تحقیق مقاله مکتب غیر الهی

تعداد صفحات: 8 فرمت فایل: word کد فایل: 4035
سال: مشخص نشده مقطع: مشخص نشده دسته بندی: تحقیق مقاله معارف اسلامی و الهیات
قیمت قدیم:۵,۰۰۰ تومان
قیمت: ۲,۹۰۰ تومان
دانلود مقاله
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه تحقیق مقاله مکتب غیر الهی

    همیشه مکاتبی غیر الهی وجود دارند که معتقد به خدایی غیر از خدای واحد هستند. مثلاً کمونیسم مکتبی غیر الهی بود.

    همواره پرستش خدایان غیر یکتا در میان جوامع بشری وجود داشته است. مثلاً در زمان پیامبر اسلام بت‌ پرستی رواج داشته است. هم اکنون در هندوستان بت پرستی، گاو پرستی، آتش پرستی و پرستش زن به عنوان یک خالق وجود دارد.

    در این میان اعتقاد به شیطان به عنوان یک خالق و موجود برتر نیز توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌ است. البته این عقیده که شیطان خالقی برتر است، چندین هزار سال پیش هم وجود داشته و بسیاری از افراد قبایل آفریقای مرکزی، آمریکای جنوبی، آسیای شرقی و حتی خاورمیانه نیز به شیطان پرستی اعتقاد داشته‌اند. بعضی از این افراد بعد از گذشت سالها هم زمان با رشد علمی بشر رشد نموده و به خدای واحد گرویده‌اند. اما هنوز شیطان پرستی در آمریکا، آفریقا و آسیا وجود دارد.

     آشنایی با مکتب پرستش شیطان:

    شیطان پرستی هم مکتبی است غیر الهی که در آن الهه قدرت و توانایی شیطان (همان ابلیس) است. اعتقاد به شیطان به عنوان قدرت برتر در میان شیطان پرستان از زمانی شروع شد که این عقیده بوجود آمد که شیطان موجودی برتر از خدا است زیرا توانسته بر خدا غلبه کرده و انسان را سجده نکند. این عدم سجده بر انسان توانسته قدرتی به شیطان عطا کند که او را از تمامی قدرت‌های مادی و معنوی این جهان قوی‌تر سازد و بتواند باعث گمراهی انسان (موجودی برتر از همه موجودات – احسن الخالقین) گردد.

    این اعتقاد که شیطان (ابلیس) ساخته دست خدای یکتاست در میان شیطان پرستان اعتباری ندارد و آنها شیطان را برخاسته از تاریکی می‌دانند. او را نه یک فرشته بلکه یک قدرت کامل و بی نقص می‌شمارند و همواره به تقدیس این الهه می‌پردازند.

    بسیاری از مردم افراد شیطان پرست را افرادی وحشی، یاغی و غیر قابل کنترل می‌پندارند. حتی در بسیاری از مقالات و نشریات این گونه آمده که انسان‌های شیطان پرست موجوداتی کثیف و جنایت‌کار هستند در حالیکه این افراد هم مانند انسان‌های دیگر به دنبال آرامش و آسودگی هستند و این آرامش و آسودگی را در  پرستش شیطان پیدا کرده‌اند.

    انواع شیطان پرستی:

    شیطان پرستی دو نوع است:

    1_ پرستش خدای پدر که همان شیطان است

    2_ پرستش خدای پسر که فرزند شیطان است.

    اگر به فیلم مصائب مسیح ساخته مل گیبسون مراجعه کنید خواهید دید که در بعضی از سکانس‌ها شیطان (خدای پدر) به همراه موجود کوچکی که در بغل دارد دیده می‌شود این همان خدای پسر است.

    بسیاری از شیطان پرستان خدای پسر را قوی‌تر از خدای پدر می‌دانند زیرا معتقدند که او محصول تولیدمثل جن و شیطان است و به همین خاطر به جن هم شباهت دارد و چون جن ساخته شده از آتش است و آتش نیز می‌تواند قدرتی بالاتر ایجاد کند پس خدای پسر قوی‌تر از خدای پدر خواهد بود.

     

    تاریکی وسیله ارتباط:

    تاریکی در شیطان پرستی بسیار مهم است زیرا آن را وسیله ارتباط انسان با شیطان می‌دانند و معتقدند که تاریکی شیطان را ایجاد کرده‌ است پس خود تاریکی هم مقدس بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

    شیطان پرستی ضد مسیحیت:

    بیشتر شیطان پرستان از دین مسیحیت به این مکتب گرویده‌اند و این اعتقاد در بین تمامی شیطان پرستان وجود دارد که مسیحیت هنوز در قرون وسطی به سر می‌برد. پاپ می‌تواند همه جنبه‌های انسانی را در دست گفته و آن را تغییر دهد. به همین خاطر شیطان پرستی و مسیحیت دو مکتب مخالف هستند و بیشتر شیطان پرستان در تلاشند تا مسیحیت را نابود کنند.

    آتش زدن کلیسا‌ها، کشتار افراد مذهبی مسیحی و مبارزه با صلیب* از جمله کارهایی است که شیطان پرستان برای رسیدن به مقصود خود (نابودی مسیحیت) انجام می‌دهند.

    *مبارزه با صلیب:

    شیطان پرستان صلیب را جسمی می‌دانند که افراد را به یاد مسیح می‌اندازد و معتقدند که مسیحیان در برابر آن سجده کرده و آن را مورد پرستش قرار می‌دهند.

    به همین خاطر صلیب بر عکس همواره در میان شیطان پرستان از اعتبار خاصی برخوردار بوده و هست. شیطان پرستان معتقدند که صلیب باعث نابودی بشر می‌شود به همین خاطر در بعضی اوقات دیده می‌شود که صلیب برعکس را به شکل استخوانی می‌سازند.  

  • فهرست و منابع تحقیق مقاله مکتب غیر الهی

    فهرست:

    ندارد
     

    منبع:

    ندارد

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت