تحقیق مقاله ویژگی ها و روش های آزمون رنگ آستری برپایه کرومات روی و اکسید آهن برای مصارف روی در و پنجره‌ های فلزی

تعداد صفحات: 47 فرمت فایل: word کد فایل: 6828
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی شیمی
قیمت قدیم:۷,۷۰۰ تومان
قیمت: ۴,۷۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله ویژگی ها و روش های آزمون رنگ آستری برپایه کرومات روی و اکسید آهن برای مصارف روی در و پنجره‌ های فلزی

    موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران

    موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران تنها سازمانی است در ایران که بر طبق قانون میتواند استاندارد رسمی فرآورده‏ها را تعیین و تدوین و اجرای آنها را با کسب موافقت شورایعالی استاندارد اجباری اعلام نماید. وظایف و هدفهای موسسه عبارتست از:

    (تعیین، تدوین و نشر استانداردهای ملی – انجام تحقیقات بمنظور تدوین استاندارد بالا بردن کیفیت کالاهای داخلی، کمک به بهبود روشهای تولید و افزایش کارائی صنایع در جهت خودکفائی کشور - ترویج استانداردهای ملی – نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری – کنترل کیفی کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری و جلوگیری از صدور کالاهای نامرغوب بمنظور فراهم نمودن امکانات رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازارهای بین المللی کنترل کیفی کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری بمنظور حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نامرغوب خارجی راهنمائی علمی و فنی تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان – مطالعه و تحقیق درباره روشهای تولید، نگهداری، بسته بندی و ترابری کالاهای مختلف – ترویج سیستم متریک و کالیبراسیون وسایل سنجش – آزمایش و تطبیق نمونه کالاها با استانداردهای مربوط، اعلام مشخصات و اظهارنظر مقایسه ای و صدور گواهینامه های لازم).

    موسسه استاندارد از اعضاء سازمان بین المللی استاندارد میباشد و لذا در اجرای وظایف خود هم از آخرین پیشرفتهای علمی و فنی و صنعتی جهان استفاده مینماید و هم شرایط کلی و نیازمندیهای خاص کشور را مورد توجه قرار میدهد.

    اجرای استانداردهای ملی ایران بنفع تمام مردم و اقتصاد کشور است و باعث افزایش صادرات و فروش داخلی و تأمین ایمنی و بهداشت مصرف کنندگان و صرفه جوئی در وقت و هزینه‏ها و در نتیجه موجب افزایش درآمد ملی و رفاه عمومی و کاهش قیمتها میشود.

     

    بسمه تعالی

    پیشگفتار

     استاندارد ویژگیها و روش‏های آزمون رنگ آستری برپایه کرومات روی و اکسید آهن که به وسیله کمیسیون فنی زیر نظر کمیته ملی استاندارد شیمی تهیه و تدوین شده در بیست و سومین جلسه کمیته ملی شیمی مورخ 54/12/20 تصویب گردید . پس از تائید شورای عالی استاندارد و به استناد ماده یک ( قانون مواد الحاقی به قانون تأسیس مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب آذرماه 1349) به عنوان استاندارد رسمی ایران منتشر می‏گردد .

     برای حفظ همگامی و هماهنگی با پیشرفتهای ملی و جهانی صنایع و علوم استانداردهای ایران در مواقع لزوم و یا فواصل معین مورد تجدید نظر قرار خواهد گرفت و هرگونه پیشنهادی که برای اصلاح یا تکمیل این استانداردها برسد در هنگام تجدید نظر در کمیسیون فنی مربوط مورد توجه واقع خواهد شد .

     بنابراین برای مراجعه به استانداردهای ایران باید همواره از آخرین چاپ و تجدید نظر آنها استفاده نمود .

     در تهیه این استاندارد سعی بر آن بوده است که با توجه به نیازمندیهای خاص ایران حتی المقدور میان روشهای معمول در این کشور و استاندارد و روشهای متداول در کشورهای دیگر هماهنگی ایجاد شود .

     لذا با بررسی امکانات و مهارت‏های موجود و اجرای آزمایش‏های لازم استاندارد حاضر با استفاده از منابع زیر تهیه گردیده است :

     1 استاندارد آفریقای جنوبی شماره 909 سال 1972

     2 استاندارد روش‏های آزمون رنگ آفریقای جنوبی

     3 استاندارد روش آزمون رنگهای آماده به مصرف ایران به شماره 0526

     

      استاندارد ویژگیها و روش‏های آزمون رنگ آستری برپایه کرومات روی و اکسید آهن برای مصرف روی در و پنجره‏های فلزی

      1 هدف و دامنه کاربرد

     این استاندارد ویژگیها و روش‏های آزمون رنگ آستری برپایه کرومات روی و اکسید آهن که برای مصرف روی در و پنجره‏های فلزی , قابهای فلزی و دیگر وسایل مشابه که تمیز و عاری از زنگ زدگی می‏باشند به کار می‏رود , مشخص می‏سازد .

      2 تعاریف

     2 1 برای مشخص نمودن ویژگی‏های مذکور این استاندارد تعاریف ذکر شده در زیر به کار برده می‏شود .

     پخت 1 - این اصطلاح شامل تهیه نمودن مقدار رنگ آستری است که در یک نوبت در منبع تهیه رنگ ساخته می‏شود سپس در قوطی‏های رنگ ریخته شده و آماده پخش و عرضه به بازار می‏گردد .

     بهر 2 ( قسمت ) آن مقدار رنگ آستری می‏باشد که از یک ( پخت ) برداشته شده و از طرف سازنده در مواقع لزوم جهت بازرسی به مقامات ذیصلاح تحویل می‏گردد .

     درصد حجمی رنگینه 3 این تعریف شامل حجم کل رنگینه‏ها و مواد معدنی و قسمت فیرفرار رنگپایه 4 می‏باشد .

     شرایط آزمون - دمای 25±2 درجه سانتی‏گراد و رطوبت نسبی 50±4 درصد می‏باشد .

      3 ویژگیها

     3 1 شرایط رنگ آستری : رنگ آستری باید برحسب دستور خریدار به یکی از دو صورت زیر تهیه گردد :

     الف - آستری غلیظ که با افزودن رقیق کننده مصرف می‏شود .

     ب - آستری آماده به مصرف

     3 2 ترکیب :

     3 2 1 مواد غیر فرار رنگپایه : رنگپایه رنگ آستری از رزین آلکاید که به وسیله وینیل تولوئن اصلاح شده تشکیل می‏گردد و همچنین باید با ویژگیهای ذکرشده در جدول شماره 1 مطابقت داشته باشد .(جدول در فایل اصلی موجود است)

     3 2 2 رنگینه - رنگینه‏ها باید شامل کرومات روی و اکسیدآهن قرمز مخلوط با مقادیر کافی از پودرهای اتصال دهنده و عوامل معلق کننده بوده و همچنین هنگامیکه از رنگپایه جدا گردد باید با ویژگیهای ذکرشده در جدول شماره 2 مطابقت نماید .

    (جدول در فایل اصلی موجود است)

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله ویژگی ها و روش های آزمون رنگ آستری برپایه کرومات روی و اکسید آهن برای مصارف روی در و پنجره‌ های فلزی

    فهرست:

     

    استاندارد ویژگیها و روش‏های آزمون رنگ آستری برپایه کرومات روی و اکسید آهن برای مصرف روی در و پنجره‏های فلزی

    هدف و دامنه کاربرد

    تعاریف

    ویژگیها

    نمونه‏برداری تطبیق با مشخصات

    روش‏های آزمون شیمیائی

    روش‏های آزمون فیزیکی

    بسته‏بندی و نشانه‏گذاری

     

    منبع:

    ندارد

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت