پروژه کارآموزی 408 واحدی پارس مرودشت

تعداد صفحات: 22 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 500003882
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی عمران
قیمت قدیم:۵,۰۰۰ تومان
قیمت: ۴,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآموزی 408 واحدی پارس مرودشت

    مقدمه :

    هدف از گذراندن دوره کارآموزی :

    آشنایی با محیط کار و توانایی دراجرای کارهای ساختمانی و استفاده از تجارب دیگران می باشد و چون کارها به صورت عملی می باشد کارآموز می تواند با تلفیق کارهای تئوری و عملی یادگیری بهتر و کاملتری داشته باشد. 

    این پروژه که به نام پروژ ه 408 واحدی پارس مرودشت می باشد که توسط دو شرکت پیمانکار ساختمان به نام های شرکت بلند ارکان و شرکت عرش گستر می باشد .

    این پروژه به صورت اسکلت فلزی می باشد که بنده در مرحله آرماتور بندی و اجرای بتون ریزی فنداسیون و همچنین اجرای صحفات بیس پلیث حضور نداشته اما در زمان بر پا کردن ستون ها و اجرای پل وتیرهای آن حضور داشته ام. که در صفحات بعدی با توجه به تجربه هایی که در این دوره کار آموزی بدست آورده و همچنین استفاده از تجارب مهندسان گرامی اجرای صحیح اسکلت فلزی و نکات اجرای آن را همراه با عکس های مربوطه توضیح می دهم.

    اجرای فونداسیون

    در مرحله اجرای فونداسیون باید ابتدا مقاومت خاک را مورد آزمایش قرار داد تا مشخص شود که می تواند نیروهای وارده را تحمل کند که در این پروژه هم ابتدا خاک را مورد آزمایش قرار داده و برای تحکیم  ومقاومت بیشترآن را تحت تراکم قرار داده و تحکیم کرده بعد از این مرحله به اجرای بتن مگر یا بتن نظافت در زیر فونداسیون  پرداخته شده است که به ضخامت cm 10 اجرای شده است بعد از این مرحله نوبت آرماتوربندی فونداسیون ها می باشد که ابتدا باید جای ستون ها را بر روی زمین مشخص  کنیم و بعد به اجرای آرماتور بندی پرداخته شود و چون این فونداسیون  بصورت گسترده اجرا شده است بنا براین آرماتوربندی آن بصورت پیوسته می باشد که فقط محل قرار گرفتن  چاله آسانسور از آن کسر می شود و باید کلیه ضوابط فنی و اجرایی آرماتور بندی رعایت شود و همچنین فاصله میلگر دما تا سطح آزاد بتن فونداسیون از cm4 کمتر نباشد.

    درمرحله بعدی کارگذاشتن تخته های قالبندی می باشد که باید بدون گره و صاف باشد و باید قبل از مصرف به روغن آغشته شوند تا در هنگام جداسازی  آنها ازبتن با مشکل روبرو نشویم و بتن زخمی نشود.

    بعد از این کار نوبت اجرای بتن ریزی می باشد که کلیه نکات اجرای مربوط به بتن ریزی باید رعایت شود که کلیه نکات اجرای مربوط به بتن ریزی باید رعایت شود  که باید ازبتن خوب و با کیفیت و همچنین از دستگاه ویبره به طور صحیح استفاده شود تا بتوانیم حبا بهای هوا را ازداخل بتن خارج کرده و بتن اصطلاحاً « کرمو» نشود، و درضمن در این پروژه ارتفاع بتن ریزی cm  90 انجام شده است.

    صفحات بیس پلیت

    نکته قابل اشاره درمورد صفحات بیس این است که با توجه به این که ستون فلزی به علت مقاومت بسیار زیاد تنش های بزرگی را تحمل می کند و بتن قابلیت تحمل این تنشها را ندارد بنابراین صحفات بیس پلیت واسطه ای است که ضمن افزایش سطح تماس ستون با پی باعث می شود که توزیع نیروهای ستون در حد قابل تحمل برای بتن  باشد.

    کار اتصال صحفه بیس پلیت به بتن بوسیله میله مهار و بولت انجام می گیرد که حداقل قطر آن میلگرد نمره 20 می باشد.

    در ضمن صفحات بیس پلیت  در هنگام نصب باید کاملاً تراز بوده تا در هنگام نصب ستون بر روی آن اتصال مناسبی صورت گیرد.

    ستون و جزییات اجرایی آن

    ستون عضوی است که معمولا به صورت عمودی در ساختمان نصب می شود و بار های ناشی از کف طبقات به وسیله تیر و شاه تیر به آن منتقل می گردد و توسط آن به شالوده و سپس به زمین منتقل می شود .

    شکل سطح مقطح ستون ها معمولا به مقدار و وضعیت بار وارد شده بستگی دارد که در این پروژه با توجه به نیرو های وارده به ستون از مقاطع مرکب استفاده شده است که برای ساخت آن ابندا دو تیر آهن را در کنار هم قرار داده و ورق اتصال را روی آن ها قرار می دهیم در ابتدا و انتهای دو پروفیل را تک خال جوش می زنیم تا از هم فاصله نگیرند بعد در سر ورق تقویتی را روی دو ستون جوش می دهیم بعدستون را معکوس و طرف دیگر آن را ورق تقویتی انداخته و قسمات کناری آن را جوش می دهیم و بعد ستون را بر گرداننده کنار های ان را جوش می دهیم و دو بار ستون را معکوس کرده و سر آن را جوش می دهیم این شیوه جوش کاری برای جلو گیری از پیچش ستون در اثر حرارات زیاد جوشکاری ممتد می باشد .فاصله جوش ها نباید از 30 سانتی متر بیشتر باشد .

    روش دیگر هم که برای ساخت ستون استفاده می شود ساخت ستون به روش قید و بست است که در ایران متداول می باشد که در این پروژه نیز مورد استفاده قرار گرفته است که طریقه ساخت آن به این صورت است: که دو تیرآهن به فاصله معین از یکدیگر قرار می گیرند و تیرهای افقی دو نیمرخ را به وسیله جوش به هم متصل می کنیم .

    که در مورد وصله های بکار رفته باید عرض وصله ازچهل و دو درصد طول آن کمتر نباشد و همچنین ضخامت وصله از  طول آن کمتر نباشد .

    (نمودار و تصاویر در فایل اصلی موجود است)

  • فهرست و منابع پروژه کارآموزی 408 واحدی پارس مرودشت

    فهرست:

    مقدمه............................................................................................... 1

    اجرای فنداسیون.................................................................................. 2

    صفحات بیس پلیت.............................................................................. 4

    ستون و جزئیات اجرایی آن.................................................................... 6

    اتصال ستون به صفحه بیس پلیت......................................................... 9

    پل ها و تیرهای پوشش........................................................................ 11

    تیرآهن لانه زنبوری............................................................................... 13

    اجرای باد بند....................................................................................... 15

    درزهای ساختمانی در اسکلت فلزی......................................................... 17

    جوشکاری و نکات ایمنی در مورد آن....................................................... 19

     

     

    نتیجه گیری

    منبع:

    ندارد

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت