پایان نامه ارائه یک چارچوب برای یکپارچه سازی برنامه کاربردی سازمان مبتنی بر معماری سرویس گرا و وب سرویس با قابلیت پشتیبانی از یکپارچه سازی معنایی

تعداد صفحات: 220 فرمت فایل: word کد فایل: 10001977
سال: 1390 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: پایان نامه مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۲۸,۶۰۰ تومان
قیمت: ۲۶,۵۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه ارائه یک چارچوب برای یکپارچه سازی برنامه کاربردی سازمان مبتنی بر معماری سرویس گرا و وب سرویس با قابلیت پشتیبانی از یکپارچه سازی معنایی

    پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد

    مهندسی کامپیوتر - نرم افزار 

    چکیده

    با توجه به اهداف مشخص هر سازمان که عبارت است از: پیشرفت ، جلب رضایت مشتریان ، افزایش کارایی ، حفظ توان رقابتی ، افزایش سرمایه و کاهش هزینه ها، استفاده از راهکارهای متفاوت به منظور نیل به اهداف و چشم اندازهای سازمان و نیز عقب نماندن از موضوع فناوری اطلاعات و ارتباطات امری ضروری به نظر می رسد. استفاده از برنامه های کاربردی و پایگا داده های به روز، پروتکل های ارتباطی امن و سریع ، فناوری های نوین و همچنین ایجاد همکاری های بیشتر با سایر سازمان ها نمونه هایی از این راهکارهاست .

    اجرای راهکارهای فوق منجر به ایجاد تغییراتی در کل سازمان می شود. این تغییرات پی درپی سازمان را به سمتی هدایت می کند که ایجاد ارتباط بین بخش های مختلف سازمان به منظور تبادل و به اشتراکگذاری اطلاعات تبدیل به یک چالش اساسی خواهد شد. مسائلی از قبیل عدم تجانس کاربردها، داده ها و پروتکل ها، روی هم افتادگی وظایف ، تکرار داده ها، مدیریت پیچیده ، بالا بودن هزینه نگهداری، تغییر و توسعه و به وجودآمدن مشکلاتی از قبیل جزایر خودکار و سیستم های موروثی واقعیاتی هستند که وجود دارند و به عنوان مفروضات اولیه در دامنه مسئله یکپارچه سازی محسوب می شوند. امروزه معماری سرویس گرا به عنوان یکی از روش ها و راه حل های مؤثر درجهت حل چالش یکپارچه سازی در سازمان ها مورد توجه و استفاده قرار گرفته است . اما یکی از موضوعاتی که در اکثر چارچوب های مبتنی بر سرویس گرایی نادیده گرفته شده بحث یکپارچه سازی معنایی است . فناوریهای مورد استفاده در معماری سرویس گرا داده را صرفا از لحاظ نحوی و ساختار قابل تبادل و به اشتراکگذاری می کنند حال آن که صرفا توافق بر روی قالب یک داده نمی تواند تضمینی بر یک ارتباط صحیح باشد چرا که داده علاوه بر ساختار و نحو دارای معنا و مفهوم نیز هست .

    هدف از انجام این تحقیق ارائه یک چارچوب عمومی  مبتنی بر معماری سرویس گراست که لزوماً به صورت محلی و یا برای سازمان خاصی طراحی نشده باشد و بتواند علاوه بر لحاظ کردن معنا در سازمان و پشتیبانی از یکپارچه سازی معنایی مسائلی از قبیل نگاشت میان دامنه های هستان شناسی مختلف و همچنین جستجوی هوشمند سرویس ها را در نظر گرفته و ارتباط منطقی میان لایه های معماری سرویس گرا را با توجه به اهداف فوق نمایش دهد.

    برای دستیابی به این هدف پس از مطالعه چارچوب های موجود نقاط ضعف آن ها شناسایی شده و از نقاط قوت آن ها در کنار فناوریهای جدید تست شده در ارائه چارچوب پیشنهادی استفاده شده است .

    کلمات کلیدی : یکپارچه سازی برنامه کاربردی سازمان ، معماری سرویس گرا، یکپارچه سازی معنایی ، هستان شناسی ، وب معنایی

     

    ١- فصل اول : کلیات تحقیق

     

    ١-١- مقدمه

    در اوایل دهه ٩٠ میلادی با فراگیر شدن اینترنت ، ظهور نرم افزارهای متنوع و پیشرفت چشمگیر سخت افزار سازمان ها با رشد انفجارگونه فناوری  اطلاعات روبرو شدند. آن ها برای عقب نماندن از بازار جهانی و دور نشدن از اهداف و چشم اندازهای خود ناگزیر به به کارگیری فناوری های جدید بودند.

    تنوع فناوری های جدید به کارگرفته شده ، تحول سریع محیط های سخت افزاری و نرم افزاری، تغییرات محیط کسب وکار و لزوم پشتیبانی از آن ها توسط سیستم های اطلاعاتی ، استفاده از منابع دیگر سازمان ها و برقراری همکاری با آن ها، سازمان ها را تبدیل به مجموعه ای از عناصر ناهمگون و پیچیده کرد.

    راهکاری که سازمان ها را از این وضعیت پیچیده نجات می دهد رهیافتی تحت عنوان 1EAI  است . به گفته گروه گارتنر٢ EAI با استفاده از فناوریها و ابزارهای متنوع امکان ایجاد ارتباط بین بخش های مختلف یک سازمان و یا ارتباط دو سازمان به منظور تبادل داده و فرآیندهای کسب وکار در میان برنامه های کاربردی را فراهم می کند.

    معماری سرویس گرا به دلیل توانایی در افزایش چابکی در سازمان ، سازگاری برنامه های کاربردی، یکپارچه سازی، تعامل پذیری بین سیستم ها و استفاده مجدد از دارایی های موروثی سازمان تأثیر عمده ای بر توسعه سیستم های نرم افزاری دارد. در یک معماری سرویس گرا، منابع نرم افزاری به عنوان سرویس بسته بندی شده اند که ماژول های خوش تعریف و خودشمولی هستند که از وظیفه مندی کسب و کار استاندارد پشتیبانی کرده و به حالت و محتوای سایر سرویس ها وابسته نیستند. سرویس ها با یک زبان تعریف استاندارد توصیف شده اند، واسط منتشر شده دارند و با یکدیگر از طریق تقاضای انجام اعمالشان در جهت پشتیبانی مشترک از یک فعالیت یا فرآیند معمول کسب وکار تعامل دارند.

    سرویس هایی که از استانداردهای وب سرویس ها مانندWSDL3 ، SOAP4 و UDDI5 بهره می برند، امروزه معروف ترین نوع از سرویس های در دسترس هستند[١] .

     

     

    ١-٢- طرح مسئله

    با توجه به ویژگی های معماری سرویس گرا و پذیرش این موضوع که معماری سرویس گرا گزینه مناسبی در پاسخ به نیازمندی های EAI است معماری شکل ١-١ با هدف یکپارچه سازی برنامه کاربردی در سازمان بر پایه سرویس گرایی ارائه شد. 

    (تصاویر در فایل اصلی موجود است)

    اگر چه این معماری توانست بسیاری از چالش های موجود در زمینه EAI را حل کند اما مشکلی که در این ساختار برای آن راه حلی در نظر گرفته نشده است یکپارچه سازی معنایی در سازمان است [٢] [٣] [٤] [٥] [٦]

     .[7]

    هدف از یکپارچه سازی در سازمان ایجاد ارتباط میان بخش ها و موجودیت های مختلف به منظور دستیابی به اهداف سازمان است حال آن که فناوریهای مورد استفاده در معماری سرویس گرا (به عنوان روش مناسب برای اعمال یکپارچه سازی در سازمان ) داده را فقط از لحاظ نحوی و ساختار، قابل تبادل می کنند حال آنکه صرفا توافق بر روی قالب یک داده نمی تواند تضمینی بر یک ارتباط صحیح و درنهایت یکپارچه سازی در سازمان باشد چرا که داده علاوه بر ساختار و نحو دارای معنا و مفهوم نیز هست .

    برای ایجاد یک ارتباط صحیح و اجرای کامل یکپارچه سازی در سازمان علاوه بر استفاده از فناوریهایی برای به اشتراک گذاری داده و تسهیل ارتباط ، باید به دنبال روش هایی برای درک مشترک از داده های مشترک نیز بود.

     

    ١-٣- سئوالات تحقیق

     

    در سال ٢٠٠٩ چارچوبی توسط Zhang و همکارانش [٢] ارائه شد که چارچوب شکل ١-١ را کامل تر کرد و با اضافه کردن لایه ای تحت عنوان انتقال و قرار دادن یک دامنه هستان شناسی به حل چالش یکپارچه سازی معنایی پرداخت . پس از آن و در سال ٢٠١٠ نیز چارچوب های مشابه ای ارائه شد. اما کماکان سئوالات  و نواقصی در خصوص

    چارچوب های ارائه شده وجود دارد از جمله این که :

    ١.  با توجه به وجود زبان های مختلف هستان شناسی مانند OWL،RDF ،WSML ،DAML+OIL ، DAML و احتمال وجود دامنه های هستان شناسی مختلف در یک سازمان و لزوم برقراری ارتباط میان آن ها، چارچوب های ارائه شده چگونه ارتباط میان دامنه های هستان شناسی مختلف را ترسیم می کنند و آیا برای حل این چالش تدبیری اندیشیده اند؟

    ٢.  آیا چارچوب های ارائه شده تا کنون ، برای سرویس های وب و برنامه های کاربردی توزیع شده در سطح اینترنت نیز کاربرد دارند؟ و یا صرفا برای سازمانی خاص و به صورت محلی طراحی شده اند.

    ٣.  آیا چارچوب های مبتنی بر سرویس گرایی که موضوع معنا را نیز در چارچوب پیشنهادی خود لحاظ کرده اند توانسته اند از فناوری وب سرویس های معنایی و نتایج موثر آن  در خصوص انجام جستجوی هوشمند و خودکار در سازمان ها استفاده کرده و تطابق و ارتباطی میان این فناوری، هستان شناسی و سرویس گرایی ایجاد کنند؟

     

    ١-٤- اهداف تحقیق

    با توجه به ویژگی های معماری سرویس گرا و نقش آن در یکپارچه سازی برنامه کاربردی سازمان ها و پیشرفت چشمگیر سرویس گرایی در دنیا و حرکت اکثر کشورها و سازمان ها به سمت موضوع سرویس گرایی می توان نتیجه گرفت که معماری سرویس گرا گزینه مناسبی برای حل بسیاری از چالش های یکپارچه سازی در سازمان است . اما به دلیل وجود برخی مشکلات و نواقص که در بخش قبل به پاره ای از آن ها  اشاره شد، همچنان تحقیق در این زمینه با هدف حل چالش های موجود ادامه دارد.

     

    روش ها و چارچوب های مبتنی بر سرویس گرایی که برای EAI تا کنون ارائه شده است به دلیل عدم توجه به موضوع یکپارچه سازی معنایی از انعطاف پذیری کمی برخوردارند . در بسیاری از ابزارهای  معروف یکپارچه سازی مانند

     Oracle Fusion Middleware و یا IBM Webspher موضوع معنا ١  کامًلا نادیده گرفته شده است [٨].

    همچنین تحقیقاتی که تا کنون بر روی سرویس های وب معنایی انجام شده عمدتا بر روی عملکرد درخواست سرویس وظیفه گرا و بازیابی اطلاعات در محیط های توزیع شده مانند اینترنت بوده و تحقیقات بسیار کمی در این باره و در حوزه EAI  انجام شده است [٩].

    پس با توجه به نیاز تمام سازمان ها به انجام یکپارچه سازی کامل اعم از نحوی و معنایی و باوجود برخی ایرادات و نواقص در چارچوب های موجود که هر یک به دلیلی عدم رضایت مدیران سازمان را در برخواهد داشت و قطعا موجب کاهش انعطاف پذیری  در سازمان خواهد شد، ارائه چارچوبی بهینه که مشکلات روش های قبل را نداشته باشد، خواسته تمام مدیران ارشدی است که به دنبال اجرای یکپارچه سازی در سازمان خود هستند. در صورت ارائه چنین چارچوبی نتایج زیر حاصل می شود.

    •  افزایش انعطاف پذیری سازمان

    •  ایجاد یکپارچه سازی معنایی اطلاعات

    •  تطبیق آسان با نیازمندیهای جدید

    •  بهبود کیفیت اشتراک اطلاعات میان برنامه های کاربردی توزیع شده

    •  ارائه بهینه و بدون خطای سرویس به کاربر

     

    ١-٥- محدوده تحقیق

    در این تحقیق هدف ، ارائه چارچوبی مبتنی بر معماری سرویس گرا با در نظر گرفتن مشخصه های  EAI (به اشتراک گذاری داده و ایجاد ارتباط )و رفع چالش یکپارچه سازی معنایی در سازمان است .

    چارچوبی که بتواند نقاط ضعف و کاستی های چارچوب های پیشین را در زمینه معنا و یکپارچه سازی معنایی

    برطرف کند و علاوه بر اضافه کردن معنا به مبحث یکپارچه سازی و ارائه یک متدولوژی سه مرحله ای، نگاشت میان دامنه های هستان شناسی مختلف در سازمان را نیز در نظر بگیرد.

    همچنین از فناوری سرویس های وب معنایی و نتایج موثر آن در خصوص جستجوی هوشمند و خودکار در سازمان ها استفاده کرده و تطابق و ارتباطی میان این فناوری، هستان شناسی و سرویس گرایی ایجاد کند.

    سایر موضوعات ، لایه ها و ماژول های اضافه شده به چارچوب صرفا بر اساس تجربیات شخصی و نیز با توجه به بررسی سایر چارچوب های موجود در این زمینه بوده است .

     

    ١-٦- مراحل انجام تحقیق

    مراحل انجام تحقیق همان طور که در شکل ١-٢ مشاهده می شود با مطالعه بر روی EAI آغاز شد. این بررسی شامل سه شاخه عمده بوده است : مبانی یکپارچه سازی، انواع یکپارچه سازی و تکنیکها، روش هایی که در این حوزه وجود دارد. از میان روش ها بر روی معماری سرویس گرا به عنوان یک راه حل برتر تمرکز شد. سپس چارچوب های مختلفی که بر پایه سرویس گرایی و با هدف یکپارچه سازی برنامه کاربردی در سازمان طراحی شده بود مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت ، ویژگی های مثبت و نقاط ضعف آن ها استخراج شد. مرحله بعدی تحقیق شامل مطالعه و بررسی چالش های کشف شده و یافتن راه حل برای ساخت چارچوب بهینه بوده است . سپس چارچوب با در نظر گرفتن کلیه مطالب مطالعه شده و با هدف رفع چالش های موجود طراحی و با استفاده از تعدادی شاخص و اجرای یک سناریوی عملی ارزیابی و  درنهایت جمع بندی و پیشنهاد کارهای آینده انجام شد.

      

     Abstract

    With regard to determined goals of each enterprise including: progress, satisfy

    customers, increase performance, maintain their ability to contest, increase capital and

    reduce costs; Applying different methods to reach enterprise goals and visions and not

    to fall behind of ITC issue seems necessary. Applying up-to-date applications and

    databases, safe and rapid communication protocols, modern technologies and also

    creating more cooperation with other enterprises are some examples of these methods.

    Implementing  mentioned  methods  leads  to  creating  changes  through  whole

    enterprise. This numerous and successive changes guides enterprise to a direction that

    makes creating communication among different parts for exchanging and sharing

    information, a basic challenge. Problems like heterogeneity of functions, data, and

    protocols,  duty  overlapping,  data  replication,  complicated  management,  high

    maintenance costs, change and deployment and appearing problems like autonomy

    islands, legacy systems, are facts that exist and are considered as primary suppositions

    in the scope of integration issue. Today, SOA is one of the effective approaches in

    solving the integration problem of the enterprises, but one of the subjects which have

    been neglected in most of the SOA based frameworks is the semantic integration.

    Technologies used in SOA solely make data able to exchange and share in terms of

    syntax and structure. However, only an agreement on the format of the data is not

    accurate representation of the data structure and syntax of meaning as well.

    The purpose of this thesis is to present a general framework based on SOA which is

    neither designed locally nor for a special enterprise and is able to consider the semantic

    in enterprise and support semantic integration in addition to issues such as mapping

    between different anthology domains and smart search of services intended and displays

    logical connection between the layers of a SOA with respect to the objectives

    mentioned above.

    To achieve this purpose, after the studying the present frameworks, their weak points

    have been identified and their strengths have been used besides the new tested

    technologies to present the proposed framework.

    KeyWords: EAI, SOA, Semantic Integration,Ontology, SWS

     

  • فهرست و منابع پایان نامه ارائه یک چارچوب برای یکپارچه سازی برنامه کاربردی سازمان مبتنی بر معماری سرویس گرا و وب سرویس با قابلیت پشتیبانی از یکپارچه سازی معنایی

    فهرست:

                                                                                                   ١-فصل اول : کلیات تحقیق ............................................................................................................................ ١

    ١-١-  مقدمه ........................................................................................................................................................................... ٢

    ١-٢-  طرح مسئله ................................................................................................................................................................. ٣

    ١-٣-  سئوالات تحقیق .......................................................................................................................................................... ٤

    ١-٤-  اهداف تحقیق .............................................................................................................................................................. ٤

    ١-٥-  محدوده تحقیق ...........................................................................................................................................................٦

    ١-٦-  مراحل انجام تحقیق ...................................................................................................................................................٦

    ١-٧-  ساختار پایان نامه ........................................................................................................................................................ ٨

    ٢-فصل دوم : ادبیات تحقیق ......................................................................................................................... ٩

    ٢-١-  مقدمه .........................................................................................................................................................................١٠

    ٢-٢-  یکپارچه سازی چیست ؟ ..........................................................................................................................................١١

    ٢-٣-  اهداف یکپارچه سازی ..............................................................................................................................................١١

    ٢-٤-  مشکلات یکپارچه سازی .........................................................................................................................................١٢

    ٢-٥-  رویکردهای یکپارچه سازی افقی ............................................................................................................................١٤

    ٢-٥-١-   یکپارچه سازی داده ...................................................................................................................................١٤

    ٢-٥-٢-   یکپارچه سازی شی ء .................................................................................................................................١٤

    ٢-٥-٣-   یکپارچه سازی فرآیند ...............................................................................................................................١٤

    ٢-٥-٤-   یکپارچه سازی واسط کاربر......................................................................................................................١٥

    ٢-٥-٥-   یکپارچه سازی واسط برنامه کاربردی.......................................................................................................١٥

     ط

     

    ٢-٦-  رویکردهای یکپارچه سازی عمودی ......................................................................................................................١٧

    ٢-٦-١-   لایه معماری کسب وکار.............................................................................................................................١٧

    ٢-٦-٢-   لایه معماری برنامه کاربردی .....................................................................................................................١٧

    ٢-٦-٣-   لایه معماری فناوری..................................................................................................................................١٧

    ٢-٧-  حوزه های یکپارچه سازی .......................................................................................................................................١٨

    ٢-٧-١-   پورتال های اطلاعاتی .................................................................................................................................١٨

    ٢-٧-٢-   تکرار داده ....................................................................................................................................................١٩

    ٢-٧-٣-   توابع کسب وکار مشترک..........................................................................................................................٢٠

    ٢-٧-٤-   معماری سرویس گرا...................................................................................................................................٢١

    ٢-٧-٥-   فرآیندهای کسب وکارتوزیع شده ...........................................................................................................٢٢

    ٢-٧-٦-   یکپارچه سازی B2B ...............................................................................................................................٢٢

    ٢-٨-  تکنیکهای ارتباطی ................................................................................................................................................٢٣

    ٢-٨-١-   تبادل فایل ...................................................................................................................................................٢٣

    ٢-٨-٢-   پایگاه داده مشترک ....................................................................................................................................٢٤

    ٢-٨-٣-   دسترسی  به رویه ها از راه دور ................................................................................................................٢٤

    ٢-٨-٤-   پیام رسانی ..................................................................................................................................................٢٥

    ٢-٩-  الگوهای یکپارچه سازی...........................................................................................................................................٢٧

    ٢-١٠- توپولوژیهای ارتباطی .............................................................................................................................................٢٩

    ٢-١٠-١-  ارتباط نقطه به نقطه .................................................................................................................................٢٩

    ٢-١٠-٢-  واسط پیام ....................................................................................................................................................٣٠

    ٢-١٠-٣-  انواع میان افزارها .........................................................................................................................................٣٢

     ی

     

     

     

     

     

    ٢-١٠-٣-١-       COM و DCOM ................................................................................................................٣٢

     33.........................................................................................................................................NET       -2-3-10-2

     34................................................................................................................................ CORBA       -3-3-10-2

     35........................................................................................................................................ J2EE       -4-3-10-2

    ٢-١٠-٣-٥-       سرویس های وب ......................................................................................................................٣٦

    ٢-١٠-٤-  واسط فرآیند کسب وکار ..........................................................................................................................٣٩

    ٢-١١- تکنیکهای یکپارچه سازی داده ............................................................................................................................٣٩

    ٢-١١-١-  ادغام داده ....................................................................................................................................................٣٩

    ٢-١١-٢-  متحدکردن داده .........................................................................................................................................٤٠

    ٢-١١-٣-  انتشار داده ...................................................................................................................................................٤١

    ٢-١٢- XML و EDI ........................................................................................................................................................٤١

    ٢-١٣- معماریهای یکپارچه سازی ...................................................................................................................................٤٢

    ٢-١٣-١-  معماری سازمانی ........................................................................................................................................٤٢

    ٢-١٣-١-١-       چارچوب ها و مدل های مرجع ...............................................................................................٤٤

    ٢-١٣-١-٢-       شناسایی مشکلات یکپارچه سازی با استفاده از معماری سازمانی ..................................٤٤

    ٢-١٣-٢-  معماری مدل رانه ........................................................................................................................................٤٧

    ٢-١٣-٢-١-       مدل برنامه کاربردی بینابیی ن ..................................................................................................٤٨

    ٢-١٣-٢-٢-       مدل برنامه کاربردی درونی ....................................................................................................٤٨

    ٢-١٣-٢-٣-       مدل سرویس های برنامه کاربردی..........................................................................................٤٩

    ٢-١٣-٢-٤-       مدل سرویس های تراکنشی ..................................................................................................٤٩

    ٢-١٣-٢-٥-       مدل مختص فناوری ................................................................................................................٤٩

     ک

     

     

     

     

     

    ٢-١٣-٢-٦-       یکپارچه سازی برنامه کاربردی بینابیی ن ................................................................................٥٠

    ٢-١٣-٢-٧-       یکپارچه سازی برنامه کاربردی درونی ...................................................................................٥١

    ٢-١٣-٢-٨-       یکپارچه سازی سرویس های برنامه کاربردی.......................................................................٥١

    ٢-١٣-٢-٩-       یکپارچه سازی میان افزار .......................................................................................................٥١

    ٢-١٣-٣-  معماری ٥ لایه Themistocleous  .................................................................................................٥٢

    ٢-١٣-٣-١-       لایه خدمات اتصال ...................................................................................................................٥٣

    ٢-١٣-٣-٢-       لایه خدمات ارتباطی ................................................................................................................٥٣

    ٢-١٣-٣-٣-       لایه خدمات توزیی ع .................................................................................................................٥٣

    ٢-١٣-٣-٤-       لایه خدمات تبدیی ل .................................................................................................................٥٣

    ٢-١٣-٣-٥-       لایه مدیریت فرآیند..................................................................................................................٥٤

    ٢-١٤- معماری سرویس گرا .................................................................................................................................................٥٤

     55.......................................................................................................................................................SOAP  -1-14-2

     55..................................................................................................................................................... WSDL  -2-14-2

     55....................................................................................................................................................... UDDI  -3-14-2

    ٢-١٤-٤-  ساختار معماری سرویس گرا....................................................................................................................٥٦

    ٢-١٤-٥-  مزایای معماری سرویس گرا......................................................................................................................٥٦

    ٢-١٥-جمع بندی مطالب فصل ............................................................................................................................................٥٧

    ٣-فصل سوم : چارچوب های EAI مبتنی بر سرویس گرایی .................................................................... ٥٨

    ٣-١-  مقدمه .........................................................................................................................................................................٥٩

    ٣-٢-  بررسی کارهای مرتبط .............................................................................................................................................٥٩

    ٣-٢-١-   دیدگاه Gu و Zhang.............................................................................................................................59

     

    ٣-٢-٢-   چارچوب Deng, Yang, Zhao, Lei, Li.....................................................................................62

    ٣-٢-٣-     چارچوب Yiping وZhuang .............................................................................................................٦٤

    ٣-٢-٤-   چارچوب W.Pan، X.Panو X.Cong..............................................................................................65

    ٣-٢-٥-   چارچوب Ji................................................................................................................................................. ٦٦

    ٣-٢-٦-   چارچوب  Zhou، Zhang وZhu ......................................................................................................٦٨

    ٣-٣-  مقایسه چارچوب ها ..................................................................................................................................................٧١

    ٣-٤-  شاخص های ارزیابی ..................................................................................................................................................٧١

    ٣-٥-  تحلیل چارچوب های بررسی شده .........................................................................................................................٧٣

    ٣-٦-  جمع بندی..................................................................................................................................................................٧٤

    ٤-فصل چهارم :معرفی چارچوب پیشنهادی............................................................................................. ٧٥

    ٤-١-  مقدمه .........................................................................................................................................................................٧٦

    ٤-٢-  معرفی چارچوب پیشنهادی ...................................................................................................................................٧٦

    ٤-٣-  معماری چارچوب .....................................................................................................................................................٧٧

    ٤-٤-  عناصر معماری چارچوب .........................................................................................................................................٧٩

    ٤-٥-  روش ODXSLT..................................................................................................................................................83

    ٤-٥-١-   نگرش موتور مترجم مبتنی بر هستان شناسی .....................................................................................٨٤

    ٤-٦-  جمع بندی..................................................................................................................................................................٨٨

    ٥-فصل پنجم :ارزیابی چارچوب پیشنهادی ..............................................................................................٨٩

    ٥-١-  مقدمه .........................................................................................................................................................................٩٠

    ٥-٢-  نحوه ارزیابی چارچوب پیشنهادی.........................................................................................................................٩٠

    ٥-٣-  شاخص های ارزیابی ..................................................................................................................................................٩٠

     م

     

    ٥-٤-  سناریوی کاربردی ....................................................................................................................................................٩٢

    ٥-٤-١-   شرح سناریو................................................................................................................................................٩٢

    ٥-٤-٢-   اجرای سناریو..............................................................................................................................................٩٤

    ٥-٥-  یک مورد بررسی شده وب معنایی در محیط قضایی ........................................................................................٩٨

    ٥-٥-١-   تشابه سیستم تهیه طرح درس و سیستم Iuriservice..................................................................98

    ٥-٥-٢-   معماری  یستم Iuriservice..............................................................................................................99

    ٥-٥-٣-   ایجاد هستان شناسی برای دانش قضایی .............................................................................................١٠٠

    ٥-٥-٤-   نتیجه عملکرد Iuriservice ..............................................................................................................١٠١

    ٥-٦-  یافته های حاصل از مطالعه موردی Iuriservice.........................................................................................102

    ٥-٧-  مقایسه چارچوب پیشنهادی با چارچوب های بررسی شده ...........................................................................١٠٣

    ٥-٨-  جمع بندی...............................................................................................................................................................١٠٤

    ٦-فصل ششم : جمع بندی و نتیجه یگری...................................................................................................١٠٥

    ٦-١-  مقدمه ......................................................................................................................................................................١٠٦

    ٦-٢-  بازبیی ن سئوالات تحقیق ......................................................................................................................................١٠٦

    ٦-٣-  نوآوری های تحقیق ...............................................................................................................................................١٠٨

    ٦-٤-  محدودیت های تحقیق ..........................................................................................................................................١٠٨

    ٦-٥-  نتایج تحقیق ...........................................................................................................................................................١٠٨

    ٦-٦-  پیشنهاد برای تحقیقات آینده .............................................................................................................................١٠٩

    لغت نامه ............................................................................................................................................................١١٠

    منابع .................................................................................................................................................................١١٤

     

    منبع:

    [١]     ح . مرادی، مفاهیم ،راهبردها و فناوری های یکپارچه سازی برنامه های کاربردی سازمان ، گزارش سمینار کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس ، ١٣٨٥.

     

    منابع لاتین

     

    [1]     C. Ying and Z. Mier, "Integration of Enterprise Application Based on SOA," in

    World Congress on Software Engineering, 2009, pp. 227-231.

    [2]     L Zhang, S Zhou, and M Zhu, "A Semantic Service Oriented Architecture for

    Enterprise  Application  Integration,"  in  Second International  Symposium  on

    Electronic Commerce and Security, 2009, pp. 102-106.

    [3]     N. Si, L. Zhang, Y. Laili, H. Zhang, and K. Cong, "Study on Semantic SOA

    Based Product Collaborative Design," in Second International Conference on

    Intelligent Computation Technology and Automation, 2009, pp. 446-450.

    [4]     K. Zhang, R. Xu, Y. Zhang, Y. Sai, and X. Wang, "An Ontology Supported

    Semantic Web Service composition Method in Enterprise Application Integration,"

    in International Multi-symposiums on Computer and Computational Sciences,

    2008, pp. 222-227.

    [5]     D. Parlanti, M. Pettenati, B. Bussotti, and D. Giuli, "Improving Information

    Systems Interoperability and Flexibility Using a Semantic Integration Approach,"

    in International Conference on Automated solutions for Cross Media Content and

    Multi-channel Distribution, 2008, pp. 64-67.

    [6]     J. Gómez and T. Mahmoud, "Integration of Semantic Web Services Principles in

    SOA to  Solve EAI  and ERP  Scenarios,"  in International  Conference  on

    Information and Communication Technologies: From Theory to Applications,

    2008, pp. 1-6.

    [7]     R. F. Calhau and R. D. Falbo, "An Ontology-based Approach for Semantic

    Integration," in 14th IEEE International Enterprise Distributed Object Computing

     

     

     

     115

     

    Conference, 2010, pp. 111-120.

    [8]     P. Martinek and B. Szikora, "Automatic transformation generation in service

    oriented  architecture," in 31st International Spring Seminar on Electronics

    Technology, 2008, p. 446.

    [9]     Zhang K., Xu R., Zhang Y., Sai Y., and Wang X., "An Ontology Supported

    Semantic Web Service composition Method in Enterprise Application Integration,"

    in International Multi-symposiums on Computer and Computational Sciences,

    2008, pp. 222-227.

    [10]     A. Al Mosawi, L. Zhao, and L. Macaulay, "A Model Driven Architecture for

    Enterprise  Application  Integration  ,"  in  Proceedings  of  the  39th  Hawaii

    International Conference on System Sciences, 2006, pp. 1-9.

    [11]     C. Zhigang and C. Huiping, "Research on Enterprise Application Integration

    Categories and Strategies ," in International Forum on Computer Science-

    Technology and Applications, 2009, pp. 372-375.

    [12]     W. Ruh, F. Maginnis, and W. Brown, Enterprise Application Integration A

    Wiley Tech Brief. New York, USA: John Wiley & Sons Inc, 2001.

    [13]     D Linthicum, Enterprise Application Integration, 1st ed.: Addison Wesley ,

    1999.

    [14]     G. Hohpe and B. Woolf, Enterprise Integration Patterns: Designing, Building,

    and Deploying Messaging Solutions, 1st ed.: Addison Wesley, 2003.

    [15]     Y. Du, W. Peng, and L. Zhou, "Enterprise Application Integration: an Overview

    ," in International Symposium on Intelligent Information Technology Application

    Workshops, 2008, pp. 953-957.

    [16]     Software  Engineering  Institute  -  Carnegie  Mellon  University.  [Online].

    http:..www.sei.cmu.edu.

    [17]     W. Hasselbring, "Information System Integration," Commiunications of the

    ACM, vol. 43, no. 6, pp. 33-38, June 2000.

    [18]     M.  Haubrich,  "Pre-Evaluating  Application  Integration  Projects  ,"  Vrije

    University,Department of Computer Science , Amsterdam, The Netherlands , 2005.

     

     

     

     116

     

    [19]     X. Song, X. Wang, and X. Liu, "Research on Enterprise Application Integration

    Architecture and Development Approach ," in International Symposium on

    Intelligent Information Technology Application Workshops, 2008, pp. 215-218.

    [20]     M. Chen, "Research and Implementation on Enterprise Application Integration

    Platform ," in International Forum on Information Technology and Application,

    2009, pp. 93-96.

    [21]     C. White, "Data Integration: Using ETL, EAI, and EII Tools to Create an

    Integrated Enterprise," The Data Wherehouse Instituation www.tdwi.org, 2005.

    [22]     J. Zachman, "A framework for information systems architecture," IBM Systems

    Journal, vol. 26, no. 3, pp. 276-292, 1987.

    [23]     The Chief Information Officers Council. (1999, September ) Federal Enterprise

    Architecture Framework V1.1. [Online]. http:..www.faa.gov.

    [24]     V.  Anaya  and  A.  Ortiz,  "How  Enterprise  Architectures  Can  Support

    Integration," in IHIS’05, Bremen, 2005, pp. 25-30.

    [25]     J.  Gui  and  H.  Yang,  "Realization  of  EAI  based  on  Service-oriented

    Architecture," in International  Coriference on Educational and Information

    Technology (lCElT 2010), 2010, pp. 424-428.

    [26]     Z. Mier and C. Ying, "Integration of Enterprise Application Based on SOA ," in

    World Congress on Software Engineering, 2009, pp. 227-231.

    [27]     W. Lu and D. Zhang, "Research of Enterprise Application Integration Base on

    Service Oriented Architecture ," in International Conference on Computational

    Intelligence and Software Engineering (CiSE ), Wuhan , 2009, pp. 1 - 9.

    [28]     KH. Qureshi, "Enterprises Application Integration," in International Conference

    on Emnerging Technologies, Islamniabad, 2005, pp. 340-345.

    [29]     C. Gu and X. Zhang, "An SOA Based Enterprise Application Integration

    Approach," in Third International Symposium on Electronic Commerce and

    Security, 2010, pp. 324-327.

    [30]     W. Deng, X. Yang, H. Zhao, D. Lei, and H. Li, "Study on EAI Based on Web

    Services and SOA," in International Symposium on Electronic Commerce and

     

    Security, 2008, pp. 95-98.

    [31]     Y. Yiping and W. Zhuang, "Study and Design ofWeb-Based Enterprise Services

    Integration," in Computer Science and Information Technology, 2009. ICCSIT

    2009. 2nd IEEE International Conference on , Beijing , 2009, pp. 595-598.

    [32]     X. Pan, W. Pan, and X. Cong, "SOA-based Enterprise Application Integration,"

    in 2nd International Conference on Computer Engineering and Technology

    (ICCET), Chengdu , 2010, pp. 564-568.

    [33]     X. Ji, "AWeb-Based Enterprise Application Integration Solution," in 2nd IEEE

    International  Conference  on  Computer  Science  and Information  Technoloy

    (ICCSIT), Beijing , 2009, pp. 135-138.

    [34]     I. Kumara and CH. Gamage, "Towards Reusing ESB Services in Different ESB

    Architectures," in 34th Annual IEEE  Computer Software and Applications

    Conference Workshops, 2010, pp. 25-30.

    [35]     F. J. García-Jiménez, M. A. Martínez-Carreras, and A. F. Gómez-Skarmeta,

    "Evaluating  Open  Source  Enterprise  Service  Bus,"  in  IEEE  International

    Conference on E-Business Engineering, 2010, pp. 284-291.

    [36]     J. Wu and X. Tao, "Research of Enterprise Application Integration Based-on

    ESB," in 2nd International Conference on Advanced Computer Control (ICACC),

    Shenyang, 2010, pp. 90-93.

    [37]     (2003, March) The DARPA Agent Markup Language Homepage. [Online].

    http:..www.daml.org.

    [38]     R. Fernandes, B. Li, P. Benjamin, and R. Mayer,  "Applying Semantic

    Technologies for Enterprise Application Integration," in International Symposium

    on Collaborative Technologies and Systems (CTS), Chicago, IL , 2010, pp. 416-

    422.

    [39]     N. Casellas Caralt, "Modelling Legal Knowledge through Ontologies. OPJK: the

    Ontology of Professional Judicial Knowledge," Departament de Ciencia Polıtica i

    Dret Public Universitat Autonoma de Barcelona, Thesis Report 2008. 

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت