پروژه کارآفرینی شرکت بهپاک

تعداد صفحات: 99 فرمت فایل: word کد فایل: 400003118
سال: قبل از 1390 مقطع: خدماتی دسته بندی: طرح توجیهی کارآفرینی سایر موضوعات
قیمت قدیم:۱۲,۷۰۰ تومان
قیمت: ۹,۹۰۰ تومان
دانلود مقاله
کلمات کلیدی: N/A
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پروژه کارآفرینی شرکت بهپاک

    مقدمه ای بر کار آفرینی

    کار آفرینی تلاشی است برای ایجاد ارزش از طریق شناخت فرصتهای شغلی ریسک مناسب با آن فرصتها و مهارتهای مدیریتی و ارتباطی به منظور بسیج منابع انسانی ،مالی و جنسی برای به ثمر رسیدن و تحقق یک پروژه لازم است. ویژگیهای عمده ای که یک فرد کار آفرین بایستی واجد آنها باشد عبارتند از :

    وفاداری و احساس مسئولیت و تعهد کامل ،عزم راسخ و پشتکار .

    حرکت و تلاش برای با لندگی و رشد و داشتن انگیزه برای پیشرفت به عبارت دیگر عطش موفقیت آشنایی و درک خوب و ثبت از هدف و فرصتهاو موقعیتهای آن هدف ابتکار عمل و وظیفه شناسی و احساس مسئولیت شخصی ،ریسک نمایی دقیق و حساب شده و ریسک طلبی .

    امروز تاکید و تمرکز باری گسترش کار آفرینی و تقویت و توسعه بخشی بازرگانی یک نیاز حیاتی است یک کارآفرینی آینده لازم است قبلا مسائل مالی و بودجه ای و سرمایه ای را با تکیه و توجه به امر نقدینگی و گردش پول و سرمایه جاری شرکت که امر بسیار مهمی است ،به دقت مورد توجه قرار دهد و با پرهیز و اجتناب از نقاط ضعف و کاستی ها تمرکز خود را ولی نقاط قوت معطوف دارد .

    کار آفرینی امروزه یک بعد حیاتی و بسیار مهم مؤسسات کوچک و متوسط بازرگانی است .رشد کارآفرینی که ریسک نمایی کارآفرینان را می طلبد ،تولد ثروت ،ایجاد فرصتهای شغلی پرداخت مالیات و فعال سازی تقاضاهای اقتصادی برای کالا و خدمات ،قابلیت شناوری یک اقتصاد را در راستای رسیدن به اقتصادی پر رونق و متعالی آسان می سازد .

    اهداف و انگیزه های فرد کار آفرین :

    داشتن تخصصی در این زمینه

    داشتن بازار کار بیشتر

    بر طرف کردن نیاز افراد جامعه

    ایجاد شغل که باعث حل قسمتی از معضل بیکاری شده

    کسب سود

    نیازسنجی از وضع بازار:

    در برخی مواقع شرکتهایی تأسیس می شوند که بنا به خواست دولت نباید سود آور باشند یعنی موظف هستند محصولات را از کشاورزان خریداری کرده و پس از انجام عملیاتی بر روی آنها این محصولات را در اختیار شرکتهای دیگر رار دهند که به این نوع عملیات ،عملیات غیر انتفاعی می گویند در برخی موارد حتی ممکن است که این شرکتها زیان هم داشته باشند ولی چون وجود چنین شرکتهایی لازم می باشد این شرکتها تشکیل می شوند.

    اما هدف کلی تمامی شرکتها چه تقاضی ،چه نسبی سود آوری می باشد . یعنی اگر تولیدی باشد تولید می کنند و اگر خدماتی باشند به ارائه خدمت می پردازند. هر شرکتی وابسته به یکی از وزارتخانه هاست شرکت بهپاک وابسته به وزارت صنایع می باشد .

    هر شرکتی قبل از تاسیس به یک نیاز سنجی درجامعه می پردازد شرکتی مانند شرکت بهپاک جهت نیاز سنجی عملیات زیر را انجام داده است :این شرکت در ابتدا از وزارت صنایع و وزارت کشاورزی اطلاعات و  آمار مورد نیاز را جمع آوری نموده یعنی اطلاعاتی از قبیل اینکه تولید دانه در کشور در چه سطح می باشد ؟میزان مصرف آن در جامعه چه قدر است ؟

    سپس آمارهایی را که شرکتهای تولید روغن به وزارت صنایع ارائه کرده اند را مورد بررسی قرار می دهد بعد آمار جامعه را در نظر می گیرد مثلا هر نفر در جامعه سالی 100کیلو روغن مصرف می کند سپس این رقم را در تولید ضرب نموده و تخمین می زند که اگر ما در سال x مقدار تولید کنیم دیگر از آن محصول وارد کشور نمی شود سپس به بر آورد هزینه از جمله هزینه تاسیس شرکت ،کارخانه ،میزان دستمزد ،ماشین آلات مورد نیاز و… می پردازند و سود احتمالی را پیش بینی کرده و در صورت مفید بودن به تاسیس شرکت می پردازند .

    بازاریابی شرکت بهپاک

    در اقتصاد مبتنی بر مبادلات آزاد ،نقش اساسی را مصرف کنندگان ایفا می کنند. هر قدر میزان تولیدات افزایش یابد ایجاد نیاز در مصرف کنندگان از طریق تبلیغات یا سایر وسایل بخواهیم کالاهای خود را به آنان تحمیل نماییم لازم است که برای این کالاها تقاضا وجود داشته باشد .

    برای شناخت دقیق رفتار مصرف کننده و بررسی تقاضای او لازمست که مطلوبیت کالا و میزان نیاز آنان را مورد بررسی قرار دهیم .وقتی کالایی بتواند نیاز افراد را ارضا کند می گوییم مطلوبیت برای آن کالا ایجاد گردیده است .

    تقاضا به عوامل مختلف بستگی دارد .بعضی از این عوامل مانند سلیقه  و یا درآمد شخصی به مصرف کننده ارتباط داشته و بعضی دیگر جنبه انگیزش دارد که به تولید کننده و یا فروشنده مربوط می شود . به این معنا که عرضه کننده با تدابیری که اتخاذ می کند سعی در تغییر و تحول میزان فروش دارد .تصمیم گیری مربوط به این تغییر و تحول به شکل تبلیغات بسته بندی مناسب ،خدمات پس از فروش ،تضمین کافی و غیره می تواند باشد .

    شرکت بهپاک برای بازاریابی خود و افزایش تقاضای مصرف کنندگان عوامل بسیاری را در نظر گرفته است که از این عوامل می توان به کیفیت کالا،وضعیت رقبا ،توزیع مناسب ،قیمت و سیاستهای تشویقی و تبلیغی و سایر عوامل مانند مسائل فرهنگی ،عوامل سیاسی ،اقتصادی ،اجتماعی و وضعیت جغرافیایی و غیره اشاره نمود .که با توجه تمامی موارد فوق توانسته است موفقیت چشمگیری نسبت به سایر رقبا داشته باشد و انگیزه تقاضا در افراد را تا حدودی قوت بخشیده است .

    حال درباره چگونگی تاثیر هر یک از این عوامل در بازار به توضیح مختصری می پردازیم .

    کیفیت کالا و خدمات :برای اینکه شرکتها بتوانند جایگاه مستحکمی در بازار پیدا نمایند کیفیت را در استراتژی بلند مدت بازاریابی جاری می دهند زیرا در نظر نگرفتن کیفیت و ساده انگاری آن می تواند نقش کالا و خدمات را در کوتاه مدت ویا میان مدت د ربازار حذف نماید .

    شرکت بهپاک در بدو تاسیس با یک تحقیق جامع از مصرف کنندگان پی به خواستار آنان برد و این تحقیق آغاز بود تا این شرکت بتواند محصولات با کیفیت بالا به بازار عرضه نماید .

    رقبا :جدا از سازمانهایی که کالاها و خدمات انحصاری عرضه می کنند ،سایر سازمانها با پدیده ای بنام رقابت مواجه هستند .بازار رقابت دارای ویژگی هایی می باشد که از جمله می توان به همگن بودن کالاها ،تعداد زیاد فروشنده ،تعداد زیاد مصرف کننده ،عدم امکان وجود تبانی وسازش بین مصرف کنندگان یا فروشندگان اشاره کرد .شرکتهای نسبتا بزرگ لازم است دارای گروهی از محقیقین بازاریابی باشند که در هر مقطعی از زمان وضعیت رقبا را سنجیده و روشهای جدیدی مراجعت مقابله با رفتارهای رقیب پیشه گیرند . با افزایش شرکتها سهم بازار فروش شرکتی بیشتر است که بتواند با روشهای بازاریابی در برانگیختن مشتریان به مصرف بیشتر کالا موفقیت کسب نماید . که شرکت بهپاک با نظر گرفتن رقبا و استفاده از روشهای مناسب بازاریابی مشتریانی بسیاری را جذب کرده است .

    توزیع کالا :عامل توزیع در استراتژی بازاریابی دارای اهمیت نسبتا بالایی می باشد زیرا توزیع بخشی از وظایف خدماتی سازمان بوده و ارائه صحیح آن سوی فروشندگان و یا تولید کنندگان می تواند در بقا و دوام سازمان نقش داشته و پدیده تقاضا را فزونی بخشد .دستیابی سهل و آسان به کالاها توسط مصرف کنندگان باعث می گردد که آنان نسبت به محصولات شرکت علاقه مند شده و صاحبان کالا نیز سهم بالایی از بازار را تصاحب نمایند . مصرف کنندگان حتی المقدور در خرید کالاها اولویت را به متاعی می دهند که در اسرع وقت قابل دسترسی بوده و براحتی در اختیارشان قرار گیرد و شرکت بهپاک این توفیق را دارد که این خواسته ها را بطور دقیق و اصولی مهیا کند .

    قیمت :یکی از وظایف دشوار مدیریت تعیین قیمت برای کالاهاست زیرا تصمیم گیریدر خصوص قیمت گذاری اگر چنانچه به دور از معیارهای مشخص اتخاذ گردد منتهی به حذف سازمان از گردونه رقابت خواهد شد . چرا که عکس العمل رقبا ممکن است طوری باشد که مصرف کنندگان را به سوی کالای خود سوق داده و باعث کاهش فروش گردد.

     

    تعیین قیمت و سیاستهای مربوط به آن تا حدود زیادی بستگی به اوضاع اقتصادی جامعه دارد ،مثلا در زمان رکورد اقتصادی مدیران بازاریابی در تعیین قیمت ،نظرات مصرف کننده را ملاک قرار می دهند و در زمان رونق اقتصادی بالعکس . تعیین قیمت حالتهای مختلفی دارد گاهی قیمت بر مبنای رقابت ،گاهی بالاتر از قیمت رقبا و زمانی پایین تر از قیمت رقبا تعیین
    می شود .پاسخگویی به سوالات زیر و در نظر داشتن آنها می تواند مدیریت را در دستیابی به اهداف و تصمیم گیری مناسب در خصوص نحوه قیمت گذاری مساعدت نماید.

    الف- چرا رقبا قیمت خود را تغییر داده اند؟

    ب- چگونه باید به تغییر قیمت رقبا پاسخ گفت ؟

    ج- قیمت تا چه اندازه برای خریدار دارای اهمیت است ؟

    د- تقاضا در شرایط فعلی به چه میزان بوده و قیمت چگونه باید تعیین گردد . بالاتر ،پایین تر و یا مساوی قیمت بازار و رقبا ؟

    عوامل تشویق و تبلیغ : برنامه های از پیش تعیین شده جهت ترغیب و تشویق مصرف کنندگان به مصرف بیشتر و یا شناساندن محصولات به آنان را عوامل  تشویقی می نامند . امروزه افراد در بسیاری از کشورها به عوامل تشویقی به عنوان یک ابزار منفی می نگرند و به آن انتقادات بسیاری وارد کرده اند .

    زیرا این افراد معتقدند که بسیاری از این عوامل تشویقی نظیر آگهی ها گمراه کننده بوده و تعدادی از موسسات جهت فروش کالا انواع تقلبات را به کار میگیرند  . طرح اینگونه انتقاد شاید از بعضی جهات قابل تامل باشد اما باید توجه داشت که تبلیغ و آگهی بعنوان یک ابزار جهت افزایش آگاهی مردم مفید می باشد .

    اهمیت فعالیتهای تشویقی تا حدی است که بیشترین هزینه بازاریابی بسیاری از شرکتها از جمله شرکت بهپاک را تبلیغات تشکیل می دهد .

    در شرکت بهپاک تبلیغات نقش به سزایی در پیدایش بازار محصول داشته است .تبلیغات انواع مختلف دارد و می توان آن را روشی مناسب برای جلب توجه افراد به یک واقعیت کرد .

    در معرفی و شناساندن محصول از طریق تبلیغ لازمست اولا محتوای تبلیغ و ثانیا نوع وسیله تبلیغ تعیین شود و ثالثا پس از انجام تبلیغات نتایج حاصله مورد کنترل دقیق قرار بگیرد .

    برای انجام تبلیغات در هر موسسه ای لازم است موارد زیر مورد ملاحظه قرار گیرد :

    بودجه مناسب برای تبلیغ کالا به تفکیک

    تنظیم برنامه اجرایی جهت تبلیغات

    انتخاب وسیله تبلیغ با توجه به بودجه مصوب

    گاهی ممکن است تبلیغات موثر واقع نشود و یا در کوتاه مدت موثر و پس از گذشت زمان ،فروش محصول با عدم استقبال روبرو گردد. برای جلوگیری از چنین پیشامدی لازم است که در تبلیغات ،صداقت در پیام تبلیغ و ارجح داشتن شرافت بر رقابت را مد نظر قرار داد .زیرا با در نظر گرفتن موارد مذکور تولید کننده نزدمصرف کننده محبوب گشته ودوام وبقا سازمان تضمین می گردد. زمانی که تبلیغات موثر واقع شود آثار و تبلیغاتی را به همراه خواهد داشت که مهمترین آنها عبارتند از :

    تبلیغات موجب می گردد تا در مصرف کنندگان انگیزه مصرف و خرید ایجاد گردد.

    به دلیل حمایت مصرف کنندگان انگیزه افزایش تولید باتولید کالا ی نو در تولید کنندگان قوت می گیرد .

    تبلیغات یک شرکت ممکن است اعلان خطر برای سایر شرکتها محسوب گردد و بنابراین منجر به پدیدار شدن محیط رقابتی می شود .

    تبلیغات منجر به تغییر در طرز تفکر مصرف کنندگان خواهد شد .

    فروش شرکت افزایش یافته و نهایتا سود بیشتری را به همراه خواهد داشت .

    تبلیغات موجب حذف مشتریان رقبا و جلب آن به سوی تبلیغ شده می گردد

    و نهایتا تبلیغات معرفی نام کالا و نام تولید کننده یا فروشنده د راذهان عمومی را به همراه  خواهد داشت .

     

    الف- کلیات تاریخچه شرکت :

    تاریخ تاسیس شرکت سهامی عام صنعتی بهپاک در تاریخ 14/6/1347 تحت شماره 84 در اداره ثبت شرکتهای شهرستان بهشهر به ثبت رسیده است و طبق تصمیم مجمع عمومی فوق العاده مورخه 21/12/73 نوع شرکت به سهامی عام تبدیل گردیده است .این شرکت مجوزهای لازم را جهت تاسیس از وزارت صنایع ،وزارت کشاورزی ،و وزارت استاندارد کسب نموده است .

    موضوع فعالیت شرکت :به اسناد ماده 2 اساسنامه عبارتست از تاسیس و بهره برداری کارخانجات پنبه پاک کنی ،روغنکشی و پروتئین گیاهی و کارخانجات دیگر وهمچنین کارهای تولیدی وبازرگانی،سرمایه گذاری، صادرات ،واردات و انجام هر نوع عملیات و معاملات که بصورت مستقیم یا غیر مستقیم مرتبط با موضوع شرکت باشد .

    مالکیت :ترکیب سهامداران شرکت در پایان سال 1380بشرح ذیل می باشد :

    ردیف    نام سهامدار                        تعداد سهام                    درصد سهام

    1         شرکت توسعه صنایع بهشهر       31349916                      375/78

    2         شرکت سرمایه گذاری سپه          2644354                        611/6 

    3        سرمایه گذاری ملی ایران              789519                            974/1

    4        سرمایه گذاری بانک ملت              1064938                          662/2

    5        سرمایه گذاری غدیر                   568949                          422/1

    6        سایر سهامداران                        3582324                           956/8

                 جمع                                     40000000                           100

     

    سهام شرکت در تاریخ 21/3/1374 در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران پذیرفته و از تاریخ 31/5/1374 مورد معامله قرار گرفت .

     

    ب- سرمایه شرکت و تغییرات آن :

    سرمایه شرکت دربدو تاسیس مبلغ 5/212میلیون ریال منقسم به 4250 سهم 50000ریالی با نام بوده است .سرمایه شرکت در طول 33سال فعالیت طی 7مرحله از مبلغ 5/212 میلیون ریال به مبلغ 40 میلیارد ریال منقسم به 40 میلیون سهم یکهزار ریالی با نام افزایش یافته است .آخرین افزایش سرمایه شرکت طبق مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 25/11/1377 میباشد که طی دو مرحله بشرح ذیل انجام پذیرفت :

    مرحله اول از 20 میلیارد ریال به 30 میلیارد ریال در بهمن ماه 1377

    مرحله دوم از 30 میلیارد ریال به 40 میلیارد ریال در مهرماه 1378

     

    ج- اعضا هیئت مدیره :

    اعضای هیئت مدیره این شرکت مشتمل بررئیس هیئت مدیره ازشرکت پاکسان مدیر عامل از شرکت صنعتی بهشهر 3نائب رئیس هیئت مدیره از توسعه صنایع بهشهر

    4 دو عضو هیئت مدیره از سرمایه گذاری سپه و شرکت بهپخش .

     

    اساسنامه شرکت سهامی عام صنعتی بهپاک

    بخش اول

     

    نام، موضوع، مدت، مرکز اصلی شرکت، سرمایه ، تعداد سهام

    ماده 1- نام شرکت

    نام شرکت :صنعتی بهپاک و نوع آن سهامی عام می باشد

    ماده 2- موضوع شرکت :

    عبارتست از تاسیس کارخانه جات پنبه پاک کنی ،روغن کشی ،و پروتئین گیاهی و کارخانجات دیگر ،و بهره برداری از آنها ،کارهای تولیدی و بازرگانی ،سرمایه گذاری ،صادرات ،واردات و انجام هر نوع عملیات و معاملاتی که بصورت مستقیم یا غیر مستقیم مرتبط با موضوع شرکت باشد .

  • فهرست و منابع پروژه کارآفرینی شرکت بهپاک

    فهرست:

    عنوان

    صفحه

    فصل اول : کلیات شناخت طرح

     

    مقدمه ای بر کارآفرینی

    1

    نیازسنجی از وضع بازار

    3

    بازاریابی شرکت بهپاک

    4

    کلیات تاریخچه شرکت

    9

    سرمایه شرکت و تعمیرات آن

    10

    اعضاء هیئت مدیره

    11

    اساسنامه شرکت بهپاک

    12

    نام ، موضوع ، مدت و ...

    12

    تغییرات در سرمایه شرکت

    16

    مجامع عمومی

    19

    هیئت مدیره

    26

    بازرس

    36

    حسابهای شرکت

    38

    انحلال و تصفیه

    40

    عنوان

    صفحه

    فصل دوم : بررسی فنی طرح

     

    محل اجرای طرح

    42

    هزینه های سرمایه گذاری

    43

    سرمایه در گردش

    49

    برنامه تولید و برآورد هزینه های تولید

    50

    فصل سوم : بازار و بازاریابی

     

    مدیریت و بازاریابی

    56

    سیستم بازار

    60

    عناصر محیط بازاریابی

    61

    روش های رقابتی

    62

    برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی

    63

    تجزیه و تحلیل و ارزیابی سرمایه گذاریها

    64

    برنامه ریزی استراتژیک واحدها

    65

    فرآیند بازاریابی

    66

    فصل چهارم : بررسی اقتصادی طرح

     

    سویا

    67

    عنوان

    صفحه

    تاریخچه

    67

    ارزش تغذیه ای سویا

    68

    خواص تابعی سویا

    74

    علت پذیرش پایین برای مصرف سویا

    77

    پروتئین سویا در صنایع غذایی

    78

    روش مصرف سویا

    79

    نمودارها

    80

    فصل پنجم : بررسی مالی طرح

     

    نسبت های مالی

    82

    نسبت های نقدینگی

    82

    نسبت های فعالیت

    82

    نسبت های سودآوری

    83

    فصل ششم : راه اندازی کارخانه

     

    امور اداری

    84

    آموزش ضمن خدمت

    85

     

     

    عنوان

    صفحه

    امور مالی

    86

    کلیاتی در مورد کارکنان شرکت بهپاک

    87

    چارت سازمانی کارکنان

    89

    عملکرد و فعالیت

    90

    فعالیت بخش روغنکشی

    91

    فعالیت بخش تولید آرد و پروتئین

    93

    فعالیت بخش پنبه پاک کنی

    93

    خرید

    94

    خط تولید

    95

    نمودارهای مربوط به عملکرد کارخانه

    96

    منابع و مآخذ

    98

     

    منبع:

    ندارد.

ثبت سفارش
عنوان محصول
قیمت