گزارش کارآموزی کامپیوتر خراسان

تعداد صفحات: 23 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 500003496
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۵,۱۰۰ تومان
قیمت: ۴,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی کامپیوتر خراسان

    معرفی محل کار آموزی

     

    محل کارآموزی اینجانب شرکت کامپیوتری خراسان میباشد درحدفاصل میدان ده دی و چهارراه لشگردر پاساژطاهری واقع شده است.مدیریت این شرکت آفای بهرامی میباشد که مهندس کامپیوتر در گرایش سخت افزار است .

    خدماتی که در شرکت کامپیوتر خراسان ارائه میشود :

     

    فروش قطعات سخت افزار کامپیوتر:

     قطعات مورد نیاز مشتری سفارش داده میشود و لیست قیمت قطعات به مشتری ارائه میشود در صورت توافق قرارداد بسته میشود و قطعات یا بصورت باز یا بعد از اسمبل شدن به همراه فاکتور تحویل مشتری میشود.

     

    رفع ایراد سیستم :

    سیستمی که از مشتری برای تعمیر دریافت میشود ابتدا تست شده و مشکل آن که سخت افزاری است و یا نرم افزاری , بررسی  میشود. اگر نرم افزاری باشد بررسی میشود که نیاز به نصب سیستم عامل وجود دارد یا خیر که در صورت نیاز سیستم عامل مناسب برای سیستم نصب شده و درایورهای مربوط  به سخت افزارهای آن سیستم نصب میشود ولی اگر مشکل مربوط به سخت افزار سیستم باشد چک میشود که مربوط به کدام قطعه سخت افزاری میباشد که پس از شناسایی , قطعه سخت افزار معیوب باز شده و در صورت امکان تعمیر و یا تعویض میشود . لازم به ذکر است قطعاتی که دارای گارانتی باشند برای تعمیر به شرکت مربوطه فرستاده شده و بسته به نوع گارانتی تعمیر و یا تعویض میگردد.

     

    برنامه نویسی :

    در شرکت کامپیوترخراسان برای هر برنامه ای که نوشته میشود مراحل زیر در نظر گرفته میشود :

    بررسی و جمع آوری نیازمندیهای مشتری : در این مرحله به کمک مشتری , خدماتی که از نرم افزار مورد نیاز وی انتظار می رود بررسی شدهو در مورد محیط  پیاده سازی آن و زمان انجام پروژه تصمیم گیریهای لازم به عمل می آید.

    بستن قرارداد: در این مرحله با مشتری در مورد قیمت , زمان تحویل پروژه , محیط  پیاده سازی و تعهدات طرفین و ... توافق به عمل می آید.

    ارائه طرح اولیه پروژه به مشتری : در این مرحله طرح کلی از نرم افزار درخواستی و فرم های اولیه به مشتری ارائه می گردد و از وی در مورد رفع نیازهای او نظر سنجی به عمل آمده و در صورتی که طرح اولیه نیاز به اصلاح و تغییر داشته باشد , در این مرحله تغییرات برای جلب نظر مشتری اعمال می گردد و در صورت اعمال تغییرات این مرحله از ابتدا مجددا تکرار می گردد .

    اتمام پروژه و تحویل آن به مشتری : این مرحله آخرین مرحله انجام پروژه بوده و نرم افزار نوشته شده تحویل مشتری گردیده و در صورت احساس نیاز از سوی مشتری نرم افزار بر روی سیستمهای مورد نظر وی نصب گردیده و در صورت قید شدن آموزش نرم افزار در قرارداد , آموزشهای لازم به کاربران مورد نظر او داده می شود و همچنین شرایط پشتیبانی به وی یادآوری می گردد . لازم به ذکر است که بیشتر این پروژه ها به زبانهای ویژوال  ( vb , c# , Delphi ) نوشته می شود . برنامه هایی که به زبان  پاسکال و C   واسمبلی نوشته می شود معمولا مربوط به پروژه های دانشجویی است .

     

     

    فروش نرم افزار ها و بازی های کامپیوتری :

    قابل توجه این است که 90% نرم افزارهایی که در ایران به فروش می رسد کپی می باشد و این نرم افزارها خیلی ارزانتر از قیمت فروش خود کمپانی های تولید نرم افزار ( تقریبا یکدهم قیمت واقعی ) در اختیار مشتریان قرار می گیرد .

     

    طراحی صفحات وب :

    که به دو صورت استاتیک و داینامیک انجام می شود .

    استاتیک : به وسیله نرم افزار  dream weaver  و front page  انجام می شود و هزینه کمتری نیاز دارد .

    داینامیک : که بوسیله نرم افزار asp.net  یا  php  انجام می شود .

     

    گزارشی از کارهای انجام شده

    عمده کارهای که اینجانب در طول مدت همکاری خود با شرکت کامپیوتر خراسان انجام داده ام به شرح زیر میباشد:

     

    1. نصب ویندوز و درایورهای سخت افزارها :

    برای این که ویندوز ر ا از اول نصب کنیم باید یک  CDبوت داشته باشیم هنگامی که سیستم را روشن میکنیم کلید   Delete را نگه می داریم و وارد تنظیمات Setup  می شویم. اکثر mother board های جدید در همان بالا منوی Boot را دارند که با زدن کلید های چپ و راست میتوان وارد ان شد و بوت اول خود را  cdrom انتخاب کرد. باید روی ان Enter زده و CDROM را انتخاب کنیم .سپس روی Exit  رفته و save and exit  را انتخاب میکنیم که تنظیمات جدید را ذخیره کند.

    حالا هنگام روشن کردن سیستم اگر Cd بوت در سیستم باشد میتوان از ان استفاده کرد .بعد از این که Cd  بوت شد و هنگامی که گفته میشود press any key…  دکمه ای را میزنیم تا وارد مراحل نصب ویندوز شویم منتظر میمانیم تا ویندوز مراحل نصب را طی کند بعد از این که به متنی که حاوی توضیحات مایکروسافت و نوعی قرارداد با ما میباشد رسیدیم کلید F8 را میزنیم  تا تائید شود.

    در قسمت بعد چنانچه قبلا ویندوزی داشته باشیم  پرسیده خواهد شد که میخواهید روی همان ویندوز نصب شود؟ با زدن دکمهR میتوان روی همان ویندوز نصب کرد و با زدن دکمه  Esc  انتخاب درایو ظاهر خواهد هدف ماEsc   میباشد.

    اگر Esc را بزنیم این قسمت,  یعنی قسمت انتخاب درایو ظاهرمی شود. میتوان درایو مورد نظر را انتخاب کرد همچنین با زدن دکمه D میتوان درایو را پاک کرد تا بعدا تبدیل به درایو جدید یا تبدیل به دو یا چند درایو شود . بعد از این که D  را بزنیم دوباره دکمه  L را میزنیم حال درایو پاک شده .میتوان درایو پاک شده را انتخاب و با زدن دکمه C آن را دوباره ساخت.وقتی ان را میسازیم میتوانیم حجم ان را تایین کنیم .مثلا اگر میخواهیم درایو را تبدیل به دو درایو کنیم .باید حجم فعلی را تبدیل به 2 کرده و Enter میکنیم .حال دو درایو جدید خواهیم داشت.البته برای عوض کردن یا تقسیم حجم درایو میتوان از Partition Magicهم استفاده کرد یا این که برای ساخت پارتیشن های خود باید از Fdisk  استفاده کنیم . حال با انتخاب درایو مورد نظر خود وارد قسمت بعد میشویم .

    در اینجا میتوان انتخاب کرد که فرمت درایو چه باشد FAT یا  NTFS بهتر است گزینه هایی که جلوی ان کلمه Quick نوشته شده را انتخاب نکنیم زیرا فرمت کامل مناسب تر است. بعد از اینکه مراحل را رد کردیم ویندوز فرمت انتخابی را اغاز کرده و سپس فایلهای مورد نیاز را کپی میکند . سپس سیستم  restart خواهد شد.

    بعد از این که سیتم restart شد کاملا صبرمیکنیم تا ویندوز مراحل نصب را ادامه دهد اگر به پنجره وارد کردن کد رسیدیم کدی که در کیس ویندوز یا در فایلی متنی با نام cd key  یا serial  قرار دارد وارد میکنیم.

    در اینجا زبان را انتخاب میکنیم .برای این که امکان تایپ فارسی داشته باشیم روی            Customize  کلیک کرده تب language را انتخاب میکنیم سپس هر دو تیک را علامت زده  و apply را میزنیم تا فایلهای مربوط نصب شوند بعد درقسمت details روی  Add کلیک کرده و فارسی را اضافه میکنیم  Okرا زده و Next را فشار میدهیم و منتظر میمانیم تا عملیات Setup کامل شود و سیستم Restart شود .

    پس ازRestart شدن سیتم ویندوز بالا می آید حالا نوبت نصب درایورهای کارت صدا یا مادربرد , کارت گرافیک و مودم است.

     برای نصب کارت صدا مادربردهای جدید که معمولا Onboard هستند کافیست Cd مادربرد مربوطه را در Cd Rom  قرار دهیم , برنامه به صورت Auto Run  اجرا میشود و قسمت درایور را انتخاب میکنیم و بر روی Setup کلیک میکنیم درایور کارت صدا به صورت اتوماتیک نصب میشود بعد از کامل شدن نصب سوالی مبنی بر Reset شدن سیستم پرسیده میشود بر روی Ok کلیک میکنیم .

    نصب کردن کارت گرافیک و مودم هم مانند نصب کردن کارت صدا میباشد ولی اگر به صورت Auto Run نصب نشد از قسمت Device Manager که میتوان با کلیک راست بر آیکون My Computer و انتخاب Properties و تب Hardware به آن رسید سخت افزار مورد نظر را نصب و یا Update کرد

     

    2. افزودن هارد دیسک جدید به کامپیوتر :

    کامپیوتر را خاموش  و برق آن را قطع میکنیم. در کیس را باز میکنیم و  کابلهای IDE یا SATA  که از یک طرف به مادربورد وصل باشند و از یک طرف دیگر آزاد هستند را پیدا میکنیم. معمولاً دو کابل Master و Slave برای اتصال هارددیسک وجود دارد.  یک هارددیسک باید به صورتMaster  و دیگری Slave تعریف شود. اگر هر هارددیسک را به یک کابل جداگانه وصل کنیم، مشکلات کمتری در هنگام شناسایی هارددیسکها خواهیم داشت. در این صورت باید جامپرهای هر دو هارددیسک را روی(Cable Select)CS تنظیم میکنیم. اگر مجبور شدیم هر دو هارددیسک را روی یک کابل نصب میکنیم، باید به صورت دستی جامپرهای هارددیسکها را تنظیم کنیم تا یکیMaster  و دیگری Slave شود. روی هر هارددیسک وضعیت قرارگیری جامپر درج شده است.

     

    اگر تا اینجا به درستی عمل کرده باشیم، در هنگام بوت سیستم هر دو هارددیسک شناسایی میشوند و روی صفحه وضعیت و اطلاعات مرتبط با شناسایی آنها درج خواهد شد.
    اگر به طور خودکار هارددیسکها شناسایی نشوند، باید به صورت دستی هارددیسکها را به سیستم بشناسانیم که این کار از طریق تنظیمات بایوس صورت میگیرد. برنامه بایوسِ کامپیوترهای مختلف، متفاوت است. به همین خاطر نمیتوان به طور دقیق گفت این گام شامل چه مراحلی است، اما کار آسانی است:

    کامپیوتر را ریستارت می کنیم و وارد برنامه بایوس سیستم میشویم. سپس وارد بخش تنظیمات تجهیزات سختافزاری میشویم و بررسی میکنیم که کدام یک از هارددیسکها و به چه صورت شناسایی شده اند. ممکن است با تغییر وضعیت هارددیسک ( Master به Slave یا برعکس) مشکل حل شود. باید طوری عمل کنیم که یک هارددیسک به صورتMaster  و دیگری Slave برای سیستم تعریف شود وگرنه شناسایی نخواهند شد.

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی کامپیوتر خراسان

    فهرست:

    معرفی محل کارآموزی ...............................................  2

     

    گزارشی از کارهای انجام شده .......................................  5

     

    نظر و پیشنهاد راجع به کارآموزی .................................. 22

     

     

     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت