پروژه کارآفرینی شرکت تبلیغاتی زاگرس

تعداد صفحات: 77 فرمت فایل: word کد فایل: 400003675
سال: قبل از 1390 مقطع: خدماتی دسته بندی: طرح توجیهی کارآفرینی سایر موضوعات
قیمت قدیم:۱۰,۵۰۰ تومان
قیمت: ۷,۷۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآفرینی شرکت تبلیغاتی زاگرس

    مقدمه:

    در جامعه ی امروزی تبلیغات جزء لاینفک اقتصاد و فروش به حساب می آید و هر دستگاه سازمانی که از آن به نحوه احسن استفاده برد به نتایج غیر قابل مقایسه ای با رقبایی که از آن بی بهره اند دست خواهد یافت. پس امروزه در جامعه یی که به سمت مردمی شدن پیش می رود لازم است هنرمند از برج عاج خویش به زیر آید و ابائی نداشته باشد که اثری مثلاٌ با سوژه یک مغازه قصابی نیز خلق کند . بلکه این موارد لازمه ای زندگی امروزی و نیاز جامعه است. لازم است هنرمند جنبه های خیالپردازانه صرف را رها کند و در میان سایر انسانها به انسانی فعال تبدیل شود و از فنون ، مواد و روشهای کار امروزی آگاه باشد وبدون رها کردن حس ذاتی زیبایی شناسی خود، با فروتنی و قدرت و کارآیی، پاسخگوی مسائلی باشد که در پیرامونش مطرح می شود و کاملاٌ روشن است تا زمانی که هر نسبت به مسایل زندگی بیگانه باشد  به ناچار علاقمندان انگشت شماری نیز خواهد داشت.

    جلوه‌ی نمایان این امر در هنر گرافیک و تبلیغات آشکار می شود که رابطه ای بین اقتصاد و وسایل مورد نیاز مردم و هنری که این اطلاعات را به مردم می رساند به وجود آورده است در هر کاری جنبه های تبلیغاتی قوی باشد چه در فروش محصول ، چه در ارایه خدمات و ... و بر اصول علمی و اثبات شده ی هنر گرافیک، ارتباط شناسی ، روانشناسی، سواد بصری ، جامعه شناسی و در موارد مربوط به جنبه های خاص خود ، متکی باشد ، آن امر موفقیت بارز و آشکار در مقایسه با اموری که از این صنعت استفاده نکرده اند خواهد داشت در واقع تبلیغات فلشی دو طرفه است که یک سوی آن به طرف مردم و استفاده کنندگان است و روی دیگر به سمت تولیدکنندگان محصول و خدمات.

    فصل اول:

    بخش معرفی

    -1- معرفی کالا:

    برای تبلیغات تجاری صدها تعریف کوتاه و بلند از طرف افراد و متخصصین بیان شده است. شاید بتوان ادعا کرد که به تعداد افراد متخصص و اساتید تبلیغات برای این موضوع هم تعریف و شرح عنوان گردیده است. کتاب لغت فارسی (فرهنگ آموزگار صفحه 182- از انتشارات کانون معرفت) تبلیغ را رساندن پیغام یا خبر و همچنین امری را به دیگران شناساندن معنی نموده و نیز عمل آن را امری خوب یا بد وانمود کردن، چیزی را زیاد از حد جلوه دادن و امثال این‏ها تفسیر کرده‏اند. گرچه این امر درست یا کم و بیش با تعبیر کتب لغت و دائره‏المعارف‏ها یکسان است اما به طور وضوح معنی و مفهومی را که ما امروز در ذهن داریم بیان نمی‏کند.

       در کتاب دائره‏المعارف «آمریکانا» تبلیغ یا Advertising چنین معنی شده است: «تبلیغ شامل پیام‏های دیداری – گفتاری است که از طریق وسائل تبلیغاتی با پرداخت وجه، مردم را به طریقی علاقه‏مند و موافق یک نوع محصول، یک خدمت، یک فکر، یک نقطه نظر و یا یک مارک بخصوص می‏نماید.»

       کاظم متولی در کتاب روابط عمومی و تبلیغات، این تعریف را بکار برده است: «‌فرآیند روشمند ارایه‌ اطلاعات‌ مناسب‌ در مورد کالاها و خدمات‌ به‌ مشتریان‌ و ترغیب‌ و متقاعد کردن‌ مؤ‌ثر مصرف‌ کنندگان‌ به‌ خرید کالاها و خدمات.» واژه‌ها و عبارات‌ «روشمند»، «اطلاعات‌ مناسب» و «ترغیب‌ و متقاعد کردن‌ مؤ‌ثر»، همگی‌ ناظر بر انجام‌ برنامه‌ ریزی‌ در فرآیند تبلیغات‌ است.

       در جای دیگر چنین آمده که تبلیغا ت تجاری یکی از پنج عامل اساسی ارتباط است که به وسیله تجار و صاحبان صنایع برای ترغیب مردم در خرج کردن پول به خاطر کالا یا خدمت به کار می‏رود و چهار عامل دیگر، فروش شخصی، توسعه فروش، انتشارات و وسایل توزیع ذکر شده است.

       بارنر، در کتاب تبلیغ نافع می‏نویسد: «تبلیغ مجموعه‏ای است که اداره فعالیت‏های مختلف که به اشکال و درجات متفاوت برای عملی ساختن هدف‏های تجارتی مدیران شرکت‏ها یا صاحبان کارخانجات انجام می‏گیرد»

       در کتاب دیگری در مورد تبلیغ چنین آمده است: «تبلیغ شامل کلیه فعالیت‏هایی است که به وسیله آن پیام‏های دیدنی و شنیدنی به اطلاع مردم رسانیده می‏شود تا به وسیله نفوذ در آن‏ها، مردم را وادار به خرید کالا و یا خدمات نموده و تمایل و علاقه آن‏ها را نسبت به افکار، نظرات، اعتبار و اشخاصی که مورد نظر است جلب نمائیم.»

       در کتاب «موارد و متون تبلیغات» نویسنده می‏گوید: «تبلیغات فعالیت خاصی در بازاری کردن کالاها است که هدفش آگاه ساختن مردم از محصولات و خدماتی است که به فروش می‏رسد. تبلیغ در حالی که مردم را آگاه می‏سازد و کالا را مشهور می‏کند، آنان را نیز به امری ترغیب می‏نماید»

       در کتب بازاریابی تعریف تبلیغات جنبه وسیع‏تری پیدا کرد. ویلیام.جی شولتس می‏گوید: «تبلیغات به کلیه اشکال ترغیب عمومی برای ایجاد تقاضا و بازار برای یک محصول یا خدمت اطلاق می‏گردد. این تبلیغات به وسیله صاحب کالا یا موسسه برای خریداران احتمالی به وسیله ارسال پیام مستقیم و یا از طریق وسائل تبلیغاتی انجام می‏شود. »

       در کتاب بازاریابی و مدیریت بازار تألیف آقای دکتر پرویز زارعی تحت عنوان «تبلیغ یعنی چه؟» چنین آمده است: «به طور کلی تبلیغ یعنی دست یازیدن به اقداماتی، استفاده از راه‏هائی و به کار بردن وسائلی به قصد جلب توجه گرو‏ه‏های انسانی به حقانیت آئینی یا اصالت پدیده‏ای و دعوت ایشان به گرویدن بدان آئین و بهره گرفتن از آن شیء که در فعالیت‏های تبلیغاتی کوشش در صحت و برتری آن به عمل آمده است.»

       تعریفی که به وسیله انجمن بازاریابی بین‏المللی به عمل آمده به این شرح است: «تبلیغ»،  معرفی غیرشخصی برای ارائه عقاید، کالاها و خدمات با پرداخت وجه از طرف یک مسئول می‏باشد، یکی از علل تنوع تعاریف، تغییرات عمده‏ای است که در امر تبلیغات به طور مداوم به وجود می‏آید زیرا هر تعریف پس از مدتی کهنه می‏شود و تبلیغ عوامل تازه‏تری را به خدمت می‏گیرد.

       و بالاخره تعریفی که از نظر کلی بتواند جامع و شامل بوده و بتواند تبلیغات جاری را چنان توصیف کند که از نقطه نظر بازاریابی نیز مورد قبول اکثریت قرار گیرد، تعریفی است که در کتاب تبلیغات – Advertising – تألیف جون رایت و دانیل وارنر آمده: «تبلیغ عبارت از پیامی است که به منظور ترویج عقیده و یا کالائی از طرف یک منبع که به وسیله همان آگهی به جامعه معرفی می‏شود و نیز به وسیله وسائل تبلیغاتی به گروه‏های خاصی از جامعه منتقل گردد و برای انجام آن پول پرداخت شود.»

    2-1- محل کار:

    این شرکت تبلیغاتی در شهر کرمانشاه واقع می باشد. در میدان امام حسین (ع) – نبش بانک صادرات

    3-1- سرمایه شرکت:

    این طرح با سرمایه کل 1505840000 ریال را در بردارد که از این میان سرمایه ثابت 1224310000 ریال و سرمایه در گردش 281537801 ریال را در بردارد. برخی از هزینه های این طرح عبارتند از:

     

    1100000000

    هزینه مواد اولیه وبسته بندی

    574000000

    هزینه حقوق ودستمزد

    28656000

    هزینه انرژی(آب- برق- سوخت)

    22100000

    هزینه تعمیرونگهداری

    86237800

    هزینه پیش بینی نشده تولید

    18109938

    هزینه اداری وفروش

    2446820

    هزینه بیمه واحد تولیدی

    53200000

    هزینه استهلاک

    24643600

    هزینه استهلاک قبل از بهره برداری

     

    4-1- مدیران:

    مدیر این شرکت خود شخص اینجانب بوده  و کارمندانی به عنوان طراح در این شرکت مشغول به کار می باشند.

    5-1-خدمات:

    این شرکت از نظر میزان و تنوع ارائه خدمات، بزرگترین نوع شرکتهای تبلیغاتی شناخته می‌شوند. شرکت ارائه دهنده کلیه خدمات تبلیغاتی، موسسه‌ای است که تمام خدمات مورد نیاز مشتریان را به منظور اداره کلیه وظایف تبلیغاتی ارائه می‌کند. این وظایف عبارتند از:

    ·         بازاریابی و برنامه‌ریزی رسانه‌ای

    ·         فعالیتهای تحقیقاتی

    ·         مفهوم سازی خلاق

    ·         توسعه هویت و لوگو

    ·         طراحی و تولید گرافیکی

    ·         برنامه‌های هدایت بازار

    ·         برنا‌مه‌ریزی وقایع خاص و ارتباطات عمومی

    در نگرش سنتی شرکتهای ارائه دهنده کلیه خدمات تبلیغاتی وظایف فوق را بصورت مجزا و تفکیک شده انجام می‌دادند. در نگرش نوین این شرکتها به شیوه دیگری عمل می‌کنند. زمانی که یک محصول جدید به چنین شرکتی واگذار می‌شود.این شرکت فرایند کلی زیر را از ابتدا تا انتها در دستور کار خود قرار می‌دهد:

    1-  شناسایی مسئله بازاریابی محصول

    2-  تدوین استراتژی و ارائه واکنش خلاقانه

    3-  برنامه‌ریزی جامع و رسانه‌ای

    4-  آماده کردن آگهی تجاری

    5-  ارائه صورت حساب و دریافت وجوه 

  • فهرست و منابع پروژه کارآفرینی شرکت تبلیغاتی زاگرس

    فهرست:

    مقدمه.............................................................................................................................5

    فصل اول (بخش معرفی)...............................................................................................6

    فصل دوم (تحلیل صنعت)...........................................................................................13

    فصل سوم (تجزیه و تحلیل بازار)...............................................................................28

    فصل چهارم (ظرفیت و محل اجرای طرح).................................................................35

    فصل پنجم (خدمات).................................................................................................44

    فصل ششم (بازاریابی)...............................................................................................52

    فصل هفتم(سازماندهی)............................................................................................58

    فصل هشتم (محاسبات مالی طرح)............................................................................64

    منابع و مآخذ..............................................................................................................77

     

    منبع:

    - استفاده ازنظرات کارشناسی جناب آقای مهندس علیشاهی

    2- استفاده از سایت چهار راه تبلیغات

    3- استفاده از نشریه پیام فردا

    4- استفاده از سایت مجله تدبیر    

    5www.karafarinan.org-

    6- استفاده از اطلاعات بدست آمده از وزارت کار

    7- نشریه بین المللی دانش تبلیغات- بخش چهارراه تبلیغات

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت