تحقیق مقاله سیستم حسابداری مخابرات

تعداد صفحات: 43 فرمت فایل: word کد فایل: 6307
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تحقیق مقاله حسابداری
قیمت قدیم:۷,۳۰۰ تومان
قیمت: ۴,۳۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله سیستم حسابداری مخابرات

    مقدمه :

     بی گمان ارتباطات به عنوان مهم ترین وزیر بنایی ترین عامل در توسعه اجتماعی ، اقتصادی وفرهنگی جوامع ، جایگاهی ویژه و انکار ناپذیر درفعالیت های انسان درقرن ارتباطات واطلاعات دارد . این جایگاه ویژه از این حقیقت ناشی می گردد که امروزه هر نوع برنامه ریزی و تصمیم گیری بدون به کارگیری ارتباطات و اطلاعات وسازماندهی آنها بر مبنای فناوری جدید به معنی عقب ماندن و دورافتادن از جامعه جهانی و کاروان پرشتاب علم و فرهنگ خواهد بود . بدون تردید جوامعی که امروزه با استفاده از ابزارهای ارتباطی همواره تلاش دارند به کسب اطلاعات وآگاهی از جهان اطراف ونیز به روز کردن اطلاعات خود بپردازند ، قطعا شرایط بهتر و مناسب تر ی برای شهروندان آن جامعه درآینده ای نه چندان دور متصور خواهد بود . پس به جرأت می توان گفت درعصر حاضر ، اطلاعات و ارتباطات به منزله یک سرمایه ملی وپشتوانه ای برای توسعه همه جانبه واستقلال و خودکفایی کشورها محسوب می گردد .

    با نگاهی گذرا برفعالیت های صورت گرفته در عرصه اطلاعات و ارتباطات درسالهای پس از پیروزی انقلاب ، با افتخار می توان گفت که ارتباطات با شتابی روبه رشد درحال گسترش درجای جای کشور پهناورمان می باشد و مجموعه اقدامات وفعالیت های این گستره اعم از توسعه مراکز مخابراتی درروستاهای محروم و دورافتاده ، گسترش شبکه فیبر نوری به عنوان زیر بنای ارتباطات و توسعه همه جانبه ، توسعه ارتباطات بین شهری و بین الملل ، سبکه های اطلاع رسانی و اینترنت ، تلفن همراه وماهواره ای ، جایگزینی وتبدیل مراکز تلفن آنالوگ به دیجیتال ، نوآوری های داخلی درعرصه تولید سخت افزار و نرم افزار موردنیاز ارتباطات ، افزایش قابل توجه نیروهای تحصیل کرده ومتخصص داخلی ، همه و همه نوید بخش آینده ای روشن برای میهن عزیزمان وشهروندان آن می باشد ، هر چند که تمام این تلاش ها وپیشرفت ها نباید مارا از شکاف قابل توجه به وجودآمده دراین عرصه بین ما و کشورهای پیشگام درارتباطات واطلاعات که محصول قرن ها استعمار و استبداد می باشد ، غافل سازد وامید است با تلاش مضاعف جوانان متخصص این سرزمین درآینده ما نیز به یکی از قطب های ارتباطات و اطلاعات تبدلی شویم که اگر باور داشته باشیم ،آن روز چندان دورنخواهد بود .

    تاریخچه مخابرات

    طبق اسناد موجود درسال 1269 هجری شمسی اولین خط تلفنی درایران بین دو ایستگاه ماشین دودی تهران و شهرری توسط یک شرکت بلژیکی دایرشد . بعد ازآن به تدریج درتهران و بعضی از شهرهای بزرگ امکانات مخابراتی اندکی ایجاد گردید . درسال 1305 اولین مرکز مغناطیسی ایران با ظرفیت 1350 شماره درتهران دایر گردید که درسال های بعد ظرفیت آن به 2000 شماره افزایش یافت . درسال 1313 شرکت سهامی تلفن ایران با سرمایه اولیه 15002000 ریال زیر نظر وزارت پست و تلگراف شروع به کار نمود . درپایان این سال جمعا در67 شهر 5399 تلفن مغناطیسی مشغول به کار بود . درسال 1318 اولین مرکز تلفن خودکار ایران باظرفیت 6000 شماره درمرکز تلفن اکباتان تهران نصب و به بهره برداری رسید

    درمرند برای اولین بار درسال 1330 یک خط تلفن به وسیله خط فیزیکی از طریق مخابرات تبریز دایر گردید . ارتباط این خط تلفن از طریق کاربر تبریز برقرار می گردید . درسال 1336 ، ارتباط تلفنی به 20 خط تلفن مغناطیسی افزایش پیداکرد که این خطوط تلفن عموما دراختیار ادارات مهم بوده است . تعداد خطوط تلفن مغناطیسی درمرند درسال 1350 به 300 شماره تلفن و درسال 1359 به 600 شماره تلفن افزایش یافت .

    اولین مرکز تلفن خودکار درسال 1361 با نصب وراه اندازی 3500 شماره تلفن از نوع EMD یاآنالوگ شروع به کارنمود وازآن تاریخ به بعد تحولات شگرفی درمخابرات مرند وتوابع صورت گرفته است که ازآن جمله می توان به نصب 40000 مشترک ثابت درمرند ، 28594 تلفن درتوابع مرند ، دایری 8032 تلفن همراه ، احداث صدها کیلومتر فیبرنوری برای ایجاد ارتباط بین شهری وبین الملل مرند و توابع ، گسترش خدمات مخابراتی به 100% توابع ، ایجاد امکانات ارتباط مشترکین با شبکه های اطلاع رسانی جهانی و اینترنت ودایری مشترکین دیجیتال یا ISDN اشاره نمود.

    فصل اول

    درآمدها

    هزینه ها

    درآمد

    درآمد ، بهای تمام شده کالای فروش رفته ، خدمات انجام شده برای مشتریان وعواید ناشی از استفاده دیگران از اموال وحقوق یک واحد تجاری است که به تحصیل وجه نقد ، افزایش سایر داراییها و یا کاهش بدهیهای یک واحد تچاری منجر می شود .

    درآمد ها دراداره مخابرات عبارتند از :

    درآمدی که از تلفن ثابت وبه صورت قبض به دست می آید .

    درآمدی که از تلفن همراه و به صورت قبض به دست می آید .

    درآمد از تلفن همگانی : که تلفن های همگانی دو نوع هستند : سکه ای –کارتی

    کارتی : مخابرات کارت تلفن می فروشد .

    اجاره کانال

    اجاره سال ورزش : سالن ورزش – مخابران طی آگهی ، اجاره داده می شود .

    متقاضیان مبلغی را به حساب مخابرات واریز می نمایند و فیش آن را همراه با نامه ای که مبلغ اجاره رادرآن قید کرده اند به اداره مخابرات پست می کنند . وقتی نامه ها جمع آوری شدند ، از همه متقاضیان دعوت می کنند تا طی یک جلسه ای کلیه نامه ها درحضورهمه بازشود وهرکس پیشنهاد مبلغ بیشتری را بدهد با تقاضای اوموافقت می شود واز متقاضی سپرده تضمین تعهدات گرفته می شود .

    متقاضی به مدت یک سال تحت نظر خواهد بود تا کارش رابه خوبی انجام دهد .

    ازمتقاضی 5، بیمه ،5% مالیات و10 % حسن انجام کار کسر می شود .

    خسارت

    دیتا

    ویدئو کنفرانس : برای مثال اگر یک دانشجو بخواهد با استاد خود ازراه دور ارتباط داشته باشد ، ویدئو کنفرانس درمخابرات می تواند به وی کمک نماید .

    فاکس

    10-بهره برداری

     

    هزینه

    هزینه عبارت است از بهای تمام شده کالا و خدماتی که برای کسب درآمد به فروش رسیده ، مصرف یا انجام شده است وبه خروج داراییها یا افزایش بدهیهای یک واحد تجاری منجر می گردد .

    هزینه ها دراداره مخابرات عبارتند از :

    سرمایه ای : مثل ساختمان ، دستگاهها ، زمین و..

    جاری :پرسنلی وغیر پرسنلی

    در اداره مخابرات برای هر وسیله ای حتی کوچک ، کدهای از قبل تعریف شده ای داده شده است که این کدها از طرف مرکز تأئید می شوند .

    این کدها به کل ، معین وتفضیلی تقسیم می شوند . برای مثال ، مداد یا خودکار یا دفتر جزء ملزومات بوده و جزء هزینه های جاری می باشند . تقسیم بندی آنها به این صورت است که به هزینه های جاری ، کل – به ملزومات معین – به مداد یا خودکار یا دفتر ،  تفضیلی گفته می شود .

    برای هر کد دراول سال بودجه ای اختصای می دهند .

     

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله سیستم حسابداری مخابرات

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت