گزارش کارآموزی دفتر مهندسی و شهرسازی گیلاش

تعداد صفحات: 44 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 500003287
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی عمران
قیمت قدیم:۷,۲۰۰ تومان
قیمت: ۴,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی دفتر مهندسی و شهرسازی گیلاش

    پیشگفتار :

    در طول دوره کارآموزی در شرکت گیلاش که یک شرکت خدمات فنی و مهندسی عمران و معماری و شهرسازی است به فعالیت مشغول شدم ، در طول این دوره با اطلاعات فنی مفیدی در زمینه های مختلف کاری آشنا شدم ، این شرکت در زمینه های مختلف مرمت و بازسازی ، فعالیت های بنایی و ساختمانی ، راه سازی و شهرسازی فعال است و فعالیت در این شرکت هرچند در دوره ای کوتاه صورت گرفت ولی به لحاظ فنی اطلاعات و تجارب بسیار ارزنده ای را در اختیار من قرار داد ، همچنین در این دوره با همکاری و تعاملی که بین من و کارکنان شرکت به وجود امد توانستم بر تجارب کاری خود بیافزایم و  برای ورود به بازار کار تا حدودی آماده شوم. در زیر گزارشی از برخی عملکرد ها و آموخته ها را ارائه می نمایم.

     

    فصل اول

    (  معرفی شرکت )

    نام شرکت :

    دفتر مهندسی و شهرسازی گیلاش

    فعالیتها :

    اجرای بنا های مسکونی

    اجرای بناهای صنعتی

    ترمیم بنا ها

    انجام کلیه فعالیت های فنی مهندسی ساختمانی

    نقشه کشی

     

    موضوع شرکت :

    فعالیت شرکت طبق مفاد اساسنامه , در زمینه های مقاطعه کاری هرگونه عملیات ساختمانی ، سیویل و کارهای تاسیساتی و کلیه امور مهندسی , فنی , تهیه و تامین کلیه احتیاجات مجتمع های فوق الذکر از جمله تهیه مواد قطعات , وسایل و دستگاهها و ماشین آلات مورد لزوم و انجام هرگونه عملیات بازرگانی که به نحوی به انجام کارهای مزبور مربوط باشد از جمله واردات و صادرات و قبول و واگذاری نمایندگی و فروش محصولات و صنایع وابسته.شرکت می تواند تمام یا قسمتی از فعالیتهای فوق را راسا و یا با مشارکت شخص و یا اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و یا خارجی انجام دهد.

     

     

    عضویت ها :

    -عضو انجمن صنفی شرکت های ساختمانی

    -عضو انجمن صنفی انبوه سازان مسکن

    -عضو حقوقی سازمان نظام مهندسی ساختمان

    فصل دوم

    آموخته های تئوری

    سقف تیرچه بلوک 

     

    اجرای سقف تیرچه بلوک :

    فن تیرچه و بلوک ، تلفیق دو روش پیش ساختگی و بتن ریزی در محل است که در آن ، قالب تحتانی به کلی حذف می شود. در این روش ، فولاد های کششی و برشی ( عرضی ) و پوشش بتنی فولادهای اصلی ، بصورت تیرچههای پیش ساخته در کارخانه تولید می شوند. در کارگاه ، پس از قرار دادن تیرچه ها به فاصله های معین و شمعبندی زیر تیرچه ها ، بلوکها را بین دو تیرچه مجاور قرار داده و سپس آرماتورهای حرارتی را نصب و بتن ریزی می نمایند ؛ به طوری که حداقل ضخامت بتن در روی بلوک ، پنج سانتیمتر باشد. پیش از حصول مقاومت بتن پوششی ، وزن بلوک ها و بتن توسط تکیه گاههای موقت تحمل می شود و پس از حصول مقاومت بتن پوششی ، تیرهای T شکل چسبیده و مجاور هم لنگر خمشی حاصل از بارهای قائم سقف را تحمل ، و به تیرهای اصلی منتقل می کنند.

     

    اجزای اصلی تشکیل دهنده سقف تیرچه و بلوک

    سقف اجرا شده با تیرچه و بلوک از انواع سقف های با پشت بند ( تیرک دار ) بتنی است که تحمل فشار به بتن بالایی با ضخامت حداقل پنج سانتیمتر واگذار می گردد و کشش توسط میلگردهای کششی تیرچه ( میلگردهای تحتانی تیرچه ) تحمل می شود. بتن بالایی همچنین ، همانند یک دال نازک با دهانه ای برابر فاصله دو تیرچه ، خمش موضعی را در محل بین دو تیرچه تحمل می کند. در این نوع سقف ، تیرچه ها به فاصله حداکثر 70 سانتیمتر ( محور تا محور ) کنار هم و در امتداد دهانه کوتاهتر سقف قرار می گیرند و با بتن پوششی که در محل ریخته می شود و ضخامت آن حداقل پنج سانتیمتر است ، تیرهای T شکل چسبیده و مجاور هم را تشکیل می دهند. برای پرکردن فاصله تیرچه ها ، از عناصر گوناگون ، مانند آجرهای توخالی ، بلوکهای بتنی و حتی پلاستیک و چیزهای دیگر استفاده می شود. این عناصر پرکننده در سقف تحمل نیرو نمی کنند.

     

     

    بنابراین ، سقف تیرچه و بلوک از اجزای اصلی ، به شرح زیر تشکیل می شود :

    1-     تیرچه

    2-     بلوک

    3-     میلگرد حرارتی و افت و میلگرد منفی

    4-     بتن پوششی ( درجا ) 

     

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی دفتر مهندسی و شهرسازی گیلاش

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت