گزارش کارآموزی اداره مخابرات شهرستان شیروان

تعداد صفحات: 32 فرمت فایل: مشخص نشده کد فایل: 500002999
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: گزارش پروژه کارآموزی مهندسی کامپیوتر
قیمت قدیم:۶,۰۰۰ تومان
قیمت: ۴,۶۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه گزارش کارآموزی اداره مخابرات شهرستان شیروان

     

    مقدمه:

    ارتباطات داری ان چنان جایگاه و ارزشی است که در اکثر ممالک جهان  به عنوان پدید های کارساز و موثر در توسعه همه جانبه جوامع بشری به کار گرفته  شده است و همواره با تغیر و تحولات گوناگون عدیده ای به اشکال در اختیار عموم قرار گرفته و می گیرد .

    انسان امروزدر دورنی به سر می برد  که در اطراف او انفجاری از اطلاعات و رویداد ها رخ می دهد و او به دوره تازهای از تاریخ زندگی روابط با انسان های دیگرگام می نهد.

    دنیای کنونی که ان را دنیای ارتباطات لقب داده اند و شرایط کشور ضرورتها ی اجتناب ناپذیر را برای فعالان بخش ارتباطات ایجاد کرده اند  تا با تجهیز به دانش روز و فنون پسشرفته سامان دهد.

    بر کسی پوشیده نیست که در شرایط حاضر زیر ساختها و خدمات  مخابراتی یکی از حساس ترین و موثرترین قلمرو هایی است که در صورت توجه به توسعه و گسترش ان در اقصا نقاط می تواند موجب پیشرفت پویایی اقتدار و سر بلندی و عزت میهن اسلامیمان  باشد .

    تاریخچه مخابرات ایران

     

    اداره مخابرات ایران به منظور تمرکز بخشیدن به امور ارتباطی و مخابراتی کشور به تصویب مجلس قانون گذاری  در سال1350 تشکیل و با استناد به اساس نامه قانونی فعالیت خود را اغاز کرد، در سال  1374 با گسترش فعالیت های ارتباطی و توسعه روز افزون مخابرات در کشور و با پیروی از سیاست تمرکز زدای در اجرای ماده 7 رکتی به نام اداره مخابرات ایران که در این قانون شرکت میباشد تشکیل میدهد .

    اداره مخابرات وابسته به وزارت پست و تلگراف و تلفن است و تمامی  سهامداران متعلق به دولت است.اداره مخابرات داری یک  شخصیت حقوقی می باشد و به صورت بازرگانی ادره می شود. و مهلت و زمان ان نامحدود است و عملیات خود را طبق مقررات اساسنامه و قانون تجارت اجرا می کند .

    نمایندگی صاحب سهام د ر مجمع عمومی سه نفر است: 1- وزیر پست و تلگراف و تلفن  2- وزیر دارایی 3- یک نفر از وزرا یا مدیر عامل سازمان برنامه با انتخاب هیات وزیران .

     

     

     

     

     

    تاریخچه مخابرات شیروان

    مرکز تلفن شهرستان شیروان در سال 1317 هجری شمسی با یک دستگاه 12 شماره ای مغناطیسی و یک زوج سیم فیزیکی در ضلع جنوبی میدان انقلاب اغاز به کارکرد و با گذشت زمان تا 50 شماره افزایش یافت و بعد مدتی مرکز مخابرات به خیابان جامی منتقل  شد. در سال 1347 ه.شمسی تعداد شماره ها به 200 شماره افزایش یافت و در سال 1358 یک  دستگاه سیار 1000 شماره ای از بجنورد به شیروان منتقل و پس از نصب مرکز از حالت مغناطیسی به خودکار تبدیل شد ودر سال 1365 ساختمان مرکز از مرکزی تلفن 5000  شماره ای در خیابان ایت الله کاشانی افتتاح شد و به   با جمع اوری دستگاه    EMDو نصب سویچ دیجیتال تعداد منصوب10471شماره رسید . تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیپچ یک از روستاهای شیروان دارای دفتر مخابراتی نبوده و فاقدارتباط بوده اند ولی پس از پیروزی انقلاب اسلامی  در بهمن ماه 57 وبا توجه به سیاستهای جمهوری اسلامی و شرکت مخابرات استان خراسان مبنی بر محدودیت زدایی و توجه به روستائیان عزیزهم اکنون بیشتر روستا های شهرستان دارای ارتباط بوده و دفتر مخابراتی دارند .

    نوع فعالیت اداره مخابرات شیروان :

    نوع فعالیت اداره مخابرات انجام فعالیت های خدماتی است . از انجایی که اداره مخابرات فعالیت خدماتی انجام  می دهد در میزان تولید دخالتی ندارد و خدماتی در زمینه تلفن ثابت و همراه می باشد.

    تعداد پرسنل:

    تعدا پرسنل اداره مخابرات شامل دو بخش :1) پرسنل رسمی و پیمانی

    2) پرسنل خصوصی .

    پرسنل رسمی به دو بخش فنی 17 نفر و مالی 12 نفر تقسیم می شوند که در کل 29 نفر می باشد .

    پرسنل پیمانی به طور کلی 154 نفر می باشد که در دو بخش اداری و فنی می باشند.

    تعداد پرسنل باز نشسته د راداره مخارات 16 نفر می باشد .

    مساحت اداره مخابرات 420 متر مربع در یک ساختمان 5 طبقه می باشد .

     

    کار ها و خدماتی که اداره مخابرات انجام می دهد:

     به صورت تفضیل به شرح تقسیم بندی می گردد:

    تلفن ثابت :

    1-واگذاری تلفن  2- تغییر نام تلفن  3- قطع  شخصی  4 - وصل تلفن 

     5- واگذاری تلفن استیجاری   6- قطع موقت  7- تعویض شماره8- سرویس های ویژه تلفن ثابت  9- کشف مزاحمت  10- واگذاری خط  11- کابل ویژهو کابل اختصاصی  12- بازو بسته کرددن صفر دوم ( بین الملل)  13-انتقال تلفن به خارج از مرز  14- تلفن موقت و تخلیه ان  15- قطع وصل ابونمان  16- قطع و وصل غیر مجاز 17- قطع مانع نصب  18- تلفن های بازداشتی  19- رفع بازداشت  20- کنترل مزاحمت  21- تخلیه تلفن  22- استرداد و تخلیه تلفن همگان استیجاری 23- حذف و  اضافه مشخصات در 118   24- تبدیل تلفن استیجاری به عادی.

    تلفن همراه:

    1- واگذاری تلفن همراه  2- تغییر نام تلفن همراه3 -تغییر ادرس 4- صدور قبض المثنی  5-ارائه ریز مکالمات بین شهری  6- قطع و وصل موقت تلفن های همراه  7- تعویض سیم کارت  8- سرویس های ویپه تلفن همراه

     9- اینترنت از جمله کارها و خدمات و فعالیت های این اداره شامل واگذاری ،احداث ساختمان جهت واحد هی مخابراتی و ساختمان های مورد نیاز اداری ،واگذاری کلیه خدمات 118 به صورت مناقضه  ای به پیمانکار ان واگذاری احداث شبکه (دایری و سیم کشی جهت وصل تلفن های ثابت به صورت پیمانکاری و همچنین واگذاری امور مربوط به خرابی تلفن 117 و همچنین واگذاری بعضی از امور حسابداری به صورت حجمی به پیمانکاران می باشد .

    خدمات رسانی با شبکه IN

    شبکه IN عبارتست از یک بستر هوشمند متشکل از گروهای سخت افزاری   ونرم افزاری که از طریق یک محیط انتقال با استفاده از پروتکل های توصیف شده و انجام واکنش های لازم امکان ارایه خدمات خاص وپیشرفته را در شبکه فراهم می کند .

    مزایای به کارگیری شبکه هوشمند :

    امکان معرفی سریع تر و ساده تر خدمات جدید در شبکه

    مدیریت قابل انعطاف خدمات

    افزایش کنترل پارامتر ی مختلف توسط مشترکان

    امکان در اختیار گذراندن منابع شبکه در اختیار مشترکان

    فراهم ساختن محیطی مناسب جهت ارایه خدمات پیشرفته در شبکه

    ارایه خدماتی که بدون این بستر امکان پذیر نیست.

    افزایش درامد

    امکان استفاده بهینه از منابع شبکه

    ویژگی های خدمات شبکه ،شبکه IN

    قابل ارایه در شبکه

    نیاز به پایگاه های اطلاعتی بزرگ در شبکه که به صورت بلادرنگ قابلیت به روز شده  داشته باشند .

  • فهرست و منابع گزارش کارآموزی اداره مخابرات شهرستان شیروان

    فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت