پروژه کارآموزی احداث ساختمان مسکونی

تعداد صفحات: 57 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 500003074
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی عمران
قیمت قدیم:۸,۵۰۰ تومان
قیمت: ۵,۷۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآموزی احداث ساختمان مسکونی

    موضوع : خاک برداری ، اجرای فنداسیون ، نصب صفحات زیر ستون ، ساخت تیر و ستون ، برپایی اسکلت فلزی ، اجرای سقف ساختمان با تیرچه و بلوک

    مقدمه

    اجرای کارهای ساختمانی شامل مراحل متعددی است که ضمن آن افراد با ماشین آلات ساختمانی، ابزار و مصالح گوناگون سروکار دارند . این روابط ویژگی ها امکان وقوع حوادث را برای نیروی انسانی را افزایش می دهند . محافظت از افراد انسانی در قبال حوادث ناشی از کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است . از این رو باید ابزار و ماشین آلات به طور مستمر مورد بازرسی کامل قرار گرفته و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل شود . در بکار گیری ماشین ها نیز باید از افراد با تجربه استفاده شود . برای تامین ایمنی کارگاه های ساختمانی باید همه ی کارها با دقت و برنامه ریزی دقیق انجام گیرند. در ضمن باید دقت داشته باشیم و که هنگام کار یا تخلیه ی مصالح مزاحمتی برای همسایگان و سایرین ایجاد نشود. همچنین از انجام کارهای پر سر و صدا در شب خودداری شود . در صورتی که لازم است کاری در شب انجام شود باید قبلاً اجازه ی شهرداری و مقامات مسئول کسب شود .

     

     

     

    آشنایی کلی با مکان کار آموزی

    مکان کار آموزی یک خانه کلنگی می باشد . پروژه اجرای یک سازه آپارتمانی شش طبقه با سیستم اسکلت فلزی مورد نظر است .

    ابعاد زمین 30 در 8 متر بوده که تقریبا 3/2 (%60) آن زیربنای ساختمان مورده نظر ما را شامل می شود.زمین موردنظرازطرفین وجنوب به همسایه ختم می شود‍‍‌‌‍‌‍‌‍

     

     

    کارهایی که قبل از کارآموزی انجام شده

    گودبرداری 

    گودبرداری برای آن قسمت از ساختمان انجام می شود که درطبقات پایین ترازکف طبیعی زمین ساخته می شود مانندموتورخانه هاوانبارهاوپارکینگ ها وغیره .درموقع گودبرداری چنانچه محل گودبرداری بزرگ نباشدازوسایل معمولی مانندبیل وکلنگ وفرقون (چرخ دستی )استفاده می شود.برای این کارتاعمق معینی که عمل پرتاب خاک بابیل به بالاامکان پذیر باشد(مثلا2متر)عمل گودبرداری راادامه می دهندوبعدازآن پله ای ایجادنموده وخاک حاصل ازعمق پایین ترازپله راروی پله ایجادشده ریخته وازروی پله دوباره به خارج انتقال می نمایند.برای گودبرداری های بزرگتراستفاده ازبیل وکلنگ مقرون به صرفه نبوده وبهتراست ازوسایل مکانیکی مانندلودروغیره استفاده شود.دراینگونه مواردبرای خارج کردن خاک ازمحل گودبرداری وحمل آن به خارج کارگاه معمولاًازسطح شیب دار استفاده میگردد.بدین طریق که درضمن گودبرداری سطح شیبداری درکنارگودبرای عبورکامیون وغیره ایجادمی گرددکه بعدازاتمام کاراین قسمت بوسیله کارگربرداشته می شود.

    ظاهراًحداکثرعمق مورد نیازبرای گودبرداری تاروی پی می باشد.بعلاوه چندسانتیمتربیشتربرای فرش کف وعبورلوله ها(حدود20سانتیمترکه6سانتیمتربرای فرش کف و14سانتیمتربرای عبورلوله می باشد).که دراین صورت محل پی های نقطه ای یاپی های نواری وشناژهارابادست خاک برداری نمود.ولی بهتراست که گودبرداری راتازیرسطح پی هاادامه بدهیم زیرادراین صورت اولاًبرای قالب بندی پی هاآزادی عمل بیشتری داریم.درنتیجه پی های ماتمیزترودرست ترخواهدبودودرثانی میتوانیم خاک حاصل از چاه کنی وهمچنین نخاله های ساختمان رادرفضای ایجادشده بین پی هابریزیم که این مطلب ازلحاظ اقتصادی مقرون بصرفه می باشد زیرامعمولاًدرموقع گودبرداری کارباماشین صورت می گیرددرصورتیکه برای خارج نمودن نخاله هاوخاک حاصل ازچاه فاضلاب ازمحیط کارگاه می بایدازوسایل دستی استفاده نماییم که این امرمستلزم هزینه بیشتری نسبت به کارباماشین می باشد البته درموردپی های نواری این کارعملی نیست زیرامعمولاًپی سازی درپی های نواری باشفته آهک میباشد که بدون قالب بندی بوده وشفته درمحل پی های حفرشده ریخته میشوددراین صورت ناچارهستیم درساختمانهایی که باپی نواری ساخته میشوداگربه گودبرداری نیاز داشتیم گودبرداری راتا روی پی ادامه دهیم.

    پس از اتمام کار و پایان این مرحله سطح کار زمین کارگاه را کاملا آب داده و توسط غلتک دستی می کوبیدند.تا سطح کار کاملا متراکم شود و بعدها در اثر وزن ساختمان نشست نکند .

    البته باید  قبل از شروع به گودبرداری باید درخت و بوته های احتمالی را که در محل کارگاه موجود است از محل کار جمع آوری نمود که به این کار عملیات بوته کنی می گویند.

    همچنین باید محل چاه های قدیمی یا تخته سنگ و موانعی را که ممکن است موجب حادثه شوند شناسایی و نسبت به ایمن سازی آنها اقدام نمود. و نیز اگر با گود برداری پایداری ساختمان های مجاور دچار مخاطره می شود باید از ایمنی آنها بوسیله شمع بندی زیر پایه ها، سپر و مهار کردن ساختمان ها بطور مطمئن اطمینان حاصل نمود.

    این عوامل حفاظتی باید تا رفع خطر مرتباً به وسیله ی اشخاص ذیصلاح بازدید شوند تا موجبات حفاظت موثر ساختمان های مجاور و امنیت جانی کارگران و همسایه ها نیز تامین باشد. پیمانکارموظف است تجهیزات ایمنی لازم برای حفاظت کارگران را در اختیار آنها قرار دهد. در حفاری با بیل و کلنگ کارگران باید فاصله کافی ازیکدیگر داشته باشند. در گودالها و شیارهای عمیق که عمق آنها از یک متر بیشتر باشد نباید کارگران را به تنهایی بکار گمارد .

    خاکبرداری در زمین های با رطوبت طبیعی را می توان تا عمق یک متر، برای ماسه 25/1  متر، برای ماسه رس دار 5/1  متر، برای خاک رس 2  متر و برای خاک بسیار متراکم را بدون پایه های ایمنی، سپر و حائل انجام داد. در سایر موارد با توجه به جنس خاک ، عمق گودبرداری و شرایط ترافیکی اطراف تدابیر ایمنی لازم توسط مسئولان اتخاذ می گردد. لازم ذکر است که خاک این منطقه از جنس رس می باشد. 

    کارهای حین کارآموزی

     

    پیاده کردن نقشه

    هدف از پیاده کردن نقشه به معنی انتقال نقشه ساختمان از روی کاغذ بر روی زمین با ابعاد اصلی می باشد. بطوریکه محل دقیق پی ها و ستون ها و ابعاد آنها روی زمین مشخص گردد. در موقع پیاده کردن نقشه از نقشه ی پی کنی استفاده می شود. برای نقشه ی ساختمان های مهم معمولا از دوربین نقشه برداری استفاده می شود. برای نقشه ی ساختمان های کوچک و معمولی از متر و ریسمان کار استفاده می شود .

    بتون مگر

    بتون مگر که به آن بتون لاغر نیز می گویند اولین قشر پی سازی می باشد. مقدار سیمان در بتون مگر حدود 100 الی 150درمترمکعب است .     

  • فهرست و منابع پروژه کارآموزی احداث ساختمان مسکونی

    فهرست:

    مقدمه

    آشنایی کلی با مکان کارآموزی

    گودبرداری

    پیاده کردن نقشه

    بتون مگر

    قالب بندی فونداسیون و شمع بندی

    آرماتوربندی

    علت استفاده و فولاد و میل گرد در ساختمان ها و پی

    نحوه آرماتوربندی

    خم کردن آرماتور

    بتون ریزی فونداسیون

    مخلوط کردن بتون

    نحوه درست کردن ستون های فلزی اتصال ستون ها به فونداسیون

    تراز کردن ستون های عمودی با ستون های افقی

    ساخت تیرچه طبقات سقف

    .

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت