گزارش کارآموزی آشنایی با شبکه های مخابراتی ایران - BTS - در شرکت خدماتی آرین کاران دنا

تعداد صفحات: 36 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 500003600
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مخابرات
قیمت قدیم:۶,۴۰۰ تومان
قیمت: ۴,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی آشنایی با شبکه های مخابراتی ایران - BTS - در شرکت خدماتی آرین کاران دنا

    پیشگفتار

          اینجانب پروژه کارآموزی خود را در شرکت خدماتی آرین کاران دنا  گذرانده ام .

    این پروژه شامل گزارش ها ، و تجربیاتی است که در این شرکت خدماتی آرین کاران دنا  به مدت 136 ساعت کارآموزی ، ثبت شده است و مقایسه اطلاعات و تئوری های مختلف صورت گرفته است. ودر پایان از زحمات شرکت خدماتی آرین کاران دنا کمال تشکر رادارم .

     

     مقدمه

    یکی از اهداف اساسی و بسیار مهم سیاستگذاران ایجاد ارتباط منطقی و هماهنگ صنعت و محیط کار با دانشگاه و دانشجو می با شد که هم در شکوفائی ورشد صنایع موثر بوده و هم دانشجویان را از یادگیری دروس تئوری محظ رهایی داده و علم  آنها را کاربردی تر کرده و باعث می شود آن را  در عرصه عمل ، آزموده و به مشکلات و نا بسامانیهای علمی و عملی محیط کار آشنا شده و سرمایه وقت خویش را در جهت رفع آنها مصرف نمایند ، که برای جامعه در حال توسعه ما از ضروریات می با شد .

    با این مقدمه شاید اهمیت و جایگاه درس دو واحدی کارآموزی برای ما روشنتر شده و با نگاهی دیگر به آن بپردازیم .

    میزان رضایت دانشجو از این دوره

    این دوره بسیار مفید و برای دانشجوحاعز اهمیت می باشد و هدف آشنایی با محیط کارگاهی ، کسب تجربه ، ایجاد و درک روابط بین مفاهیم و اندوخته های تئوری با روشها و کاربردهای عملی و اجرایی ، ایجاد ارتباط با محیط کار و تعیین میزان کاربرد تئوری در عمل بوده است.

     

    فصل اول

    ( آشنایی کلی با مکان کارآموزی )

    معرفی محل کارآموزی

    شرکت خدماتی آرین کاران دنا  واقع در شهر ستان اقلید شهر سده که در تایخ 1378 شروع به کار کرده که تعداد نیروی انسانی این شرکت 20 نفر می باشد و اصول کار این شرکت خدماتی و فنی مهندسی می باشد .

     

    فصل دوم

    ( ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی کارآموزی 

     

    تشریح کلی از نحوه کار، وظایف و مسئولیت‌های کارآموزی در محل کارآموزی و ارائه لیستی از عناوین کارهای انجام شده توسط دانشجو:

    از جمله وظایف انجام شده در شرکت خدماتی آرین کاران دنا  به شرح زیر می باشد .

    1- آشنایی با شرکت خدماتی آرین کاران دنا  

    2- آشنایی با  دوربین های مدار بسته    

     

    فصل سوم

    ( آزمون آموخته‌ ها، نتایج و پیشنهادات 

     

    دوربین های مداربسته

    سیستم های نظارت تصویری از سالیان پیش به عنوان ابزاری مهم در بحث نظارت و ایجاد امنیت مورد استفاده قرار گرفته اند . با توجه به سابقه طولانی این سیستم ها، تحولات و پیشرفت های بسیار زیادی در این حوزه صورت پذیرفته است که اطلاع از روند این پیشرفت ها، آخرین دستاوردها و تکنولوژی ها، نکات مهم در یک سیستم نظارت تصویری و موارد بسیار دیگر می تواند کمک شایانی به مدیران و کارشناسانی که در حال انتخاب و پیاده سازی یک سیستم نظارت تصویری می نمایند، باشد. در همین راستا در ادامه به صورت مختصر به بخشی از مهم ترین موارد اشاره می گردد .

    چرا باید از دوربین مداربسته استفاده کنیم؟

    سیستم‌های دوربین مداربسته به یکی از دلایل زیر مورد استفاده قرار می‌گیردند:     

    ۱. حفاظت و ایمنی (حراست)

    ۲.کنترل و نظارت (مدیریت)

    ۳. آموزش و تحقیقات

    در بخش حفاظت و ایمنی، دوربین‌های مداربسته علاوه بر ضبط تصاویر تمامی اتفاقاتی که در طول شبانه روز در محیط مورد نظر رخ می‌دهد می‌تواند در بازبینی فیلم‌ها نکاتی را به مسئولان امنیتی گوشزد نماید که هیچگاه به نظر چشم عادی خبره‌ترین افراد نیز نرسد.

    اگر شما کالای گرانبهایی در محیط کار، کارگاه، پارکینگ و یا منزل دارید می‌بایست حتما به فکر ایجاد امنیت بیشتر در این زمینه باشید، امیدواریم شما جزو آندسته از افراد نباشید که پس از بردن مالشان به فکر ایجاد امنیت برای اموال خود می‌نمایند و با اندوه فراوان از دیر اقدام کردن به این کار، تقاضای راه‌اندازی سیستم‌های حفاظتی را دارند.

    کنترل و نظارت از دیگر مواردی است که می‌توان با استفاده از دوربین‌های مداربسته به عنوان جانشین چشمان خود استفاده نمود. بسیاری از مدیران، صاحبان کارخانه‌ها و یا مغازه داران می‌باشند که مدتهاست از محیط کار خود دور نشده اند زیرا به خاطر عدم حضورشان نمی‌توانند روی کارمندان و یا اتفاقاتی که در محیط کار رخ می‌دهد نظارت کافی داشته باشند.

    با استفاده از سیستم‌های انتقال تصویر موجود در بازار می‌توان به راحتی این مشکل را حل نموده و با آرامش خیال به استراحت پرداخته و به مسافرت

     

     مراحل استاندارد جهت اجرای یک پروژه نظارت تصویری :

     در این بخش به صورت خلاصه بخشی از مهمترین فعالیت هایی که باید در قبل، حین و بعد از اجرای پروژه نظارت تصویری صورت پذیرد را مورد بررسی قرار می دهیم .

    •        o بررسی تئوری و اجزای اصلی سیستم

    در ابتدای طرح، باید مطالعات جامعی بر روی مبحث سیستم های نظارت تصویری، اجزا، استانداردها و تکنولوژی های روز دنیا صورت پذیرد تا دامنه موضوع و ابعاد به خوبی روشن گردد .

    •o جمع آوری اطلاعات شرکت های موجود

    در این مرحله باید سعی گردد اطلاعات شرکت ها و محصولات موجود و در دسترس تاحد امکان از طریق اینترنت، مجلات، تبلیغات و سایر اطلاعات موجود جمع آوری گردد .

    •o تهیه RFP

    در ادامه بر اساس نیازمندیهای حراست و سایر کاربران سیستم و نیز اطلاعات استخراج شده از مرحله بررسی تئوری سیستم، یک RFP تهیه گردد و به شرکت های معتبر ارسال گردد .

    •o دریافت اطلاعات محصولات در دسترس

    بر اساس اطلاعات اطلاعات فنی و اقتصادی دریافت شده از شرکت ها و مطالعه دقیق مستندات مذکور، نکات ابهام آنها نیز از طریق ارتباط مداوم با شرکت ها برطرف گردد .

    •        o تست عملی دوربین ها در مکان های واقعی با نظارت کاربران نهایی

    به این دلیل که کاربر نهایی سیستم باید در مرحله انتخاب، توانمندی سیستم نظارت تصویری را از نزدیک لمس نماید، مارک های مختلفی از دوربین ها با ویژگی های گوناگون در محل های مختلف مورد نظر در شرایط شبیه سازی شده واقعی و با حضور کارشناسان حراست و کاربران نهایی مورد تست و بررسی قرار گیرد .

    •o بررس سیستم از لحاظ سازگاری با سایر سیستم ها

    در صورتی که سیستم های دیگری همانند اتوماسیون ساختمانی، کنترل دسترسی، حضور و غیاب، اعلام حریق و غیره در سازمان وجود داشته که نیاز باشد با سیستم نظارت تصویری یکپارچه گردد، در این مرحله باید به این یکپارچه سازی توجه گردد .

    •o بررسی دقیق پارامترهای مختلف سیستم از لحاظ تئوری و تجربیات موجود جهانی

    بعد از این که دایره انتخاب محدودتر گردید، در این مرحله پارامترهای مختلف سیستم از قسمت های سخت افزاری تا نرم افزاری به صورت دقیق و جز به جز مورد بررسی قرار می گیرد تا شاخص های مهم و تاثیر گذار در سیستم نظارت تصویری استخراج گردد .

    •o بررسی کلی استانداردهای در دسترس

    در این مرحله باید سعی گردید استانداردهای در دسترس در مورد اجزای مختلف سیستم نظارت تصویری مورد توجه و بررسی قرار گیرد .

    •o مقایسه فنی و اقتصادی راه حل های بهینه از جهات مختلف

    بر اساس اطلاعات بدست آمده فنی و اقتصادی از مارک های مختلف سیستم های نظارت تصویری، باید مقایسه ای از لحاظ فنی و اقتصادی بین آنها صورت پذیرد که از جمله پارامترهای مهم در این مقایسه علاوه بر شاخص های فنی، می توان به مواردی همانند هزینه نهایی سیستم، کارآیی و کیفیت، هزینه تعمیرات و نگهداری، هزینه گسترش سیستم، قابلیت اطمینان و موارد بسیار دیگر اشاره نمود . 

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی آشنایی با شبکه های مخابراتی ایران - BTS - در شرکت خدماتی آرین کاران دنا

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت