پروژه کارآموزی تعمیرات و نگهداری و انواع تولید آسفالت

تعداد صفحات: 119 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 500003393
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی شیمی
قیمت قدیم:۱۴,۷۰۰ تومان
قیمت: ۱۱,۹۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآموزی تعمیرات و نگهداری و انواع تولید آسفالت

    تاریخچه شرکت آسفالت کارخانه شهرداری قیدار

    کارخانه آسفالت شهرداری قیدار واقع در 20 کیلومتری جاده قیدار – ابهر می باشد.

    تعداد پرسنل این کارخانه 25 نفر و دارای 2 دستگاه لودر و 3 دستگاه کمپرسی می باشد.

    تاریخ تاسیس این شرکت سال 1382 با زمینی به مساحت 5 هکتار است و محصولات تولیدی این کارخانه  عبارتند از :

    ماسه شسته

    شن بادامی

    شن نخودی

    ماسه شکسته

    تولید آسفالت از دو نوع بنیدروتوپک با ظرفیت80 -60 تن در ساعت

    از لحاظ تعمیرات و نگهداری کارخانه دارای دو نوع تعمیرات و نگهداری می باشد که عبارتند از الف : تعمیرات ، نگهداری تاسیسات شن و ماسه که شامل

    سیلوبار

    نوار مادر

    سرنه

    حلزونی زیر سرنه

    نوار ماسه

    نوار روی کوبیه

    کوبیه

    نوار زیر کوبیه

    نوار برگشت کوبیه

    10 – سرنه شماره 2 شامل نوار نخودی ، نوار بادامی و نوار شکسته .توضیح در مورد سرنه : جداسازی ماسه و سنگ های نسبتا درشت است بعد از اینکه در سرنه مواد صاف و یک دست شدند روی نوار کوبیه رفته و در مراحل بعد کوبیه می شود و به صورت شکل زیر :

     

    سرنه

    نخودی

    شکسته

    نخودی

    سرنه

    سیلو

    کوبیه

    حلزون

    ماسه 

    کارخانه آسفالت شامل : 1- سیلو بار اولیه 2- نوار مواد انتقال به داخل درایر مصالح داغ که تشکیل شده از آجرهای نسوز و مارپیچ و 3 نوار داخل لواتور داخل سرنه میکس داخل با قیر می باشد.

    آسفالت

    آسفالت ماده‌ای سیاه، چسبناک و بسیار چسبنده یا شبه جامد می‌باشد. آسفالت ماده‌ای ترکیبی است که از مخلوط کردن شن و ماسه و قیر ساخته می‌شود و در ساخت جاده، باند فرودگاه و پشت بام ساختمان‌ها به کار گرفته می‌شود.

    تعریف آسفالت

    آسفالت به‌صورت عام به مایع غلیظ، شبه جامد یا جامدی اطلاق می‌شود که عمدتاً از هیدروکربن‌ها و مشتقات آنها تشکیل شده است و در کربن دی‌سولفید به‌طور کامل حل می‌شود.

    انواع آسفالت

    آسفالت با توجه به نحوه کاربرد و اختلاط، به سه دسته آسفالت گرم، آسفالت حفاظتی و آسفالت سرد تقسیم‌بندی می‌شود.

    آسفالت گرم

    آسفالت گرم به آن دسته از آسفالت‌هایی اطلاق می‌گردد، که در آن‌ها قیر و مصالح سنگی گرماگرم مخلوط شوند و گرماگرم پخش و متراکم گردند.

     

    آسفالت گرم دارای انواع زیر می‌باشد:

    بتون آسفالتی

    این نوع از آسفالت دارای چند مجموعه اجرائی می‌باشد:

    گرم مخلوط شونده و گرم اجرا شونده

    این نوع مخلوط آسفالتی بتنی که گرم تهیه و گرم نیز اجرا شود تشکیل شده‌است از: قیر خالص (AC)، مصالح سنگی بد دانه بندی شده، مصالح سنگی خوب دانه بندی شده. در موقع اجرا، استفاده از میله استحکام نیز رایج می‌باشد.

    سرد مخلوط شونده و سرد اجرا شونده

    رلد آسفالت

    آسفالت ماستیک

    آسفالت‌ حفاظتی

    آسفالت‌های حفاظتی به آن دسته از مخلوط‌های قیر و مصالح سنگی اطلاق می‌شود که جهت پوشش و محافظت راه در مقابل عوامل جوی به‌کار گرفته می‌شوند. آسفالت حفاظتی باعث جلوگیری از فرسایش سطح راه‌های شنی و یا آسفالته می‌شود. این آسفالت به سهولت اجرا می‌شود و ضخامت آن معمولاً تا ۲*۵ سانتی‌متر است.

    البته آسفالت حفاظتی می‌تواند کاملاً قیر نیز باشد، که در این نوع از آسفالت حفاظتی مصالح سنگی به کار نرفته است و به نوعی آن را از مخلوط های آسفالتی نیز می‌توان جدا نمود. که هدف از ایجاد لایه حفاظتی و اختصاصا از این نوع آسفالت ایجاد یک لایه قیر بر روی مصالح سنگدانه است تا مصالح سنگی را به مخلوط آسفالتی که بعدا مورد استفاده قرار می‌گیرد بچسباند. در این نوع آسفالت نباید از قیری استفاده شود که به لایه سنگدانه نفوذ کند، اما باید آسفالت بالا را بچسباند.

    آسفالت‌ سرد

    آسفالت سرد (Cold Mix) به مخلوطی از مصالح سنگی و قیر مخلوط و یا امولسیون قیر گفته می‌شود که مواد اولیه آن در دمای محیط مخلوط شوند. در برخی انواع آسفالت سرد، ممکن است قیر بر حسب ضرورت گرم شود، اما سایر مصالح بدون گرم شدن با قیر مخلوط می‌شوند. آسفالت سرد به دو دسته زیر تقسیم‌بندی می‌شود:

    آسفالت سرد پیش ساخته (Plant Mixed cold mix)

    ردمیکس (Road Mix)

    خواص فیزیکی

    چگالی آسفالت فشرده برابر ۲*۲ تن بر متر مکعب می‌باشد.

    تاریخچه شرکت :

    شرکت فنی و مهندسی راهدار صنعت با مسئولیت محدود  به شماره ثبت 156633 که در زمینه راهسازی و ابنیه فنی در راستای خدمات به کارفرمایان محترم با دستیابی به آخرین تکنولوژی روز دنیا و ارائه خدمات و نوآوری و تو لیدات و مشتقات قیر و آسفالت در صنعت راهسازی از سال 1378 آغاز بکار نموده است . اجرای پروژه های متعدد در زمینه بهسازی راه و راهسازی و ابنیه فنی در نقاط مختلف کشور از جمله

    چابهار کنارک

    بهسازی و روکش آسفالت خیابان خلیج فارس

    جکیگور

    دانشگاه آزاد اسلامی

    آسفالت خیابان ها و بزرگراههای سطح شهر تهران

    درزگیری و لکه گیری آسفالت پروژه شوره گز - زاهدان

    فرودگاه اصفهان

    جهاد نصر کرمان

    قزوین -بوئین زهرا

    نشان دهنده قابلیت های بالای این شرکت در زمینه سرویس دهی مناسب به کارفرمایان محترم می باشد . یکی از بزگترین افتخارات ما این است که با وجود مشکلات و کمبود طرح های منطبق با استانداردهای جهانی با ارائه طرح ها و نوآوری هایی در زمینه راه و ابنیه فنی و اجرای آن در تمامی نقاط کشور مخصوصاً مناطق محروم کشور عزیزمان ، خدمتگذاری کرده و گامی در جهت رفاه و امنیت جامعه و معرفی مناطق محروم با احداث راه های ارتباطی نموده ایم .

    انجام پروژه طرح و اجرا   توسط شرکت فنی مهندسی راهدار صنعت باعث شد که این شرکت برای ارتقاء کیفیت خدمات خود نسبت به تاسیس و احداث  شرکت های اقماری و آزمایشگاه و دفتر طراحی و تحقیقات فنی به شرح ذیل اقدام نماید .

    1.دفترفنی طراحی ، محا سبات و تحقیقات

    با احداث این دفتر ، تحقیقات وسیعی پیرامون مشتقات نفتی ، بتن و افزودنیهای آن و طرح های اجرایی جهت بهینه کردن و استفاده از مواد و مصالح و اجرای صحیح انها انجام  گرفت که در این مدت طرحهای منحصر بفرد نیز ارائه گردیده که چند نمونه از گزارش این طرحها به پیوست می باشد .2.کارخانه تولید قیر پلیمری و مشتقات نفتی

    با احداث این کارخانه تحت عنوان  شرکت عمران عایق شیمی در استان تهران برای اجرای طرح ها ، مواد مورد نیازخود را از جمله انواع قیرهای  پلیمری و امولیسون (قیر آبه ها ) با استانداردهای جهانی و کیفیت بالا تولید گردید. بدیهی است آزمایشگاه اختصاصی جهت پژوهش و کنترل کیفیت مواد تولیدی، همزمان با راه اندازی کارخانه  احداث و خدمات خود را ارائه می دهد . 3-گروه خدمات فنی راه لیبهر گروه خدمات فنی تحت لیسانس راه لیبهر ،برای دستیابی و استفاده از ماشین الات مورد نیاز درزگیری با قیر پلیمری،شیار زن ها ، ماشین آلات  مورد نیاز ژئو سنتیتک ها، ماشین آلات جهت انواع بازیافت های آسفالت و تثبیت روسازی و ماشین آلات پخش آسفالت های خاص که با تکنولوژی روز دنیا همخوانی دارند،  تشکیل گردید

    3.شرکت راه بلدوزر صنعت

    با توجه به  نیاز طرح های عمرانی به ماشین الات خاص با تکنولوژی پیشرفته این شرکت تاسیس و نمایند گی ماشین آلات مخصوص درزگیری ساخت  شرکت سیم لان امریکا و همچنین فنیشر مالدین ساخت امریکا  را اخذنمود.  همچنین جهت استفاده مستمر  از ماشین الات راهسازی و پخش آسفالت،این شرکت با ارائه خدمات فنی توسط تکنسین ها و متخصصینی که دورهای  ویژه این ماشین الات را گذرانده اند تعمیرات و راه اندازی دستگاه معیوب را در کوتاهترین زمان انجام داده تا ادامه کار با سرعت مطلوب  انجام پذیرد .

    عوامل موثر در انتخاب نوع آسفالت چیست؟

    نوع روکش و آسفالت را می توان به سادگی با توجه به حجم ترافیک شهری در خیابان و نوع خاک انتخاب نمود اما گاهی انتخاب روکش آسفالت آنقدر پیچیده می شود که باید با توجه به تحقیقات و پژوهش های سنگین صورت گرفته و فاکتور های مهم و وزین مانند چرخه هزینه زندگی انتخاب کرد. هر گاه که در انتخاب از متدولوژی استفاده شود باید سبک انتخاب شده عینی، منطقی، علنی، قابل توضیح و مهم تر از همه این که بهترین معیار برای پرداخت کننده مالیات را در بر داشته باشد.

     

    بسیاری از آژانس های سازنده بزرگراه های ایالات متحده امریکا درصددند تا روند روکش کردن خیابان ها را مورد بررسی و بازبینی قرار دهند تا نسب به رعایت اصول و الگوهای آسفالت کاری مطمئن شوند. در برخی از ایالات تصمیم گیری در این خصوص فقط بر عهده سازمان مرکزی است و در برخی دیگر به سازمان ها و ادارات زیر مجموعه نیز تفیذ اختیار شده است.
    روکش کردن خیابان ها کاری بسیار دشوارتر از آسفالت کردن مسیر درب منزل تا پارکینگ اتومبیلتان است. اما آسفالت کردن خیابان ها با این نوع آسفالت بسیار متفاوت است چرا که آسفالت مطلوب می بایست در برابر ترافیک و عبور و مرور سنگین اتومبیل ها و بدی شرایط آب و هوایی بسیار مقاوم بوده و از نظر همواری به گونه ای باشد که بتوان بر روی آن هاکی بازی کرد.

     

     

    همچنین اگر عمل آسفالت کردن خیابان ها به خوبی صورت گرفته و از آن به خوبی محافظت شود جذابیت خاصی را به خیابان ها و خانه ها ومغازه ها می بخشد. به همین جهت است که طراحان و مهندسین با استفاده از خلاقیت خود تغییرات جالبی را در رنگ و الگوی آسفالت کاری پدید آورده اند. باید از آسفالت خیابان ها طوری محافظت شود که در زمستان ها در اثر برف و یخبندان آسیبی نبیند و در تابستان هم آلودگی و کثیفی بر آن تاثیر گذار نباشد. اگر آسفالت این گونه باشد بدیعی است که مقرون به صرفه، بادوام و دائمی خواهد بود و همچنین نگهداری از آن نیزراحت تر  می باشد.
    برای تحقق این امر سه فاکتور اساسی وجود دارد که عبارتند از:

     

    ۱-طراحی مناسب

    ۲-استفاده از مصالح و مواد مرغوب

    ۳-اجرای صحیح عملیات ساخت و زیرسازی ومهمتر از آن نظارت صحیح

     تاثیرطراحی مناسب چیست؟ 

    اگر طراحی دقیق و مناسب باشد می توان گفت که خیابان آسفالت شده تا ۲۰ سال به همان صورت اولیه و بدون مشکل باقی می ماند.

    شالوده: جاده از زمین و خاک درست شده است پس می بایست کار زیرسازی آن را با استفاده از مواد جامد شروع کرد.

    *زیرسازی خیابان می بایست هموار، قرص و محکم باشد و در بستر حمل و نقل شهری واقع شود. به هیچ عنوان استفاده از تن مایه های گیاهی و حیوانی و خاک های سطحی در زیرسازی تجویز نمی گردد.

    *حدود ۶ تا ۸ میلیمتر از سطح بالایی زیرسازی باید با سنگ ریزه های زبر و در عین حال متراکم پر شود.

    *برای عریض سازی و زیرسازی دوباره خیابان باید مجددا عملیات زیرسازی با سنگ ریزه ها صورت گیرد تا زه کشی محل اجرا با اطمینان بیشتری انجام شود.

  • فهرست و منابع پروژه کارآموزی تعمیرات و نگهداری و انواع تولید آسفالت

    فهرست:

     

    تاریخچه شرکت آسفالت کارخانه شهرداری قیدار                                           1

    تعریف آسفالت                                                                                                5

    خواص فیزیکی                                                                                                 8

    عوامل مؤثر در انتخاب نوع آسفالت چیست؟                                                    11

    چرا استفاده از مواد و مصالح مرغوب؟                                                              15

    آشنایی با شرکت راهدار صنعت                                                                       17

    تراش ترک های آسفالت                                                                                 19

    کلوئیدمیل (olloidal-mill) چیست؟                                                            25

    موارد استفاده از قیر در دنیای قدیم                                                                   29

    استفاده از نفت در جنگل های باستانی                                                               31

    بتن آسفالتی                                                                                                      36

    انواع مصالح سنگی آسفالت                                                                             38

    ویژگی های مصالح سنگی بتن آسفالتی                                                 40

    انواع آسفالت های حفاظتی                                                                              44

    آسفالت سرد                                                                                                    47

    طرح مخلوط های آسفالتی                                                                               52

    آزمایش مارشال                                                                                               56

    تاب فشاری و طرز عمل (stability )                                                  62

    آسفالت رنگی                                                                                                  84

    نتیجه گیری                                                                                                       111

    دانه بندی                                                                                                          113

    منابع                                                                                                                 118

     

    منبع:

     

    www.sayeha.com

    www.jangaldary.com

    www.irnews.com

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت