تحقیق مقاله مهندسی اینترنت و وب

تعداد صفحات: 28 فرمت فایل: word کد فایل: 6957
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۵,۸۰۰ تومان
قیمت: ۳,۷۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله مهندسی اینترنت و وب

    -تعریف شبکههای کامپیوتری :

    هرگاه دویا چند کامپیوتر وابزارهای جانبی مانند چاپگر از طریق رسانه های ارتباطی (کابل یا بی سیم )با هم درارتباط باشندو پروتکلیین کامپیوتر به منظورتبادل اطلاعات وجود داشته باشد مجموعه ای داریم که به آن شبکه های کامپیوتری می گویند.

    مفهوم  گره (node)یا ایستگاه کاری (work station):

    به هر دستگاه یک به شبکه متصل می شود یک گره یا ایستگاه کاری می گویند به عنوان مثال : کامپیوتر ، چاپگر ،مودم   و مسیر یاب به عنوان  گره درشبکه شناخته میشود.

    2-تعریف سگمنت یا بخش :

    قسمت خاصی از شبکه ا ست ک ه به وسیله دستگاه های متمرکز کننده ای مانند مسیریاب(router)، راه گزیر saitch یا پل bridge از سایر قسمت های شبکه جداشده است .

    توپولوژی یا هم بندی :

    به نحوه ی چیدمان یا قرارگیری کامپیوتر های متصل به شبکه توپولوژییا هم بندی می  گویند.

    3توپولوژی اصل عبارتندا ز :

    Bus

    Star

    Ring

    3.انواع شبکه ها بر اساس فاصله جغرافیایی :

    LAN : محلی

    PAN: شخصی

    MAN: شهری

    WAN گسترده

    GAN خیلی گسترده

    3.انواع شبکه بر اساس مدل آن ها :

    1- P2P ، 2-Master/slave  یا client / server

    1-p2p در این  مدل server یا  client ثابتی وجودنداردوهرکامپیوترمیتواند به عنوان server عمل کند  و هم به عنوان client شبکه  work group نوعی از اینشبکه محسوب می شوددرشبکه ه ای  کوچک برای به اشتراک گذاری فایل و پرینتر بیشتر زا این مدل استفاده میکنند .

    2-client/ server  سرویس دهنده و سرویس گیرنده :

    دراین مدل سیستم عامل برروی سرور نصب می شود و مدیرشبکه می تواند  پیکربندی لازم را انجامدهد دراین مدل برای کاربران شبکه  حساب کاربری ایجادشده و تمام کامپیوتر ها ارا از طریق domain با دامنه به شبکه میشناسانیم.

    4-تعریف های Hub:

    هاب دستگاهی  است با پرتهای چندگانه وسرعت متفاوت که وظیفه ی آن دریافت اطلاعات از یک ایستگاه و تکرار آن ا طلاعات وسپس ارسال آن اطلاعات به تمام ایستگاه های متصل به پرت های هاب است .

    5-سوئیچ یا  راه گزین switch:

    دستگاهی است که مانند هاب با این تفاوت که وقتی از پرت ورودی خودداده ای را دریافتکرده وبر خلاف هاب آن را به تمام پرت های خودنمی  فرستد و فقط آن را به  پرتی که کامپیوتر مقصدبه آن متصل ا ست ارسال می کند.

    6-تکرار کننده repeater:

    دستگاهی است که برای تقویت و تکرار سیگنال به کارمی رود  از پرت ورودی خود داده راگرفته و باتکرار آن را به سگمنت بعدی می فرستد.

    آدرس های ip:

    آدرس هایی هستند  که IP از آن ها برای شناسایی کامپیوتر های  موجوددر شبکه استفاده می کنند  هم اکنون این آدرس ها دردونسخه ی  4 و6 بکاربرده میشوند که دربیشتر شبکه های معمولی از نسخه ی 4 آن استفاده می شود.IPV4 آدرس هایی  به  طول 32بیت دارند  که از دو بخش شناسه ی شبکه Net ID وشناسه میزبان Host ID تشکیل شده است .

    در اغلب موارد کامپیوتر ها  دارای یک آدرس IP می باشندو این آدرس IP  معرفکارت شبکه آن کامپیوتر است اگر بخواهیم یک کامپیوتر به دوشبکه مجزا متصل باشد، باید از دوکارت شبکه مختلف استفاده  کنیم .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله مهندسی اینترنت و وب

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت