تحقیق مقاله معرفی تکنولوژی OLED

تعداد صفحات: 15 فرمت فایل: word کد فایل: 6224
سال: 1390 مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تحقیق مقاله مهندسی برق
قیمت قدیم:۵,۰۰۰ تومان
قیمت: ۲,۹۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله معرفی تکنولوژی OLED

    OLED مخفف کلمات(Organic Light Emitting Diode)  است و به معنای دیودهای ارگانیکی پخش کننده نور می­باشد. با تکنولوژی OLED به زودی شاهد خواهیم بود که صفحات نمایشی ساخته می­شوند که با وجود ابعاد بسیار بزرگ، نازک و سبک هستند و مهم­ترین ویژگی آنها مصرف بسیار پایین انرژی است. یکی از دلایل کاهش مصرف انرژی در این صفحات حذف نور پس­زمینه است. بیشتر انرژی مصرفی در تلویزیون­های LCD در جهت تولید و پخش نور پس­زمینه مصرف می­شود و در مورد شارژ باتری تلفن­های همراه نیز این مسئله صادق است. با حذف نور پس­زمینه انرژی مصرفی تا حد زیادی تقلیل می­یابد. صفحات OLED داری روشنی و وضوح بالایی هستند زیرا لایه­های مواد ارگانیک بسیار نازک است و هادی خوبی برای جریان برق می­باشند. در ساخت این صفحات از چندین لایه­بندی استفاده می­شود، از طرفی صفحات OLED مانند صفحات LCD دارای شیشه محافظ نیستند و این خود باعث می‌شود تا جذب نورهایی که در LCD صورت می­گیرد در OLED وجود نداشته باشد و نور بدون واسطه به چشم بیننده برسد. در این مقاله در مورد چگونگی پیدایش این فناوری ، کاربردها OLED، و مزیت ها ،معایب آن ها بحث می کنیم.

    مقدمه :

    امروزه به دلیل افزایش جمعیت و مصرف بیش از پیش انرژی و استفاده بی رویه از منابع غیر قابل جبران، مردم کره زمین با کمبود جدی منابع انرژی مواجه شده اند. از این رو شرکت های تولید کننده کوشش می کنند تا مصرف انرژی در ابزار و وسایل ساخته شده را تا حد امکان کاهش دهند و همچنین تولیدات آنها از لحاظ زیست محیطی به نحوی با محیط طبیعی سازگاری داشته تا در هنگام بازیافت کمترین آسیب را به محیط زیست برساند نمایشگرهای OLED  هم دارای مصرف پایین انرژی هستند و هم از لحاظ بازیافت با محیط زیست سازگار می باشد.

    هدف کلی از مقاله:

    آشنایی با تکنولوژی OLED نمایشگرهای انعطاف پذیر در دست تولید .

    روش گردآوری اطلاعات :

    اینترنت و مجلات کامپیوتری .

    پیدایش فناوری OLED :  

    طراحی و ساخت OLED اولین بار در سال ۱۹۸۵ توسط محققی به نام Ching Tang اعلام گردید که در شرکت کداک (سازنده فیلم های دوربین) مشغول به کار بود. او متوجه شد هنگامی که به مولکول های مواد ارگانیکی جریان الکتریسیته وارد شود از این مواد، نور سبز ساطع می گردد، این مسئله، ایده اولیه تولید OLED را فراهم کرد. با توجه به کمبود امکاناتی که داشتند دیگر این فناوری را به تولید نرساندند تا اینکه در سال 2005 شرکت سونی اولین نمایشگر با فناوری OLED  را به تولید رساند و هم اکنون شرکت های تولید کننده ای مانند Samsung LG,و... خبر داده اند که روی این فناوری مشغول کار هستند .

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله معرفی تکنولوژی OLED

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت