پروژه کارآفرینی برآورد هزینه یک دوره آموزشی کارآفرینی 25 نفره

تعداد صفحات: 75 فرمت فایل: word کد فایل: 400003751
سال: نامشخص مقطع: خدماتی دسته بندی: طرح توجیهی کارآفرینی سایر موضوعات
قیمت قدیم:۱۰,۳۰۰ تومان
قیمت: ۷,۵۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآفرینی برآورد هزینه یک دوره آموزشی کارآفرینی 25 نفره

    چکیده

    شرکت هایی که در زمینه های آموزش کارآفرینی مشغول به فعالیت می باشند با توجه به شرایط محیطی و قابلیت های کنونی و آینده خود باید استراتژی مناسبی را انتخاب نمایند تا به بقا و رشد آنها در عرصه بازار رقابتی کمک نماید . آمار فزاینده بیکاری در کشور ، فقر و تنگدستی ، مشکلات اجتماعی و خانوادگی و نهایتاً افزایش جرم و جنایت که حاصل آن خواهد بود قطعاً در  سال های آینده چالش بسیار بزرگی را فرا روی دولتمردان قرار خواهد داد .

    در عین حال ، کشور ما ظرفیتهای بسیار زیادی برای اشتغال و کارآفرینی و افزایش ثروت دارد که یا از نظرها دور مانده است و یا نیاز به اطلاع رسانی بیشتر و ایجاد انگیزه دارد .

    در این پروژه کار با فصل اول که طراحی یک طرح کسب و کار می باشد شروع و در ادامه در فصل دوم تهیه یک طرح بازاریابی را داریم و در فصل سوم یک فصل از کتاب SIYB به شکل پاورپوینت چاپ شده که در کلاس به شکل حضوری ارائه گردیده است و در انتها در فصل چهارم مقاله ای در رابطه با کارآفرینی ترجمه و اضافه شده است . هدف از این کار آشنایی عملی و پیش بینی واقعی یک اجرای کامل از آموزش دوره کارآفرینی با الگوی SIYB در شرکت متبوع و منطقه جغرافیای انتخابی می باشد . 

    مقدمه

    چرخهای توسعه اقتصادی همواره با توسعه کارآفرینی به حرکت در می‌آیند . در ایالات متحده ، هر سال یک میلیون فعالیت تجاری جدید شروع به کار می‌کند ، در حالی که در ایران حتی یک موسسه کارآفرینی موثر در دهه اخیر نداشته ایم .

    واژه کارآفرین از کلمه Entrepreneur ( به معنای متعهد شدن ) که در اصل از زبان فرانسه به دیگر زبانها راه یافته است ، اقتباس شده است . انگلیسی ها سه اصطلاح به نامهای ماجراجو ، متعهد و کارفرما در مورد کارآفرین به کار می‌برند . کارآفرین کسی است که متعهد می‌شود مخاطره های یک فعالیت اقتصادی را سازماندهی ، اداره و تقبل کند کارآفرین کسی است که نوآوری خاصی داشته باشد . این نوآوری می‌تواند در ارائه یک محصول جدید ، و یا یک خدمت جدید ، در طراحی یک فرآیند نوین و یا نوآوری در رضایت مشتری و . . . باشد .

    کارآفرینان در واقع به تغییر ، به عنوان مقوله تعیین کننده می‌نگرند . آنها ارزشها را تغییر می‌دهند و ماهیت آنها را دچار تحول می‌کنند . آنان برای تحقق این ایده ، قدرت خطرپذیری خود را بکار می‌گیرند ، به درستی تصمیم گیری می‌کنند و از این رو هر کس به درستی اتخاذ تصمیم نماید ، به نوعی کارآفرین تلقی می‌شود .

     

    طرح کسب و کار

    BUSINESS  PLAN))

     

     

    مقدمه

     

    گوناگونی طرح‌های اقتصادی برای سرمایه گذاری از یک سو و محدودیت منابع تولید از سویی دیگر همواره سرمایه گذاران را در چند راهه تصمیم گیری قرار می دهد . سرمایه گذاران علاوه بر میل درونی و تعلق خاطر به فعالیت‌های اقتصادی تمایل دارند تا آینده آن فعالیت را نیز پیش بینی کنند . پیش ‌ بینی وقایع آینده در خصوص طرح ‌های اقتصادی کمک می کند تا تصمیم گیری صحیح انجام شده و در اجرای طرح ، تمهیدات لازم در نظر گرفته شود .

    تجزیه و تحلیل اقتصادی طرح‌ های سرمایه گذاری نه تنها کمک می کند تا مناسب ترین طرح انتخاب شود ، بلکه خود به تدوین طرح تجاری منتهی شود . بدین ترتیب سرمایه گذار می تواند مراحل اجرای طرح ، حجم منابع مالی مورد نیاز ، زمان اجرای طرح و سایر کمیتهای مربوط به آن را پیش بینی کند . امروزه تدوین طرح تجاری یا راهنمای سرمایه گذاری در بیشتر کشورها مرسوم است و در ایران نیز یکی از مراحل ادواری اخذ موافقت اصولی برای تاسیس بنگاه صنعتی می باشد .

    از آنجا که تحلیل های اقتصادی برای دستیابی به راه حل یا راه حل هایی که در آینده مورد استفاده قرار می گیرند به کار می روند ، طبیعتاً مبتنی بر ارزیابی وقایعی هستند که در آینده اتفاق می افتند . مشکل ترین بخش از یک تحلیل اقتصادی ، ارزیابی کمیت های مرتبط با آینده می باشد . ارزیابی ها ، بیشتر مبتنی بر نتایج گذشته بوده و بهترین و معمول ترین منبع اطلاعات در مورد نتایج گذشته ، اطلاعات مربوط به گذشته تشکیلات اقتصادی مشابه است . بررسی سوابق به جهت حصول ارزیابی های مثمر ثمر و پرارزش ، می بایست مکرراً در مورد سوابق آمار اقتصادی و مهندسی ، با قضاوت صحیح و تحلیل معقول اجرا شود .

    در این طرح سعی بر آن است تا با استفاده از مبانی و چارچوب نظری حاکم بر تهیه طرح تجاری فعالیت آموزش 25 نفره دوره کارآفرینی GYB و SYB تهیه و ارائه گردد .

    لذا موضوع این طرح عبارتست از : برآورد هزینه آموزش 25 نفره دوره کارآفرینی 60 ساعته GYB و SYB .

     

    بیانیه ماموریت

    ارتقاء مستمر رفاه عمومی و کسب سود منصفانه با هدف آموزش ، پژوهش و مشاوره برای مشتریان استانی و ملی با اتکاء به توانایی های خلاق و سازنده کارکنان و با استفاده از فناوریهای روز جهان ، به منظور نیل به اهداف توسعه پایدار استان اردبیل .

     

    بررسی های فنی محصول

    1-1 ) کلیات

    اصول آموزش کارآفرینی بر اساس متدهای متنوعی از قبیل متد گام به گام ، متد KAB و . . . قابل اجراست . ولی ما در این شرکت بنا داریم تا دوره کارآفرینی GYB و SYB را بر اساس متد استاندارد جهانی SHYB برگزار و امید آن داریم تا با استفاده از اساتید مبرز کیفیت آموزشی را ارتقاء داده و در نهایت باعث به ثمر رسیدن زحمات فراگیرانمان شویم .

     

    1- 2 ) بررسی محصول

    همانگونه که ذکر شد ، آموزش کارآفرینی محصول این طرح می باشد ( جدول 1/1 ) .

    جدول 1/1- بررسی محصولات طرح

     

    ردیف نام محصولات نوع محصولات عمرمحصولات
    واسطه ای نهایی پایدار ناپایدار
    1 آموزش کارآفرینی - * * -

     

     

    1-3 ) بررسی قسمتهای اصلی

    1/3/1 ) قسمت آموزش

    قسمت آموزش ، شامل مسئول آموزش که به پاسخ گویی نیز مشغول بوده و استاد مربوطه می باشد .

     

    1/3/2 ) قسمت اداری  

    مسئولیت این قسمت را نیز مسئول آموزش بر عهده داشته و کارهای مربوطه را انجام می دهند  .

    1/3/3 ) قسمت پژوهش و مشاوره

    در این طرح به دلیل ارزیابی هزینه های آموزشی از این قسمت صرف نظر می کنیم .

     

    1-5 ) مشخصات محل اجرای طرح

    1/5/1 ) زمین

    به دلیل آنکه در این طرح از فضای آموزشی اجاره ای استفاده می شود لذا نیازی به بحث خرید زمین نمی باشد .

    1/5/3 ) ساختمان های طرح

    جدول  1/3 -  ساختمان‌های طرح و هزینه های مربوطه

    فضای آموزشی اجاره ای که به طور روزانه هزینه ای برابر 000/500 ریال را شامل می شود .

     

    ردیف شرح مساحت مورد نیاز ( متر مربع ) زمان کل اجاره ( روز ) هزینه واحد ( ریال ) هزینه کل ( ریال )
    1 هزیه اجاره روزانه  60 15 000/500 000/500/7
    جمع 000/500/7

     

     

     

    1-6 ) بررسی تجهیزات

    1/6/1 ) انتخاب فناوری مناسب

    1/6/1/1 ) تجهیزات آموزشی و اداری

    شامل لوازم اداری و آموزشی می باشد که این موارد نیز در بحث اجاره فضای آموزش لحاظ شده است .

    1-7 ) تاسیسات و تجهیزات

    1/7/1) با اجاره فضای آموزشی حل شده است .

    1-8 ) مواد اولیه

    1/8/1 ) مقدار مورد نیاز و محل تامین

    با توجه به آموزش 15 روز دوره کارآفرینی در این طرح ، مشخصات مواد اولیه ، مقدار مورد نیاز و قیمت واحد و هزینه کل آن‌ها در جدول 1/5 خلاصه گردیده است .

    جدول 1/5 - مشخصات و مقدار مورد نیاز مواد اولیه

     

    ردیف نام مواد اولیه مشخصات فنی مقدار مورد نیاز      مصرف کل قیمت هر واحد ( ریال )
    1 A4 کاغذ DOUBLE یک بسته یک بسته 50/000
    2 ماژیک وایت برد DRY- ERASE یک عدد یک عدد 000/5

     

    جمع

    000/55

    محل تامین مواد مذکور در این طرح از منابع داخلی در نظر گرفته شده است .

    1-9 ) زمان‌بندی طرح

    کل زمان مورد نیاز اجرای این طرح 15 روز است که به تفکیک مراحل و زمان مورد نیاز هر یک از مراحل در جدول 1/6 نمایش داده شده است .

    جدول 1/6 - مراحل اجرای طرح و زمان مورد نیاز

     

    ردیف شرح اجرا زمان مورد نیاز
    1 جهت ثبت نام و تبلیغات  7 روز
    2 انجام دوره 8 روز
    جمع 15 روز
  • فهرست و منابع پروژه کارآفرینی برآورد هزینه یک دوره آموزشی کارآفرینی 25 نفره

    فهرست:

    فصل اول : طرح کسب وکار

    مقدمه                                                                                                                              8

    بیانیه ماموریت                                                                                                                    9

    بررسی های فنی محصول                                                                                                      9

    بررسی های اقتصادی                                                                                                           12

    بررسی های مالی                                                                                                                16

     

    فصل دوم : طرح بازاریابی

    مقدمه                                                                                                                            20

    طرح بازاریابی                                                                                                                   20

    معرفی شرکت                                                                                                                  22

    بیانیه ماموریت                                                                                                                 24

    چشم انداز شرکت                                                                                                             24

    جدول اهداف و خط مشی کیفی شرکت                                                                                   24

    فرصت بازار برای شرکت                                                                                                    25

    بازار هدف SIYB برای شرکت                                                                                             26

    حامیان مالی بالقوه برنامه آموزشی                                                                                         28

    هدف از فعالیت های بازاریابی                                                                                              29

    چهار P بازاریابی                                                                                                             30

    عنوان                                                                                                                        صفحه

    محصول                                                                                                                       31

     مکان                                                                                                                          32

    تبلیغات                                                                                                                         33

    قیمت                                                                                                                          35

    شاخص های موفقیت                                                                                                       39

    جدول زمانبندی                                                                                                              40

     

    فصل سوم : ارائه کلاسی دوره SIYB

    اسلایدها                                                                                                                       42

     

    فصل چهارم : مقاله کارآفرینی

    اصل مقاله                                                                                                                     52

    ترجمه مقاله                                                                                                                   78

    منابع و ماخذ                                                                                                                 105

     

    منبع:

    فرد آر . دیوید ، ” مدیریت استراتژیک “  ، ترجمه : دکتر علی پارسائیان و دکتر سید محمد اعرابی .

    جان ای پیرز و ریچارد بی . رابینسون ، ” مدیریت راهبردی “ ترجمه : دکتر سید محمود حسینی .

    طهمورث حسن قلی پور و هاشم آقازاده ، ” برنامه ریزی استراتژیک برای موسسات کوچک و متوسط “ ، پژوهشنامه بازرگانی ، سال نهم ، شماره 35 ، تابستان 1384 .

    کیومرث فلاحی ، عبدالله اسکویی ، ، محمد مجدی نسب ، ” مدیریت خوشنامی ، راهبرد مردم داری و روابط عمومی در  سازمان “  دفتر پژوهشهای فرهنگی .

    کاپلان ، رابرت ، نورتون و دیوید ، ” نقشه استراتژی ، تبدیل دارائی های نامشهود به پیامدهای مشهود “  ، ترجمه : حسین اکبری ، مسعود سلطانی و امیر ملکی ، گروه پژوهشی صنعتی آ ریانا .

    دکتر احمد روستا ، ” مدیریت بازاریابی“ .

    محمود احمد پور داریانی ، ” کارآفرینی – تعاریف ، نظریات ، الگوها “ ، تهران ، 1378 .

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت