پایان نامه فواید برگزاری دوره های آموزشی IT برای معلمان

تعداد صفحات: 58 فرمت فایل: word کد فایل: 10001018
سال: مشخص نشده مقطع: کارشناسی ارشد دسته بندی: پایان نامه مهندسی فناوری اطلاعات IT
قیمت قدیم:۱۲,۴۰۰ تومان
قیمت: ۱۰,۳۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه فواید برگزاری دوره های آموزشی IT برای معلمان

    فصل اول : طرح تحقیق

    مقدمه

    در عصری که هر روز با تغییرات ودگر گونی های شدید مواجه هستیم موفقیت برنامه هاسی آموزشی و پرورشی بستگی کامل با شایستگی معلمان عالم و متخصص و متعهد دارد . شعار آشنایی که بسان ضرب المثل تا کنون از فرمایشات رسول اکرم ( ص ) در زبان مردم است : زگهواره تا گور دانش بجوی می باشد که هیچ وقت مثل امروز سر لوحه فعالیتهای آموزشی قرار نگرفته است . توسعه سرمایه انسانی به افزایش سطح دانش و معلومات ، مهارتها و فنون و استعدادهای کلیه آحاد جامعه اطلاق می گردد که از طریق مختلف عملی می گردد .

    متداول ترین راه تحقق این هدف از طریق آموزش و پرورش رسمی است که از دبستان آغاز شده و تا تحصیلات عالی ادامه دارد . توسعه نیروی انسانی از طریق آموزشهای مجدد آموزش ضمن خدمت ، کار آموزی و آموزش بزرگسالان و عضویت در گروه های سیاسی و مذهبی عملی می گردد .

     

     

     

    طرح تحقیق

    امروزه این اندیشه قوت گرفته است که اگر جامعه ای بخواهد نظامهای اقتصادی ، صنعتی ، سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی خویش را دگرگون سازد و آن را مقتضیات و نیازمندیهای جدید منطبق نماید ناچار است که سیاست جامعی در توسعه نیروی انسانی داشته باشد . این امر میسر نمی گردد مگر اینکه از نظام تعلیم و تربیت متوقع بود . ماهیت شکاف رو به گسترش شمال و جنوب بیش از جنبه های آن حائز اهمیت است زیرا مسئله شکاف قدرت و دانش در میان است . تحول اطلاعات و فن آوری مرتبط با آن در مغرب زمین، گسترش چنین شکافی را دامن می زند. با بررسی سیر تحول توسعه تاریخی در می یابیم که جامعه بشری از مرحله شکار به کشاورزی و آنگاه به جامعه صنعتی توسعه یافته و اخیراً نیز به جامعه اطلاعات متحول شده است . بشر وارد یک دوره انتقال از یک جامعه صنعتی به یک جامعه اطلاعاتی شده است و اکنون در آستانه یک دوره ابداع فن آوری اجتماعی قرار دارد که تلقینی از کامپیوتر و فن آوری است . اساس و ماهیت چنین دوره ای مبتنی بر اطلاعات نامرئی است که سبب تحولات غیر قابل پیش بینی در جامعه می شود . چنین انتقال از تحول بهره وری نیز یکی کالای مادی به بهره وری اطلاعات نشات می گیرد . که مالاً به تحولات اساسی در ارزشها و گرایش های فکری انسان و سر انجام  در ساختارهای سیاسی و اجتماعی  منتهی می گردد . انجام پدیده انتقال و بی سوادی به منزله یک مشکل اساسی جهان همچنان باقی است در سالهای اخیر کتابها و مقالات متعددی در مورد مسئله بی سوادی به رشته تحریر درآمده و جملگی حاکی از آن است که هنوز میلیونها انسان از ابتدایی ترین مهارتها ( خواندن ، نوشتن ) برای تعهدی ساده ترین امور و وظایف زندگی روزمره خود محروم اند . پیچیده شدن زندگی و تحول جامعه از حالتی ساده به وضعیتی صنعتی و نیاز جامعه به برخورداری از دانش رشد یافته امروزی پویای متحرک نسل جدید را به منظور کسب مدارج علمی در عصر معاصر ایجاب می کند .

    تعلیم و فراگیری علوم در تمامی سطوح و در همه اوقات یک فرضیه الهی شمرده می شود . در این راستا آموزش و پرورش نباید به سیاست سازمانی خود از طریق آموزشهای ضمن خدمت به منظور تامین نیروهای کمی و کیفی کارآمد مورد نیاز با گزینش داوطلبان واجد شرایط از بین معلمان متناسب با وظایف شغلی آنان و کارمندان اداری به آنها آموزشهای لازم را بدهد . امروزه آموزش ضمن خدمت جایگاه مهمی در سیستمهای آموزش جهانی دارد . در حقیقت آموزش ضمن خدمت پلی است بین کاردانی ذاتی معلمان و کاردانی مورد نیاز فعلی او در جامعه .

    دوره های آموزشی IT نیز جزیی از آموزش های ضمن خدمت در آموزش و پرورش می باشد جهت آشنایی معلمان با دوره های مختل آشنایی با کامپیوتر که از طرف سازمان متبوع برای معلمان برگزار می گردد .

    بیان مساله

    آموزش و پرورش به طور سالانه یا در طی برنامه های دوره ای بودجه های زیادی صرف تعلیم و تربیت می کند . با توجه به هزینه های کلان در امر تعلیم و تربیت که در کشور جمهوری اسلامی ایران قریب یک پنجم بودجه مملکت به آن اختصاص دارد احساس می شود که چندان نتیجه مطلوب و اثر بخشی در آموزش و پرورش حاصل نمی گردد . عواملی به چشم می خورد از جمله افت تحصیلی دانش آموزان ، امکانات و تجهیزات مصرف شده افزایش روز افزون دانش آموزان و معلم ، عدم استفاده بهینه از تجربیات معلمین با سابقه این سوال را در ذهن ایجاد می کند که آیا رابطه ای بین تعلیم و تربیت و آمادگی معلمان در تمام جهات از جمله در خصوص آمادگی معلمان در کاربرد خدمات کامپیوتری وجود دارد . آنچه مهم است اینکه با سرازیر کردن منابع انسانی ، مادی و مالی بسیار در میدان تعلیم و تربیت روز به روز شاهد ضعف علمی و تربیتی ناسازگار نسل جوان با ملاکهای ارزش جامعه عدم رشد و توسعه جامعه ، عدم ایجاد مهارت کافی و لازم برای نیروهای متخصص و نهایتاً ضعف بنیه علمی و رشد منفی مدرک به جای تخصص گرایی و متعهد هستیم و این روند به هیچ وجه نیازهای جامعه ما را برآورده نمی کند . از این رو مسئله قابل بررسی در این تحقیق این خواهد بود نظر سنجی از معلمان با قسمتهای از سیستم کامپیوتر برگزار می گردد . در این تحقیق از دبیرانی که این دوره ها را گذرانده اند نظر سنجی خواهد شد تا مشخص گردد چنین دوره هایی برای این افراد مفید خواهد بود یا خیر ؟ منظور و مقصود از برگزاری این دوره ها چیست ؟

  • فهرست و منابع پایان نامه فواید برگزاری دوره های آموزشی IT برای معلمان

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    شیر کوند ، اکبر و هدایتی ، آذری ، ابوالفضل ، کاربر و کامپیوتر ، تهران : انتشارات دانشگاه پیام نور ، 1383

    نادری ، عزت الله و سیف نراقی ، مریم ، روشهای تحقیق و چگونگی ارزشیابی آن در علوم انسانی ، تهران : انتشارات دفتر تحقیقات و بدر ، 1381

    مدیریت و برنامه ریزی در آموزش و پرورش ، اداره کل آموزشهای ضمن خدمت وزارت آموزش و پرورش ، 1369

     

    مرجع مورد استفاده پایان نامه تحصیلی

    بابازاده ، کبری ، آموزش ضمن خدمت و تایید آن در کارایی معلمان ، دانشگاه پیام نور قزوین ، 1379

    فاضل ، مریم، کارایی آموزشهای ضمن خدمت ، دانشگاه پیام نور قزوین ، 1380

    .

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت