تحقیق مقاله آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خراسان رضوی

تعداد صفحات: 81 فرمت فایل: word کد فایل: 2710
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی عمران
قیمت قدیم:۱۱,۱۰۰ تومان
قیمت: ۸,۱۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: مکانیک - مکانیک خاک
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خراسان رضوی

    تاریخچه فعالیت شرکت :

    شرکت سهامی خاص آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک طبق مصوبه مورخ 28 فروردین ماه 1362 مجلس شورای اسلامی تاسیس و در تاریخ 11/3/1366 تحت شماره 65535  در اداره ثبت شرکتها و موسسات تجارتی تهران به ثبت رسیده است . طبق قانون تاسیس شرکت ، ریاست مجمع عمومی به عهده وزیر راه وترابری می باشد . قبل از تاسیس شرکت فعالیتهای آن طبق مصوبات هیئت دولت تحت نام بنگاه آزمایشگاه فنی ومکانیک خاک انجام می گرفته است .

    اساسنامه شرکت سهامی خاص آزمایشگاه فنی ومکانیک خاک در جلسه مورخ 18 بهمن ماه 1363 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 30/11/1363 به تایید شورای نگهبان رسیده است . به موجب ماده 2 قانون تاسیس و تبصره ماده 5 اساسنامه شرکت کلیه اموال منقول و غیر منقول و دارایی و مطالبات و دیون تهعدات بنگاه سابق در مقطع بهمن ماه 1363 تحت نظر هیاتی مرکب از نمایندگان وزارت راه و امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه توسط کارشناسان رسمی دادگستری ارزیابی و به تصویب مجمع عمومی رسید و به عنوان افزایش سرمایه شرکت منظور گردیده بود ولی هیات وزیران در جلسه مورخ 21/1/1384 بنا به پیشنهاد شماره 375/11 مورخ 14/1/1384 وزارت راه و ترابری وبه استناد ماده (7)  قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران – مصوب 1383 – و با رعایت تصویب نامه شماره 1586/ت24246 ه مورخ 21/1/1381 اساسنامه شرکت مادر تخصصی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک را به شرح زیر اصلاح و تصویب نمود :

    اساسنامه شرکت مادر تخصصی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک (سهامی خاص) :

    فصل اول: کلیات سرمایه :

    ماده 1- نام شرکت ، شرکت مادر تخصصی آزمایشگاه فنی ومکانیک خاک (سهامی خاص) است که در این اساسنامه اختصاراً شرکت نامیده می شود.

    ماده 2- شرکت دارای شخصیت حقوقی ومالی مستقل و وابسته به وزارت راه و ترابری است که طبق مفاد این اساسنامه و قوانین و مقررات مربوط به شرکتهای دولتی اداره خواهد شد .

    ماده 3- مدت شرکت نامحدود و مرکز اصلی آن در تهران و در محلی است که هیئت مدیره تعیین می کند شرکت می تواند با تصویب مجمع عمومی در نقاط مختلف کشور با رعایت قوانین و مقررات مربوط شعبه دایر نماید .

    ماده 4- سهام شرکت ازتعدادی سهم 10000 ریالی تشکیل شده است و کلیه سهام آ ن مربوط به دولت است .

    فصل دوم : موضوع فعالیت ، وظایف و اختیارات شرکت :

    ماده 5- موضوع فعالیت ،وظایف واختیارات شرکت ، به شرح زیر می باشد :

    الف – مطالعه خواص فیزیکی مکانیکی و شیمیائی خاک و مصالح ساختمانی مانند بتن ،سیمان قیر و آسفالت .

    ب- تهیه و تدوین استانداردها به منظور انتخاب و تعیین روشهای مناسب برای انجام آزمایشگاهی مربوط .

    ج- انجام آزمایشهای فنی و کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی و کنترل عملیات اجرایی و تطبیق آنها با مشخصات فنی ابلاغی .

    د- فراهم نمودن امکانات و انجام مطالعات علمی ، فنی وتحقیقاتی به منظور ارایه راه حلهای مناسب با توجه به توسعه فناوری در زمینه های مخلوطهای آسفالتی ، آزمایشات قیر ، مکانیک خاک وسنگ ، بتن ، مصالح ساختمانی  و روشهای کنترل کیفیت .

    ه- آموزش کارشناسان و تکنسین ها و متخصصین شرکت و دیگر متقاضیان بخش دولتی و غیر دولتی .

    و- ارائه ، خرید و فروش کلیه خدمات مربوط به موضوع شرکت .

    ز- مطالعه ، طراحی ، محاسبه و همچنین نظارت و مشاوره در موارد مکانیک خاک و سنگ ، راه ، فرودگاه ، بنادر ، راه آهن ه ژئوتکنیک و مقاومت مصالح طبق ضوابط سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور .

    ح- ارتباط با منابع علمی ایران و جهان به منظور تبادل اطلاعات و روشهای جدید .

    ط- اقدام به هرگونه عملیات در چارچوب وظایف و اختیارات شرکت

    فصل سوم - ارکان شرکت  :

    ماده 6- ارکان شرکت عبارتند از :

    الف – مجمع عمومی          ب- هبئت مدیره           ج- بازرس (حسابرس)

    ماده 7- مجمع عمومی شرکت از افراد زیرتشکیل می شود .

    وزیر راه وترابری (رییس مجمع عمومی)

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

    وزیر امور اقتصاد و دارایی

     

    تاریخچه آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک خراسان رضوی:

    تاریخچه و تشکیل آزمایشگاه در استان به سالهای اولیه دهه 40 برمی گردد . در سال 42 آزمایشگاه مشهد به صورت یک واحد محلی جهت کنترل محور مشهد ، قوچان شروع به کار و به تدریج گسترش یافت به طوری که اکنون مجموعه مذکور به صورت اداره کل و با امکانات فنی ، پرسنلی و تجهیزاتی بسیار بالا جوابگوی کلیه پروژه های در سطح استان می باشد .

    آزمایشگاه استان خراسان در حال حاضر دارای 4 شعبه در شهرهای مشهد، نیشابور، سبزوار، گناباد و حدود پنجاه واحد محلی مستقر در پروژه های مهم در سطح استان وظیفه مهم کنترل کیفی آنها را به نحو احسن به انجام می رساند.

    علاوه برآن انجام آزمایشات کامل ژئوتکنیک جهت طراحی پی مناسب ، ارائه طرح بتن ،ارائه طرح آسفالت ، مطالعات مسیر، کنترل جوش به روشهای بازرسی چشمی رنگهای نافذ ، امواج مافوق صوت (اولتراسونیک)، تعیین مقاومت کششی میلگرد و آزمایشات قیر و آزمایشات سیمان ، آزمایش کیفیت بازتاب خط کشی راهها ، تعیین مقاومت آجر، موزائیک ، آزمایش بارگذاری صفحه ای ، آزمایش C.B.R صحرائی ، آزمایش بارگذاری و آزمایش v.s.s ،نمونه برداری از بتن سخت شده  (core test) ، نمونه برداری بتن از سازه ها در حین انجام عملیات بتن ریزی جهت تعیین مقاومت فشاری بتن ، نمونه برداری آسفالت در حین پخش جهت تعیین درصد قیر رویه آسفالت و تاب فشاری و نرمی و پارامترهای آسفالت ( دانسیته نمونه مارشال ، درصد شکستگی ، درصد فضای خالی نمونه مارشال ، درصد حجمی فضای خالی مصالح ، درصد فضای خالی پر شده با قیر ، وزن مخصوص حقیقی مصالح ) از توانمندیهای آزمایشگاه استان می باشد .

    قسمتی از توانمندیهای آزمایشگاه استان خراسان رضوی :

    انجام آزمایشات کامل ژئوتکنیک

    انجام آزمایشات کامل مرغوبیت مصالح

    تهیه طرح اختلاط بتن

    تهیه طرح اختلاط آسفالت

    تعیین مقاومت کششی میلگرد

    کنترل جوش به روشهای بازرسی چشمی رنگهای نافذ ، امواج مافوق صوت (اولتراسونیک)

    انجام آزمایشات کیفیت بازتاب خط کشی جاده ها

    انجام آزمایشات کامل قیر ، سیمان

    تعیین مقاومت آجر ، موزائیک

    انجام آزمایش بارگذاری سقف

    انجام آزمایش v.s.s

    انجام آزمایش C.B.R صحرائی

    فرآیندهای ورود و خروج  پرسنل :

    این فرآیند شامل دو جز یا قسمت می باشد که عبارتند از :

    1) ورود وخروج پرسنل (استخدام) به اداره

    2) ورود وخروج پرسنل (تردد) به اداره

    نمونه ای از فرم گزارش کارکرد به تفکیک روز در زیر نشان داده شده است که در آن فرآیندهای ورود وخروج پرسنلو دیگر موارد نشان داده شده است :

    1) ورود و خروج پرسنل (استخدام) :

    شرکت برحسب نیاز اقدام به جذب نیرو می کند که یا به صورت استخدام خدمات کشوری و یا از طریق تامین اجتماعی (قانون کار) صورت می گیرد :

    الف) استخدام کشوری (رسمی - پیمانی ) :

    شرکت طی مدت زمانی احتیاج به جذب نیرو در پست هایی می کند که مستخدم حتما باید از طریق کشوری و با قوانین سازمان مدیریت برنامه و بودجه در امتحانات مربوطه شرکت و پس از کسب رتبه قابل قبول (با بالاترین نمره در بین شرکت کنندگان ) استخدام گردد . مستخدمین این نوع گروه از حقوق و مزایای دولتی که آیتمها و سرفصلهای حکم کارگزینی یا پرسنلی آن در سازمان مدیریت برنامه و بودجه تعریف شده است و هرسال برحسب تصویب مجلس و با همکاری سازمان مدیریت برنامه و بودجه کشور به سازمانها و دستگاههای اجرایی ابلاغ می شود برخوردار می باشند .

    مستخدمین رسمی تا 30 سال با دولت قرارداد دارند و تا پایان مدت قرارداد (بازنشستگی) زیر نظر دستگاه اجرایی مربوطه مشغول فعالیت می باشند و مستخدمین پیمانی هر ساله قرارداد جدیدی دارند که قابل تمدید است و اعتبار آن تا 5 سال می باشد در پایان 5 سال دستگاه اجرایی بنا به نیاز خود یا قرارداد را تمدید و یا نسبت به فسخ قرارداد اقدام می کند .

    لازم به ذکر است اگر مستخدمی در طول مدت قرارداد فوت شود طبق قانون استخدام کشوری حقوق و یا مستمری را محاسبه می شود و به بازماندگان پرداخت می گردد .

    ب) استخدام بر طبق قوانین کار ( کار مشخص ، کار معین ، خرید خدمت) :

    این نوع استخدام برای مشاغل و پست های غیر کلیدی مانند کارگر جهت انبار خاک و اداری و فنی کاربرد دارد و نحوه استخدام به این صورت می باشد که شرکت بر حسب نیاز اقدام به جذب نیرو به صورت معرف یا تکمیل پرسشنامه استخدامی که داره طراحی کرده می کند این نوع قرارداد منطبق با قوانین تامین اجتماعی و قانون کار می باشد و یکساله بسته می شود حقوق این کارکنان حداقل حقوق قانون کار با محاسبه تعدادی از آیتمهای فوق العاده می باشد تمدید یا لغو قرارداد در پایان سال با محاسبه حقوق و عیدی و پاداش ، سنوات و مرخصی و پرداخت به آنها انجام می گیرد .

    2) ورود وخروج پرسنل (تردد) به اداره :

    برای این گونه ترددها که شامل ورود وخروج پرسنل ، مرخصی ساعتی و ماموریت ساعتی یا درون شهری است دستگاه دیجیتالی در قسمت نگهبانی اداره کار گذاشته شده است که کارکنان با استفاده از اثر انگشت یا کارتهای الکتریکی رمز دار ورود وخروج خود را ثبت می کنند . این سیستم به قسمت کارگزینی متصل است و این قسمت با استفاده از اطلاعات ارائه شده از این دستگاه ورود و خروج کارکنان و تعداد مرخصی های ساعتی را محاسبه و به قسمت اداری مالی گزارش تا در محاسبات خود منظور کنند

    انواع استخدام  :

    رسمی : مستخدم رسمی کسی است که به موجب حکم رسمی در یکی از پستهای سازمانی وزارتخانه ها یا موسسات دولتی مشمول قانون استخدام شده است .

    پیمانی : مستخدم پیمانی کسی است که به موجب قرارداد به طور موقت برای مدت معین و کار مشخص استخدام شود .

    خرید خدمت : مستخدم کسی است که به موجب قرارداد یکساله برای کار مشخص استخدام شود .

    کار معین و مشخص : مستخدم کسی است که با توجه به قانون استخدام کار و تامین اجتماعی به مدت یکسال استخدام شود .

    لازم به توضیح است که کلیه پرداختهای حقوقی به کارکنان رسمی و پیمانی بر طبق قوانین نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و پرداختی به کارکنان خرید خدمت ، کارمشخص و کار معین طبق قانون کار می باشد  که در بالا به طور کامل توضیح داده شد. در زیر یک نمونه از فرم قرارداد استخدام پیمانی نشان داده شده است :

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خراسان رضوی

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت