلاستیک تأثیر چندانی  بر کاهش  میزان  تغییرشکل  های  دائمی  در نمونه  های  بتن 

    آسفالتی  ندارد.

    واژه های  کلیدی  : بتن  آسفالتی ، خزش  و ترمیم  خزش ، تغییرشکل  دائمی ، پودرلاستیک، آهک هیدراته ، پودر قیر سنگ ، تغییرشکل خزشی

    فصل  اول

    مقدمه

    ١-١- مقدمه 

    حمل ونقل  یک عامل  اساسی  در پیشرفت  اقتصادی  بوده  و توسعه  پایدار و تحکیم  موقعیت  اقتصادی  یک منطقه  یا کشور بدون  توسعه  و بهبود وضعیت  حمل  ونقل  غیرممکن  است  . بهبود در وضعیت  حمل  ونقل  مستلزم  دارابودن  شبکه  های  حمل  ونقل  با ک یفیت  بسیار مطلوب  است  . از آنجاییکه  بخش  اعظم  شبکه  حمل  ونقل  در کشور ما مربوط  به  حمل  ونقل  جاده  ای  است  لذا فراهم  نمودن  جاده  هایی  با کیفیت  مطلوب  می  تواند زمینه  ساز رشد و پویایی  بیشتری  در زمینه  اقتصاد کشور شود . تحقیقات  اخیر نشان  داده  است  وضعیت  روسازی  بطور مستقی م  بر محیط  زیست ، اقتصاد و ... تأثیرگذار است . توسعه  و پیشرفت  سریع  صنعتی  جهان  در سالهای  اخیر باعث  ایجاد تقاضاهای  جدیدی  از قبیل  بار محوری  بیشتر، فشار چرخ  بیشتر و افزایش  در حجم  ترافیک شده  است  و همین  عوامل  میزان  تقاضا برای  روسازی  با مقاومت  بالا را افزایش  داده  است . برای  دستیابی  به  روسازی  با مقاومت  بالا در اغلب  موارد بهترین  گزینه  استفاده  از قیرهای  اصلاح  شده  برای  تهیه  مخلوط  های  بتن  آسفالتی  می باشد. مطالعات  اخیر نشان  می دهد که  صرف  استفاده  از یک قیر با مشخصات  رئولوژیکی  مشخص  نمی  توان  برآورد دقیقی  از مقاومت  بتن  آسفالتی  بع مل  آورد و به  همین  دلیل  انجام  آزمایشهای  تکمیلی  بر روی  نمونه  های  بتن  آسفالتی  ضروری  است . با توجه  به  اینکه  بتن  آسفالتی  دارای  دو فاز الاستیک و ویسکوز می  باشد هر گونه  تغییراتی  در درجه  حرارت  و میزان  بارهای  وارده  به  طور مستقیم  بر عملکرد روسازی  تأثیر می  گذارد. آزمایش  خزش  یکی  از بهترین  آزمایشها برای  ارزیابی  خصوصیات  مکانیکی  مخلوط  های  بتن  آسفالتی  در دماهای  مختلف  و تحت  بارگذاریهای  مختلف  است  . در این  پژوهش  رفتار وابسته  به  زمان  مخلوط  های  بتن  آسفالتی  اصلاح  شده  با افزودنیهای  مختلف  با رفتار بتن  آسفالتی  معمولی  در درجه  حرارت   و بارگذاریهای  مختلف  بررسی  شده  است .

    به  هر حال  قبل  از انتخاب  یک افزودنی  باید خواسته  های  خود را مشخص  کنیم  و سپس  از بین 

    افزودنیهای  مختلف  بهترین  گزینه  را برای  اصلاح  قیر انتخاب  نماییم .

    ١-٢- تعریف  مسأله

    با توجه  به  اینکه  بتن  آسفالتی  مخلوطی  از مصالح  سنگی  (الاستیک) و چسبنده  قیری  (ویسکوز ) می باشد و خصوصیات  مکانیکی  آن  در دماهای  مختلف  و تحت  بارگذاریهای  مختلف  تغییر می  کند. عدم  توجه  به  این  نکته  در مرحله  طراحی  روسازی  باعث  می  شود که  بعد از بهره برداری  از روسازی  خرابیهای  زودرس  در آن  پدیدار شود و این  امر از یک سو باعث  کاهش  عمر بهره  داری  از روسازی  و از سوی  دیگر باعث  افزایش  هزینه  های  تعمیرات  و نگهداری  از راه  می  شود. با توجه  به  اینکه  در سالهای  اخیر میزان  تقاضا برای  روسازی های  با مقاومت  بالا افزایش  یافته  است  استفاده  از افزودنیها برای  اصلاح  قیر و بتن  آسفالتی  نیز افزایش  یافته  است  . باید توجه  داشت  که  قبل  از انتخاب  یک افزودنی ، خواسته  های  خود را از اصلاح  قیر و بتن  آسفالتی  مشخص  کنیم  و با بررسی  گزینه  های  مختلف  بهترین  گزینه  را انتخاب  کنیم . ارزیابی  خصوصیات  مکانیکی  بتن  آسفالتی  با انجام  آزمایش  خزش  می  تواند راهنمای  بسیار مناسبی  در انتخاب  افزودنی  مناسب  برای  اصلاح  قیر و بتن  آسفالتی  باشد.

    ١-٣- فرضیه  پژوهش

     جهت  رسیدن  به  اهداف  این  پژوهش  موارد زیر بعنوان  فرضیات  پژوهش  مدنظر قرار گرفتند که 

    عبارتند از:

    - مصالح  بتن  آسفالتی  در تمام  نقاط  دارای  یک جنس  می باشند (همگن  هستند).

    - مصالح  بتن  آسفالتی  در تمام  نقاط  دارای  خواص  یکسان  می باشند (ایزوتروپ  هستند).

    - چسبندگی  کامل  بتن  رویه  آسفالتی  و لایه  زیر آن  وجود دارد.

    - لایه  زیرین  رویه  بتن  آسفالتی  دارای  کرنش  پلاستیک نمی باشد.

    - کلیه  نکات  اجرایی  و طراحی  در شرایط  استاندارد رعایت  می شود.

     

    ١-٤- اهمیت  پژوهش

     با توجه  به  اینکه  قسمت  اعظم  شبکه  حمل ونقل  در کشور از نوع  حمل ونقل  جاده ای  می باشد، داشتن  اطلاعات  مناسب  در جهت  شناخت  بهتر رفتار روسازی  در درجه  حرارت  و بارگذاریهای  مختلف  باعث  می شود که  طراحی  روسازی  دقیقتر انجام  شود و روسازی  دارای  کیفیت  بهتری  در طول  عمر بهره برداری  باشد. از سوی  دیگر برای  انتخاب  یک افزودنی  مناسب  برای  اصلاح  قیر و بتن  آسفالتی  باید مطالعات  همه  جانبه ای  روی  بتن  آسفالتی  اصلاح شده  صورت  گیرد تا از بین  گزینه های  مختلف  بهترین  گزینه  انتخاب  شود تا پاسخگوی  خواسته های  ما از روسازی  بتن  آسفالتی  باشد.

    ١-٥- ضرورت  انجام  پژوهش

     با توجه  به  اینکه  برای  طراحی  سازه ای  روسازی  لازم  است  ابتدا برآورد دقیقی  از مشخصات  مکانیکی  بتن  آسفالتی  بعمل  آید، انجام  آزمایشهایی  که  مشخصات  مکانیکی  بتن  آسفالتی  را در درجه  حرارت  و بارگذاریهای  متفاوت  مشخص  کند ضروری  به  نظر می رسد. با در دست  داشتن  این  اطلاعات  طراحی ها دقیق تر صورت  می پذیرد و با دقت  خوبی  می توان  انتظار داشت  که  روسازی  در طول  عمر بهره برداری  از کیفیت  مطلوبی  برخوردار باشد. در غیر این  صورت  خرابیهای  زودرس  در روسازی  پدیدار می شود و هزینه های  تعمیر و نگهداری  از راه  افزایش  می یابد و روسازی  قبل  از به  پایان  رسیدن  عمر بهره برداری  طراحی  شده  دچار اضمحلال  می شود و کارایی  خود را از دست  می دهد که  این  امر خسارات  جبران ناپذیری  در پی  خواهد داشت .

    ١-٦- اهداف  پژوهش

     بطورکلی  می توان  اهداف  این  پژوهش  را به  صورت  زیر بیان  نمود:

    ١- بررسی  رفتار وابسته  به  زمان  مخلوط های  بتن  آسفالتی  تهیه  شده  با چسبنده های  قیری  مختلف 

    ٢- ارزیابی  و مقایسه  خصوصیات  مخلوط  های  بتن  آسفالتی  مختلف  با یکدیگر و تعیین  نقاط 

    ضعف  و قوت  هر یک از آنها

    ٣- ارائه  پیشنهاداتی  در زمینه  استفاده  از افزودنیهای  مختلف  با درنظر گرفتن  وضعیت  آب  و هوایی 

    مناطق  مختلف  کشور

    ٤- استفاده  از افزودنیهای  متداول  و در دسترس  و فراهم  نمودن  زمینه  بکارگیری  این  افزودنیها برای 

    اصلاح  قیر و مخلوط  بتن  آسفالتی 

    ١-٧- نحوه  انجام  پژوهش

     در این  پژوهش  پس  از بررسی های  مختلف  سه  ماده  افزودنی  پودر لاستیک، آهک هیدراته  و پودر سنگ  قیر طبیعی  برای  بررسی  انتخاب  شد. سپس  با استفاده  از این  افزودنیها، چسبنده های  قیری  با درنظر گرفتن  شرایط  اختلاط  جداگانه  برای  هر کدام  از افزودنیها تهیه  شد. با استفاده  از طرح  اختلاط  مارشال  نمونه های  بتن  آسفالتی  ساخته  شد و پس  از انجام  آزمایش های  مربوطه  درصد قیر بهینه  برای  هر دسته  از مخلوط ها تعیین  شد. در مرحله  بعدی  نمونه های  بتن  آسفالتی  با درصد قیر بهینه  ساخته  شد و در حالت های  مختلف  بارگذاری  و در درجه  حرارت های  مختلف  تحت  آزمایش  خزش  استاتیکی  قرار گرفت . در تمام  مراحل  از قیر معمولی  ٦٠.٧٠ بعنوان  کنترل  استفاده  شد. سپس  نتایج  حاصل  از آزمایشها مورد نقد و بررسی  قرار گرفت  و یافته های  پژوهش  همراه  با چند پیشنهاد در فصل  آخر ارائه  گردید.

    فصل  دوم

    کاوش  در متون  فنی

    ١٨

    -١- مقدمه

    با توجه  به  اهمیت  حمل  و نقل  جاده  ای  در سطح  جهان  تحقیقات  گسترده  ای  در زمینه  پیش  بینی  عملکرد روسازی  در طی  سالهای  بهره  برداری  صورت  گرفته  و همچنان  ادامه  دارد . حاصل  این  تلاشها ارائه  مدل  های  مختلف  پیش  بینی  عملکرد روسازی  با توجه  به  میزان  ترافیک، شرایط  آب  و هوایی  و سایر عوامل  مؤثر است  . از مهمترین  مطالعاتی  که  در زمینه  پیش  بینی  عملکرد روسازی  انجام  می  شود، مطالعات  تغییرشکل های  دائمی  ١ بوجود آمده  در روسازی  در اثر تکرار بارگذاری  می  باشد . یکی  از عمده  ترین 

    ٢

    خرابیهایی  که  در اثر تغییرشکل  های  دائمی  در روسازی  بوجود می  آید، شیارشدگی  مسیر چرخها  در سطح  روسازی  است  . از آنجائیکه  مطالعات  مربوط  به  تغییرشکل  های  دائمی  در روسازی  اغلب  بر ای  پیش بینی  عمق  شیارشدگی  صورت  می  پذیرد پس  لازم  است  که  پدیده  شیارشدگی  نیز همراه  با پدیده  تغییرشکل  دائمی  در روسازی  مورد بررسی  و تجزیه  و تحلیل  قرار گیرد [١٢]. از اینرو در این  پژوهش  سعی  شده  است  که  این  دو مورد در کنار هم  مورد بررسی  قرار گیرند که  نتایج  آن  در بخش  های  بعدی  ارائه  می گردد.

    ٢-٢- تاریخچه   ارزیابی  تغییرشکل  دائمی  در روسازی  بتن  آسفالتی

    بطور کلی  تا قبل  از سال  ١٩٦٠ مطالعات  بسیار اندکی  برای  پیش  بینی  میزان  شیارشدگی  مسیر چرخها انجام  شده  بود . در اولین  کنفرانس  بین  المللی  طراحی  ساختاری  روسازی  که  در سال  ١٩٦٢ در کشور ایالات  متحده  آمریکا برگزار شد، کمپانی  نفتی  SHELL روش  جدیدی  برای  طراحی  روسازی  ارائه  داد که  در آن  برای  اولین  بار شیارشدگی  و خستگی  ٣ بعنوان  مکانیزمهای  خرابی  روسازی انعطاف پذیر درنظر گرفته  شدند [٦]. در این  روش  میزان  شیارشدگی  از طریق  محدود کردن  تنش  های  قائم  فش اری  بر روی  قسمت  فوقانی  بستر کنترل  می  شد. این  روش  تا چندین  سال  بعد استفاده  می شد. با افزایش  بار مجاز محوری  و افزایش  فشار چرخ  و همچنین  افزایش  حجم  کامیونها، لزوم  پیش  بینی  عمق  شیارشدگی  در ضخامت  ١٠ الی  ١٢ اینچ  فوقانی  روسازی  بیش  از پیش  نمایان  شد . در سومین  کنفرا نس  بین المللی  طراحی  ساختاری  روسازی  آسفالتی  که  در سال  ١٩٧٢ برگزار شد روشهای  جدیدی  برای  پیش بینی  میزان  شیارشدگی  در روسازی  انعطاف پذیر ارائه  گردید.

    Barksdale و Romain (١٩٧٢) روشی  را بر مبنای  کرنش  لایه  ای  ارائه  دادند . در سالهای  بعد تلاشهای  گسترده  ای  برای  مطالعا ت  در زمینه  شیارشدگی  انجام  شد که  بدنبال  آن  آزمایشهای  زیادی  در مناطق  مختلف  با شرایط  آب  و هوایی  مختلف  و میزان  ترافیک متفاوت  صورت  پذیرفت .

    در سال  ١٩٧٦ در یک گردهمایی  که  توسط  TRB برگزار شد چندین  مقاله  در مورد روشهای 

    ارزیابی  تغییرشکلهای  دائمی  در روسازی  آسفالتی  ارائه  شد.

    در چهارمین  کنفرانس  بین  المللی  طراحی  ساختاری  روسازی  که  در سال  ١٩٧٧ برگزار شد روشهای  طراحی  دیگری  که  پدیده  شیارشدگی  را درنظر می  گرفتند، ارائه  شدند . در این  روشها از یک سو میزان  شیارشدگی  در روسازی  محدود شده  بود و از سوی  دیگر می  توانستند میزان  شیارشدگی  ر ا در مرز لایه های  بتن  آسفالتی  و یا در تمام  سازه  روسازی  پیش  بینی  کنند . بطور کلی  از روشهای  زیر برای 

    پیش بینی  میزان  تغییرشکل های  دائمی  استفاده  شد

  • فهرست و منابع پایان نامه بررسی و مقایسه تاثیرات برخی از افزودنی ها بر خزش بتن آسفالتی

    فهرست:

    عنوان                                                                                      صفحه

    فصل  اول : مقدمه

    ١-١- مقدمه                                                                                ٢

    ١-٢- تعریف  مسأله                                                                     ٣

    ١-٣- فرضیه  پژوهش                                                                  ٣

    ١-٤- اهمیت  پژوهش                                                                   ٤

    ١-٥- ضرورت  انجام  پژوهش                                                        ٤

    ١-٦- اهداف  پژوهش                                                                   ٥

    ١-٧- نحوه  انجام  پژوهش                                                             ٥

    فصل  دوم : کاوش  در متون  فنی

    ٢-١- مقدمه                                                                                ٧

    ٢-٢- تاریخچه  ارزیابی  تغییر شکل  دائمی  در روسازی  بتن  آسفالتی        ٧

    ٢-٣- مکانیزم  ایجاد تغییر شکل های  دائمی  در روسازی                       ١٦

    ٢-٣-١- تغییر شکل  دائمی  ترکیبی  رویه  بتن  آسفالتی                        ١٦

    ٢-٣-٢- تغییر شکل  در لایه های  اساس  و بستر                                ١٩

    ٢-٤- عوامل  مؤثر بر تغییر شکل  دائمی  در روسازی  بتن  آسفالتی           ٢٠

    ٢-٥- روشهای  ارزیابی  تغییر شکل های  دائمی  در بتن  آسفالتی              ٢٦

    ٢-٥-١- آزمایشهای  متداول  برای  ارزیابی  تغییر شکل های  دائمی  در بتن  آسفالتی             ٢٦

    ٢-٥-٢- انواع  روشهای  مدل سازی  رفتار بتن  آسفالتی                        ٣١

    ٢-٦- روشهای  اصلاح  قیر و مخلوط های  آسفالتی                               ٣٥

    ٢-٦-١- ضرورت  اصلاح  قیر و بتن  آسفالتی                                   ٣٥

    ٢-٦-٢- معرفی  افزودنیهای  قیر و بتن  آسفالتی                                  ٣٧

    ٢-٧- تأثیر افزودنیها بر خزش  بتن  آسفالتی                                        ٤٠

    ٢-٧-١- مقدمه                                                                           ٤٠

    ٢-٧-٢- تأثیر پودر لاستیک بر تغییر شکل های  دائمی   بتن  آسفالتی        ٤٢

    ٢-٧-٣- تأثیر آهک هیدراته  بر تغییر شکل های  دائمی  بتن  آسفالتی        ٤٤

    ٢-٧-٤- تأثیر پودر سنگ  قیر طبیعی  بر تغییر شکل های  دائمی  بتن  آسفالتی           ٤٥

    فصل  سوم : شرح  آزمایشها و روش  تحقیق

    ٣-١- مقدمه                                                                               ٤٨

    ٥

     

    -٢- آزمایشهای  مصالح  سنگی                                                        ٤٨

    ٣-٢-١- آزمایشهای  مصالح  سنگدانه ای                                           ٤٨

    ٣-٢-٢- آزمایشهای  فیلر                                                               ٤٩

    ٣-٣- معرفی  چسبنده های  مورد استفاده  در پژوهش                              ٤٩

    ٣-٣-١- قیرمعمولی  (اصلاح  نشده )                                                ٤٩

    ٣-٣-٢- قیر اصلاح شده  با پودر لاستیک                                          ٥٠

    ٣-٣-٣- قیر اصلاح شده  با آهک هیدراته                                          ٥٠

    ٣-٣-٤- قیر اصلاح شده  با پودر سنگ  قیرطبیعی                               ٥٠

    ٣-٤- آزمایشهای  چسبنده  قیری                                                       ٥١

    ٣-٥- آزمایشهای  نمونه های  بتن  آسفالتی                                           ٥١

    ٣-٥-١- آزمایشهای  مربوط  به  تعیین  درصد قیر بهینه                         ٥١

    ٣-٥-٢- آزمایش  خزش  و ترمیم  خزش                                           ٥٢

    ٣-٦- روش  تحقیق                                                                      ٥٣

    ٣-٦-١- آزمایشهای  قیر                                                                ٥٣

    ٣-٦-٢- آزمایشهای  مصالح  سنگی                                                 ٥٤

    ٣-٦-٣- آزمایشهای  فیلر                                                               ٥٤

    ٣-٦-٤- آزمایشهای  بتن  آسفالتی  گرم                                              ٥٥

    فصل  چهارم : ارائه  نتایج   آزمایشها و تجزیه  و تحلیل  نتایج

    ٤-١- مقدمه                                                                               ٥٧

    ٤-٢- آزمایشهای  مصالح  سنگی                                                      ٥٧

    ٤-٢-١- آزمایش  مصالح  سنگدانه ای                                              ٥٧

    ٤-٢-٢- آزمایشهای  فیلر                                                               ٥٩

    ٤-٢-٣- دانه بندی  مصالح  سنگی                                                   ٥٩

    ٤-٣- آزمایش های  چسبنده  قیری                                                    ٦٠

    ٤-٣-١- آزمایش های  قیر٦٠.٧٠ معمولی  (اصلاح نشده )                     ٦٢

    ٤-٣-٢- آزمایشهای  قیر لاستیکی                                                   ٦٣

    ٤-٣-٣- آزمایشهای  انجام شده  بر روی  قیر آهکی                              ٦٤

    ٤-٣-٤- آزمایشهای  انجام  شده  بر روی  قیر اصلاح شده  با پودر قیر سنگ   ٦٤

    ٤-٤- آزمایش های  بتن  آسفالتی                                                      ٦٥

    ٦

     

    -٤-١- روش  تهیه  نمونه های  بتن  آسفالتی                                       ٦٥

    ٤-٤-١-١- نمونه های  بتن  آسفالتی  ساخته شده  با قیرمعمولی  (UMAC)    ٦٥

    ٤-٤-١-٢- نمونه های  بتن  آسفالتی  ساخته شده  با قیرلاستیکی  (RMAC)   ٦٦

    ٤-٤-١-٣- نمونه های  بتن  آسفالتی  ساخته شده  با قیرآهکی  (HLMAC) ٦٧

    ٤-٤-١-٤- نمونه  های  بتن  آسفالتی  ساخته  شده  با قیر اصلاح  شده  با پودر قیر سنگ      ٦٧

    (NMAC)

    ٤-٤-٢- نتایج  آزمایشهای  انجام شده  بر روی  نمونه های  بتن  آسفالتی     ٦٨

    ٤-٤-٣- نتایج  آزمایش  مارشال  بر نمونه های  بتن  آسفالتی                  ٧٣

    ٤-٤-٤- نتایج  آزمایش  خزش  استاتیکی  انجام شده  بر روی  انواع  نمونه های  بتن  آسفالتی     ٧٥

    ٤-٤-٥- تحلیل  نتایج  آزمایش  خزش  و ترمیم  خزش                           ٨١

    ٤-٤-٦- ارزیابی  تأثیر افزودنیها بر تغییرات  تنش  و کرنش  نمونه های  بتن  آسفالتی ٨٤

    ٤-٤-٧- ارزیابی  تأثیر افزودنیها بر مدول  سفتی  مخلوط های  بتن  آسفالتی     ٨٦

    ٤-٤-٨- ارزیابی  تأثیر افزودنیها بر خزش  بتن  آسفالتی                        ٨٩

    ٤-٤-٩- ارزیابی  تأثیر افزودنیها بر بازگشت  ویسکوالاستیک مخلوط های  آسفالتی      ٩٤

    فصل  پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات 

    ٥-١- جمع بندی                                                                          ٩٨

    ٥-٢- تأثیر افزودنیها بر تغییر شکل های  دائمی  بتن  آسفالتی                   ١٠١

    ٥-٣- بررسی  محاسن  و معایب  اصلاح  بتن  آسفالتی  با افزودنیهای  مورد استفاده  در    ١٠٣ پژوهش

    ٥-٤- محدودیت های  مطالعه                                                          ١٠٥

    ٥-٥- نتیجه گیری                                                                       ١٠٥

    ٥-٦- ارائه  پیشنهادات  برای  تحقیقات  آینده                                       ١٠٦

    منابع  و مراجع                                           ١٠٨

     

    منبع:

     Empirical -Mechanistic a of Developmentش  .(2004),.J Hothan ,.E ,Stein ,C.h ,lin ,.J.S ,Chen .1

     August .July ,ASCE (c) Eng .Transp .J .ص pavement Flexible in Rutting Characterize to Model

    pp.519-525.

     Undrained and Drained of Performanceش  .(2004) ,.D ,Mahama ,.J ,Harvey ,.M ,Bejarano .2

     of Institute ,Center Research Pavement .ص Conditions wet Under Structures Pavement Flexible

    Transportation

     Transportation ص .Concrete Rubber Asphalt with Experimentation sط Virginaش  ,.Jr .Maupin .3

    Research

     Unbound of Behavior Deformation Permanent Modellingش  .(1998) ,.A ,Dawson ,.F ,Lekarp .4

     Elsevier e 18-9.pp ,1.No ,12 .Vol ,Materials Building and Constraction ص Materials Granular

    science

     deformation permanent the of evaluation for test creep a of Adaptationش  .(1997) ,.J ,Zawadzki .5

    .ISBN9054108762 ,RILEM ,Materials Bituminous for Test  Mechanical .ص mixes bituminous of

     Deformation Permanent on Report Summaryش  (1991) ,.C ,Monismith .L ,.J ,Craus ,.J ,Sousa .6

    .104-91-SHRP-A.IR .ص Concrete Asphalt

     a Using Concrete Asphalt of Characterization Deformation Permanentش  .(2002) ,.Y ,Zhao .7

     Carolina North of Faculty Graduate the to submitted dissertation A .ص Model Viscoelastoplastic

    state

    Raleigh,

     for Fulfillment .ص Mixtures Asphalt of Properties Deformation Permanentش  .(2001) ,.R ,Garba  .8

    a

     Field :Pavement Flexible in Aggregates Marginalش  .(1998) ,Transportation of Department Us .9

     .97.5-FAA.AR .DOT Report Final .ص Evaluation

     .ص Test Creep static at Concrete Asphalt of Durabilityش  .(1997) ,.S.V ,Efremov ,.V.A ,Zolotarev .10

    Mechanical

     Characteristics Aggregate of Evaluationش  .(2003) ,.L ,Tashman ,.D ,little .N ,.E ,Masad .A .11

     ICAR Number Report ,Institute Transportation Texas .ص Performance concrete HMA Affecting

    203-1.

     Deformations Permanent The Predicting and Explaining Model Aش  .(2003) ,.V ,Panoskaltsis .12

     of Universty ,conference Mechanics Engineering ASCE th 16 .ص Pavements Asphalt of

    Washington,

     ,Viscoelastic ش  .(2002) ,.M ,Witczak .W ,.R ,schapery .A ,.C ,schwartz .W ,.N ,Gibson .13

     Annual TRB .ص Compression Unconfined in Concrete Asphalt of Modeling Damage  ,Viscoplastic

    Meeting

     Elasto Visco a Using Tension in Concrete Asphalt of Characterization ص .(2002) ,.G.R ,Chehab .14

     state Carolina North of Faculty Graduate the to submitted dissertation A .ص Model Plastic

    university

    Raleigh,

     

     .ص Asphalt Mix Hot For testing Performanceش  .(2001) ,.J ,Zhang ,.P ,Kandhal ,.E.R ,Brown .15

    NCAT

     Tire Recycled of Characteristics Deformation Permanent ص ,.M ,Gardiner -stroup ,.N ,Krutz .16

     Record research Transportation .ص Mixtures Concrete Asphalt Unmodified and Modified -Rubber

    1339.

     in Overlays Asphalt Modified -Polymer of Performanceش  .(2002) ,.Y ,Nanagiri ,.W ,Uddin .17

     page 1 Number 1 Volume IJP .ص Evaluation Fild and Analysis Mechanistic on Based Mississippi

    13.

     National .ص Asphalt Mix Hot in Lime Hydrated of Benefit Theش  .(2001) ,.J ,A.Epps ,.D ,Little .18

    Lime

     Rubber Crumb of Evaluation Laboratoryش  .(2004) ,.B.B ,Pandey ,.K ,S.Reddy ,S.K ,Palit .19

    .February .January ,ASCE e Engineering Civil in Materials of Journal .ص Mixes Asphalt Modified

     for  Temperature  Compaction  Optimum ش  .(٢٠٠٣)  .k  ,D.Stuart  ,.R  ,H.MCCuen  ,.H  ,Azari  .٢٠

     .ASCE © 5.No ,129.Vol ,Engineering Transportation of Journal .ص Binder Modified

    .ص Applications Paving in Gilsoniteش  ,Doc .111101 .Brochure Web AMG001 .21

     the to Concept Hardening Kinematic  of  Applicationش  .(2003) ,.K.W ,Hau ,.G.R ,McDowell .22

     of University .ص loading Repeated to pavements Trafficked Lightly of Response the of Prediction

    Nottingham.

     .ص Mixtures Asphalt Deficient Density of Behavior Rutting of Evaluation ش  ,(2003) ,.O ,Haggan .23

     

    Fulfillment

    North

     Newjersey  in  prentic-Hall  By  .ص Design  and  Analysis  Pavementش .(١٩٩٣)  ,.H.H  ,Yang  .٢٤

    7632.P100-167.

     superpave  Modified  Polymer  of  Evaluation  Performanceش  .(٢٠٠٣)  .S  ,sargand  ,.S.S  ,Kim  .٢٥

     Civil  of  Department  .ص Facility  load  Pavement  Accelerated  and  Tests  Laboratory  Using  Mixes

    Engineering

     Constitutive the for Framework Thermodynamicش  .(2004) ,.K.R ,Rajagopal ,.J.M  ,Krishnan .26

     Civil  in  Materials  of  Journal  .ص Applications  and  Theory  :Concrete  Asphalt  of  Modeling

    Engineering

     for Methods Test Alternative of Comparisonش  .(1999) ,.B ,Crockford ,.Lytton,R ,.C ,Berthelot .27

     Association  Asphalt  Technical  Canadian  .ص Performance  Rut  concrete  Asphalt  Predicting

    Proceeding,

     Design  Mix  Superpave  the  in  Models  Prediction  Performanceش  ,(١٩٩٤)  ,.H  ,Quintus  Von  .٢٨

    .699-SHRP-A .ص System

     Permanent  Tree-stage  of  modeling  and  Verification ش  ,(٢٠٠٤)  ,.Sun,L  ,Scullion  ,.F  ,Zhou  .٢٩

     ,ASCE  e  Engineering  Transportation  of  Journal  .ص Mixes  Asphalt  of  Behavior  Deformation

    July.August,

     

     

    ٣٠. حسامی ، س  .، ١٣٧٩، ارزیابی  خصوصیات  مکانیکی  آسفالت  ماستیک (نفوذناپذیر ) با قیرهای  اصلاح شده  پلیمری ، پایان  نامه  برای  دریافت  درجه  دکتری  در مهندسی  ع مران ، دانشگاه  علم  و صنعت  ایران ، دانشکده  مهندسی  عمران .

    ٣١. نصراج  پور، م ، ١٣٨٢، بررسی  اثرات  استفاده  از فیلر آهک بر روی  مقاومت  کششی  روسازی  آسفالت ، پایان  نامه  برای  اخذ درجه  کارشناسی  ارشد راه  و ترابری ، دانشگاه  صنعتی  امیرکبیر، دانشکده  مهندسی  عمران 

    ٣٢. طباطبایی ، ا.م .، ١٣٧٧، روسازی  راه ، تهران ، مرکز نشر دانشگاهی 

    ٣٣. آیین نامه  روسازی  آسفالتی  راههای  ایران  (نشریه  شماره  ٢٣٤)، سازمان  مدیریت  و برنامه ریزی  کشور، معاونت  امور فنی ، دفتر امور فنی  و تدوین  معیارها

    ٣٤. طباطبایی ، ع  .، عامری ، م  .، بهبهانی ، ح  .، ١٣٨٢، ارائه  روش  کنترل  ضخامت  رویه  آسفالتی  براساس  محدودیت  گودافتادگی  مسیر چرخها در مناطق  گرمسیر ایران ، اساس  (فصلنامه  انجمن  مهندسی  عمران  )، سال  ششم ، شماره  پانزدهم ، ص  ٥٧ تا ٦٣.

    ٣٥. صالح زاده ، ح  .، ١٣٧٥، اصول  مهندسی  خاک (مکانیک خاک )، تهران ، مرکز انتشارات  دانشگاه  علم  و صنعت  ایران ، جلد اول ، ویرایش  دوم 

    ٣٦. مجموعه  مقالات  اولین  سمینار قیر و آسفالت ، ١٣٧٣، آزمایشگاه  فنی  مکانیک خاک

    ٣٧. نگاهی  به  تولید و مصرف  آسفالت  در برخی  کشورها، ١٣٨٢، مؤسسه  قیر و آسفالت  ایران ، نشریه  علمی . پژوهشی .کاربردی ، سال  دوم  فصلنامه  شماره  ٥.

    ٣٨. علیزاده  کلاگر، س .م .، ١٣٨٢، معرفی  افزودنیهای  مناسب  برای  بهبود خواص  مخلوطهای  آسفالتی ، سمینار کارشناسی  ارشد، دانشگاه  آزاد اسلامی  واحد تهران  جنوب ، دانشکده  تحصیلات  تکمیلی ، گروه  راه  و ترابری  

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت