پروژه کارآموزی اجرای ساختمان مسکونی با اسکلت فلزی

تعداد صفحات: 39 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 500003039
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی عمران
قیمت قدیم:۶,۷۰۰ تومان
قیمت: ۴,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآموزی اجرای ساختمان مسکونی با اسکلت فلزی

    مقدمه :

     

    دانشجویان پس از گذراندن دروس نظری برای بروز استعداد های خویش و به کار گیری آموخته های خود و نیز کسب تجربه برای ورود به بازار ساختمان  با اخذ واحد کار آموزی و رفتن به کار گاه میتواند آموخته های تئوریک خود در دانشگاه را با آنچه که در عمل انجام می گیرد مقایسه  و تطبیق دهند .

            این گزارش کارآموزی با توجه به کلیه موارد بازدید شده در کارگاه و برخی روشهای اجرایی که در این کارگاه نبوده ولی استفاده از آنها در کارگاههای دیگر متداول است ، تهیه شده است  . سعی بر این بوده که در بخش کارگاهی کلیه عملیات اجرائی و آزمایشات و … توضیح داده شوند . در برخی مراحل نیز بازدید همراه با کنترل صورت گرفته که کلیه مراحل کنترل نیز به صورت فهرست و یا همراه با توضیح در بخش «وظایف کارآموز در کارگاه» ذکر شده‌اند . همچنین برخی از مطالب گزارش با توجه به راهنماییهای مهندسین ناظر مقیم و یا سرپرست کارآموزی نقل گردیده که در ادامه موارد استفاده از این موارد نیز آمده‌اند . انجام برخی عملیات کارگاهی نیاز به دلایل آئین‌نامه‌ای داشته‌اند که بر همین اساس کلیه قوانین آئین‌نامه‌ای در صورت لزوم آورده شده‌اند .

    در هر قسمت از گزارش ، بنابر لزوم ، پیشنهاداتی نیز مطرح شده‌اند که کلیه این پیشنهادات با ناظرین مقیم مطرح و مورد بررسی قرار گرفته‌اند . این پیشنهادات در بخش « پیشنهادات ارائه شده در کارگاه» به صورت منسجم‌تری آمده‌اند .  

    - مشخصات کارگاه و دفتر 

     

             شرکت مجری اجرای یک ساختمان مسکونی 5 طبقه در تهران بوده است .دفتر شرکت مذکور به ادرس :تهران- شهرک ژاندارمری-خ مرزداران- ساختمان مریم-واحد 8 میباشد.همچنین ساختمان احداثی به ادرس:کیانشهر- بلوار امام رضا(ع)-خ لهراسب –خ روانبخش میباشد.  

    ساختمان مسکونی با مشخصات: 4 طبقه روی پیلوت- اسکلت فلزی میباشد.

    مصالح ساختمانی پای کار طبق مقررات شهرداری نبایست از 3/1 گذر تجاوز نماید. شخص و یا شرکت پیمانکار با توجه به سایت پلان مکانهایی را به عنوان دفترکارگاه،محل استراحت کارگران،انبار مصالح و تجهیزات و...احداث می نماید.

        دستگاهها و تجهیزاتی که در کارگاه وجود دارند شامل جراثقال (در صورت نیاز) ، باسکولها و جرثقیل تیفور ، موتورهای دیزل برق ، رکتیفایرهای متعدد برای جوشکاری ، دستگاه برش هوا ، میکسر و پمپ دستی برای بتن‌ریزی ، دستگاههای مخصوص آزمایشات بتن و جوش که برخی در کارگاه موجود و بعضی دیگر بر حسب نیاز توسط اپراتورها به کارگاه منتقل می‌شوند .قسمتی از کارگاه برای ساخت و آماده سازی قطعات برای نصب در نظر گرفته شده که به این منظور باسکولهایی جهت مونتاژ ستونها توسط پیمانکار ساخته شده‌اند . این باسکولها بعد از اتمام کار به راحتی قابل جمع‌آوری می‌باشند .

         انباردار مسؤول تحویل و محافظت از مصالح وارده به کارگاه می‌باشد . به این ترتیب که هرگونه مصالح به محض ورود به کارگاه با فاکتور ارائه شده کنترل و جهت انبار فاکتور می‌شود . یعنی ورود و خروج کلیه مصالح دقیقاً کنترل می‌شود . انباردار موظف است به طور شبانه روزی از انبار محافظت کند

    -  شرح وظایف اجمالی نظارت مقیم :

    1- نظارت مقیم نماینده مهندسین مشاور در کارگاه بوده و رعایت کلیه شئونات اخلاقی و انضباطی از طرف وی مورد انتظار می‌باشد . حضور مستمر نظارت مقیم در کارگاه و در حین اجرای عملیات الزامی بوده و استفاده از مرخصی استحقاقی نیز براساس ضوابط و با هماهنگی قبلی با سرناظر پروژه محقق خواهد بود .

    2- نظارت مقیم مسؤول مطالعه نقشه‌ها ، جزئیات اجرائی ، مشخصات فنی عمومی و خصوصی ، فهرست مقادیر منضم به پیمان بوده و نسبت به اجرای عملیات بر اساس مشخصات فنی نظارت خواهد نمود .

         ناظر مقیم با توجه به برنامه زمان‌بندی تصویبی باید حداقل یک ماه قبل از اجرای عملیات ، نقشه‌های مربوطه را بررسی نموده و در صورتیکه به ناهماهنگی بین نقشه ها و یا کمبود اطلاعات برخورد نماید ، مراتب را از طریق سرناظر پروژه پیگیری نموده تا در هنگام اجرای عملیات تأخیری از این بابت متوجه پروژه نگردد .

    3- نظارت مقیم با توجه به برنامه زمان‌بندی مصوب و برنامه تأمین مصالح و مدت اجرای هریک از عملیات ، با توجه به حجم کار موردنظر بر تعداد عوامل فنی و اجرائی و ماشین‌آلات فعال و تأمین مصالح توسط پیمانکار کنترل کامل داشته و در موارد مقتضی در جهت افزایش پرسنل اجرایی متخصص و فنی و جلوگیری از اشتغال نیروی انسانی فاقد شرایط لازم و استفاده از ماشین‌آلات متناسب با نوع کار اجرایی و تأمین به موقع مصالح و سایر نیازهای تدارکاتی کارگاه تذکرات لازم را با هماهنگی سرناظر پروژه به پیمانکار ابلاغ خواهد نمود.

    4- نظارت مقیم بر ورود مصالح مورد نیاز در حد اتمام کار و نحوه انبار نمودن و نگهداری آن آگاهی کامل داشته و در صورت تأیید کیفیت مصالح و انطباق آن با مشخصات فنی پروژه ، مصالح وارده به کارگاه را در گزارشهای ماهیانه و همچنین صورتمجالس ماهیانه ورود مصالح به کارگاه منعکس و از همین مقادیر در صورت وضعیتها استفاده خواهد نمود . اخذ تصویر بارنامه مصالحی که مشمول پرداخت کرایه حمل می باشند و ضمیمه نمودن آنها به صورتجلسات ورود به کارگاه که در پایان هر ماه تنظیم خواهد شد و همچنین نظارت بر عدم خروج مصالح تأییدشده از کارگاه ضروری می باشد . ضمناً ناظر مقیم بر نحوه نگهداری صحیح مصالح و تجهیزات تحویلی کارفرما به پیمانکار ، نظارت کامل خواهد داشت .

        در مواردی که مشخصات فنی خاصی از مصالح مصرفی مورد نظر بوده و یا اینکه در کیفیت مطلوب مصالح مصرفی تردید وجود داشته باشد ، انجام آزمایشهای لازم بر روی نمونه مصالح در مقاطع مختلف (قبل از سفارش ، هنگام ورود مصالح به کارگاه و پایکار) ضروری می‌‌باشد . همچنین یک نمونه از مصالحی که باید به تأیید دفتر مرکزی مهندسین مشاور برسد ، پس از ارائه نمونه‌های مختلف توسط پیمانکار و تأییدیه نهایی دفتر مرکزی ، جهت کنترل مصالح مصرفی به دفتر نظارت مقیم در کارگاه ارسال خواهد شد .

    5- نظارت مقیم در خصوص تهیه صورت کارکردها در پایان هر ماه به سرپرست کارگاه تأکید نموده و پس از ارائه صورت وضعیت توسط پیمانکار ، براساس نظارت به عمل آمده و گزارشهای تنظیمی نسبت به بررسی مقادیر عملیات اجرایی و مصالح پایکار اقدام نموده و پس از اصلاح و تأیید کلیه نسخه‌ها ، صورت وضعیت را جهت انجام اقدامات بعدی تحویل سرناظر پروژه خواهد نمود .

        لازم به ذکر است که این مدت نباید از چهار روز تجاوز کند . رسیدگی به صورت وضعیتها باید با هماهنگی سرناظر پروژه معمول و اصلاحات موارد اعمال شده توسط سرناظر پروژه برروی صورت وضعیتها نیز در رسیدگیهای بعدی مدنظر قرار گیرد . صورت وضعیتها باید حاوی ریز برآورد و صورتجلسات ابلاغی و سایر اسناد و مدارک مورد نیاز بوده و پرداخت به صورت علی‌الحساب قابل قبول نخواهد بود .

    6- نظارت مقیم علاوه بر کنترل کلی عملیات موضوع پیمان ، بر اساس درخواست کتبی پیمانکار در مواردی نظیر آرماتوربندی ، قالب‌بندی ، کوبیدگی کف پی ، تکمیل جوشکاری ، زیرسازی سقف کاذب ، اجرای رابیتس و توری سیمی ، تست و عایق‌بندی لوله‌ها و کانالها و موارد مشابه ، بازدید به عمل آورده و با صدور مجوز ، اجرای عملیات بعدی را اعلام خواهد نمود .                            7- در مواردی نظیر کانال‌کشی ، لوله‌کشی و موارد دیگری که نیاز به نقشه‌های اجرایی کارگاهی (Shop Drawing) می‌باشد ، پیگیریهای لازم از طریق نظارت مقیم جهت تهیه نقشه‌های مزبور توسط پیمانکار معمول تا پس از بررسی و تأیید نقشه‌ها توسط بخش نظارت پروژه ، ملاک اجرا قرار گیرد . بدیهی است در صورت عدم ارائه نقشه‌های مزبور ، نظارت مقیم موظف به ممانعت از اجرای عملیات در محل مربوطه خواهد بود .                           8- ناظر مقیم بر رعایت مسائل ایمنی توسط پیمانکار و حفظ بهداشت محیط کارگاه نظارت نموده و در موارد مقتضی مراتب را به صورت شفاهی یا کتبی تذکر خواهد داد .

  • فهرست و منابع پروژه کارآموزی اجرای ساختمان مسکونی با اسکلت فلزی

    فهرست:

    مقدمه--------------------------------------------------

    2 - مشخصات کارگاه و دفتر-----------------------------------

    3- شرح وظایف اجمالی نظارت مقیم----------------------------

    4-مشروحی از عملیات انجام شده در کارگاه-----------------------

    5- اجرای اجزائ یک ساختمان فلزی----------------------------                                                          6- اجرائ سقف تیرچه بلوک-----------------------------------

    7- دیوار چینی---------------------------------------------

    8- وظایف کاراموزدر کارگاه -----------------------------------

    .

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت