تحقیق مقاله موفقیت

تعداد صفحات: 15 فرمت فایل: word کد فایل: 6605
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تحقیق مقاله روانشناسی
قیمت قدیم:۵,۰۰۰ تومان
قیمت: ۲,۹۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله موفقیت

    «بعد از کتب آسمانی شریف ترین و مفیدترین کتابها، بیوگرافی است.»

    آندره موروا

     

    مقدمه

    شادی و شادمانی رابطه تنگاتنگی با میزان موفقیت در زندگی دارد. برای تداوم این شادی باید همواره از زندگی خویش رضایت داشته باشیم. انسان، از لحظه ای که خود را می شناسد تا آن  دم که چشم از جهان فرو می بندد، پیوسته در تلاش برای دستیابی به موفقیت وکامیابی است. بنابراین تعجبی ندارد اگر همه طالب آموختن رمز وموفقیت باشند.

    نیل به موفقیت کلید و مفتاحی دارد وکسی که آن را یافت، هرگز از قله شادمانی فرو نخواهد آمد. انسان با کسب موفقیت به دو پیروزی بزرگ نایل می گردد: هم به لحاظ مادی بی نیاز می شود و هم از نظر روحی و روانی شایستگی خود را به اثبات می رساند. تحقق این دو هدف ارزشمند، خود مشوق انسان است تا سراسر عمر در تلاش و تکاپو باشد.

    به این منظور، صدها کتاب در سراسر جهان منتشر شده که همگی در صدد کشف راز این کیمیای سعادت اند. در ایران نیز کتابهای متعددی در این زمینه ترجمه شده تا پاسخگوی نیازهای علاقمندان باشد. با نگاهی اجمالی به این کتابها در می یابید که آنها برغم تفاوت اندک در عنوان، از مضمونی یکسان برخوردارند. مطالب هریک نیز در قالب کلمات و جملاتی متفاوت اما با مفهومی مشابه مطرح شده است.

    الگوهای ارائه شده در این ترجمه ها اگر چه در جای خود بسیار با ارزش اند و باید قدر زحمات مترجمین آنها را دانست، اما از آنجا که برگرفته از جوامع پیشرفته غربی اند، نمی توانند برای کشورما، ایران، صددرصد کارساز باشند. بدین جهت، در این کتاب راه و روشی متناسب با فرهنگ، خلق و خو و عادات ایرانی پیشنهاد شده تا در جای خود راهگشای بسیاری از مشتاقان موفقیت باشد.

    نگارنده با آگاهی از این موضوع که فرضیات و  تئوریهای نیازموده و تجربه نشده غربیها نمی تواند معیار خوبی برای ما باشد، سعی کرده از گفته ها، شنیده ها، عملکردها و نیز تجربیات کسانی که در ایران زندگی می کنند و مراحل موفقیت را پیموده اند، بهره گیرد و آنها را بی پیرایه، همراه با تجربیات خویش ارائه دهد تا با برخورداری از نتایج ملموس دست به انتخاب آگاهانه تری بزنید.

    الگو قرار دادن گفتار بزرگان به منظور دستیابی به موفقیت، یکی از روشهایی است که در بین اکثر مردم جهان مرسوم ومعمول می باشد. در این راستا، بخش از مطالب کتاب به روش استفاده از گفتار بزرگان و دانشمندان از ملیتهای مختلف ونیز تجربیات حاصل از این الگو برداری که توسط نگارنده صورت گرفته، اختصاص داده شده است. ضمناً در بعضی از صفحات کتاب به تجربیات خود اشاره کرده و بناچار به گذشته خود پرداخته ام  ناخواننده با مسائل حقیقی و برخاسته از جامعه خود بهتر آشنا شود. همان طور که می دانید، امروزه سریعترین شیوه آموزشی خواندن زندگینامه است. لذا در این کتاب سعی شده با کسانی که از صفر آغاز کرده اند و در پی سالها تلاش به عنوان شاهدانی عینی در جاده پیروزی گام برمی دارند، مصاحبه شود تا شما با تجربیات آنها و شیوه برخوردشان با مشکلات آشنا شوید و با آگاهی بیشتر در مسیر هدف خود گام بردارید.

    بدیهی است شمار فراوانی از انسانهای موفق در گوشه و کنار این کشور زندگی می کنند که نه فرصت مصاحبه با تک تک آنها فراهم بود و نه امکان دسترسی به همه آنها وجود داشت.

    ده سال کار بی وقفه، مطالعه و بررسی صدها کتاب و نیز گفت و شنود با بیش از دوهزار نفر پیرامون مفهوم موفقیت، به کتاب حاضر شکل بخشیده است. همه تلاش نگارنده مصروف آن بوده تا منطقی ترین و کارسازترین نظریات و سلیقه ها را برگزیند و به خوانندگان گرامی تقدیم دارد.

    اگر قصد دارید موفقیت خود را سرعت بخشید و با استفاده از روشهای ساده و عملی و نیز با تکیه بر خلاقیتهای پنهان خود- بی آنکه از جاده صداقت و حقیقت دور شوید- به آرزوها و اهداف مادی و معنوی خویش جامه عمل پوشانید، مطالعه این کتاب توصیه می شود. با به کارگیری مطالب و دستورات ارائه شده در این کتاب می توانید:

    الف: باور به خویشتن را  در خود تقویت کنید.

    ب: به امید و ایمانی راسخ که لازمه هر موفقیتی است، دست یابید.

    ج: شناخت درست و عمیقتری از اهداف خود داشته باشید.

    د: روش الگوبرداری را بیاموزید.

    بدین ترتیب در زمانی بسیار کوتاه مدارج ترقی و تکامل را بدون هیچ پشتیبانی می پیمایید و موجب افتخار و سربلندی خود و اطرافیان می شوید.

     

    موفقیت

    «بزرگترین آرزوی بشر، کسب موفقیت است.»

    لوسیا

     

    تعریف موفقیت

     

    بیشتر دانشمندان و نویسندگان سعی کرده اند تعریف جامع وکاملی از موفقیت ارائه دهند تا مورد استفاده همگان قرار گیرد، اما شمار فراوان این تعاریف خود موجب گردیده تا به حال توصیف دقیق و مشخصی از این کلمه در دست نباشد. تعریف شما از موفقیت چیست؟

    آیا موفقیت گذراندن مدارج تحصیلی و اخذ مدرک علمی است؟ رسیدن به ثروت است؟ به دست آوردن پست و مقام است؟ داشتن همسری دلخواه، محیط خانوادگی آرام و فرزندانی شایسته است؟ آیا برتری! و بالاتری!! بر دیگران نشانه موفقیت است؟ و بالاخره آیا موفقیت این است که هنرمندی محبوب، نویسنده ای بزرگ و یا موسیقیدانی مشهور باشیم؟

    یکی از دلایل عمده تعدد تعریف موفقیت برداشتهای گوناگون از این مفهوم است. بسا افرادی که به  دلیل دستیابی به خواسته هایشان، خود را موفق و کامیاب می پندارند اما این موفقیت از نظر دیگران چندان ارزش و اعتباری ندارد. بنابراین موفقیت امری نسبی است و هرگز تعریفی واحد به خود نمی پذیرد.

    به نظر آلفرد اوستن «آرامش و اطمینان بهترین موفقیت است.» صاحب نظران برداشتهای متفاوتی از موفقیت دارند اما در نظر اکثریت مردم، فرد موفق کسی است که به آرزوهای خود برسد و در درون رضایت خاطر احساس کند که این خود حاصل تلاش و کوشش مداوم در زندگی می باشد.

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله موفقیت

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت