پایان نامه ارائه یک چارچوب نرم افزاری برای عینیت بخشی به الگوی معماری سرویس غنی

تعداد صفحات: 53 فرمت فایل: word کد فایل: 10001918
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: پایان نامه مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۱۱,۹۰۰ تومان
قیمت: ۹,۸۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه ارائه یک چارچوب نرم افزاری برای عینیت بخشی به الگوی معماری سرویس غنی

    پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار 

    چکیده

    معماری سرویس غنی ،یک الگوی طراحی )معماری( برای بکارگیری معماری سرویس گرا) SOA( است. این الگو ،امکان تجزیه سلسله مراتبی معماری یک سامانه به دغدغههای مجزا و در نتیجه امکان تسلط بر جنبههای مختلف سامانه، تعاملات آنها و حسابرسی دغدغههای متقاطع را به شکلی دقیق و ملموس فراهم میکند. سرویسهای غنی با بهرهگیری از فناوری گذرگاه سرویس سازمانی) ESB(، امکان نگاشت ساده و مستقیم به شبکه سامانهای از سامانهها را نیز فراهم میکنند.

    هر سرویس غنی، وابستگیها و ارتباطات خود با سایر بخشهای سلسله مراتب را مدیریت میکند؛ بهعبارت دیگر، سازوکارهایی مانند مسیریابی پیامها در سلسلهمراتب، رسیدگی به دغدغههای متقاطع ،و پشتیبانی از انواع پروتکلهای ارتباطی، درون خود سرویس غنی تعبیه شده است .بدین ترتیب، مساله عینیتبخشی به معماری سرویس غنی از ابعاد مختلف پیچیده است .ما دو راهکار را در این زمینه شناسایی کردهایم. راهکار اول، دید استقرار است که نگاشت معماری سرویس غنی به امکانات نرمافزار Mule ESB میباشد. راهکار دوم، در پروژه OOI مطرح شده است. این راهکارها، بهخوبی از ویژگیهای کیفی معماری سرویس غنی مانند سلسلهمراتب، فراکتال و تطبیقپذیری پشتیبانی نمیکنند.

    در این تحقیق، الگوی معماری سرویس غنی را با ارائه یک معماری مبتنی بر الگوهای یکپارچهسازی سازمانی )EIP( عینیت بخشی کردهایم. معماری پیشنهادی، شامل شبکهای از دلالهای پیام است که عملیات پیامرسانی در سلسلهمراتب سرویسهای غنی را بهصورتی مقیاسپذیر انجام میدهند. بهعلاوه ،یک زبان توصیف معماری) ADL( برای سرویسهای غنی ارائه کردهایم .چارچوب پیشنهادی، شامل زبان توصیف معماری و یک زنجیره ابزاری است که معماری پیشنهادی را عملیاتی میکند .بنابراین، برای استقرار سرویسهای غنی، ابتدا فایلهای پیکربندی سرویسهای غنی بر اساس زبان توصیف معماری نوشته میشوند، سپس با ترجمه و اجرای آنها، سامانه مربوطه راهاندازی میشود.

    مطالعه موردی، یک سامانه برای دریافت، پردازش و انتشار خودکار اخبار است .نحوه دستیابی به ویژگیهای کیفی معماری سرویس غنی از طریق پیادهسازی این سامانه بررسی شده است. ویژگیهای کیفی اصلی عبارتند از قابلیت یکپارچهسازی )افقی(، سلسلهمراتب ،فراکتال، تطبیقپذیری و مقیاسپذیری. نتیجه اینکه ،چارچوب پیشنهادی ،قابلیت یکپارچهسازی و مقیاسپذیری لازم در پیادهسازی سامانهای از سامانهها را با روشی سریع مبتنی بر فناوری موجود فراهم میکند.

     

    واژگان کلیدی: الگوی معماری سرویس غنی ،معماری سرویس گرا ،سامانهای از سامانه ها، یکپارچه سازی سرویسگرا، سرویس وب، جداسازی دغدغه ها. 

    - مقدمه

    یک سامانه از سامانهها3 معمولا به ذینفعان زیادی خدمات میدهد .ذینفعان بیشتر بهمعنی دغدغههای بیشتر است که بسیاری از این دغدغهها متقاطع هستند .معماری سرویس غنی، نوعی از معماری سرویسگرا) SOA( است که امکان تجزیه سلسلهمراتبی معماری یک سامانه به دغدغههای مجزا و در نتیجه امکان تسلط بر جنبههای مختلف سامانه، تعاملات آنها و حسابرسی دغدغههای متقاطع را به شکلی دقیق و ملموس فراهم میکند. سرویسهای غنی با بهرهگیری از فناوری گذرگاه سرویس سازمانی )ESB( امکان نگاشت ساده و مستقیم به شبکه سامانهای از سامانهها را نیز فراهم میکنند ]1[.

    نمادگذاری سرویس غنی با فراهم کردن امکان تجزیه یک مساله بر اساس معیارهای مختلف در جهت تمرکز بر روی دغدغههای مختلف که از یکدیگر مجزا9 هستند، جداسازی دغدغهها1 را ارتقا میبخشد. طرح معمارانه سرویس غنی با پیروی از مدل ESB، یک چارچوب ارتباطاتی منعطف را بهکار میگیرد که در آن اطلاعات میتواند بین افزونهها4 بر اساس قواعدی که میتواند در زمان اجرا تغییر کند، مسیریابی شود. این ویژگی کلیدی، امکان ترکیب بینقصی را برای سرویسهای غنی فراهم میکند. در پایان، طبیعت سلسلهمراتبی این معماری، امکان رسیدگی به مسائل پیچیده مانند یکپارچهسازی سامانهای از سامانهها را فراهم میکند. نتیجه، مجموعهای از سرویسها است که دغدغههای سلسلهمراتبی پیچیده را پیادهسازی میکنند. این در هماهنگی با ساختار سازمانی ذینفعان است که دغدغههای یک ذینفع در زمینه سلسلهمراتبی مربوط به او گروهبندی و ارزیابی میشود ]3[.

    3-9- طرح مساله

    الگوی معماری سرویس غنی، راهکاری مناسب برای طراحی سامانهای از سامانهها مانند سامانههای فوق کلان مقیاس5 )ULS( است ]4[. سرویس غنی، سامانهای از سامانهها را درون یک ساختار تجزیه شده سلسلهمراتبی سازماندهی میکند .دستیابی به این قابلیت به این صورت است که سرویس غنی، وابستگیها و ارتباطات خود با سایر بخشهای سلسلهمراتب را مدیریت میکند؛ بهعبارت دیگر، سازوکارهای مربوط به مسیریابی پیامها در سلسلهمراتب، رسیدگی به دغدغههای متقاطع، و پشتیبانی از انواع پروتکلهای ارتباطی، همگی درون سرویس غنی تعبیه شدهاند.

    با توجه به آنچه گفته شد ،مساله عینیتبخشی به معماری سرویس غنی از ابعاد مختلف پیچیده است .بعضی از مسائلی که باید رسیدگی شوند عبارتند از اینکه ویژگیهای کیفی معماری سرویس غنی و نحوه اجرای آنها )مثلا سلسلهمراتب و سازوکار مسیریابی پیامها در سلسلهمراتب( چیست؟ هر یک از اجزای

                                                    

     System of Systems

     Isolated

     Separation of Concerns Plugin 4

     Ultra-Large Scale Systems 5

    9

    معماری سرویس غنی چگونه نمایش داده میشوند؟ سرویسهای غنی چگونه توصیف میشوند؟ فناوری مناسب برای پیادهسازی سرویسهای غنی چیست؟

    3-1- انگیزه و جایگاه تحقیق

    دستیابی به ویژگیهای کیفی معماری سرویس غنی، نیازمند یک راهکار عینیتبخشی جامع و در عین حال پویا3 است. برای مثال، یکپارچهسازی مورد نظر این معماری، نیازمند پشتیبانی از انواع پروتکلهای ارتباطی در پیکربندی سرویسهای غنی است. در عین حال، تطبیقپذیری مورد نظر این معماری، نیازمند این است که از بازپیکربندی سرویسهای غنی و ارتباطات آنها در کل سلسلهمراتب پشتیبانی شود. برای مثال، با استفاده از یک گذرگاه سرویس سازمانی )ESB(، میتوان سرویسهای غنی را یکپارچهسازی نمود. به این ترتیب، برای پشتیبانی از استقرار مستقیم معماری سرویسهای غنی، ممکن است هر سرویس غنی در قالب یک نمونه از نرمافزار کاربردی ESB مستقر شود. اما ،در عین حال، باید از یک ESB که از تغییر قواعد مسیریابی در زمان اجرا پشتیبانی میکند استفاده نمود.

    هدف از این تحقیق، بررسی گزینههای ممکن برای عینیتبخشی به معماری سرویسهای غنی و ارائه راهکاری است که تا حد امکان از ویژگیهای کیفی مورد نظر این معماری پشتیبانی کند.

    3-4- سوالات تحقیق

    در این تحقیق ،بهدنبال یافتن پاسخی برای سوالات زیر هستیم.

    ویژگیهای کیفی معماری سرویس غنی چیست؟  

    9. چه راهکارهایی برای عینیتبخشی به معماری سرویسهای غنی وجود دارد؟ این راهکارها از نظر برآوردن ویژگیهای کیفی معماری سرویس غنی چگونهاند؟

    1. وجوه تمایز معماری سرویس غنی نسبت به راهکارهای استاندارد برای معماری سرویسگرا

    )مانند SCA( چیست؟

    راهکار پیشنهادی ما برای عینیتبخشی به معماری سرویس غنی چیست؟ این راهکار چگونه و تا چه اندازه از ویژگیهای کیفی معماری سرویس غنی پشتیبانی میکند؟ عناصر مختلف معماری سرویس غنی چگونه توصیف یا عینیتبخشی میشوند؟

    یک زبان برای توصیف سرویسهای غنی چگونه خواهد بود؟ چه امکاناتی برای پشتیبانی از توصیفات نوشته شده در این زبان مورد نیاز است؟

    چگونه میتوان پویایی مورد نظر در طرح سرویس غنی را فراهم کرد؟

                                                    

    1 منظور از پویایی، امکان بازپیکربندی و تطبیق پذیری است.

    1

    7. چگونه میتوان یک سرویس غنی را در قالب یک سرویس وب ارائه داد )و برعکس(؟

    3-5- محدوده تحقیق

    در این تحقیق، معماری سرویس غنی و ویژگیهای کیفی که توسط این معماری پشتیبانی میشوند را معرفی میکنیم .تمرکز ما بر روی ویژگیهای کیفی قابلیت یکپارچهسازی افقی و عمودی، فراکتال ،تطبیقپذیری و مقیاسپذیری میباشد .

    ما قصد نداریم معماری سرویس غنی را نقد کنیم. هدف ما، بررسی امکان عینیتبخشی به این معماری با فناوریهای موجود است. برای عینیتبخشی به معماری سرویس غنی، باید نحوه نمایش هر یک از اجزای این معماری و نحوه تحقق ویژگیهای کیفی آن مشخص شود.

    به نظر میرسد که دستیابی کامل به قابلیتها و ویژگیهای کیفی معماری سرویس غنی نیازمند یک راهکار گسترده است. بنابراین، ما با درک گستردگی ابعاد طرح سرویس غنی، به دنبال ارائه یک راهکار حداقلی برای عینیتبخشی به آن هستیم. البته، هر جا که لازم باشد توضیح خواهیم داد که برای پشتیبانی کامل از ویژگیهای این معماری، چه اصلاحات یا توسعههایی لازم است.

    3-6- مراحل تحقیق

    مراحل انجام تحقیق، در نمودار شکل 3-3 نشان داده شده است. پس از انتخاب موضوع یکپارچهسازی )با استفاده از معماری سرویس غنی( بهعنوان زمینه تحقیق، مقالات مربوطه و حوزههای مرتبط مطالعه شد. در طی تحقیق به این نتیجه رسیدیم که تنها یک راهکار برای عینیتبخشی به معماری سرویس غنی و آن هم بهصورت کلی و مبهم مطرح شده است3؛ عینیتبخشی با استفاده از امکانات نرمافزار Mule ESB.

    بنابراین، موضوع «ارائه یک چارچوب نرمافزاری برای عینیتبخشی به الگوی معماری سرویس غنی» بهعنوان پیشنهادیه9 پایاننامه ارائه و تصویب شد.

    قسمت عمده کار، بررسی راهکارهای مختلف برای عینیتبخشی به معماری سرویس غنی بوده است .اگر چه بعضی از این موارد عملا در راهحل نهایی استفاده نشدند، اما در جهت آشنایی با راهحلهای جایگزین و رفع ابهام نسبت به معماری سرویس غنی مفید بودند؛ برای مثال، مطالعه معماری سرویس-مولفه )SCA( و مقایسه آن با معماری سرویس غنی، تمایزهای معماری سرویس غنی با راهکارهای استاندارد را برای ما روشنتر کرد )مانند تفاوت سلسلهمراتب در سرویس غنی با ترکیب در سرویس-مولفه(. 

    مشارکت ما در چند بخش مختلف بوده است، از جمله:

                                                    

    1 در جریان نگارش پایاننامه با یک راهکار دیگر نیز آشنا شدیم: OOI.

     Proposal 2

    عینیتبخشی به الگوی معماری سرویس غنی با استفاده از یک معماری مبتنی بر الگوهای یکپارچهسازی سازمانی )EIP( و سپس، عینیتبخشی به معماری پیشنهادی با استفاده از گذرگاه سرویس سازمانی JBoss Fuse

    ارائه یک زبان توصیف معماری) ADL( برای سرویس غنی و پیاده سازی آن

    ارائه یک چارچوب نرم افزاری مبتنی بر معماری، زبان و ابزارهای پیشنهادی

    پس از انتخاب معماری مناسب، بهصورت همزمان، تکمیل چارچوب پیشنهادی و تدوین پایاننامه آغاز گردید. چارچوب پیشنهادی، مبتنی بر یک زبان توصیف معماری) ADL(، مترجم مربوطه و عمدتا محیط توسعه JBoss Fuse میباشد .سپس، با اجرای یک مطالعه موردی، چارچوب پیشنهادی را از جهت میزان پشتیبانی از ویژگیهای کیفی معماری سرویس غنی با راهکار دید استقرار مقایسه کردیم. در پایان، ارزیابی معماری و چارچوب پیشنهادی در دستور کار قرار گرفت.

    3-7- ساختار پایان نامه

    در فصل دوم، مفاهیم مورد استفاده در پایاننامه را معرفی میکنیم. این موارد شامل تشریح معماری سرویس غنی ،الگوهای یکپارچهسازی سازمانی) EIP(، مفاهیم و ابزارهای ESB که از آنها در عینیتبخشی به معماری سرویس غنی استفاده کردهایم و... است.

    در فصل سوم، راهکارهای بررسی شده برای عینیتبخشی به معماری سرویس غنی و کارهای مرتبط را مطرح و نقد میکنیم. این موارد شامل دید استقرار معماری سرویس غنی و راهکار OOI است.

    در فصل چهارم ،معماری و چارچوب نرمافزاری پیشنهادی خود را معرفی میکنیم. معماری پیشنهادی ترکیبی از مزایای معماریهای دید استقرار و OOI است. چارچوب نرمافزاری، یک مترجم برای زبان توصیف معماری) ADL( و یک زنجیره ابزاری است که مبتنی بر معماری پیشنهادی عمل میکند.

    در فصل پنجم، یک مطالعه موردی را با استفاده از چارچوب پیشنهادی و دید استقرار معماری سرویس غنی پیادهسازی و از نظر ویژگیهای کیفی معماری سرویس غنی بررسی و مقایسه میکنیم. سپس ،با اجرای آزمونهایی، این پیادهسازی را از نظر میزان مقیاسپذیری بررسی میکنیم.

    در فصل ششم نیز به جمعبندی و ارائه پیشنهاد برای ادامه کار میپردازیم. 

  • فهرست و منابع پایان نامه ارائه یک چارچوب نرم افزاری برای عینیت بخشی به الگوی معماری سرویس غنی

    فهرست:

    چکیده ..................................................................................................................................................................................... ی فهرست شکلها .................................................................................................................................................................... ک فهرست جدولها ..................................................................................................................................................................... م فهرست علائم اختصاری ....................................................................................................................................................... ن فصل اول  مقدمات ................................................................................................................................................................ 3 3-3- مقدمه ...................................................................................................................................................................... 9

    3-9- طرح مساله .............................................................................................................................................................. 9

    3-1- انگیزه و جایگاه تحقیق ......................................................................................................................................... 1

    3-4- سوالات تحقیق ....................................................................................................................................................... 1

    3-5- محدوده تحقیق ...................................................................................................................................................... 4

    3-6- مراحل تحقیق ........................................................................................................................................................ 4

    3-7- ساختار پایاننامه .................................................................................................................................................... 5 فصل دوم  ادبیات موضوع .................................................................................................................................................... 7 9-3- تعریف اصطلاحات ................................................................................................................................................. 8

    9-3-3- چارچوب نرمافزاری .................................................................................................................................... 8

    9-3-9- یکپارچهسازی .............................................................................................................................................. 8

    9-3-1- یکپارچهسازی سرویسگرا ........................................................................................................................ 3

    9-3-3- دغدغههای متقاطع .................................................................................................................................... 3

    9-9- الگوی معماری سرویس غنی ............................................................................................................................ 31

    9-9-3- مقدمه......................................................................................................................................................... 31

    9-9-3-3- وضعیت توسعه سرویسهای وب ............................................................................................... 31

    9-9-3-9- چالش یکپارچهسازی افقی و عمودی سرویسها ................................................................... 33

    9-9-3-1- راهکار .............................................................................................................................................. 33

    9-9-9- معماری منطقی ....................................................................................................................................... 39

    9-9-1- فرآیند توسعه سرویس غنی ................................................................................................................... 36

    9-9-4- کارهای مرتبط با معماری سرویس غنی ............................................................................................ 38

    9-9-5- ویژگیهای کیفی معماری سرویس غنی ............................................................................................ 38

    9-9-5-3- قابلیت یکپارچهسازی ................................................................................................................... 33

    9-9-5-9- سلسلهمراتب................................................................................................................................... 33

    ه

    9-9-5-1- فراکتال ............................................................................................................................................91

    9-9-5-4- تطبیقپذیری.................................................................................................................................. 91

    9-9-5-5- مقیاسپذیری ................................................................................................................................. 93

    9-1- الگوهای یکپارچهسازی سازمانی ...................................................................................................................... 93

    9-1-3- نمونه کاربرد الگوهای یکپارچهسازی سازمانی .................................................................................. 99

    9-1-9- الگوهای یکپارچهسازی سازمانی و ESB .......................................................................................... 91

    9-4- گذرگاه سرویس سازمانی .................................................................................................................................. 91

    9-4-3- نمونه کاربرد ESB ................................................................................................................................. 91

     95 ............................................................................................................................. Mule ESB معرفی -9-4-9

     95 ........................................................................................................ Mule Studio آشنایی با -3-9-4-9

    9-4-9-3-3- ویرایشگرها ........................................................................................................................... 95

    9-4-9-3-9- سازهبلوکها .......................................................................................................................... 96

    9-4-9-3-1- جریانها ................................................................................................................................. 96

    9-4-9-3-4- نرمافزارهای کاربردی ......................................................................................................... 97

    9-4-9-3-5- پیامها .................................................................................................................................... 97

    9-4-9-9- چگونگی عملکرد Mule ............................................................................................................. 97

     98 ........................................................................................................................... JBoss Fuse معرفی -1-4-9

     93 ........................................................................................................ Apache Camel معرفی -3-1-4-9

    9-4-1-3-3- معماری Camel ............................................................................................................... 93

    9-4-1-3-9- اصطلاحات Camel .......................................................................................................... 11

    9-4-1-3-1- مثال 3: افزودن مسیرها با زبان دامنه خاص جاوا ....................................................... 13

    9-4-1-3-4- مثال 9: افزودن مسیرها با زبان دامنه خاص Spring .............................................. 19

     11 .............................................................................................. Apache ActiveMQ معرفی -9-1-4-9

    9-4-1-9-3- دلیل استفاده از ActiveMQ ....................................................................................... 11

    9-4-1-9-9- انواع ارتباط در ActiveMQ ......................................................................................... 14

     15 ........................................................................................... JBoss Fuse و Mule ESB مقایسه -4-4-9

    9-5- معماری سرویس-مولفه ...................................................................................................................................... 16

    9-5-3- مولفهها و ترکیبها .................................................................................................................................. 16

    9-5-9- دامنهها ...................................................................................................................................................... 17

    9-5-1- شناخت مولفهها ....................................................................................................................................... 18

    9-5-4- مقیدسازی ................................................................................................................................................. 13

    9-5-5- سیم و ترقی .............................................................................................................................................. 41

    9-6- جمعبندی ............................................................................................................................................................ 43

    و

    فصل سوم  معرفی و بازبینی کارهای مرتبط ................................................................................................................491-3- دید استقرار معماری سرویس غنی .................................................................................................................. 41

    1-3-3- توضیح راهکار ........................................................................................................................................... 41

    1-3-9- نمونه استقرار سرویس غنی .................................................................................................................. 45

    1-3-1- نقد .............................................................................................................................................................. 47

    1-3-1-3- نمایش معماری با الگوهای یکپارچهسازی سازمانی .............................................................. 47

    1-9- راهکار OOI ....................................................................................................................................................... 43

    1-9-3- توضیح راهکار ........................................................................................................................................... 43

    1-9-9- نقد .............................................................................................................................................................. 59

    1-9-9-3- نمایش معماری با الگوهای یکپارچهسازی سازمانی .............................................................. 54

    1-1- عینیتبخشی با واسطه فناوریهای دیگر ....................................................................................................... 55

    1-1-3- مثال: عینیتبخشی با واسطه معماری سرویس-مولفه .................................................................... 55

    1-1-3- نقد .............................................................................................................................................................. 57

    1-4- جمعبندی و نتیجهگیری .................................................................................................................................. 57 فصل چهارم  معماری و چارچوب نرمافزاری پیشنهادی ............................................................................................ 58 4-3- معماری پیشنهادی............................................................................................................................................. 53

    4-3-3- نمایش معماری با الگوهای یکپارچهسازی سازمانی ......................................................................... 53

    4-3-9- شبکه دلالهای پیام ................................................................................................................................ 63

    4-3-1- نحوه دستیابی به ویژگیهای کیفی معماری ...................................................................................... 69

    4-3-1-3- قابلیت یکپارچهسازی .................................................................................................................... 69

    4-3-1-9- سلسلهمراتب.................................................................................................................................... 69

    4-3-1-1- فراکتال ............................................................................................................................................. 61

    4-3-1-4- تطبیقپذیری................................................................................................................................... 61

    4-3-1-5- مقیاسپذیری .................................................................................................................................. 61

    4-9- چارچوب نرمافزاری ............................................................................................................................................. 61

    4-9-3- فایلهای پیکربندی سرویسهای غنی ................................................................................................ 64

    4-9-9- ترجمه فایلهای پیکربندی سرویسهای غنی ................................................................................... 65

    4-9-1- استقرار سرویسهای غنی ....................................................................................................................... 66

    4-9-4- نمایش گرافیکی سلسلهمراتب سرویسهای غنی .............................................................................. 66 دید مولفه و متصلکننده .................................................................................................................................... 674-1- زبان توصیف معماری .......................................................................................................................................... 68

    4-1-3- سرویس غنی ............................................................................................................................................. 68

    4-1-9- نقشها ........................................................................................................................................................ 68

    ز

    4-1-1- تعاملها .......................................................................................................................................................63

    4-1-4- سرویسهای غنی زیرساختی ................................................................................................................. 63

    4-1-5- سرویسهای غنی کاربردی مرکب ....................................................................................................... 71

    4-1-6- سرویسهای غنی کاربردی ساده ......................................................................................................... 71

    4-1-7- نکات عمومی درباره اعلانها ................................................................................................................. 71

    4-9-8- استفاده مجدد از طراحی معماری ....................................................................................................... 73

    4-4- جمعبندی و نتیجهگیری .................................................................................................................................. 73 فصل پنجم  مقایسه و ارزیابی .......................................................................................................................................... 79 5-3- مطالعه موردی سامانه انتشار خودکار اخبار ................................................................................................... 71

    5-3-3- هدف از انجام مطالعه موردی ................................................................................................................ 71

    5-3-9- معرفی سامانه انتشار اخبار .................................................................................................................... 71

    5-3-1- پیادهسازی با دید استقرار ...................................................................................................................... 75

    5-3-1-3- پیادهسازی سامانه اخبار با Mule ESB ............................................................................... 75

    5-3-1-3-3- دریافت خبر ......................................................................................................................... 75

    5-3-1-3-9- پردازش و ذخیره خبر ......................................................................................................... 76

    5-3-1-3-1- انتشار خبر ............................................................................................................................ 77

    5-3-1-3-4- رهگیری خطاها ................................................................................................................... 77

    5-3-1-3-5- نمونه اجرا ............................................................................................................................. 78

    5-3-1-9- نحوه دستیابی به ویژگیهای کیفی معماری........................................................................... 73

    5-3-1-9-3- قابلیت یکپارچهسازی ........................................................................................................ 73

    5-3-1-9-9- سلسلهمراتب ........................................................................................................................ 73

    5-3-1-9-1- فراکتال ................................................................................................................................. 81

    5-3-1-9-4- تطبیقپذیری ....................................................................................................................... 81

    5-3-1-9-5- مقیاسپذیری ...................................................................................................................... 83

    5-3-4- پیادهسازی با معماری و چارچوب پیشنهادی ................................................................................... 83

    5-3-4-3- پیکربندی سرویسهای غنی ...................................................................................................... 83

    5-3-4-3-3- پیکربندی سرویس غنی News System ................................................................. 83

    5-3-4-3-9- پیکربندی سرویس غنی Feed ...................................................................................... 89

    5-3-4-3-1- پیکربندی سرویس غنی Publish ................................................................................ 81

    5-3-4-9- ترجمه فایلهای پیکربندی ......................................................................................................... 84

    5-3-4-1- استقرار سامانه انتشار خودکار اخبار ......................................................................................... 85

    5-3-4-4- نحوه دستیابی به ویژگیهای کیفی معماری........................................................................... 87

    5-3-4-4-3- قابلیت یکپارچهسازی ........................................................................................................ 87

    ح

    5-3-4-4-9- سلسلهمراتب ........................................................................................................................88

    5-3-4-4-1- فراکتال ................................................................................................................................. 88

    5-3-4-4-4- تطبیقپذیری ....................................................................................................................... 39

    5-3-4-4-5- مقیاسپذیری ...................................................................................................................... 39

    5-9- مطالعه موردی COCOME ........................................................................................................................... 39

    5-9-3- هدف از انجام مطالعه موردی ................................................................................................................ 39

    5-9-9- معرفی مطالعه موردی ............................................................................................................................ 31

    5-9-3- نمونهای از تعاملها در سطح سامانه تجارت ..................................................................................... 35

    5-9-9- پیادهسازی با چارچوب پیشنهادی ........................................................................................................ 36

    5-1- ارزیابی .................................................................................................................................................................. 38

    5-1-3- مشخصات محیط ارزیابی ....................................................................................................................... 38

    5-1-9- بررسی زمان پاسخ سامانه اخبار ........................................................................................................... 33

    5-1-1- بررسی تاثیر سلسلهمراتب...................................................................................................................... 33

    5-1-4- بررسی تاثیر مقیاس کردن .................................................................................................................. 313

    5-4- مقایسه روشهای عینیتبخشی به معماری سرویس غنی ....................................................................... 319

    5-5- جمعبندی و نتیجهگیری ................................................................................................................................ 311 فصل ششم  نتیجهگیری و پیشنهاد کارهای آتی ...................................................................................................... 314 6-3- نتیجه تحقیق ..................................................................................................................................................... 315

    6-9- درسهایی که آموختیم ................................................................................................................................... 315

    6-1- مرور سوالات تحقیق ......................................................................................................................................... 316

    6-4- پیشنهاد برای ادامه تحقیق ............................................................................................................................. 313

    6-5- جمعبندی و نتیجهگیری ................................................................................................................................. 313 مراجع .................................................................................................................................................................................. 331 فرهنگ واژگان ................................................................................................................................................................... 339

     

     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت